Tweety na temat @windowsmaniapl
r   e   k   l   a   m   a
Strona 3 z 5 PierwszyPierwszy 12345 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 42

Wątek: Reklamacja z tytułu rękojmi zamoczonego, wodoodpornego telefonu

  1. #21

    OFF-LINE

    Dołączył
    22.11.2013
    Posty
    449
    Telefon
    iP 6
    Dziękuję
    3
    Podziękowano
    36(34)
    Reklama:
    Niestety, nie mam jak ustalić. Urządzenie zostało wymienione na całkowicie nowe.

  2. Pani SponsorPanna Google jest aktywna
    Avatar Panny Google


    Dołączył
    24-08-2012
    Skąd
    Internet
    Telefon
    Lumia 900
    Operator
    Play
    Postów
    2134
    Podziękowano
    871(239)
  • #22

    OFF-LINE

    Dołączył
    10.08.2015
    Posty
    19
    Telefon
    sgs4
    Dziękuję
    1
    Podziękowano
    6(6)
    Cytat Zamieszczone przez radion2 Zobacz posta
    Ok, wprowadzę poprawki jutro z komputera i wrzucę.

    Wysłane z mojego GT-I9506
    Dzisiaj złożyłem pismo w Markecie wg. poniższego wzoru:

    ---------
    Miejscowość dd.mm.rrrr
    Imię i nazwisko
    ulica
    kod pocztowy i miasto

    (adres korespondencyjny jeżeli jest inny)
    telefon kontaktowy
    e-mail

    MEDIA MARKT POLSKA SP. Z O.O
    Szczecin Spółka Komandytowa
    02-222 Warszawa, al. Jerozolimskie 179
    Market: ul. xxxx
    kod pocztowy i miasto

    Reklamacja z tytułu rękojmi

    W dniu dd.mm.rrrr roku nabyłem w ramach umowy sprzedaży (nr. dowodu zakupu), telefon: (model telefonu), IMEI: xxxxxx-xxxxxxx-x.

    Telefon ten przed zakupem został przedstawiony przez Państwa pracownika w sklepie jako wodoszczelny do 1,5 metra na czas 30 minut. Informacje to potwierdzające znajdowany się również w ofercie sklepu a także umieszczone są w instrukcji obsługi ww. telefonu.

    W dniu (dd.mm.rrrr wykrycia wady) stwierdziłem wadę fizyczną zakupionego telefonu, polegającą na tym, że (opis na czym polega wada).

    W związku z powyższym, działając zgodnie z art. 560 § 2 oraz art. 561 Kodeksu cywilnego (Ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta /Dz. U. 2014 r., poz 827, wprowadzająca zmiany w ustawie z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (Dz. U. z 2014 r. poz. 121), żądam wymiany na fabrycznie nowy telefon bez wad.

    Jednocześnie oświadczam, ze nie wyrażam zgody na naprawę reklamowanego sprzętu.


    Powyższe żądanie motywuję również tym, iż zorientowałem się w opiniach dotyczących tego modelu opisywanych w internecie przez portale branżowe oraz użytkowników, że niektóre egzemplarze tego modelu mogą posiadać wady konstrukcyjne, których skutkiem jest brak odporności na wodę.

    O sposobie rozpatrzenia reklamacji z tytułu rękojmi, proszę mnie zawiadomić na piśmie, na wskazany wyżej adres.

    Z poważaniem
    (podpis)

    Wykonano w 2 egzemplarzach, po 1 dla każdej ze stron.

