Tweety na temat @windowsmaniapl
r   e   k   l   a   m   a
Strona 1 z 13 1234511 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 122

Wątek: Telefon wraca z serwisu z tą samą wadą. Czy możliwa jest wymiana na nowy?

  1. #1

    OFF-LINE

    Dołączył
    10.03.2015
    Posty
    58
    Telefon
    lg g2 mini
    Dziękuję
    2
    Podziękowano
    9(9)

    Thumbs up Telefon wraca z serwisu z tą samą wadą. Czy możliwa jest wymiana na nowy?

    Reklama:
    Witam.
    Pozwolę sobie poprosić o pomoc na tym forum pomimo, iż jestem tu nowym użytkownikiem a mój OS jest tutaj raczej niezbyt lubiany. Na założenie konta zdecydowałem się czytając posty użytkowniczki @ali_cja. Mój problem dotyczy wadliwego towaru. Kupiłem przy przedłużeniu umowy w t-mobile LG G2 mini. Po miesiącu telefon poszedł do serwisu bo miał problemy z obsługą dotyku. Wymienili dotyk, wyświetlacz, front i mikrofon. Wrócił i dotyk działał prawidłowo jednak okazało się, że po wymianie mikrofonu(która wg mnie nie była konieczna bo nie zgłaszałem z nim problemów) ludzie z którymi rozmawiam słyszą swój odbijający się głos lub takie echotrzaski. Generalnie ja mam w telefonie dźwięk normalny, każdego dobrze rozumiem ale ludzie mają problemy aby się ze mną dogadać bo co powiedzą to wraca do nich. Dodatkowo telefon zbiera dźwięki z obudowy i np klawiszy głośności powodując występowanie u rozmówcy trzasków co w prawidło działającym modelu nie występuje(wiem bo żona ma taki sam). Telefon wysłałem do serwisu drugi raz z opisem ww usterki. Wrócił po kilku dniach z adnotacją o naprawie płyty głównej. Odpalam > problem nadal pozostał. Wkurzony wysłałem telefon w ten sam dzień z adnotacją, że problem nadal występuje i będę reklamował do skutku lub wymiany na nowy. Dziś tel wrócił. W raporcie z naprawy wpis, że nie znaleźli usterki i wszystko działa ok. Z tym, że nie działa bo dalej do kogo bym nie zadzwonił to mówi, że słyszy siebie jak ze mną gada. Napisałem do LG na livechacie, że chyba są niepoważni zostawiając mnie teraz z wadliwym sprzętem na 22 miesiące z tego powodu, że nie widzą usterki, którą przecież kilka dni wcześniej sami zdecydowali się naprawić (ta niby naprawa płyty głównej). Gość na odpisał mi, że mogę jedynie pisać do działu reklamacji skoro serwis problemu nie widzi. Reasumując. Telefon jest po 3 wizytach w serwisie. 2 razy z tego samego powodu i raz po rzekomej naprawie wrócił z tą samą wadą a drugi raz wady (którą najprawdopodobniej sami stworzyli wymieniając mikrofon przy pierwszej naprawie) nie znaleźli. I teraz pojawia się moje pytanie co z tym fantem zrobić. Przegadywać się z działem reklamacji mailowo czy wystosować jakieś pismo do t-mobile jako sprzedawcy bądź do samego producenta? Co by im napisać i jak to uargumentować prawnie? Czy jest szansa, że wymuszę na LG (bądź na t-mobile) wymianę telefonu na nowy kładąc im na piśmie jakąś podstawę prawną? Proszę o pomoc bo inaczej czeka mnie kupno nowego sprzętu i kilka stów w plecy. Dodam że data kupna na fakturze to 29.12.2014 czyli po zmianie przepisów.
    Z góry dziękuję za jakąkolwiek pomoc i pozdrawiam

  2. Pani SponsorPanna Google jest aktywna
    Avatar Panny Google


    Dołączył
    24-08-2012
    Skąd
    Internet
    Telefon
    Lumia 900
    Operator
    Play
    Postów
    2134
    Podziękowano
    871(239)
  • #2

    OFF-LINE
    Awatar Carnage

    Dołączył
    14.03.2013
    Posty
    707
    Telefon
    Lumia 930
    FW
    WP8.1
    Operator
    Orange
    Dziękuję
    113
    Podziękowano
    143(118)
    Przeczytaj koniecznie blog użytkowniczki ali_cja. Znajdziesz tam odpowiedzi na wiele pytań i sposób rozwiązania swojego problemu .

