Tweety na temat @windowsmaniapl
r   e   k   l   a   m   a
Pokaż wyniki od 1 do 6 z 6

Wątek: Reklamacja z tytuły rękojmi a jednak z tytułu gwarancji

  1. #1

    OFF-LINE

    Dołączył
    02.10.2019
    Posty
    4
    Telefon
    Samsung
    Dziękuję
    0
    Podziękowano
    1

    Reklamacja z tytuły rękojmi a jednak z tytułu gwarancji

    Reklama:
    Witam
    Krótko opisze problem:
    Moja mama kupiła jako osoba prywatna telefon Samsung J5 Dual Sim w Media Expert w maju 2018r.(telefon kosztował 699zł) We wrześniu tego roku popsuł się dotyk i poszedłem jej zareklamować w sklepie z tytułu rękojmi. Dostałem wtedy druk od Media Expert jako zgłoszenie reklamacyjne i napisali w tym druku że jest to reklmacja z tutułu rękojmi i że proszę o naprawę. Dziś mi zadzwonili, i powiedzieli że serwis stwierdził ingerencje w telefon i posiada on zawilgocenie więc nie mogą naprawić z tytułu rękojmi ewentualnie koszt naprawy - jak się zdecyduję to 804zł (drożej niż nabyty rok temu). Mam wrażenie, że mimo że był oddany jako z tytuły rękojmi to oni i tak to załatwili jak ze zwykłą gwarancją. W sensie wysłali do serwisu , serwis zawsze znajdzie jakiś powód by olać klienta i powiadomili mnie o odrzuceniu naprawy z tytułu rękojmi bo zawilgocenie. I moje pytanie co teraz jak odwołać się od postanowienia ? Chciałbym pomóc mamie. Jestem Pewien, że mama dbała o telefon często wymieniała pokrowce nawet szybki itp. Nie spodziewałem się, że tak może być niesprawiedliwie odebrane to. Co i jak należy zrobić ? Bardzo proszę o pomoc.

  2. Pani SponsorPanna Google jest aktywna
    Avatar Panny Google


    Dołączył
    24-08-2012
    Skąd
    Internet
    Telefon
    Lumia 900
    Operator
    Play
    Postów
    2134
    Podziękowano
    871(239)
  • #2

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    5,654
    Telefon
    L 930, 950XL DS, iPXs
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    717
    Podziękowano
    1,809(1,051)
    Wpisów na blogu
    36
    Przepraszam za zwłokę z odpowiedzią, dotknął mnie chroniczny brak czasu.
    Niestety, nie mam dla Ciebie dobrych wieści. Nie mamy, jako konsumenci, żadnych instrumentów żeby walczyć z serwisem. Jedyną możliwością jest niezależna ekspertyza, której koszty obciążą Ciebie/Twoją mamę. I tu nie mamy gwarancji, że będzie ona dla Was korzystna. Ślady zawilgocenia powstają w różnych okolicznościach, np. przez gumowy pokrowiec, przy korzystaniu z telefonu podczas kąpieli, przez odłożenie na pralkę w czasie jej użytkowania czy przy korzystaniu z telefonu w zawilgoconym otoczeniu.

    Cytat Zamieszczone przez coco11 Zobacz posta
    Mam wrażenie, że mimo że był oddany jako z tytuły rękojmi to oni i tak to załatwili jak ze zwykłą gwarancją. W sensie wysłali do serwisu
    To jest normalna praktyka sprzedawców i chyba nie ma się co dziwić, że - broniąc się przed odpowiedzialnością-, zwracają się do serwisów. Sami przecież nie ustalą przyczyny powstania wady. Tym bardziej, że sprzedawca odpowiada tylko za wadę która już istniała w chwili sprzedaży albo, że w tym czasie istniała już przyczyna, która ujawniła wadę w późniejszym okresie. W drugim roku użytkowania zakupionej rzeczy, to na reklamującym ciąży obowiązek wykazania, że wada w zakupionym produkcie, lub jej przyczyna, istniała już w chwili zakupu.

    Odebrałeś już ten telefon? Dostałeś na piśmie uzasadnienie odmowy uznania reklamacji?

  • #3

    OFF-LINE

    Dołączył
    02.10.2019
    Posty
    4
    Telefon
    Samsung
    Dziękuję
    0
    Podziękowano
    1
    Cytat Zamieszczone przez ali_cja Zobacz posta
    Przepraszam za zwłokę z odpowiedzią, dotknął mnie chroniczny brak czasu.
    Niestety, nie mam dla Ciebie dobrych wieści. Nie mamy, jako konsumenci, żadnych instrumentów żeby walczyć z serwisem. Jedyną możliwością jest niezależna ekspertyza, której koszty obciążą Ciebie/Twoją mamę. I tu nie mamy gwarancji, że będzie ona dla Was korzystna. Ślady zawilgocenia powstają w różnych okolicznościach, np. przez gumowy pokrowiec, przy korzystaniu z telefonu podczas kąpieli, przez odłożenie na pralkę w czasie jej użytkowania czy przy korzystaniu z telefonu w zawilgoconym otoczeniu.


