Tweety na temat @windowsmaniapl
r   e   k   l   a   m   a
Strona 17 z 18 PierwszyPierwszy ... 7131415161718 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 161 do 170 z 180

Wątek: Wielokrotna, nieskuteczna reklamacja laptopa u sprzedawcy z Allegro

  1. #161

    OFF-LINE

    Dołączył
    25.03.2016
    Posty
    83
    Telefon
    Samsung
    Dziękuję
    8
    Podziękowano
    12(12)
    Wpisów na blogu
    1
    Reklama:
    Byłem dzisiaj u prawnika aby pomógł mi napisać ten pozew. Powiedział aby się dobrze zastanowić nad tym pozwem, ponieważ koszty jakie będę musiał ponieść tez są nie małe (biegły który sprawdzi czy wada jest znaczaca,ktory musi sprawdzić czy wymienione części faktycznie zostały wymienione,inne opłaty no i dojazdy do sadu,a o reprezentowanie mnie przez prawnika juz nie wspomnę) i pewnie będzie to trochę trwało. Poza tym,jak sama Pani pisała niezbadane są wyroki naszych sądów. Także na dzień dzisiejszy zostałem bez kasy i laptopa :-(

  2. Pani SponsorPanna Google jest aktywna
    Avatar Panny Google


    Dołączył
    24-08-2012
    Skąd
    Internet
    Telefon
    Lumia 900
    Operator
    Play
    Postów
    2134
    Podziękowano
    871(239)
  • #162

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    3,805
    Telefon
    Lumia 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    520
    Podziękowano
    980(652)
    Wpisów na blogu
    37
    Oj ci prawnicy! Ja również nie chciałabym narażać Ciebie na koszty, dlatego podchodzimy do tego ostrożnie. Może zróbmy tak: udaj się do Twojej rzeczniczki konsumentów i przedstaw jej problemy z którymi się borykasz. Ponarzekaj, że jesteś nieporadny w sprawach sądowych, masz problem z wypełnieniem formularza i boisz się, że stracisz dodatkowe pieniądze. Może uda Ci się ją przekonać, żeby to ona wystąpiła z powództwem, albo chociaż przygotowała Ci pozew. Po to właśnie są rzecznicy konsumentów.

  • #163

    OFF-LINE

    Dołączył
    25.03.2016
    Posty
    83
    Telefon
    Samsung
    Dziękuję
    8
    Podziękowano
    12(12)
    Wpisów na blogu
    1
    Może ktoś tu wie co to jest "wada istotna" i jak ją teraz udowodnic skoro laptop teraz jest u sprzedawcy.

  • #164

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    3,805
    Telefon
    Lumia 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    520
    Podziękowano
    980(652)
    Wpisów na blogu
    37
    Nie ma legalnej definicji 'wady istotnej'. W literaturze prawniczej i orzecznictwie przyjęło się, że istotność wady należy analizować z uwzględnieniem przeznaczenia rzeczy, jej zasadniczych cech funkcjonalnych i celu w jakim konsument nabył towar. Czyli jest to taka wada, która wyłącza normalne korzystanie z rzeczy zgodnie z jej przeznaczeniem. Charakter istotności wady bada się również w zależności od ustalonego stanu faktycznego.
    W uproszczeniu można przyjąć, że wadą istotną jest taka wada, która powoduje, że rzecz jest dla użytkownika bezwartościowa czy nieprzydatna.

    Orzecznictwo, np.:
    Wyrok SN Sygn. akt II CSK 183/12 http://www.sn.pl/Sites/orzecznictwo/...20183-12-1.pdf
    Wyrok SN I CKN 957/97 I CKN 957/97 - Legeo
    Wyrok SN - II CKN 1417/00 Wyrok SN > II CKN 1417/00 > Izba Cywilna > Orzecznictwo Sądu Najwyższego > Prawo.Money.pl

  • #165

    OFF-LINE

    Dołączył
    25.03.2016
    Posty
    83
    Telefon
    Samsung
    Dziękuję
    8
    Podziękowano
    12(12)
    Wpisów na blogu
    1
    Dzwoniłem do Rzecznik ale pewnie ma po urlopie nawał pracy bo nie odbiera. Mam jednak pytanie bo dzwoniłem też do biegłego sądowego ktòry stwierdził,że skoro mam złożone i potwierdzone dostarczenie odstąpienie od umowy a kasy nie oddali to powinienem złożyć do sądu wniosek o nakaz zapłaty. Co Pani na to?

