Tweety na temat @windowsmaniapl
r   e   k   l   a   m   a
Strona 1 z 5 12345 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 49

Wątek: Rękojmia a naprawa gwarancyjna z pominięciem Sprzedawcy.

  1. #1

    OFF-LINE

    Dołączył
    26.03.2013
    Posty
    65
    Telefon
    Mozart, Lumia 820,1520
    FW
    Świerzy
    Operator
    RedBull
    Dziękuję
    89
    Podziękowano
    14(9)

    Rękojmia a naprawa gwarancyjna z pominięciem Sprzedawcy.

    Reklama:
    28.12.2014 w EuroAgd kupiłem Lumie 1520 z wyprzedaży w systemie ratalnym. Po krótkim czasie od jej zakupu pojawiły się plamy na wyświetlaczu. Jako, że u mnie w mieścinie jest NokiaCare więc udałem się do nich na wymianę wyświetlacza. Pominąłem sprzedawce. Za jakiś czas Lumia ponownie trafiła do serwisu, ale nie z powodu ekranu a po prostu padła i się nie uruchamiała. W NC stwierdzili, że nie są w stanie jej naprawić na miejscu więc wysłali ją do S.B.E Polska. Obie naprawy są wbite w książeczce gwarancyjnej. Teraz znowu mam problem, bo na wyświetlaczu ponownie pojawiły się dwa poprzeczne ciemne pasy i zaczyna się pojawiać coraz więcej białych świecących plam.
    Czy pomijając EuroAGD jako Sprzedawce przy wcześniejszych naprawach mogę się u Sprzedawcy domagać wymiany na nowy sprawny egzemplarz, oddania im telefonu i zwrotu wpłaconej kwoty. Naprawa poprzez sklep nie wchodzi w grę bo to zrobią mi od ręki w moim mieście a podejrzewam, że problem ponownie powróci. Czy w tym przypadku w ogóle mogę od Sprzedawcy żądać rękojmi? Czy pies jest pogrzebany i zostają mi już tylko naprawy. W wątku "Reklamacja konsumencka; wzory pism i .....słów kilka" jednym poście ali_cja napisała,że "Sprawa, inaczej by wyglądała, gdybyś reklamował bezpośrednio w serwisie z tytułu gwarancji, z pominięciem sprzedawcy!" No właśnie jak to wygląda?

  2. Pani SponsorPanna Google jest aktywna
    Avatar Panny Google


    Dołączył
    24-08-2012
    Skąd
    Internet
    Telefon
    Lumia 900
    Operator
    Play
    Postów
    2134
    Podziękowano
    871(239)
  • #2

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    5,215
    Telefon
    L 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    669
    Podziękowano
    1,409(866)
    Wpisów na blogu
    36
    Cieszę się, że założyłeś ten temat na forum.

    Cytat Zamieszczone przez Dawding Zobacz posta
    W wątku "Reklamacja konsumencka; wzory pism i .....słów kilka" jednym poście ali_cja napisała,że "Sprawa, inaczej by wyglądała, gdybyś reklamował bezpośrednio w serwisie z tytułu gwarancji, z pominięciem sprzedawcy!" No właśnie jak to wygląda?
    Dawidzie, każde zdarzenie może może mieć różne znaczenie, w tym znaczenie prawne a także, może "rodzić" różne skutki skutki prawne. Nie ma tożsamości zdarzeń; mogą być podobne, takie same, ale tylko pozornie. Inne zdarzenie to nie jest to samo zdarzenie, jak zdarzenie "pierwsze". W drugim zdarzeniu które porównujemy, mogą występować inne osoby, inny udział tych osób w zdarzeniu, inne też mogą być okoliczności zdarzenia czy inny stan prawny. Jest wiele elementów, które mają wpływ na ocenę, w tym na ocenę prawną danego zdarzenia.
    W przytoczonym przez Ciebie przypadku, sprzedawca, zobowiązany z tytułu rękojmi, odmawiając ostatecznie uznania reklamacji pominął w uzasadnieniu tej odmowy fakt /zdarzenie/ rozpatrywanej przez siebie pierwszej reklamacji kupującego /wymuszając niejako na nim zgodę/, w trakcie której oddał do autoryzowanego serwisu reklamowany telefon w celu ustalenia/wykrycia wady a może i naprawy.. Ponieważ autoryzowany serwis nie wykrył wady, telefon oddano reklamującemu, nie przeprowadzając naprawy. W następnej reklamacji/już w następnym dniu po odebraniu telefonu od sprzedawcy/, ale już z wyraźnym żądaniem wymiany na nowy towar bez wad i niewyrażeniem zgody na naprawę - sprzedawca, w tym autoryzowany serwis, wykrył wadę reklamowanego sprzętu i zaproponował jego naprawę.
    Czy przyznajesz, że stan faktyczny jest zasadniczo odmienny od tego , który Ty przedstawiłeś?
    Przechodząc do Twojego opisu stanu faktycznego;
    1. stan prawny; ponieważ zakupu dokonałeś po 24 grudnia 2014 r., w Twoim przypadku, zastosowanie mają przepisy ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta /Dz.U. dnia 24 czerwca 2014 r. Poz. 827/, w tym przepisy zmieniające w ustawie z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (Dz. U. z 2014 r. poz. 121).
    Do pełnego opisu stanu faktycznego potrzebuję dodatkowych informacji;
    - jaki jest opis stanu faktycznego sprzedawanego telefonu w dokumencie zakupu,
    - czy zostałeś poinformowany przez sprzedawcę o przyczynie obniżenia ceny / oferta wyprzedażowa/,
    - czy miałeś możliwość sprawdzenia stanu telefonu przed zakupem,
    - jaki był stan opakowania telefonu w chwili zakupu?

