Tweety na temat @windowsmaniapl
r   e   k   l   a   m   a
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 16

Wątek: Zegarek Samsung - Dwie naprawy i nadal źle działa, opcja odstąpienia od umowy?

  1. #1

    OFF-LINE

    Dołączył
    02.06.2019
    Posty
    10
    Telefon
    Samsung S8
    Dziękuję
    1
    Podziękowano
    0(0)

    Zegarek Samsung - Dwie naprawy i nadal źle działa, opcja odstąpienia od umowy?

    Reklama:
    Witam, proszę o pomoc, nie udało mi się znaleźć takiego przypadku jak mój więc zakładam nowy temat.

    Dostałem od rodziny na gwiazdkę w 2017r zegarek sportowy Samsung Gear Fit 2 Pro, mający pomóc mi w treningach i redukcji masy ciała. W skrócie jest to złożone urządzenie, które dzięki noszeniu na nadgarstku przez całą dobę jest w stanie monitorować głównie na podstawie tętna zużycie kalorii, można też skorzystać z włączenia treningu i poznać parametry biegu, chodu, jazdy rowerem, rolkami itp. i analizować je na podstawie wykresów w aplikacji na smartfonie itd. Cecha pomiaru tętna jest kluczowa w tym urządzeniu, bo od tego zależy wyliczenie intensywności treningu i o ten parametr, który działa beznadziejnie źle chodzi w mojej sprawie. Zegarek też ma przy okazji kilka innych funkcji, typowych takim urządzeniom, m.in. liczy ilość kroków, ma jakieś gadżety mało istotne, ale są to funkcje które posiadają smartfony i nie kupuje się dla nich zegarka do treningów, który ma choć w przybliżeniu, jakiejś tolerancji mierzyć tętno ćwiczącego, by móc uzyskać możliwie precyzyjne dane. Niestety zegarek nie spełnia tego zadania od początku, wystarczy wyjśc z nim na 40 minutowy spacer by kilkukrotnie zawiesił pomiary lub je bardzo istotnie zakłamał (np. podczas intensywnego wchodzenia pod górę czy jazdy rowerem z większą prędkością nagle zaczyna rejestrować zamiast około 130 uderzeń jakieś 64 albo 3, zawiesza pomiar najczęściej na jakiś czas, zamiera, potem często następuje podskok tętna do niemożliwego w danej chwili, czasem pomaga zdjęcie go i założenie ponownie na rękę). Zegarek oczywiście dobrze przylega do ręki i wszystkie zalecenia są spełnione, testowane to było na innej osobie i tak samo wygląda pomiar (całkowite poplątanie, zawieszanie, praktycznie przy każdej okazji treningowej) zarzuty można potwierdzić wykresami i po sporządzeniu pisma wraz z obrazkami zwróciłem się do sklepu RTV.EURO.AGD w którym sprzęt został kupiony za niemałe pieniądze około 1100zł, więc miał to być sprzęt jeden z droższych, dostępnych w sklepie i w porównaniu do takich za 200-300 oferować wszystko czego można oczekiwać od tego typu sprzętu. Oczywiście nie mam złudzeń, nie chodzi o medyczną dokładność, to nie NASA, ale to co się dzieje z tym pomiarem w trakcie wysiłku nie odzwierciedla niczego co ma miejsce. opisuję dokładnie by uświadomić że jest kluczowa wada, a w późniejszym czasie ustaliłem, że wygląda na to że nie do usunięcia i jestem zainteresowany odstąpieniem od umowy z tego powodu (czytałem kilka długich tematów na tym forum i tak z tego wnioskuję że jest szansa).