    To jest normalna praktyka sprzedawców i chyba nie ma się co dziwić, że - broniąc się przed odpowiedzialnością-, zwracają się do serwisów. Sami przecież nie ustalą przyczyny powstania wady. Tym bardziej, że sprzedawca odpowiada tylko za wadę która już istniała w chwili sprzedaży albo, że w tym czasie istniała już przyczyna, która ujawniła wadę w późniejszym okresie. W drugim roku użytkowania zakupionej rzeczy, to na reklamującym ciąży obowiązek wykazania, że wada w zakupionym produkcie, lub jej przyczyna, istniała już w chwili zakupu.

    Odebrałeś już ten telefon? Dostałeś na piśmie uzasadnienie odmowy uznania reklamacji?
    Nie odebrałem jeszcze bo wczoraj dopiero minęło 14 dni odkąd dostarczyłem telefon i wczoraj też dostałem SMSa od MediaExpert o treści."Witaj. Twoje zgłoszenie jest nadal w trakcie obsługi. Przepraszamy za niedogodności związane z czasem oczekiwania na zakończenie reklamacji.Nasi specjaliści podjeli interwencje w celu przyspieszenia realizacji sprawy . W kolejnej wiadomości poinformujemy o możliwości odbioru towaru. W dowolnej chwili możesz sprawdzić status reklamacji na naszej stronie: Https://www.mediaexpet.pl" a to znaczy że oficjalnie nie zdążyli się wyrobić w 14 dni i mogę domagać się zwrotu sprawnego towaru ? CO prawda tak jak pisałem wcześniej dzwonili z informacją ze nie może być naprawiony ale te telefony nie nagrywane są wiec mam tylko dowód w postaci SMS że nie wyrobili się w 14 dni czy na tej podstawie moge pisać odwołanie ?

    A druga rzecz jak wygląda przykładowe pismo od rzeczoznawcy przecież mogę też powołać się na jakiegoś rzeczoznawca, który to technicznie opisze i załączyć do odwołania od reklamacji (nie mam jeszcze tego ich pisma oficialnego- zakładam że napisali ogólnie i nie załączyli zdjęcia płyty zawilgoconej co nie jest dowodem). Wiem że np ten konkretnie model składa się z dwóch części płyty głównej (na której rzekomo jest zawilgocenie i właśnie ekranu z dotykiem które jest drugą "większą" częscią w tym telefonie (łączy sie do płyty głównej małą 8mm taśmą) i to jest uszkodzone i jestem przekonany w 100% że gdy tę rzecz sie wymieni to bez względum że było zawilgocenie na płycie głównej to telefon będzie sprawny. (ale koszt tego ekranu z dotykiem to 400zł )

  • #4

    OFF-LINE

    Dołączył
    02.10.2019
    Posty
    4
    Telefon
    Samsung
    Dziękuję
    0
    Podziękowano
    1
    Cytat Zamieszczone przez coco11 Zobacz posta
    Nie odebrałem jeszcze bo wczoraj dopiero minęło 14 dni odkąd dostarczyłem telefon i wczoraj też dostałem SMSa od MediaExpert o treści."Witaj. Twoje zgłoszenie jest nadal w trakcie obsługi. Przepraszamy za niedogodności związane z czasem oczekiwania na zakończenie reklamacji.Nasi specjaliści podjeli interwencje w celu przyspieszenia realizacji sprawy . W kolejnej wiadomości poinformujemy o możliwości odbioru towaru. W dowolnej chwili możesz sprawdzić status reklamacji na naszej stronie: Https://www.mediaexpet.pl" a to znaczy że oficjalnie nie zdążyli się wyrobić w 14 dni i mogę domagać się zwrotu sprawnego towaru ? CO prawda tak jak pisałem wcześniej dzwonili z informacją ze nie może być naprawiony ale te telefony nie nagrywane są wiec mam tylko dowód w postaci SMS że nie wyrobili się w 14 dni czy na tej podstawie moge pisać odwołanie ?

