Tweety na temat @windowsmaniapl
r   e   k   l   a   m   a
Strona 9 z 18 PierwszyPierwszy ... 5678910111213 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 81 do 90 z 180

Wątek: Wielokrotna, nieskuteczna reklamacja laptopa u sprzedawcy z Allegro

  1. #81

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    3,787
    Telefon
    Lumia 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    516
    Podziękowano
    976(650)
    Wpisów na blogu
    37
    Reklama:
    Nie bardzo się zgadzam z tym, że obie reklamacje odrzucono.

    Masz o tyle rację, że dochodziłeś dwa razy odpowiedzialności Sprzedawcy z tytułu rękojmi, z tym, że w pierwszej reklamacji miałeś żądanie*, które Sprzedawca spełnił poprzez naprawę / wolno mu to było zrobić z uwagi na alternatywność spełnienia żądania - § 3. art. 561 Kc./. Niby odrzucił, a jednak oddał do naprawy.. Już pomijając jego wadliwe uzasadnienie decyzji o naprawie.
    Z tym, że nie dochował terminu ustosunkowania się do żądania konsumenta w terminie do 14 dni. Wobec niedochowania tego terminu, już istniała podstawa do wezwania o zapłatę kwoty żądanej w reklamacji, tylko to Twoje żądanie nie było uzasadnione prawnie.

    Natomiast w ramach drugiej** ( również w ramach rękojmi) złożyłeś oświadczenie o odstąpieniu od umowy sprzedaży. Sprzedawca się uchylił od Twojego oświadczenia, uznając bezpodstawnie, że Ty się domagasz odstąpienia od umowy. TY się tego nie domagałeś / nie miałeś takiego żądania/, tylko wyraziłeś swoją wolę /bo miałeś takie prawo/, a w związku ze skutecznym złożeniem takiego oświadczenia woli, strony zwracają sobie wszystko to, co wzajemnie sobie świadczyły przy zawieraniu umowy sprzedaży. Prawo przyjmuje taką fikcję, jakoby umowy w ogóle nie zawarto.

    Reasumując, moim zdaniem, we wniosku powinieneś napisać, że w wyniku pierwszej reklamacji z tytułu rękojmi Sprzedawca przeprowadził czynności naprawcze wadliwego laptopa, ale ponieważ wada/wady występowały nadal, co wskazuje na to, że laptopa skutecznie nie naprawiono / nie usunięto zgłaszanych wad/, złożyłeś oświadczenie o odstąpieniu od umowy sprzedaży, od którego Sprzedawca się bezpodstawnie uchylił. I znów moim zdaniem, we wniosku powinieneś napisać, że żądasz od Sprzedawcy kosztów, które poniosłeś w związku z zawarciem umowy sprzedaży przedmiotowego laptopa, a nie odstąpienia od umowy sprzedaży.

    *)
    Pierwsza reklamacja, w której, jako podstawę prawną podałeś art.561 Kodeksu cywilnego, Twoje żądanie było nieuzasadnione, bo nie miałeś podstawy do żądania pieniędzy. Sprzedawca jednak nie wziął tego pod uwagę i laptopa naprawił /niby/. Co prawda źle to uzasadnił, ale reklamację w zasadzie rozpatrzył, a nie odrzucił. Odrzucił tylko Twoje żądanie, które i tak było bezpodstawne / ponieważ mogłeś żądać tylko wymiany na laptop wolny od wad lub usunięcia wady /.

    Art. 561 Kc.
    § 1. Jeżeli rzecz sprzedana ma wadę, kupujący może żądać wymiany rzeczy na wolną od wad albo usunięcia wady.
    § 2. Sprzedawca jest obowiązany wymienić rzecz wadliwą na wolną od wad lub usunąć wadę w rozsądnym czasie bez nadmiernych niedogodności dla kupującego.
    § 3. Sprzedawca może odmówić zadośćuczynienia żądaniu kupującego, jeżeli doprowadzenie do zgodności z umową rzeczy wadliwej w sposób wybrany przez kupującego jest niemożliwe albo w porównaniu z drugim możliwym sposobem doprowadzenia do zgodności z umową wymagałoby nadmiernych kosztów....

    **)
    Druga reklamacja, to odstąpienie od umowy sprzedaży ( dlatego, że laptop był już naprawiany przez Sprzedawcę i nadal ma wady).
    Art. 560 Kc.
    § 1. Jeżeli rzecz sprzedana ma wadę, kupujący może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, chyba że sprzedawca niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla kupującego wymieni rzecz wadliwą na wolną od wad albo wadę usunie. Ograniczenie to nie ma zastosowania, jeżeli rzecz była już wymieniona lub naprawiana przez sprzedawcę albo sprzedawca nie uczynił zadość obowiązkowi wymiany rzeczy na wolną od wad lub usunięcia wady......