    Sprzedawca oznajmił przy pierwszym zgłoszeniu (zegarek miał kilka miesięcy, zrobiło się lato i dopiero po wielokrotnym przekonaniu się o problemie skierowałem się z reklamacją) że może go przyjąc ale dłużej to potrwa niż osobiste zawiezienie go do serwisu, co też zrobiłem i oddałem go do serwisu firmowego Samsung z podanym problemem (między innymi jeszcze były drobne problemy z zawieszaniem transmisji danych z telefonem). W ciągu kilku dni serwis wykonał naprawę poprzez wymianę niemal całego zegarka, tak wynikało z opisu naprawy, że został tylko stary pasek, możliwe że nieopłacalne jest szukanie wady w tak małej elektronice i wymienia się całe wnętrza lub moduły. Niestety "nowy" nie działał w niczym inaczej niż stary, mimo że miał oczywiście soft aktualizowany na bieżąco, a z uwagi że poznanie działania częściowo "nowego" zegarka trochę musiało potrwać i że do serwisu mam kawałek - nie zgłosiłem tego od razu, a po jakimś czasie, około 2 miesiacach gdy samoistnie odpadł pasek i uznałem, że pojadę w końcu drugi raz oddać sprzęt, który przyjęto również z opisem, że poza usterką paska działanie się nie poprawiło, wymieniono znowu większość elementów, właściwie chyba wszystkie i zapytałem co jeśli znowu ten zegarek będzie źle mierzył, czyli nie będzie działał jak powinien i po co go kupiono, bo powątpiewam czy jest to win dwóch egzemplarzy czy po prostu wada konstrukcyjna niemożliwa do przeskoczenia - to dowiedziałem się jakoś enigmatycznie że nastąpi wymiana na nowy czy coś w tym stylu (nie drażyłem sprawy ani jak ani gdzie, ale już miałem z tyłu głowy że ten kolejny nie będzie mierzył nawet w przybliżeniu i tak się właśnie stało - nie mierzy, całe to urządzenie jest nieużyteczne bez zbliżonego choćby pomiaru tętna w trakcie wysiłku, a te pomiary które wyskakują są zupełnie przypadkowe i widać je na wyświetlaczu zegarka, a także potwierdzają to trendy - wykresy i z tym się nie da dyskutować; serwis też nie miał żadnych uwag przy dwukrotnej naprawo-wymianie większości zegarka ponieważ widocznie jest firmie wiadomo jakie bolączki trapią ich produkt, lecz niestety nie ma na to rozwiązania i kolejna trzecia wymiana również nie wniesie niczego do sprawy - zegarek nie będzie lepszy bo fabryczny nie był, drugi nie był ani trzeci (po drugiej naprawie) niczym się nie różni.

    Proszę o pomoc co ja teraz mam zrobić, bo wynika z tego, że składałem zgłoszenia gwarancyjne w serwisie i tam możliwe że przy trzeciej interwencji wymienią mi teraz całkowicie zestaw na nowy, tylko że mnie już nie interesuje takie załatwienie sprawy, bo rodzina kupując mi ten zegarek (głównie żona) zwróciła uwagę na to do czego ma służyć na podstawie informacji reklamowych i zawierzając znanej marce i do tego ten sprzęt się nie nadaje, bo ma zbyt słabe możliwości pomiarowe, a to jest niezwykle istotna usterka (czytałem na forum, że mało istotne sprawy odpadają podobnie jak takie, które można naprawić, a to jest głowna funkcja zegarka i nie można jej naprawić bo każdy kolejny egzemplarz ma równie złe działanie). Chciałbym odstąpić od umowy w sklepie i za 1100zł zapłacone za zegarek kupić obecnie inny sprzęt, model, który wiem że mierzy właściwie to do czego powstał by móc oprzeć późniejsze analizy o tetno (nawet w tym samym sklepie, nie ma to znaczenia dla mnie). Jakie pismo i gdzie mam złożyć, czy ubiegać się od sprzedawcy o odstąpienie od umowy i jako powód załączyć dokumenty z obu napraw, które obejmowały wymiany niemal całych zegarków na nowe i nie przynoszące żadnej zmiany, poprawy by na tej podstawie uznać, że wada jest niemożliwa do usunięcia, towar nie działa właściwie w istotnym zakresie? Jak to sformułować? Czy to, że oddawałem na gwarancję w serwisie może teraz zmieniać moje możliwości odstąpienia od umowy, bo minęło 1,5 roku? Pierwszy zwróciłem się do sklepu ale nie posiadam na to dokumentacji poświadczającej sugestie by jechać bezpośrednio oddać zegarek na serwis z powodu dużej różnicy w czasie i nie miał on wtedy jeszcze roku. Pomóżcie, bo kotłuje mi się w głowie, zegarek ma ustalać kalorie, robi to źle bo wykres tętna nie jest adekwatny do wysiłku, wygląda jak schodki rysowane przez dziecko, wydane jest kupe kasy a do kroków i rysowania mapki GPS wystarczyłby telefon w kieszeni - zegarek za 1100zł ma działać tak, jak się tego oczekuje od niego a jeśli producent wypuścił bubla - powinno się odebrać pieniądze i kupić inny a nie denerwować.