  • #3

    OFF-LINE

    Dołączył
    10.03.2015
    Posty
    58
    Telefon
    lg g2 mini
    Dziękuję
    2
    Podziękowano
    9(9)
    @Carnage dzięki. czytałem Jej posty i nie ukrywam, że kontaktowałem się z Nią na pw w tej sprawie. Myślałem pierwsze, że złożę skargę wg wzoru ali_cji na działanie serwisu. Ale głównie chodzi mi o to aby telefon wymienić na nowy bo nie chcę kolejnych pseudo napraw dlatego ta skarga w moim odczuciu nic nie daje. Telefon sprawia problemy od początku i nic mi z takiego sprzętu. Muszę od nich wydrzeć nowy

  • #4

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    4,774
    Telefon
    L 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    625
    Podziękowano
    1,251(788)
    Wpisów na blogu
    36
    Umowę zawarłeś 29 grudnia 2014 roku, zatem w Twoim przypadku, zastosowanie mają przepisy ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta /Dz. U. 2014 r., poz 827/ Ustawa ta, w art. 44 wprowadziła zmiany w ustawie z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (Dz. U. z 2014 r. poz. 121), w tym m. in. uległy zmianie przepisy regulujące odpowiedzialność sprzedawcy względem kupującego, za wady rzeczy sprzedanej.
    Zgodnie z treścią Art. 560. § 2. Kodeksu cywilnego "Jeżeli kupującym jest konsument, może zamiast zaproponowanego przez sprzedawcę usunięcia wady żądać:
    - wymiany rzeczy na wolną od wad
    albo
    - zamiast wymiany rzeczy żądać usunięcia wady, chyba że doprowadzenie rzeczy do zgodności z umową w sposób wybrany przez kupującego jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów w porównaniu ze sposobem proponowanym przez sprzedawcę. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wartość rzeczy wolnej od wad, rodzaj i znaczenie stwierdzonej wady, a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie narażałby kupującego inny sposób zaspokojenia.
    Zgodnie z treścią art. 561§ 2. Kodeksu cywilnego "Sprzedawca jest obowiązany wymienić rzecz wadliwą na wolną od wad lub usunąć wadę w rozsądnym czasie bez nadmiernych niedogodności dla kupującego."


    A zatem, udajesz sie do operatora z wadliwym telefonem/oraz dokumentem zakupu lub umowy/ i przedstawiasz pracownikowi /sprzedawcy żądanie , na podstawie 560. § 2. Kodeksu cywilnego, wymiany telefonu na wolny od wad.
    -Możesz przygotować pismo / w 2 egzemplarzach/ z żądaniem i opisem wad / w tym opis nieskutecznych napraw serwisowych/ oraz informacją, że nie wyrażasz zgody na naprawę.
    albo
    -żądanie wymiany telefonu na wolny od wad złożyć ustnie, do protokołu przyjęcia reklamacji, opisać wady telefonu, musi sie tam też znależć zapis o tym, że nie wyrażasz zgody na naprawę. Przed podpisaniem, dokładnie powinieneś przeczytać; czy zostało dokładnie zapisane Twoje żądanie, wady które zgłaszasz oraz adnotacja o tym, że nie wyrażasz zgody na naprawę.
    I zdajesz nam tu relację. OK?

  • 3 następujących użytkowników podziękowało ali_cja za ten post:

    Jarosław Skrzymowski (11-03-2015),national86 (11-03-2015),r.blaszczak (11-03-2015)

  • #5

    OFF-LINE

    Dołączył
    10.03.2015
    Posty
    58
    Telefon
    lg g2 mini
    Dziękuję
    2
    Podziękowano
    9(9)
    OK. Przygotuję pismo i w piątek idę do salonu. Oczywiście po odpowiedzi t-mobile zdam relację co ugrałem.