  2. Pani SponsorPanna Google jest aktywna
    Avatar Panny Google


    Dołączył
    24-08-2012
    Skąd
    Internet
    Telefon
    Lumia 900
    Operator
    Play
    Postów
    2134
    Podziękowano
    871(239)
  • #82

    OFF-LINE

    Dołączył
    25.03.2016
    Posty
    83
    Telefon
    Samsung
    Dziękuję
    8
    Podziękowano
    12(12)
    Wpisów na blogu
    1
    Miala go dwa tygodnie u siebie takze pewnie przeczytala.Jestem gotowy zrobić wszystko także nawet mogę jechać i zawieść pismo osoboście tylko jak je mądrze i fachowo napisać? Jutro zadzwonie czy ktoś pracuje, a jak nie to w poniedziałek mogę podjechac.
    Ostatnio edytowane przez abba ; 26-05-2016 o 16:48

  • #83

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    3,787
    Telefon
    Lumia 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    516
    Podziękowano
    976(650)
    Wpisów na blogu
    37
    Jednak przemyślałam jeszcze raz to, że zasugerowałam Ci wizytę w Inspektoracie bez wcześniejszej konsultacji z Rzecznikiem. jeżeli możesz, spróbuj z nią porozmawiać i w delikatny sposób zasugeruj, że możesz pojechać i uzupełnić/sprostować swój wniosek (argumenty przedstawiłam Ci wyżej). Ja Ci tylko wkładam swoje myśli w Twoją głowę i "usta", ale to Rzecznik kieruje postępowaniem, powinien więc być przekonany do Twoich racji.

  • #84

    OFF-LINE

    Dołączył
    25.03.2016
    Posty
    83
    Telefon
    Samsung
    Dziękuję
    8
    Podziękowano
    12(12)
    Wpisów na blogu
    1
    Więc nie będę już mieszał.Z nadzieja czekam na jakieś informacje z Inspektoratu.

  • #85

    OFF-LINE

    Dołączył
    25.03.2016
    Posty
    83
    Telefon
    Samsung
    Dziękuję
    8
    Podziękowano
    12(12)
    Wpisów na blogu
    1
    Dzwoniłem dzisiaj czekają jeszcze na odpowiedz sprzedawcy.

  • #86

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    3,787
    Telefon
    Lumia 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    516
    Podziękowano
    976(650)
    Wpisów na blogu
    37
    A wiesz kiedy do niego napisali? A także, czy wyznaczyli jakiś termin, po którym - w przypadku braku odpowiedzi- uznają, że Sprzedawca nie wyraża zgody na postępowanie ugodowe?

  • #87

    OFF-LINE

    Dołączył
    25.03.2016
    Posty
    83
    Telefon
    Samsung
    Dziękuję
    8
    Podziękowano
    12(12)
    Wpisów na blogu
    1
    Dostałem tylko odpowiedz że będą się że mną komunikować listownie jak tylko będzie cos wiadomo.

  • #88

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    3,787
    Telefon
    Lumia 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    516
    Podziękowano
    976(650)
    Wpisów na blogu
    37
    27 marca napisałeś tu pierwszy post, to już prawie trzy miesiące - a my dalej "w lesie"

  • #89

    OFF-LINE

    Dołączył
    25.03.2016
    Posty
    83
    Telefon
    Samsung
    Dziękuję
    8
    Podziękowano
    12(12)
    Wpisów na blogu
    1
    Zacząłem już w tamtym roku. A była inna droga?
    Ostatnio edytowane przez abba ; 08-06-2016 o 21:24

  • #90

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    3,787
    Telefon
    Lumia 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    516
    Podziękowano
    976(650)
    Wpisów na blogu
    37
    Oj tam, no pewnie. Sprzedawca jest nierzetelny i nawet nie próbuje tego ukryć. Sprzęt gwarancyjny nie wiadomo gdzie naprawia, stosuje niedozwolone klauzule umowne ( wyłączające dochodzenie rękojmi, poprzez wymuszanie akceptacji warunków naprawy) i nie respektuje praw konsumenckich. To jest podstawa do podjęcia działań przez Rzecznika. A nie negocjowanie. Tym bardziej, że w widoczny sposób nie będzie do tego skłonny.

  • Strona 9 z 18 PierwszyPierwszy ... 5678910111213 ... OstatniOstatni

    Informacje o wątku

    Użytkownicy przeglądający ten wątek

    Aktualnie 1 użytkownik(ów) przegląda ten wątek. (0 zarejestrowany(ch) oraz 1 gości)

    Podobne wątki

    1. Odpowiedzi: 14
      Ostatni post / autor: 14-09-2015, 10:42
    2. Reklamacja u sprzedawcy: gwarancja producenta czy rękojmia
      Przez Hezar w dziale Rękojmia/ niezgodność towaru z umową
      Odpowiedzi: 79
      Ostatni post / autor: 20-08-2015, 09:17
    3. Nieskuteczna naprawa w ramach gwarancji
      Przez ali_cja w dziale Gwarancja
      Odpowiedzi: 0
      Ostatni post / autor: 11-06-2015, 02:42
    4. Zakup na Allegro - reklamacja z tytułu rękojmi
      Przez mini21 w dziale Rękojmia/ niezgodność towaru z umową
      Odpowiedzi: 13
      Ostatni post / autor: 21-05-2015, 22:40
    5. Nieskuteczna naprawa gwarancyjna telefonu z abonamentu /Orange/
      Przez zbynio702 w dziale Rękojmia/ niezgodność towaru z umową
      Odpowiedzi: 54
      Ostatni post / autor: 03-02-2015, 03:16

    Tagi dla tego wątku

    Uprawnienia umieszczania postów

    • Nie możesz zakładać nowych tematów
    • Nie możesz pisać wiadomości
    • Nie możesz dodawać załączników
    • Nie możesz edytować swoich postów
    •  
    Kontakt
    administracja[at]windowsmania.pl

    Kopiowanie zawartości strony bez zezwolenia zabronione
    Dołącz do nas