  2. Pani SponsorPanna Google jest aktywna
    Avatar Panny Google


    Dołączył
    24-08-2012
    Skąd
    Internet
    Telefon
    Lumia 900
    Operator
    Play
    Postów
    2134
    Podziękowano
    871(239)
  • #2

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    5,625
    Telefon
    L 930, 950XL DS, iPXs
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    714
    Podziękowano
    1,792(1,038)
    Wpisów na blogu
    36
    Czy małżonka kupiła ten zegarek jako konsumentka, czy na firmę?

  • #3

    OFF-LINE

    Dołączył
    02.06.2019
    Posty
    10
    Telefon
    Samsung S8
    Dziękuję
    1
    Podziękowano
    0(0)
    Nie pisalem o firmie, kupila go prywatnie, na raty chyba nawet, ktore zostaly juz splacone.W międzyczasie zadzwonilem na linie UOKIK i zapytalem, otrzymalem informacje ze mam sie powolac u sprzedawcy na 560 paragraf czy artykul KC. i sprzedawca moze chciec go naprawic lub wymienić jesli nie bedzie to nadmiernie uciazliwe dla mnie i jesli nadal bedzie zle naliczal tetno i wg mnie z uwagi na istotna usterke drugi raz juz nie moga chciec naprawiac ani wymieniac tylko musza ze mna rozwiazac umowe czyli oddac pieniadze po naszemu. Spytalem czy podeprzec sie kwitami dwukrotnej naprawy serwisowej - moge ale nie jest to konieczne, bo to odrebna sprawa. Gdybym wiedzial ze tak to trzeba zrobic juz za pierwszym razem oddalbym w sklepie na rekojmie i za drugim razem wzial pieniadze. Generalnie jestem niemal pewien ze to tylko kwestia czasu i powinnem to uzyskac ale naczekam sie na pierwsza operacje i bede musial odbyc jakies treningi w celu sprawdzenia ze nadal jest lipa i zlozyc ponowne zgloszenie z żądaniem rozwiazania umowy. Czy tak to wyglada? Ktos podpowie?

  • #4

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    5,625
    Telefon
    L 930, 950XL DS, iPXs
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    714
    Podziękowano
    1,792(1,038)
    Wpisów na blogu
    36
    Nie bez przyczyny zapytałam, czy była to sprzedaż konsumencka. Możemy tu bowiem powołać się na wadę, stwierdzoną przed upływem roku od wydania rzeczy ( dotyczy to tylko konsumentów art. 556 z indexem 2 Kc**). Z tego przepisu wynika domniemanie prawne, że zakupiona rzecz była już wadliwą w chwili zakupu. Dlatego też ważne są kwity serwisowe z napraw. Ustawa nie wymaga, żeby sprzedawca stwierdził wadę, może to być użytkownik, a tym bardziej serwis gwaranta.
    Nie wiem, czy dobrze zrozumiałeś przekaz z UOKiKu, bo nic nie napisałeś o zamiarze odstąpienia od umowy sprzedaży ( art. 560 §.1 Kc *), a właśnie to powinniśmy zastosować w Twojej sytuacji. Sprzedawca będzie próbował kombinować ale prawo stoi po stronie konsumenta.
    A więc do dzieła: przygotuj projekt oświadczenia o odstąpieniu od umowy sprzedaży. W temacie Reklamacja konsumencka; wzory pism i .....słów kilka znajdziesz kilka przykładów takich pism. Wybierz najbardziej przydatny do Twojej sytuacji i wrzuć ( zgodnie z szablonem pisma) tu, na forum w swoim temacie. Postaram się je doszlifować bez zbędnej zwłoki.