  • #166

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    3,805
    Telefon
    Lumia 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    520
    Podziękowano
    980(652)
    Wpisów na blogu
    37
    Przecież Ty właśnie masz złożyć pozew w postępowaniu uproszczonym ( na specjalnym formularzu). Czyli oczekujesz ( przynajmniej powinieneś oczekiwać), że zostanie wydany nakaz zapłaty!

    Jestem karnistą, nie cywilistą, a zatem, mimo moich najszczerszych chęci, już nie mogę Ci pomóc praktycznie, co najwyżej teoretycznie i odesłaniem do przepisów.

    A zatem, trochę teorii.

    W sprawie podlegającej rozpoznaniu w postępowaniu uproszczonym, sąd rozpatruje sprawę w postępowaniu nakazowym lub upominawczym.

    W postępowaniu uproszczonym rozpatruje się m.in. spory powstałe na tle umów, jeśli wartość przedmiotu sporu nie przekracza 10 tys. zł, sprawy o roszczenia wynikające z rękojmi, gwarancji lub niezgodności towaru konsumpcyjnego z umową sprzedaży konsumenckiej, gdy wartość przedmiotu umowy nie przekracza 10 tys. zł.
    Sprawy te mogą być rozstrzygnięte nakazem zapłaty.

    l. Rozpatrzenie sprawy w postępowaniu nakazowym ( art. 484(1) i nast. Kodeksu postępowania cywilnego )
    Sąd rozpatruje sprawę w postępowaniu nakazowym, gdy powód zgłosi w pozwie taki wniosek.


    Nakaz zapłaty może zostać wydany tylko w sytuacjach wskazanych w art. 485 kodeksu postępowania cywilnego, a przede wszystkim, gdy wnoszący sprawę dochodzi zapłaty w pieniądzu lub świadczenia innych rzeczy zamiennych. Opiera się ono na założeniu, że podstawa faktyczna roszczenia została już udowodniona w postaci dokumentów dołączonych do pozwu, a te dokumenty nie mogą budzić wątpliwości.

    A zatem, powód swoje żądania musi udowodnić jednym z następujących dokumentów (katalog zamknięty), który musi być dołączony do pozwu ( art. 485.§1 Kpc ):
    - dokumentem urzędowym,
    - zaakceptowanym przez dłużnika każdy dokument rozliczeniowy potwierdzający fakt wydania towaru ( np. rachunek, faktura, WZ),
    - pisemne wezwanie dłużnika do zapłaty i jego pisemne oświadczenie o uznaniu długu,
    - zaakceptowane przez dłużnika żądanie zapłaty, zwrócone przez bank i niezapłacone z powodu braku środków na rachunku bankowym.
    Sąd wydaje nakaz zapłaty na podstawie dołączonej do pozwu umowy, dowodu spełnienia wzajemnego świadczenia niepieniężnego, dowodu doręczenia dłużnikowi faktury lub rachunku, jeżeli powód dochodzi należności zapłaty świadczenia pieniężnego ( art. 485 §2a Kpc).


    ll. Rozpatrzenie sprawy w postępowaniu upominawczym ( art.497 i nast. Kodeksu postępowania cywilnego)
    Postępowanie upominawcze jest bardzo podobne do postępowania nakazowego. Podobnie jak w postępowaniu nakazowym prowadzi do wydania nakazu zapłaty w stosunku do roszczenia pieniężnego, jeśli okoliczności są zasadne i dysponujemy odpowiednią dokumentacją załączoną do pozwu. Jednakże, w odróżnieniu do postępowania nakazowego nie ma zamkniętego katalogu dokumentów, na których musi być oparte żądanie pozwu. Istotnym jest, aby żądanie nie budziło wątpliwości.
    Sąd wydaje nakaz zapłaty na posiedzeniu niejawnym - bez udziału stron. Zarządzenia może wydać także referendarz sądowy.
    Nakaz zapłaty zostaje wydany, jeżeli powód dochodzi roszczenia pieniężnego, a w innych sprawach, jeżeli przepis szczególny tak stanowi.

    Reasumując, w postępowaniu (trybie) uproszczonym rozpoznanie spawy przez sąd w postępowaniu nakazowym jest bardzo sformalizowane ( zamknięty katalog dokumentów) i niezbędne jest złożenie w pozwie wniosku o rozpatrzenie sprawy właśnie w takim postępowaniu, w przeciwieństwie do rozpoznanie sprawy przez sąd w postępowaniu upominawczym, gdzie wymogiem jest, by żądanie miało oparcie w dokumentach i nie budziło „wątpliwości” sądu.
    Czy to, co napisałam, jest dla Ciebie zrozumiałe?