    A druga rzecz jak wygląda przykładowe pismo od rzeczoznawcy przecież mogę też powołać się na jakiegoś rzeczoznawca, który to technicznie opisze i załączyć do odwołania od reklamacji (nie mam jeszcze tego ich pisma oficialnego- zakładam że napisali ogólnie i nie załączyli zdjęcia płyty zawilgoconej co nie jest dowodem). Wiem że np ten konkretnie model składa się z dwóch części płyty głównej (na której rzekomo jest zawilgocenie i właśnie ekranu z dotykiem które jest drugą "większą" częscią w tym telefonie (łączy sie do płyty głównej małą 8mm taśmą) i to jest uszkodzone i jestem przekonany w 100% że gdy tę rzecz sie wymieni to bez względum że było zawilgocenie na płycie głównej to telefon będzie sprawny. (ale koszt tego ekranu z dotykiem to 400zł )
    W załącznkiku pismo z Media Expert, zaznaczam. że nie załączyli pisma od Serwisu tylko stwierdzili że porfesojalny serwis tak stwierdził. Czy mogę im opdisać że nie zgadzam się z diagnozą "profesjonalnego serwisu" ponieważ brak załączonej dokumentacji diagnozy choćby w postaci zdjęcia lub cos w jakim stylu ?
    Załączone obrazki Załączone obrazki

  • #5

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    5,654
    Telefon
    L 930, 950XL DS, iPXs
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    717
    Podziękowano
    1,809(1,051)
    Wpisów na blogu
    36
    Wygląda na to, że oczekują na Twoją decyzję odnośnie odpłatnej naprawy. Powinni jednak podać termin oczekiwania na odpowiedź.
    Nie będziemy czekali, tylko przygotuj projekt pisma, w którym zażądasz uzasadnienia decyzji o obciążeniu Ciebie kosztami naprawy i wskazanie dowodów Twojego zawinienia. W przypadku braku wykazania przyczynienia się użytkownika do powstania wad zakupionego telefonu, obciążenie konsumenta kosztami naprawy uznasz za bezpodstawne uchylanie się Sprzedawcy od ustawowej odpowiedzialności z tytułu rękojmi.

  • #6

    OFF-LINE

    Dołączył
    02.10.2019
    Posty
    4
    Telefon
    Samsung
    Dziękuję
    0
    Podziękowano
    1
    Cytat Zamieszczone przez ali_cja Zobacz posta
    Wygląda na to, że oczekują na Twoją decyzję odnośnie odpłatnej naprawy. Powinni jednak podać termin oczekiwania na odpowiedź.
    Nie będziemy czekali, tylko przygotuj projekt pisma, w którym zażądasz uzasadnienia decyzji o obciążeniu Ciebie kosztami naprawy i wskazanie dowodów Twojego zawinienia. W przypadku braku wykazania przyczynienia się użytkownika do powstania wad zakupionego telefonu, obciążenie konsumenta kosztami naprawy uznasz za bezpodstawne uchylanie się Sprzedawcy od ustawowej odpowiedzialności z tytułu rękojmi.
    OK, Przygotuje takie pismo i wyśle w tym tygodniu. Tak jak pisałem wcześniej to zanim przeysłai mi to pismo to dzwonili właśnie z informacją że jest taki koszt i czy akceptuje wtedy powiedziałem oczywiście że nie akceptuje tego kosztu i chce te na piśmie dlatego odpisali to co zeskanowałem. W takim razie pisze pismo. Dzięki za informację. Jak coś złoże to przed wysłanie to udostępnie tu czy coś takiego może być..

  • Jeden użytkownik podziękował coco11 za ten post:

    ali_cja (15-10-2019)

    Informacje o wątku

    Użytkownicy przeglądający ten wątek

    Aktualnie 1 użytkownik(ów) przegląda ten wątek. (0 zarejestrowany(ch) oraz 1 gości)

    Podobne wątki

    1. [LG G4 ][Orange] Nieskuteczna dwukrotna reklamacja z tytułu rękojmi
      Przez smart_mat w dziale Rękojmia/ niezgodność towaru z umową
      Odpowiedzi: 27
      Ostatni post / autor: 29-01-2018, 19:50
    2. Reklamacja dysku ssd z tytułu rękojmi
      Przez Kizug w dziale Rękojmia/ niezgodność towaru z umową
      Odpowiedzi: 33
      Ostatni post / autor: 31-08-2017, 02:08
    3. Reklamacja z tytułu rękojmi zamoczonego, wodoodpornego telefonu
      Przez radion2 w dziale Rękojmia/ niezgodność towaru z umową
      Odpowiedzi: 41
      Ostatni post / autor: 17-09-2015, 21:17
    4. Zakup na Allegro - reklamacja z tytułu rękojmi
      Przez mini21 w dziale Rękojmia/ niezgodność towaru z umową
      Odpowiedzi: 13
      Ostatni post / autor: 21-05-2015, 21:40
    5. Odrzucona reklamacja w ramach gwarancji. Czy można reklamować z tytułu rękojmi?
      Przez kaeres w dziale Rękojmia/ niezgodność towaru z umową
      Odpowiedzi: 70
      Ostatni post / autor: 26-04-2015, 17:25

    Tagi dla tego wątku

    Uprawnienia umieszczania postów

    • Nie możesz zakładać nowych tematów
    • Nie możesz pisać wiadomości
    • Nie możesz dodawać załączników
    • Nie możesz edytować swoich postów
    •  
    Kontakt
    administracja[at]windowsmania.pl

    Kopiowanie zawartości strony bez zezwolenia zabronione
    Dołącz do nas