    *)
    Art. 560 Kc.
    § 1. Jeżeli rzecz sprzedana ma wadę, kupujący może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, chyba że sprzedawca niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla kupującego wymieni rzecz wadliwą na wolną od wad albo wadę usunie. Ograniczenie to nie ma zastosowania, jeżeli rzecz była już wymieniona lub naprawiana przez sprzedawcę albo sprzedawca nie uczynił zadość obowiązkowi wymiany rzeczy na wolną od wad lub usunięcia wady.

    **)
    Art. 556 ² Kc. Jeżeli kupującym jest konsument, a wada fizyczna została stwierdzona przed upływem roku od dnia wydania rzeczy sprzedanej, domniemywa się, że wada lub jej przyczyna istniała w chwili przejścia niebezpieczeństwa na kupującego.

  • #5

    OFF-LINE

    Dołączył
    02.06.2019
    Posty
    10
    Telefon
    Samsung S8
    Dziękuję
    1
    Podziękowano
    0(0)
    Postaram sie to rozpoczac w najblizszych dniach, pracuje zmianowo ale dzirkuje bardzo i wstawie ww pismo jak tylko zdolam to zrobic.

  • #6

    OFF-LINE

    Dołączył
    02.06.2019
    Posty
    10
    Telefon
    Samsung S8
    Dziękuję
    1
    Podziękowano
    0(0)
    Usiadłem wieczorem do lektury kilku tematów, widziałem efekt w postaci odstąpienia od umowy (telefon), wybrałem wstępnie pismo do użycia ale po tym jak wyjąłem papiery zegarka okazało się, że paragon jest z 14.11.2017, ale pierwsza naprawa opisana na początku przeprowadzona w serwisie autoryzowanym zgłoszona została 26.11.2018, a więc kilka dni po przekroczeniu roku, a ja pamiętałem to od chwili otrzymania zegarka od żony na gwiazdkę i zdawało mi się że rok nie minął, tak to kojarzyłem.

    Proszę zatem o odpowiedź czy w tej sytuacji jest jeszcze szansa uderzania w odstąpienie czy rozwiązanie umowy, bo moim głównym celem jest odebranie pieniędzy w celu zakupu nowego zegarka innej marki, który do jasnej anielki będzie działał jak należy. Naprawy nic nie wnoszą, mogę podjechac do serwisu i oddac go trzeci raz i jeśli dalej zostanie ten zły pomiar tętna to mogę go oddać i czwarty raz i wtedy dostanę nowy egzemplarz, który chyba mogłbym spróbować sprzedać ale może za połowę tego co zostało zapłacone o ile wogole ktoś by kupił; mogę te operacje odwlec trochę do czasu pod koniec gwarancji a oni będą mi dawać nowy sprzet z nową baterią i to przedłuży mi użyteczność sprzętu, ale nie jest to pocieszające, bo on nie działa jak powinien. Patowa sytuacja, dlatego wolałbym odebrać całą wartość, to dla mnie najkorzystniejsze, ale czy w tej sytuacji jeszcze jest wogóle taka opcja (bo coś było w tej mierze że towar miał mieć wadę przed upływem roku, a to zgłoszenie jest póżniejsze?