  • #167

    OFF-LINE

    Dołączył
    25.03.2016
    Posty
    83
    Telefon
    Samsung
    Dziękuję
    8
    Podziękowano
    12(12)
    Wpisów na blogu
    1
    Tak zrobię. Dziękuję

  • #168

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    3,805
    Telefon
    Lumia 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    520
    Podziękowano
    980(652)
    Wpisów na blogu
    37
    Cytat Zamieszczone przez abba Zobacz posta
    Tak zrobię.
    Czy coś się dzieje w Twojej sprawie?

  • #169

    OFF-LINE

    Dołączył
    25.03.2016
    Posty
    83
    Telefon
    Samsung
    Dziękuję
    8
    Podziękowano
    12(12)
    Wpisów na blogu
    1
    Po rozmowie z Rzecznik pozew został złożony w e-sądzie 23.08. Aktualnie jest adnotacja opłacony poprawnie i czeka na rozpisanie. Ktoś wie ile to może trwać?

  • Jeden użytkownik podziękował abba za ten post:

    ali_cja (04-09-2016)

  • #170

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    3,805
    Telefon
    Lumia 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    520
    Podziękowano
    980(652)
    Wpisów na blogu
    37
    Świetnie Co zadecydowało, że jednak zdecydowałeś się na e-sąd?

    Czas oczekiwania na rozpatrzenie pozwu w e-sądzie jest uzależniony od wielu czynników, np. ilości wpływu spraw w danym miesiącu czy tygodniu oraz stopnia skomplikowania sprawy. Może to trwać do tygodnia, maksymalnie do półtora miesiąca. Całe postepowanie, łącznie z nadaniem klauzuli wykonalności, maksymalnie do 2-2,5 miesiąca. jeżeli oczywiście sprzeciw od nakazu nie został skutecznie złożony.
    Informacja o stanie sprawy jest dostępna na Twoim koncie. Możesz również na koncie, zaznaczyć opcję o informowaniu za pośrednictwem e-maila o rozpatrzeniu sprawy. Zostaniesz wówczas powiadomiony mailowo o tym, że masz zalogować się na swoje konto w e-sądzie, ponieważ została podjęta jakaś decyzja w Twojej sprawie.
    Najlepiej jednak na bieżąco sprawdzać i śledzić , czy nie ma jakieś informacji bądź zapytania z e-sądu.

  • Strona 17 z 18 PierwszyPierwszy ... 7131415161718 OstatniOstatni

    Informacje o wątku

    Użytkownicy przeglądający ten wątek

    Aktualnie 1 użytkownik(ów) przegląda ten wątek. (0 zarejestrowany(ch) oraz 1 gości)

    Podobne wątki

    1. Odpowiedzi: 14
      Ostatni post / autor: 14-09-2015, 10:42
    2. Reklamacja u sprzedawcy: gwarancja producenta czy rękojmia
      Przez Hezar w dziale Rękojmia/ niezgodność towaru z umową
      Odpowiedzi: 79
      Ostatni post / autor: 20-08-2015, 09:17
    3. Nieskuteczna naprawa w ramach gwarancji
      Przez ali_cja w dziale Gwarancja
      Odpowiedzi: 0
      Ostatni post / autor: 11-06-2015, 02:42
    4. Zakup na Allegro - reklamacja z tytułu rękojmi
      Przez mini21 w dziale Rękojmia/ niezgodność towaru z umową
      Odpowiedzi: 13
      Ostatni post / autor: 21-05-2015, 22:40
    5. Nieskuteczna naprawa gwarancyjna telefonu z abonamentu /Orange/
      Przez zbynio702 w dziale Rękojmia/ niezgodność towaru z umową
      Odpowiedzi: 54
      Ostatni post / autor: 03-02-2015, 03:16

    Tagi dla tego wątku

    Uprawnienia umieszczania postów

    • Nie możesz zakładać nowych tematów
    • Nie możesz pisać wiadomości
    • Nie możesz dodawać załączników
    • Nie możesz edytować swoich postów
    •  
    Kontakt
    administracja[at]windowsmania.pl

    Kopiowanie zawartości strony bez zezwolenia zabronione
    Dołącz do nas