Reklama na YouTube – Kampanie reklamowe na YouTube

0
reklama na youtube kampanie reklamowe na youtube

Reklamy na YouTube coraz bardziej popularne

Zdecydowanie YouTube jest najpopularniejszym serwisem internetowym na świecie, który umożliwia swoim użytkownikom odtwarzanie klipów wideo oraz ich darmowe umieszczanie. Szacuje się, że każdego dnia jest dodawanych około osiemdziesięciu pięciu tysięcy nowych filmów. Filmy na YouTube są zamieszczane przez firmy, przez instytucje jak i także przez osoby prywatne.

Zasięg YouTube jest bardzo duży. Właśnie dzięki temu YouTube jest coraz bardziej popularnym medium reklamowym oraz także narzędziem marketingu internetowego. Na YouTube możemy także emitować bannery reklamowe. Należy jednak zwrócić uwagę, że reklama AdWords dla wideo daje dużo większe możliwości.

Reklamy na YouTube mają najczęściej dwie postaci.

Pierwsza reklama na YouTube to tzw. TrueView In-Stream. Jest to reklama, która wyświetlana jest przed lub także w trakcie materiału wideo docelowego.

Drugi rodzaj reklamy na YouTube to reklama TrueView Discovery. Ta forma reklamy to wyświetlanie reklam tuż obok filmów YouTube w tak zwanych wynikach wyszukiwania. Jest też możliwość wyświetlania jej na stronach wydawców filmów.

Reklama na YouTube – Doświadczenie.

YouTube jest partnerem Google od roku 2009 i należy do sieci reklamowej Google. Obecny status serwisu YouTube tylko i wyłącznie potwierdza wysoką jakość usług w zakresie kampanii display, w zakresie reklamy w wyszukiwarce oraz w zakresie kampanii wideo. Reklamy wideo na YouTube cieszą się olbrzymią popularnością także wśród wielu znanych marek. Oczywiście mniejsze firmy także równie chętnie korzystają z kampanii reklamowych na YouTube. Dzięki temu, że notuje się obecnie spadek cen produkcji wideo materiałów to reklama na YouTube jest możliwa oraz realna także dla firm, które dysponują małym budżetem.

Reklamy na YouTube – Zasięg

Według obecnych przeprowadzanych badań wynika, że aż siedemdziesiąt pięć procent internautów polskich korzysta właśnie z serwisu jakim jest YouTube. Najwięcej spośród tychże internautów bo, aż osiemdziesiąt cztery procent to osoby w wieku osiemnaście lat, aż do dwudziestu czterech. W związku z tymi imponującymi liczbami można stwierdzić z całą pewnością, że reklama na YouTube ma naprawdę olbrzymi zasięg. Dodatkowo reklama na YouTube pozwala na bardzo efektowne budowanie tak zwanej świadomości marki w docelowej grupie. Należy także zwrócić uwagę, że najliczniejszą grupę zdecydowanie stanowią osoby młode.

Bogate metody kierowania w sieci reklamowej.

Bardzo ważne jest to, że kampanie reklamowe na YouTube można na wiele sposobów kierować. Najpopularniejsze jest zdecydowanie kierowanie tak zwane kontekstowe. Podczas takiej kampanii wideo kierowanie to pozwala naszą reklamę wyświetlać w filmach, które są bezpośrednio powiązane z danym filmem tematycznie. Gdy kieruje się zainteresowaniami użytkowników to można reklamy displayowe czy reklamy wideo wyświetlać nawet zgodnie z zainteresowaniem danym tematem.

Kolejne kierowanie reklam na YouTube to zwykłe zasięgowe czy też klasyczne. Popularnie mówi się o tym kierowaniu, kierowaniem demograficznym. Wybiera się wtedy płeć czy też wiek odbiorców reklam. Można także wybrać obszar kraju, w którym reklamy mają być wyświetlone podczas takiej kampanii wideo.

Zdecydowanie opcją inną jest kierowanie na remarketingowe grupy. Co to oznacza? Oznacza to osoby, które już wcześniej nasz kanał czy też naszą witrynę odwiedziły. Można także kierować kampanie reklamowe bezpośrednio na wybrany kanał.

Reklamy na YouTube – trueview in stream w sieci reklamowej Google

Olbrzymia zaleta kampanii w YouTube jest naprawdę dokładna kontrola jej efektywności. Każdy klient zdecydowany na kampanię na YouTube otrzymuje swojego własnego opiekuna. To opiekun właśnie na bieżąco będzie przedstawiał swojemu klientowi wyniki poszczególne danej kampanii i najlepsze sposoby dotarcia do potencjalnych klientów.

Co w takim raporcie z reklam na YouTube się otrzymuje? W raporcie tym otrzymuje się: udostępnianie, wyświetlenia, współczynniki wyświetleń, kwartyle jak i także wszelkie informacje o aktywności (zebrane komentarze, zebrane wyświetlenia oraz zebrane oceny). Dla konkretnych oraz świadomych klientów jest to naprawdę bardzo ważne.

Jakie są koszty reklam na YouTube?

Na sam koniec warto zająć się kosztami kampanii reklamowej na YouTube. To właśnie dzięki precyzji kierowania jest możliwe dotarcie do docelowej grypy, a jednocześnie ponosić niższe koszta niżeli bywa to w telewizji. Standardem jest to, że w YouTube klienci płacą za wyświetlania reklamy. Należy jednak pamiętać o tym, że w wypadku reklam o typie In-Stream brane są pod uwagę odtworzenia całkowite oraz odtworzenia trwające minimum trzydzieści sekund. Dodatkową korzyścią są reklamy przerwane w trakcie odtwarzania jeszcze przed upływem trzydziestu sekund. Dlaczego tak jest? Jest tak dlatego, że reklamy te nie generują absolutnie żadnych kosztów, a dodatkowo wpływają i to znacznie na świadomość marki.

Jak skuteczna reklama to tylko na YouTube.

Podsumowują temat gdy klientom zależy na efektywności, trafieniu do wybranej grupy odbiorców oraz przystępnych cenach to zdecydowanie na tychże płaszczyznach wygrywa reklama na YouTube i to pod każdym względem. Należy mieć to na uwadze zastanawiając się nad rozpoczęciem dla swojej firmy kampanii reklamowej.