Tweety na temat @windowsmaniapl
r   e   k   l   a   m   a
Strona 2 z 6 PierwszyPierwszy 123456 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 53

Wątek: Rękojmia w przypadku zakupu na firmę (L930)

  1. #11

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    5,231
    Telefon
    L 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    670
    Podziękowano
    1,415(869)
    Wpisów na blogu
    36
    Reklama:
    Czy ma znaczenie że kupiłem na fakturę Vat?
    Ma o tyle znaczenie, że nie przysługują Ci prawa konsumenckie, tylko kupujących. Ponadto, inne obowiązki spoczywają na "przedsiębiorcy", min. dokładne sprawdzenie zakupionego towaru po zakupie, niezwłoczne zawiadomienie sprzedawcy o wadzie (art.563 Kodeksu cywilnego:

    § 1. Przy sprzedaży między przedsiębiorcami kupujący traci uprawnienia z tytułu rękojmi, jeżeli nie zbadał rzeczy w czasie i w sposób przyjęty przy rzeczach tego rodzaju i nie zawiadomił niezwłocznie sprzedawcy o wadzie, a w przypadku gdy wada wyszła na jaw dopiero później – jeżeli nie zawiadomił sprzedawcy niezwłocznie po jej stwierdzeniu.
    § 2. Do zachowania powyższego terminu wystarczy wysłanie przed jego upływem zawiadomienia o wadzie.
    )

    Ponadto, kupujący nie może powołać się na domniemanie prawne z art. 556(2). Kodeksu cywilnego:

    Jeżeli kupującym jest konsument, a wada fizyczna została stwierdzona przed upływem roku od dnia wydania rzeczy sprzedanej, domniemywa się, że wada lub jej przyczyna istniała w chwili przejścia niebezpieczeństwa na kupującego.


    Dodatkowo, np. art. 561 Kc. § 3.:

    Sprzedawca może odmówić zadośćuczynienia żądaniu kupującego, jeżeli doprowadzenie do zgodności z umową rzeczy wadliwej w sposób wybrany przez kupującego jest niemożliwe albo w porównaniu z drugim możliwym sposobem doprowadzenia do zgodności z umową wymagałoby nadmiernych kosztów. Jeżeli kupującym jest przedsiębiorca, sprzedawca może odmówić wymiany rzeczy na wolną od wad lub usunięcia wady także wtedy, gdy koszty zadośćuczynienia temu obowiązkowi przewyższają cenę rzeczy sprzedanej.


    Czy powinienem podać dane Firmowe?
    Tak

    Kupiłem tez go w innym sklepie, ale podejrzewam że mogę po prostu wpisać inny sklep.
    Tak

  2. Pani SponsorPanna Google jest aktywna
    Avatar Panny Google


    Dołączył
    24-08-2012
    Skąd
    Internet
    Telefon
    Lumia 900
    Operator
    Play
    Postów
    2134
    Podziękowano
    871(239)
  • #12

    OFF-LINE

    Dołączył
    11.09.2015
    Posty
    28
    Telefon
    930
    Dziękuję
    15
    Podziękowano
    3(3)
    Pismo złożyłem, ale z tego wynika, że odmówią.
    Na co się powołać teraz? Rękojmia podobno też obowiązuje

  • #13

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    5,231
    Telefon
    L 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    670
    Podziękowano
    1,415(869)
    Wpisów na blogu
    36
    Cytat Zamieszczone przez Arttysta Zobacz posta
    Rękojmia podobno też obowiązuje
    Obowiązuje, oczywiście. Przecież pierwszą reklamację złożyłeś właśnie z tytułu rękojmi.

    Cytat Zamieszczone przez Arttysta Zobacz posta
    Pismo złożyłem, ale z tego wynika, że odmówią.
    Dlaczego tak sądzisz, pracownik przyjmujący pismo coś Ci powiedział w związku ze złożeniem pisma?
    Co/czego mają odmówić i na jakiej podstawie?

    Cytat Zamieszczone przez Arttysta Zobacz posta
    Na co się powołać teraz?
    Dlaczego chcesz się na "coś" powoływać? Musisz tylko uzbroić się w cierpliwość i czekać na rozwój wydarzeń. Oczywiście, gdyby jednak "coś" się wydarzyło, niezwłocznie o tym napisz. Dobrze?

  • #14

    OFF-LINE

    Dołączył
    11.09.2015
    Posty
    28
    Telefon
    930
    Dziękuję
    15
    Podziękowano
    3(3)
    Ok, dam znać.

