Tweety na temat @windowsmaniapl
r   e   k   l   a   m   a
Strona 5 z 13 PierwszyPierwszy 123456789 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 41 do 50 z 122

Wątek: Telefon wraca z serwisu z tą samą wadą. Czy możliwa jest wymiana na nowy?

  1. #41

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    4,548
    Telefon
    L 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    594
    Podziękowano
    1,191(747)
    Wpisów na blogu
    36
    Reklama:
    Też myślę, że Rzecznik najwięcej Ci pomoże; chociaż oni trochę umywają ręce uważając, że powinni dopiero wtedy interweniować, jeżeli zostały naruszone zbiorowe interesy konsumentow.
    Ja uważam, że w tym przypadku, operator postępuje tak samo jak w innych sprawach dot. rękojmi; czyli wciska klientom naprawę w ramach gwarancji. Wiedzą, że klienci mają kłopot z rozróżnieniem reklamacji z tytułu gwarancji i z tytułu rękojmi- i na ty jadą.
    Nie mów Rzecznikowi, że rozważamy skargę do Prezesa, tylko, że pierwszy raz spotykasz się z taką sytuacja i boisz sie, że sobie nie poradzisz w dalszym dochodzeniu swoich praw konsumenckich. Spotykając się z Rzecznikiem nic nie tracisz a możesz wiele zyskać. Ja w dalszym ciągu postaram się Ci pomagać, OK?

  2. Pani SponsorPanna Google jest aktywna
    Avatar Panny Google


    Dołączył
    24-08-2012
    Skąd
    Internet
    Telefon
    Lumia 900
    Operator
    Play
    Postów
    2134
    Podziękowano
    871(239)
  • #42

    OFF-LINE

    Dołączył
    10.03.2015
    Posty
    58
    Telefon
    lg g2 mini
    Dziękuję
    2
    Podziękowano
    9(9)
    Okej. Postaram się zadzwonić i ewentualnie umówić na spotkanie z rzecznikiem jeśli będzie taka szansa. nie wiem jak to wygląda bo nigdy nie korzystałem z takich możliwości. dam znać oczywiście jak się sprawa potoczy

  • #43

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    4,548
    Telefon
    L 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    594
    Podziękowano
    1,191(747)
    Wpisów na blogu
    36
    Nie musisz się specjalnie umawiać na spotkanie z Rzecznikiem, możesz wejść "z ulicy". Ewentualny telefon wcześniej upewni Cię, że Rzecznik będzie w biurze a nie np. w sądzie. Ważne jest tylko to, żebyś miał ze sobą dokumentację i w czasie rozmowy przedstawił przebieg Twojej sprawy. To wszystko.

  • #44

    OFF-LINE

    Dołączył
    10.03.2015
    Posty
    58
    Telefon
    lg g2 mini
    Dziękuję
    2
    Podziękowano
    9(9)
    Cześć. Jutro do południa mam spotkanie z Rzecznikiem umówione. Dam znać co się dowiedziałem i jakie będzie dalsze postępowanie.

  • #45

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    4,548
    Telefon
    L 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    594
    Podziękowano
    1,191(747)
    Wpisów na blogu
    36
    Ciekawa jestem, co zaproponuje Ci Rzecznik. Sprawa jest bardzo poważna, bo moim zdaniem operator narusza swoim działaniem, czy praktykami, podstawowe interesy konsumentów / tu, abonentów T-Mobile/.
    Cytując za http://www.uokik.gov.pl/zbiorowe_int...onsumentow.php
    "...z naruszeniem zbiorowych interesów konsumentów będziemy mieli do czynienia w przypadku takiego skonstruowania systemu obsługi klienta, które w praktyce uniemożliwia reklamowanie kwestionowanego rachunku lub stosowanie w umowach ze wszystkimi konsumentami wzorców zawierających niedozwolone postanowienia...". Treść cytatu odnosi się do reklamowania rachunku a nie z tytułu rękojmi i to, moim zdaniem, należałoby dostrzec i zmienić.
    W Twoim przypadku uniemożliwiono reklamowanie zakupionego w ramach umowy telefonu. Skoro zastosowano taką procedurę/nie opisaną w regulaminie/ wobec Ciebie, należałoby przyjąć, że jest to praktyka stosowna ogólnie wobec wszystkich abonentów tego operatora, kupujących telefon bądź inny sprzęt w ramach umowy.
    Załatwiając indywidualnie sprawę Twojego przypadku, nie zmienimy nic w działaniu operatora wobec innych abonentów ani tego, że w przyszłości sprawa ponownie Cię nie dotknie. Procedura reklamacji z tytułu rękojmi powinna być opisana i dostępna dla każdego kupującego sprzęt w ramach umowy abonamentowej. Postępowanie cywilne, którego ewentualność Ci zaproponowałam, to długa i wyboista droga, która może a nie musi, zakończyć się dla Ciebie pomyślnie a ewentualna wygrana będzie dotyczyła tylko Ciebie a nie ogółu.