    Dodam, że rozmawiałem tez z infolinią Samsunga i wysłuchano mnie, w typowo ludzkiej logice - również dla konsultanta, podobnie jak dla mnie - bez sensu jest trzeci raz naprawiać zegarek poprzez wymianę wszystkich bebechów i obudowy (składanie z cześci), a potem wymieniać go klientowi na nowy (już wtedy w całości chyba), bo nie działa jak powinien, skoro łatwiej byłoby wziąć im na klatę że wyprodukowali gadzet, a nie jakieś w miare sensowne urządzenie do treningów i zwrócić kasę, bo to prowadzi donikąd. Nie ma takiej procedury, nie ma z kim rozmawiać tam o tym, kwadratura koła.

    Gdzieś czytałem też, że w ustawie nie jest ujęte kto ma stwierdzić tę istotną usterkę, miałem się podeprzeć drukiem z serwisu pisząc do sprzedawcy - ale czy nie wystarczy podanie informacji o niesprawności już wczesniej niż 26.11.2018 i spławieniu przez anonimowego sprzedawce w Euro do serwisu? Czy miałem biec zgłosić zaraz jak coś zauważyłem ze żle działa w istotnym zakresie, nie zważając na życie prywatne, zawodowe czy stan zdrowia małżonki etc.?
    Ostatnio edytowane przez Wojtas_GT ; 05-06-2019 o 22:35

  • #7

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    5,625
    Telefon
    L 930, 950XL DS, iPXs
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    714
    Podziękowano
    1,792(1,038)
    Wpisów na blogu
    36
    Zróbmy tak, złóż reklamację z tytułu rękojmi z żądaniem wymiany na egzemplarz wolny od wad. W piśmie powołasz się na wadliwość bez mała od chwili zakupu, co spowodowało konieczność złożenia reklamacji. Opiszesz sytuację w sklepie z odesłaniem przez pracownika/ów do serwisu i zniechęcaniem do skorzystania z rękojmi. Ta sytuacja spowodowała, że przedmiotowy zegarek mogłeś oddać do serwisu dopiero 26 listopada 2018. I dalej o nieskutecznych naprawach.
    Zobaczymy jak zachowa się sprzedawca, ok?
    Na gwarancję nasz jeszcze trochę czasu i możesz w każdej chwili z niej skorzystać. Spróbujmy zatem pierwszej reklamacji z tytułu rękojmi. Gdyby zegarek nadal działał wadliwie, to otwiera Ci się ścieżką do odstąpienia od umowy sprzedaży.

  • #8

    OFF-LINE

    Dołączył
    02.06.2019
    Posty
    10
    Telefon
    Samsung S8
    Dziękuję
    1
    Podziękowano
    0(0)
    Czy to jest z automatu tak, ze otwiera sie ta sciezka? Poczytalem o podobnych zegarkach Samsung troche i ludzie maja nagminnie ten sam problem, a reszta nie zauwaza. Tego sie nie da naprawic ale boje sie ze zepsuja mi pasek znowu, dlatego pytam o ten automatyzm, ze nie beda mogli kolejny raz zrobic juz nic innego? Tak jak gdybym przed rokiem zlozyl sprzet? Od tej odpowiedzi zalezy czy wyprowadze dziala na euro.
    Ostatnio edytowane przez Wojtas_GT ; 07-06-2019 o 00:10

  • #9

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    5,625
    Telefon
    L 930, 950XL DS, iPXs
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    714
    Podziękowano
    1,792(1,038)
    Wpisów na blogu
    36
    No, prawie z automatu. Przeczytaj art.560§1 Kc Rękojmia-odpowiedzialność sprzedawcy za wady rzeczy sprzedanej /przepisy/. Część I
    W szczególności zdanie drugie tego artykułu. Głównym warunkiem jednak jest to, żeby wada była istotna ( §4 art.560 Kc).
    Musimy jednak postępować ostrożnie, bo sprzedawca będzie szukał wszelkich argumentów by uniknąć odpowiedzialności z tytułu rękojmi.
    Moim zdaniem nic nie tracisz, a możesz zyskać.