    Ponieważ skutecznie zakończyłeś procedurę reklamacyjną z tytułu gwarancji, możesz skorzystać dochodzenia swoich praw z tytułu rękojmi. Gwarancja przy sprzedaży

    "...Art. 579. Kodeksu cywilnego
    § 1. Kupujący może wykonywać uprawnienia z tytułu rękojmi za wady fizyczne rzeczy niezależnie od uprawnień wynikających z gwarancji.
    § 2. Wykonanie uprawnień z gwarancji nie wpływa na odpowiedzialność sprzedawcy z tytułu rękojmi.
    § 3. Jednakże w razie wykonywania przez kupującego uprawnień z gwarancji bieg terminu do wykonania uprawnień z tytułu rękojmi ulega zawieszeniu z dniem zawiadomienia sprzedawcy o wadzie. Termin ten biegnie dalej od dnia odmowy przez gwaranta wykonania obowiązków wynikających z gwarancji albo bezskutecznego upływu czasu na ich wykonanie.
    ..."
    Ostatnio edytowane przez ali_cja ; 05-08-2015 o 14:52

  • #3

    OFF-LINE

    Dołączył
    26.03.2013
    Posty
    65
    Telefon
    Mozart, Lumia 820,1520
    FW
    Świerzy
    Operator
    RedBull
    Dziękuję
    89
    Podziękowano
    14(9)
    Cytat Zamieszczone przez ali_cja Zobacz posta



    Do pełnego opisu stanu faktycznego potrzebuję dodatkowych informacji;
    - jaki jest opis stanu faktycznego sprzedawanego telefonu w dokumencie zakupu,
    - czy zostałeś poinformowany przez sprzedawcę o przyczynie obniżenia ceny / oferta wyprzedażowa/,
    - czy miałeś możliwość sprawdzenia stanu telefonu przed zakupem,
    - jaki był stan opakowania telefonu w chwili zakupu?
    1. W dowodzie zakupu nie ma żadnych informacji odnośnie stanu faktycznego sprzedawanego telefonu. Jest tylko zapis pod którym się podpisałem mówiący " Towar wraz z kartą gwarancyjną i instrukcją otrzymałem i akceptuję jego stan."
    2. Wyprzedaż dotyczyła czarnych Lumii 1520 gdyż były to ostatnie sztuki w sieci EuroAgd.
    3. Tak miałem możliwość sprawdzenia telefonu przed zakupem. Telefon został przyniesiony z magazynu, ale jak zacząłem go sprawdzać okazało się, że jest to sztuka z ekspozycji, bo były w niej zdjęcia, a na obudowie zauważyłem delikatną rysę. Z powodu tej rysy dostałem dodatkowy rabat. Pytałem sprzedawcy czy to, że telefon pochodzi z ekspozycji ma jakieś znaczenie przy gwarancji. Sprzedawca powiedział, że nie ma to żadnego znaczenia.
    4. Stan opakowania był bez zastrzeżeń.

