Jak zainstalować piksel Facebooka?

jak zainstalowac piksel facebooka

Piksel Facebooka to kod, który po zainstalowaniu na stronie www lub blogu pozwala zbierać dane o odwiedzających. To z kolei umożliwia zastosowanie remarketingu na Facebooku, czyli kierowanie reklam do osób, które były na stronie. Poza tym po zebraniu odpowiednich informacji, Facebook może wyświetlać reklamy osobom podobnym do tych, które odwiedziły stronę lub wykonały NOA – najbardziej pożądaną akcję. Jak zainstalować piksel Facebooka?

Pixel Facebook – instalacja krok po kroku na www

Pierwszym krokiem jest stworzenie pixela fb. W tym celu należy otworzyć Menadżera Reklam Facebooka, a następnie przejść do zakładki Pixele oraz przejść dwuetapową weryfikację, po której Facebook pixel zostanie utworzony. Tak utworzony kod należy umieścić na stronie www i można tego dokonać na kilka sposobów. Jednym z nich jest wklejenie wygenerowanego kodu między znacznikami strony i znajdującego się edytorze szablonu.

Między znacznikami zawarty jest też inny kod strony, dlatego pixel Facebooka należy wkleić jak najbliżej znacznika zamykającego, czyli. Wygenerowany kod, Facebook może także wysłać na maila wskazanego przez użytkownika, ponieważ wiele osób deleguje to zadanie specjalistom. Natomiast posiadając odpowiednie instrukcje, można piksel fb zainstalować samemu.

Pixel fb – instalacja na stronie WordPress

Fragment kodu Facebook piksel można łatwo umieścić na stronie opartej na silniku WordPress. Do tego celu wystarczy zainstalować wtyczkę o nazwie  Tracking Code Manager. Po wklejeniu skopiowanego kodu i zapisaniu zmian, Facebook piksel zacznie działać natychmiast. Po umieszczeniu kodu w odpowiednim miejscu na stronie w Menadżerze Reklam pojawi się wykres ze statystykami odwiedzin oraz danymi.

Rodzaje pixel konwersji – rodzaje

Piksel konwersji Facebooka ma kilka odmian, które nazywane są  Standardowymi Zdarzeniami. Umożliwiają uzyskanie informacji o konkretnych zachowaniach odwiedzających stronę, np. pobrań ebooka, zapisów na listę mailingową lub dokonanie zakupu. Standardowe Zdarzenia różnią się tylko częścią kodu, ale dają olbrzymie możliwości. Po pierwsze możemy mierzyć konwersję na stronie www, którą wygenerowała każda z reklam. Po drugie Facebook bada odwiedzających i zbiera o nich informacje. Dzięki temu może wyświetlać im lub osobom o podobnych predyspozycjach reklamy, ponieważ one także będą wstępnie zainteresowane ofertą. Dlatego warto wybrać pixel fb odpowiedni do informacji, które chcemy uzyskać o osobach odwiedzających stronę.

W przypadku pomiaru zapisów na listę mailingową z użyciem landing page, należy umieścić pixel Facebooka również na stronie z formularzem zapisu. Jeżeli po zapisie użytkownikowi wyświetla się wyłącznie strona z podziękowaniem, to pixel fb należy podpiąć pod przycisk za pomocą  Google Tag Managera. Dzięki temu możliwe jest zastosowanie remarketingu w stosunku do osób, które dokonały zapisu na listę. To z kolei daje pewność, że budżet reklamowy zostanie wykorzystany na reklamy, które będą wyświetlane osobom zainteresowanym produktami.

Pixel Facebooka to niesamowite narzędzie, które pozwala monitorować zachowania odbiorców na stronie www oraz pozyskiwać informacje o nich. Dzięki temu po uruchomieniu kampanii remarketingowej mamy pewność, że reklamy zostają wyświetlane osobom zainteresowanym produktem lub usługą.

Poza tym Facebook poznaje predyspozycje odwiedzających, dzięki czemu może wyświetlać reklamy nowym użytkownikom podobnym do tych, którzy odwiedzili naszą stronę. Dlatego warto skorzystać z tego narzędzia, aby podnieść skuteczność swoich kampanii marketingowych, co przełoży się na wyższe zyski.

Udostępnij