    Załączniki (tutaj w punktach wypisane co dołączam do reklamacji):
    1. Kopia dowodu zakupu.
    2. Telefon (model telefonu + nr IMEI).
    3. Oryginalne pudełko od telefonu.
    3. Ładowarka + kabel usb.
    4. Słuchawki.
    5. Poradnik użytkownika.
    6. Instrukcja obsługi.
    7. ...
    ---------

    Pracownik podstemplował i podpisał z datą moją reklamację oraz dał notatkę "wpłynęło".
    Nie obyło się jednak bez konieczności wypełnienia druków marketu:

    a) Załącznik 1 - "Potwierdzenie przyjęcia reklamacji" zawierający:
    -Moje dane,
    -Model reklamowanego telefonu,
    -Datę i miejsce sprzedaży,
    -Uwagi pracownika przyjmującego reklamację.
    -Pieczątka marketu, podpis pracownika i mój

    b) "Oświadczenie kupującego":
    -Opis wady,
    -Datę stwierdzenia wady,
    -Rubrykę z pytaniem czy towar był wcześniej reklamowany,
    -Czy został kupiony do celów związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej,
    -Oświadczenie, że towar jest moją własnością w dacie złożenia reklamacji,
    -Informację, że zostałem poinformowany przez sprzedawcę o zasadach postępowania reklamacyjnego, wynikających z przepisów ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (tekst jednolity: Dz. U. 2014, poz. 121 ze zm.
    -Pola wyboru czego żądamy w związku z niniejszym (tutaj zaznaczyłem, że "żądam wymiany towaru na wolny od wad")
    -Uwagi (tutaj napisałem, że dołączam do wniosku reklamację na piśmie).
    -Pieczątka marketu, podpis pracownika i mój

    c) "Zgłoszenie reklamacyjne nr: xxxx...":
    -Moje dane
    -Dane sprzedawcy i marketu
    -Model telefonu + data zakupu + cena
    -Typ zgłaszanej reklamacji "Reklamacja zgłoszona na zasadach rękojmi".
    -Akcesoria
    -Stan sprzętu
    -Opis usterki według klienta
    -Punkty z zasadami i warunkami zlecenia reklamacji
    -Pieczątka marketu i mój podpis.
    ----

    Generalnie było bez ciśnienia, pracownik sugerował mi, że w tym przypadku nie kwalifikuje się to na rękojmię... Jednak po tym jak grzecznie zapytałem dlaczego tak uważa, nie uzyskałem przekonującej odpowiedzi.

    - Druk "Oświadczenie kupującego", po tym jak zaznaczyłem "żądam wymiany towaru na wolny od wad", pracownik poinformował, że w przypadku takiej awarii sądzi, że telefon raczej zostanie wymieniony na nowy aczkolwiek nie mam prawa tego żądać, że jeżeli telefon zostanie szybko naprawiony to naprawa jest dopuszczalna natomiast wymiana jest obowiązkowa dopiero w przypadku drugiej reklamacji a moje żądanie nie ma racji bytu. Ja jednak grzecznie przyjąłem uwagę pracownika do wiadomości i oświadczyłem, że nie chcę zmieniać swojego wyboru.

    - Druk "Zgłoszenie reklamacyjne nr: xxxx..." w pierwszej wersji zawierało w rubryce "Typ zgłaszanej reklamacji: Niezgodność towaru z umową" po zwróceniu mojej uwagi na to, pracownik wydrukował je ponownie z typem "Reklamacja zgłoszona na zasadach rękojmi". Myślę, że warto na to zwracać uwagę.

    Tyle w skrócie. Pozostaje mi trzymać kciuki i czekać na odpowiedź.

    Czeka mnie jeszcze napisanie i wysłanie pisma do ubezpieczyciela.
    Ostatnio edytowane przez radion2 ; 11-08-2015 o 22:43

  • Jeden użytkownik podziękował radion2 za ten post:

    ali_cja (12-08-2015)

  • #23

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    5,231
    Telefon
    L 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    670
    Podziękowano
    1,413(869)
    Wpisów na blogu
    36
    Zachowałeś się rewelacyjniei świetnie opisałeś procedurę składania reklamacji z tytułu rękojmi. Bardzo Ci dziękuję. Mam nadzieję, że przekonałeś się o tym, że to klient/konsument ma prawo żądać, a nie biernie oczekiwać na inicjatywę pracownika przyjmującego reklamację. Musimy się przygotować na to, że sprzedawca odmówi uznania reklamacji za pierwszym razem, ale się nie poddamy.
    Zapytałeś, jakby ewentualnie wyglądała procedura rozliczenia kredytu, np. w przypadku odstąpienia od umowy sprzedaży?