    Przy pierwszej wymianie wyświetlacza i złożeniu telefonu do kupy okazało się, że przyciski boczne nie działają i konieczna jest wymiana taśmy.
    Po wymianie taśmy i wyświetlacza odebrałem telefon z serwisu, ale w domu zauważyłem, że obudowa została naruszona przy naprawie i nie mogłem tego zaakceptować. Skontaktowałem się z serwisem gdzie była wykonana naprawa i ustaliliśmy, że NC wymieni obudowę na własny koszt.
    Fakt wymiany obudowy wpisali w książę gwarancyjną.
    Przy kolejnej awarii, po oddaniu tel. do serwisu okazało się, że telefon został po raz pierwszy uruchomiony z kartą SIM w 2013 roku! Czyli coś już było z nim kombinowane. W NC stwierdzili, że tej awarii nie naprawią na miejscu więc odesłali telefon do S.B.E. Polska. Po naprawie i odebraniu go z Nokia Care w domu zobaczyłem, że książeczka gwarancyjna jest zmieniona i nie ma w niej wpisu o wymianie obudowy. Czyli nowy ekran z wpisem do karty gwarancyjnej, nowa obudowa bez wpisu, i naprawa awarii z wpisem.
    Teraz na wyświetlaczu znowu plamki i pasy i nie wiem co robić. Aha zapominałem dodać, że przy zakupie telefonu wykupiłem pełne ubezpieczenie na rok z przydłużeniem gwarancji producenta na dwa lata.

  • #4

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    5,215
    Telefon
    L 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    669
    Podziękowano
    1,409(866)
    Wpisów na blogu
    36
    1. V
    2. V
    3. Fakt otrzymania rabatu, powinien być, z podaniem przyczyny, wpisany w dokument sprzedaży/ bądź wydania towaru/.
    4. V
    Pierwsza naprawa; data oddania do serwisu?

    Cytat Zamieszczone przez Dawding Zobacz posta
    Fakt wymiany obudowy wpisali w książę gwarancyjną.
    Czy Karta Gwarancyjna była opatrzona pieczątką sprzedawcy EURO-net Sp.z.o.o.?
    Czy masz jakiś inny dowód oddania telefonu do pierwszej naprawy? Nieaktualne, skoro jest wpis.
    Czy masz jakiś dowód na potwierdzenie faktu wymiany wyświetlacza i taśmy? Nieaktualne- już wiem, że masz.
    Czy oddając telefon na wymianę obudowy, dostałeś jakieś pokwitowanie?
    Jak długo trwała naprawa?

    Cytat Zamieszczone przez Dawding Zobacz posta
    Przy kolejnej awarii
    Druga awaria; data oddania do serwisu, co było przyczyną oddania telefonu na naprawę?

    Cytat Zamieszczone przez Dawding Zobacz posta
    po oddaniu tel. do serwisu okazało się, że telefon został po raz pierwszy uruchomiony z kartą SIM w 2013 roku
    Skąd o tym wiesz?
    Cytat Zamieszczone przez Dawding Zobacz posta
    Po naprawie i odebraniu go z Nokia Care
    Jak długo trwała naprawa, jaka wada została wykryta /czy chodzi o SIM z 2013r?/ i co naprawiono/wymieniono?
    Cytat Zamieszczone przez Dawding Zobacz posta
    książeczka gwarancyjna jest zmieniona i nie ma w niej wpisu o wymianie obudow
    Czy nowa Karta Gwarancyjna jest opatrzona pieczątką sprzedawcy?
    Cytat Zamieszczone przez Dawding Zobacz posta
    nie ma w niej wpisu o wymianie obudowy
    Można to w miarę zrozumieć, skoro ta naprawa nie została przeprowadzona w ramach gwarancji. Jednakże, jeżeli omyłkowo dokonano wpisu, nie wolno go usuwać a jedynie wykreślić, oczywiście z adnotacją pracownika serwisu.
    Cytat Zamieszczone przez Dawding Zobacz posta
    Czyli nowy ekran z wpisem do karty gwarancyjnej, nowa obudowa bez wpisu, i naprawa awarii z wpisem
    Czyli, jak dobrze zrozumiałam;
    1 naprawa. wada: uszkodzony ekran, naprawa i wpis w KG
    2 naprawa. wada: nie wiem, naprawa(?) i wpis(?) w KG

    To, na razie, tyle

  • #5

    OFF-LINE

    Dołączył
    26.03.2013
    Posty
    65
    Telefon
    Mozart, Lumia 820,1520
    FW
    Świerzy
    Operator
    RedBull
    Dziękuję
    89
    Podziękowano
    14(9)
    Karta gwarancyjna nie miała pieczątki Euro-net. Wpisy i potwierdzenia mam z napraw, nie mam z wymiany obudowy. Był wpis z wymiany w karcie pierwszej, ale ta została zamieniona przed wysłaniem telefonu do S.B.E, miałem też potwierdzenie, ale nie mogę go znaleźć.