  • #10

    OFF-LINE

    Dołączył
    02.06.2019
    Posty
    10
    Telefon
    Samsung S8
    Dziękuję
    1
    Podziękowano
    0(0)
    Czyli nie ma tam zapisu o pierwszym roku, sprzedawca moze chciec pierwszy raz naprawic lub wymoenic jesli to nie potrwa zbyt dlugo, a jesli nadal bedzie szwankowac pomiar - musi przystać na moje oswiadczenie o odstapieniu od umowy. Tak to logicznie brzmi, ale co z tym pierwszym rokiem, czy istotne jest domniemanie ze juz w chwili zakupu bylo zepsute? Z czym trzeba buc ostroznym?
    Reasumujac - biore sie za temat, moje pismo powinno wygladac tak, ze bedzie naglowej oswiadczenie o odstapieniu od umowy
    , piewsze linijki to na jakiej podstawie i potem uzasadnienie - w tym wypadku obszerne, opisujace caly problem? Tak to skonstruowac? Musialbym wstawic kilka grafik z wykresami, ktore ukazuja problem, opisac to troche jak w tym poscie na poczatku, dodac ze powszechnie mozna znalezc informacje o slabym dzialaniu podobnych urzadzen tej marki, zawieszaniu sie co trening itp. Zanosi sie wszystko z pudelkiem ladowarka, ksero napraw z serwisu? Chcialbym to na dniach zalatwic, te wzory ktore przejrzalem nie bardzo sa zbiezne, jesli nie bedzie to zbyt duza poufaloscia - czy moge prosic o ten wstep wlasnie pod katem mojego problemu i reszte ja juz sobie dopisze, daty powstawiam, pokaze do sprawdzenia i wyslucham czego noe mowic w sklepie. Z gory bardzo dziekuje. Wczoraj przejechalem 76km rowerem, pomiary tetna to zart, gubil sie tez gps w lesie, a gps telefonu dzialal normalnie wiec ogolnie to urzadzenie jest mierne, a oferowane jako Bog wie co, juz chyba corki xiaomi za ulamek tej kwoty dziala stabilnie, kazdy wykres jest sensowny a w moim bezsensowny, nie jest to winą ze zle nosze, zona probowala i na spacerze ponad 30min juz sie wieszal, duzo ludzi pisze o tym, szkoda ze dopiero teraz. I zanim kiedykolwiek kupie cos podobnego porzadnie poszukam opinii i uzytkownikow.
    Jesli dobry bedzie wstep i moje uzasadnienie z ktorego bedzie wynikalo ze ten typ nawet po wymianie bedzie tak samo dzialal - moze jest szansa na odstapienie przy pierwszym podejsciu, tylko co z tym rokiem, czy mogą w ten sposob uniknac odpowiedzialnosci? Nienudowodnie kiedy bylem w ich sklepie splawiony przez sprzedawce na serwis.
    Ostatnio edytowane przez Wojtas_GT ; 07-06-2019 o 17:11

  • Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

    Informacje o wątku

    Użytkownicy przeglądający ten wątek

    Aktualnie 1 użytkownik(ów) przegląda ten wątek. (0 zarejestrowany(ch) oraz 1 gości)

    Podobne wątki

    1. Odpowiedzi: 253
      Ostatni post / autor: 14-12-2017, 19:54
    2. Odstąpienie od umowy po naprawach gwarancyjnych
      Przez iqua w dziale Rękojmia/ niezgodność towaru z umową
      Odpowiedzi: 133
      Ostatni post / autor: 25-08-2017, 08:24
    3. Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa.
      Przez ali_cja w dziale Rękojmia/ niezgodność towaru z umową
      Odpowiedzi: 0
      Ostatni post / autor: 25-05-2015, 01:23

    Uprawnienia umieszczania postów

    • Nie możesz zakładać nowych tematów
    • Nie możesz pisać wiadomości
    • Nie możesz dodawać załączników
    • Nie możesz edytować swoich postów
    •  
    Kontakt
    administracja[at]windowsmania.pl

    Kopiowanie zawartości strony bez zezwolenia zabronione
    Dołącz do nas