  • #46

    OFF-LINE

    Dołączył
    10.03.2015
    Posty
    58
    Telefon
    lg g2 mini
    Dziękuję
    2
    Podziękowano
    9(9)
    @ali_cja
    Jestem po spotkaniu. Pani Rzecznik przejrzała papiery i stwierdziła, że: "mogę z tym iść do sądu" oraz czytając pismo od T-Mobile mówi: "są śmieszni i nie wiedzą o czym piszą. Pan składał z tytułu rękojmi a Oni piszą o niezgodności z umową i wysyłaniu do serwisu. można by się spodziewać po takiej poważnej firmie rzeczowej odpowiedzi ale ewidentnie pisał to ktoś kto nie ma o obecnych przepisach pojęcia".

    podsumowując:
    1. t-mobile nie dotrzymało terminu odpowiedzi na moje 1 pismo (choć wg Rzecznik powinienem tam zastosować art 561 a nie 560 ale nie ma to obecnie większego znaczenia bo żądanie jest takie samo-wymiany na nowy). w związku z powyższym i brakiem odpowiedzi roszczenie jest jak najbardziej uzasadnione.
    2 w zasadzie nie ma znaczenia fakt, że telefonu im nie wysłałem-tym bardziej że pracownik t-mobile poinformował mnie, że mam wysłać tylko papiery
    3 mam do wyboru - prosić rzecznika o interwencję w mojej sprawie opisując wszystko dokładnie i składając podanie na dziennik podawczy (i wtedy może t-m trochę otrząśnie i zmobilizuje jak dostaną pismo od Rzecznika)
    4 iść do sądu
    5 iść do t-m z tym co się dowiedziałem ale tu Pani zaznaczyła, że to raczej nie ma sensu skoro oni nie wiedzą sami o czym mówią.

    Z tych wszystkich opcji wybieram interwencję Rzecznika. Muszę tylko znaleźć czas na opisanie sprawy i dostarczenie wszystkich papierów a potem pozostaje czekać... Nie ma tutaj jakiegoś konkretnego terminu na rozpatrzenie. Z resztą mi się już teraz nie śpieszy. Kupiłem inny telefon a sprawę będę ciągnął dalej.

    Aha. Co do tych 30 dni rozpatrzenia reklamacji co się tak mocno w t-mobile upierali. Regulamin jest ok bo dotyczy usług telekominikacyjnych i zastosowanie ma tu prawo telekomunikacyjne(czyli właśnie 30 dni na reklamację usługi). Jest jednak taka kwestia, że nie ma nic w regulaminie o reklamacji sprzętu a TM występuje tutaj w dwóch rolach... usługodawcy i sprzedawcy(sprzętu) i w drugim przypadku mają się stosować do zapisów kodeksu cywilnego... tak więc jestem dobrej myśli i będę informował o postępach pozdro

  • Jeden użytkownik podziękował national86 za ten post:

    ali_cja (15-04-2015)

  • #47

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    4,548
    Telefon
    L 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    594
    Podziękowano
    1,191(747)
    Wpisów na blogu
    36
    OK, Ty wybierasz sposób rozstrzygnięcia swojej sprawy.
    Z mojego punktu widzenia, z przedstawionych przez Rzecznika propozycji, wybrałabym proces cywilny.

  • #48

    OFF-LINE

    Dołączył
    10.03.2015
    Posty
    58
    Telefon
    lg g2 mini
    Dziękuję
    2
    Podziękowano
    9(9)
    Jedno nie wyklucza drugiego. Rzecznik nie ma mocy sprawczej... może im natomiast zasugerować, że w myśl przepisów powinni sprawę rozstrzygnąć na moją korzyść, i że delikatnie mówiąc "popełnili gafę". Jeżeli do tego nie odniosą się w sposób jaki oczekuję to będę myślał o procesie. Pani Rzecznik powiedziała, że czasem za ich poparciem sprzedawca ustępuje i "mięknie" dlatego zaczynam od interwencji Rzecznika.