  • Jeden użytkownik podziękował national86 za ten post:

    ali_cja (11-03-2015)

  • #6

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    4,774
    Telefon
    L 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    625
    Podziękowano
    1,251(788)
    Wpisów na blogu
    36
    Prześlij mi projekt pisma / oczywiście bez podawania swoich danych osobowych/ na priv. OK?
    Cytat Zamieszczone przez national86 Zobacz posta
    Oczywiście po odpowiedzi t-mobile zdam relację co ugrałem.
    Nie co ugrałem, tylko jak rozstrzygnięto Twoją reklamację. My w nic nie gramy, tylko walczymy o to, by nasze prawa były realizowane. OK?

  • #7

    OFF-LINE

    Dołączył
    10.03.2015
    Posty
    58
    Telefon
    lg g2 mini
    Dziękuję
    2
    Podziękowano
    9(9)
    ok pismo wyślę na maila bo pw na razie mam zablokowane. muszę 5 postów naskrobać żeby móc pisać pw

  • #8

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    4,774
    Telefon
    L 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    625
    Podziękowano
    1,251(788)
    Wpisów na blogu
    36
    Projekt pisma bardzo dobry. Świetnie sobie radzisz

  • Jeden użytkownik podziękował ali_cja za ten post:

    national86 (19-03-2015)

  • #9

    OFF-LINE

    Dołączył
    10.03.2015
    Posty
    58
    Telefon
    lg g2 mini
    Dziękuję
    2
    Podziękowano
    9(9)
    Tak tylko informacyjnie napiszę. Cały czas czekam na odpowiedź t-mobile ale na ich stronie znalazłem dziwną informację a mianowicie : "Operator jest zobowiązany rozpatrzyć reklamację w terminie 30 dni od dnia jej wniesienia. W przypadku nie rozpatrzenia reklamacji w tym terminie uważa się, iż reklamacja została uznana." A nie jest to tak przypadkiem, że ustawowo mają 14 dni?

  • #10

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    4,774
    Telefon
    L 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    625
    Podziękowano
    1,251(788)
    Wpisów na blogu
    36
    Masz rację, nie poprawili informacji na stronie. Tak myślę. Operatorzy nie mają na swoich stronach / na piśmie też nie widziałam/ informacji o reklamacji telefonu bądź innego sprzętu. W ich regulaminach są jedynie zapisy dotyczące reklamacji usług telekomunikacyjnych. Najlepiej, żeby klient wiedział jak najmniej i korzystał tylko z gwarancji.
    Daj linka do tej informacji, przyjrzę się jej.
    Kiedy dokładnie złożyłeś reklamację; 11 czy 12 marca?

  • Strona 1 z 13 1234511 ... OstatniOstatni

    Informacje o wątku

    Użytkownicy przeglądający ten wątek

    Aktualnie 1 użytkownik(ów) przegląda ten wątek. (0 zarejestrowany(ch) oraz 1 gości)

    Podobne wątki

    1. Odpowiedzi: 17
      Ostatni post / autor: 01-09-2016, 15:29
    2. Odpowiedzi: 10
      Ostatni post / autor: 07-11-2015, 14:12
    3. LG L Fino (możliwa wymiana na inny smartfon)
      Przez Athlon007 w dziale Sprzedam
      Odpowiedzi: 0
      Ostatni post / autor: 06-03-2015, 21:18
    4. Lumia 920 - wymiana szybki ekranu czy nowy telefon?
      Przez Kacper Filipowski w dziale Wsparcie techniczne
      Odpowiedzi: 10
      Ostatni post / autor: 22-06-2014, 14:44
    5. Czy możliwa jest modyfikacja softu
      Przez Rico w dziale Dyskusja ogólna
      Odpowiedzi: 9
      Ostatni post / autor: 19-02-2013, 22:18

    Tagi dla tego wątku

    Uprawnienia umieszczania postów

    • Nie możesz zakładać nowych tematów
    • Nie możesz pisać wiadomości
    • Nie możesz dodawać załączników
    • Nie możesz edytować swoich postów
    •  
    Kontakt
    administracja[at]windowsmania.pl

    Kopiowanie zawartości strony bez zezwolenia zabronione
    Dołącz do nas