    Pierwsza naprawa- wymiana wyświetlacza i taśmy trwała od 16-01-2015 do 23-01-15 z tym, że wpis w KG jest tylko o wymianie wyświetlacza, bo z jego usterką telefon trafił na naprawę, a taśma została uszkodzona przy wymianie. Z resztą obudowa też została wtedy nieco brutalnie potraktowana i z pracownikiem NC ustaliliśmy, że zamówią nową obudowę i wymienią.

    Druga naprawa była spowodowana nagłym wyłączeniem się telefonu i niemożliwością jego włączenia. Ponownie oddałem do NC 20.02.2015, ale tam stwierdzili, że nie są w stanie go naprawić na miejscu i muszą go wysłać do innego serwisu. Do S.B.E Polska Lumia trafiła 2.03.2015 koniec naprawy 4.03.2015.

    Po tym jak Lumia padła poszedłem do NC i tam pracownik przyjmujący urządzenie sprawdził coś w systemie i powiedział mi, że z moim telefon jakiś wałek jest bo pierwszy raz została do niej wsadzona karta sim w 2013 roku. Nie jasno napisałem. Z kartą SIM nie miałem żadnych problemów. Nie wiem jak ktoś mógł wsadzić do niej kartę sim i uruchomił telefon bo przecież telefon powinien być w tedy w sklepie. Tą informacje mam od pracownika NC.
    W nowej KG nie ma pieczątki sprzedawcy.

    Jest tak:
    pierwsza wada: wymiana wyświetlacza odnotowana, nie dotowana wymiana taśmy i obudowy.
    Druga wada telefon samoczynnie się wyłączył i już nie dało się go włączyć: naprawa z wymianą jakiegoś podzespołu.
    A teraz ponownie plamki i dwa ciemne pasyna wyświetlaczu.
    Ostatnio edytowane przez Dawding ; 05-08-2015 o 21:24

  • #6

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    5,215
    Telefon
    L 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    669
    Podziękowano
    1,409(866)
    Wpisów na blogu
    36
    Cytat Zamieszczone przez Dawding Zobacz posta
    Druga wada telefon samoczynnie się wyłączył i już nie dało się go włączyć: naprawa z wymianą jakiegoś podzespołu.
    Jeżeli jest to możliwe, przepisz to co napisali w KG. Może Kuba /djtonka/ pomoże nam to rozszyfrować. Jeżeli nie napisali w KG na czym polegała naprawa, to grzej do serwisu i ustal a następnie zażądaj wpisu w karcie, OK?
    Przygotuj też wstępnie pismo wg wzoru z tematu "Reklamacja konsumencka; wzory pism i .....słów kilka" - to dot. zakupu po 24 grudnia 2014 r. i podeślij mi projekt na priv/ bez danych osobowych i identyfikacyjnych telefonu/. Razem uzgodnimy treść uzasadnienia rękojmi... i do przodu Jedynym haczykiem może być to, że napraw nie dokonywał sprzedawca. Ale sprzedawca i tak zleciłby naprawę autoryzowanego serwisu.
    W Twoim przypadku, będziemy się powoływali na wadę tkwiącą w sprzedawanym telefonie już w chwili sprzedaży
    /Art. 559 Kc. Sprzedawca jest odpowiedzialny z tytułu rękojmi za wady fizyczne, które istniały w chwili przejścia niebezpieczeństwa na kupującego lub wynikły z przyczyny tkwiącej w rzeczy sprzedanej w tej samej chwili./
    oraz domniemanie prawne
    / Art. 556 ² Kc. Jeżeli kupującym jest konsument, a wada fizyczna została stwierdzona przed upływem roku od dnia wydania rzeczy sprzedanej, domniemywa się, że wada lub jej przyczyna istniała w chwili przejścia niebezpieczeństwa na kupującego./

    Na to, że wada została ujawniona/wykryta masz potwierdzenie w naprawach i wpisach w KG.
    Gwarancji na sukces nie mogę dać, ale próbować zawsze trzeba i w tym, postaram się Ci pomóc.