  • #15

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    5,231
    Telefon
    L 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    670
    Podziękowano
    1,415(869)
    Wpisów na blogu
    36
    Jeżeli "Odstąpienie od umowy sprzedaży" złożyłeś 10 października w sklepie sprzedawcy, dzisiaj z upływem dnia mija siedmiodniowy termin.
    Dostałeś jakiś dokument/protokoł od Sprzedawcy gdy składałeś swoje pismo? Jak wyglądała sytuacja z telefonem; odebrałeś i dołączyłeś do oświadczenia o odstąpieniu?
    Coś się dzieje w sprawie, może jest jakaś informacja na stronach euro.com.pl ?

  • #16

    OFF-LINE

    Dołączył
    11.09.2015
    Posty
    28
    Telefon
    930
    Dziękuję
    15
    Podziękowano
    3(3)
    nie dostałem protokołu, jedynie podpisał się na moim egzemplarzu. Żadnego info nie mam. Telefon oddałem razem z odstąpieniem.
    Ostatnio edytowane przez Arttysta ; 17-10-2015 o 23:14

  • #17

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    5,231
    Telefon
    L 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    670
    Podziękowano
    1,415(869)
    Wpisów na blogu
    36
    Od dzisiaj możesz udać się do sklepu Sprzedawcy ( ze swoją kopią Odstąpienia) i zażądać od kierownika wyjaśnienia w sprawie złożonego oświadczenia o odstąpieniu od umowy sprzedaży, jeżeli oczywiście pieniądze nie wpłynęły na Twoje konto. Grzecznie ale stanowczo nie odpuszczaj i nie daj się zwieść obietnicami. Jeżeli uznasz, że Kierownik/pracownik jest niekompetentny, zażądaj połączenia z Centralą. Pamiętaj, to nie jest zwykła reklamacja, na rozpatrywanie której sprzedawca ma 14 dni kalendarzowych i w takim terminie musi się ustosunkować do żądania reklamującego. W przypadku odstąpienia, staje się ono skuteczne z chwilą gdy kontrahent ( tu: Sprzedawca) poznał jego treść i z tym momentem, przechodzi na Sprzedawcę własność reklamowanego telefonu oraz jego posiadanie ( ponieważ do Odstąpienia dołączyłeś reklamowany telefon).

  • #18

    OFF-LINE

    Dołączył
    11.09.2015
    Posty
    28
    Telefon
    930
    Dziękuję
    15
    Podziękowano
    3(3)
    może zadzwonić najpierw do centrali, ponieważ kierownik nie jest władny (przynajmniej tak twierdzi)

  • #19

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    5,231
    Telefon
    L 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    670
    Podziękowano
    1,415(869)
    Wpisów na blogu
    36
    Jeżeli kierownik nic nie wie, to jego obowiązkiem jest ustalić stan sprawy i udzielić informacji klientowi.
    Telefonowałeś do sklepu?

  • #20

    OFF-LINE

    Dołączył
    11.09.2015
    Posty
    28
    Telefon
    930
    Dziękuję
    15
    Podziękowano
    3(3)
    kierownik poinformował mnie, że dostanę pismo z centrali. Niestety nie wie co się w nim znajduje ,zapewne nic miłego. Pieniędzy nie otrzymałem.

  • Strona 2 z 6 PierwszyPierwszy 123456 OstatniOstatni

    Informacje o wątku

    Użytkownicy przeglądający ten wątek

    Aktualnie 1 użytkownik(ów) przegląda ten wątek. (0 zarejestrowany(ch) oraz 1 gości)

    Podobne wątki

    1. [Zakup na firmę L930] Zawiadomienie sprzedawcy o wadzie przed złożeniem reklamacji
      Przez Marek Czerniejewski w dziale Rękojmia/ niezgodność towaru z umową
      Odpowiedzi: 130
      Ostatni post / autor: 09-04-2016, 00:15
    2. Rękojmia w przypadku nabycia towaru w ramach działalności zarobkowej
      Przez kameleon71 w dziale Rękojmia/ niezgodność towaru z umową
      Odpowiedzi: 8
      Ostatni post / autor: 02-04-2016, 00:38
    3. Odpowiedzi: 6
      Ostatni post / autor: 29-11-2015, 00:40
    4. [Lumia 1020] Chęć zakupu telefonu ale...
      Przez krzyzakAndrew w dziale Dyskusja ogólna
      Odpowiedzi: 19
      Ostatni post / autor: 09-12-2014, 23:09
    5. jak skontaktować się z firmą Nokia ???
      Przez jarekf w dziale Poza tematem
      Odpowiedzi: 2
      Ostatni post / autor: 29-05-2014, 21:14

    Tagi dla tego wątku

    Uprawnienia umieszczania postów

    • Nie możesz zakładać nowych tematów
    • Nie możesz pisać wiadomości
    • Nie możesz dodawać załączników
    • Nie możesz edytować swoich postów
    •  
    Kontakt
    administracja[at]windowsmania.pl

    Kopiowanie zawartości strony bez zezwolenia zabronione
    Dołącz do nas