  • #49

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    4,548
    Telefon
    L 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    594
    Podziękowano
    1,191(747)
    Wpisów na blogu
    36
    Tak, tylko jak pisałam wcześniej; nie rozwiąże to sprawy "systemowo". Teraz może interwencja Rzecznika spowodować to, że dostaniesz nowy telefon. A co będzie np. za rok? Znów Rzecznik? A inni konsumenci, też mają indywidualnie szukać pomocy?
    Dzisiaj otrzymałam wiadomość z BOK;
    "Uprzejmie informuję, że okres obowiązywania uprawnień z tytułu niezgodności z umową wynosi 24 miesiące (dotyczy to konsumentów). W przypadku przedsiębiorców prawo do rękojmi wynosi 12 miesięcy.
    Jednocześnie informuję, że dla umów zawartych po 25.12.2014, zarówno dla konsumentów, jak i przedsiębiorców dostępna jest rękojmia, której okres obowiązuje 24 miesiące.
    W celu skorzystania z przedstawionych uprawnień Klient powinien dostarczyć reklamowany sprzęt do sprzedawcy, czyli naszego najbliższego sklepu. Lista sklepów jest dostępna na stronie http://www.t-mobile.pl/pl/dlaciebie/...mularze/lead-3.
    Na miejscu Klient powinien złożyć stosowne oświadczenie, by umożliwić przeprowadzenie ekspertyzy, która potwierdzi lub zaprzeczy występowaniu zgłaszanej usterki. Klient powinien zabrać ze sobą dowód zakupu urządzenia (fakturę sprzętową).
    Dodam, że sprzedawca będzie mógł podjąć decyzję o uznaniu lub nie roszczeń Klienta opierając się o wynik stosownej ekspertyzy wydanej przez serwis. Mam nadzieję, że powyższe informacje będą pomocne."

    Nie mam, niestety, teraz nastroju do analizy treści tego pisma; nie wiem o jakie oświadczenie chodzi, podejrzewam, że o zgodę na oddanie do serwisu i co ma do rękojmi ekspertyza wydana przez serwis? Jedno przeczy drugiemu; dlaczego producent sprzętu, poprzez autoryzowane serwisy, ma decydować o tym, czy w sprzęcie występuje wada fabryczna, tkwiąca w sprzęcie w chwili sprzedaży i o np. zwolnieniu sprzedawcy z odpowiedzialności?

  • #50

    OFF-LINE

    Dołączył
    10.03.2015
    Posty
    58
    Telefon
    lg g2 mini
    Dziękuję
    2
    Podziękowano
    9(9)
    Ciężki temat. Też tłumaczyłem to w salonie sprzedawcy, że nie widzę sensu oddawania przeze mnie telefonu do ekspertyzy skoro serwis(jedyny w Polsce) twierdzi, że sprzęt działa prawidłowo i w tym momencie koło się zamyka bo t-m ma opinię producenta, że sprzęt działa ok a roszczenie zostaje oddalone. paranoja jakaś... ale co do rozwiązania sprawy "systemowo" to nie wiem czy jeśli podjął bym się procesu to udało by mi się udowodnić nieprawidłowości postępowania t-mobile bo przecież ja telefonu im w ogóle nie oddałem a na chwilę obecną jedyna moja ścieżka postępowania jest taka, że to oni zawalili bo nie ustosunkowali się do moich żądań w ustawowym terminie i w dodatku okazuje się, że część ich pracowników jest bardzo niekompetentna i nie wie o czym mówi

  • Strona 5 z 13 PierwszyPierwszy 123456789 ... OstatniOstatni

    Informacje o wątku

    Użytkownicy przeglądający ten wątek

    Aktualnie 1 użytkownik(ów) przegląda ten wątek. (0 zarejestrowany(ch) oraz 1 gości)

    Podobne wątki

    1. Odpowiedzi: 17
      Ostatni post / autor: 01-09-2016, 15:29
    2. Odpowiedzi: 10
      Ostatni post / autor: 07-11-2015, 14:12
    3. LG L Fino (możliwa wymiana na inny smartfon)
      Przez Athlon007 w dziale Sprzedam
      Odpowiedzi: 0
      Ostatni post / autor: 06-03-2015, 21:18
    4. Lumia 920 - wymiana szybki ekranu czy nowy telefon?
      Przez Kacper Filipowski w dziale Wsparcie techniczne
      Odpowiedzi: 10
      Ostatni post / autor: 22-06-2014, 14:44
    5. Czy możliwa jest modyfikacja softu
      Przez Rico w dziale Dyskusja ogólna
      Odpowiedzi: 9
      Ostatni post / autor: 19-02-2013, 22:18

    Tagi dla tego wątku

    Uprawnienia umieszczania postów

    • Nie możesz zakładać nowych tematów
    • Nie możesz pisać wiadomości
    • Nie możesz dodawać załączników
    • Nie możesz edytować swoich postów
    •  
    Kontakt
    administracja[at]windowsmania.pl

    Kopiowanie zawartości strony bez zezwolenia zabronione
    Dołącz do nas