  • #7

    OFF-LINE

    Dołączył
    26.03.2013
    Posty
    65
    Telefon
    Mozart, Lumia 820,1520
    FW
    Świerzy
    Operator
    RedBull
    Dziękuję
    89
    Podziękowano
    14(9)
    Z pierwszej naprawy w KG wpisane jest: wyświetlacz główny, z drugiej naprawy nieczytelne bochomazy. Z obydwu napraw mam raporty serwisowe. Z pierwszej naprawy użyte części to:
    0205601 i 00810M9
    Druga naprawa
    0269F36, Heat Spreading assembly MSM
    9375757, TYPE LABEL BLANK GRAY 3x3.5 7x8 36x9mm
    6300645, M1 2,6 Torx plus 4IP clear
    6300632, Locking Screw M1.4x2mm Torx 2IP
    9410183, Shoch adhesive
    Ostatnio edytowane przez Dawding ; 06-08-2015 o 22:34

  • #8

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    5,215
    Telefon
    L 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    669
    Podziękowano
    1,409(866)
    Wpisów na blogu
    36
    Z odpowiedzi djtonka:
    0205601 taśma przycisków
    00810M9 ekran z ramką przednią
    reszta to śrubki, uszczelki i taśmy rozpraszające ciepło
    Czyli główna wada została wykryta i naprawiona podczas pierwszej naprawy.
    Czekam na projekt pisma wg wzoru o którym napisałam wyżej, OK?
    Jak nam odmówią uznania pierwszej reklamacji, napiszemy następną. I tak do skutku,

  • #9

    OFF-LINE
    Awatar Hezar

    Dołączył
    07.06.2015
    Lokalizacja
    Oberschlesien
    Posty
    467
    Telefon
    L930 / L640
    FW
    Aktualne
    Operator
    nju / Plus
    Dziękuję
    30
    Podziękowano
    52(45)
    @ali_cja
    Czy w tej sprawie nie jest już przypadkiem "pies pogrzebany"?
    Telefon naprawiany w serwisie z pominięciem sprzedawcy i próba reklamowania z tytułu rękojmi z żądaniem wymiary na nowy? I jeszcze towar z ekspozycji? Moim zdaniem - patrząc realnie - nie ma szans...
    Ostatnio edytowane przez Hezar ; 07-08-2015 o 06:12
    ..:: Sapientia Uti ::..


  • #10

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    5,215
    Telefon
    L 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    669
    Podziękowano
    1,409(866)
    Wpisów na blogu
    36
    Cytat Zamieszczone przez Hezar Zobacz posta
    Moim zdaniem - patrząc realnie - nie ma szans..
    Skorzystanie z gwarancji, nie wyłącza skorzystania z uprawnień w ramach rękojmi. Od tego zacznijmy. Skoro ustawodawca dopuścił taką możliwość, spróbujemy z tego skorzystać. W swojej sprawie wątpisz, tu wątpisz, co z Tobą? Dosyć nam łazili sprzedawcy i gwaranci po głowie, czas wstać z kolan i walczyć o swoje.

  • Strona 1 z 5 12345 OstatniOstatni

    Informacje o wątku

    Użytkownicy przeglądający ten wątek

    Aktualnie 1 użytkownik(ów) przegląda ten wątek. (0 zarejestrowany(ch) oraz 1 gości)

    Podobne wątki

    1. Reklamacja u sprzedawcy: gwarancja producenta czy rękojmia
      Przez Hezar w dziale Rękojmia/ niezgodność towaru z umową
      Odpowiedzi: 79
      Ostatni post / autor: 20-08-2015, 09:17
    2. Rękojmia-odpowiedzialność sprzedawcy za wady rzeczy sprzedanej /przepisy/. Część II
      Przez ali_cja w dziale Rękojmia/ niezgodność towaru z umową
      Odpowiedzi: 0
      Ostatni post / autor: 19-05-2015, 02:51
    3. Rękojmia-odpowiedzialność sprzedawcy za wady rzeczy sprzedanej /przepisy/. Część I
      Przez ali_cja w dziale Rękojmia/ niezgodność towaru z umową
      Odpowiedzi: 0
      Ostatni post / autor: 19-05-2015, 02:43
    4. Instalowanie aplikacji z pominięciem sklepu...
      Przez v83eco w dziale Pytania i odpowiedzi
      Odpowiedzi: 7
      Ostatni post / autor: 27-12-2014, 23:28
    5. Lumia 630 i naprawa gwarancyjna
      Przez ryszard233 w dziale Gwarancja
      Odpowiedzi: 10
      Ostatni post / autor: 01-10-2014, 20:57

    Tagi dla tego wątku

    Uprawnienia umieszczania postów

    • Nie możesz zakładać nowych tematów
    • Nie możesz pisać wiadomości
    • Nie możesz dodawać załączników
    • Nie możesz edytować swoich postów
    •  
    Kontakt
    administracja[at]windowsmania.pl

    Kopiowanie zawartości strony bez zezwolenia zabronione
    Dołącz do nas