  • #24

    OFF-LINE

    Dołączył
    10.08.2015
    Posty
    19
    Telefon
    sgs4
    Dziękuję
    1
    Podziękowano
    6(6)
    Nie pytałem o kredyt.
    Tutaj mam taką wątpliwość, że to nie zwykły kredyt tylko karta z której zostały ściągnięte środki. Innymi słowy, dostałem kartę płatniczą i to za jej pomocą zapłaciłem za telefon.
    Może być tak że karta zostanie u mnie i ewentualnie zwrócą mi środki na bus. Nie chcę gdybać, zadzwonię do banku i zapytam, swoją drogą przy okazji przejdę się do marketu i zapytam o ich informacje w tym temacie.

  • #25

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    5,231
    Telefon
    L 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    670
    Podziękowano
    1,413(869)
    Wpisów na blogu
    36
    Dzisiaj mija 13 dzień od złożenia reklamacji, nie dostałeś jeszcze żadnej informacji? Jeżeli nie dostałeś; nie dzwoń, nie dopytuj-tylko cierpliwie czekaj, OK?
    Masz już jakieś informacje z Banku?

  • #26

    OFF-LINE

    Dołączył
    10.08.2015
    Posty
    19
    Telefon
    sgs4
    Dziękuję
    1
    Podziękowano
    6(6)
    Cytat Zamieszczone przez ali_cja Zobacz posta
    Dzisiaj mija 13 dzień od złożenia reklamacji, nie dostałeś jeszcze żadnej informacji? Jeżeli nie dostałeś; nie dzwoń, nie dopytuj-tylko cierpliwie czekaj, OK?
    Masz już jakieś informacje z Banku?
    Nie było nic. Zobaczę po pracy, liczę po cichu na to że nic nie będzie... Z bankiem nie rozmawiałem, natomiast pisałem do ubezpieczyciela i oni potrzebują tylko podstawowych informacji ale dopiero jak telefon zostanie wymieniony.

  • #27

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    5,231
    Telefon
    L 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    670
    Podziękowano
    1,413(869)
    Wpisów na blogu
    36
    OK, to czekamy.
    Rozmawiałam w MM z osobą obsługującą kredyty i poinformowała mnie, że w przypadku decyzji o zwrocie pieniędzy za wadliwy towar bądź odstąpienia od umowy, najlepszą formą rozliczenia kredytowego jest właśnie karta. Sklep przelewa pieniądze na kartę, a następnie one są przelewane bezpośrednio na konto, na które Ty spłacasz kredyt i to tylko w takiej wysokości, ile pozostało zaległości do spłacenia pełnego kredytu. Jeżeli część rat została już zapłacona, to ta część pozostaje na Twojej karcie. Jak byś mógł potwierdzić tę informację, mielibyśmy pewność, że taka procedura obowiązuje.

  • #28

    OFF-LINE

    Dołączył
    10.08.2015
    Posty
    19
    Telefon
    sgs4
    Dziękuję
    1
    Podziękowano
    6(6)
    Cytat Zamieszczone przez ali_cja Zobacz posta
    OK, to czekamy.
    Rozmawiałam w MM z osobą obsługującą kredyty i poinformowała mnie, że w przypadku decyzji o zwrocie pieniędzy za wadliwy towar bądź odstąpienia od umowy, najlepszą formą rozliczenia kredytowego jest właśnie karta. Sklep przelewa pieniądze na kartę, a następnie one są przelewane bezpośrednio na konto, na które Ty spłacasz kredyt i to tylko w takiej wysokości, ile pozostało zaległości do spłacenia pełnego kredytu. Jeżeli część rat została już zapłacona, to ta część pozostaje na Twojej karcie. Jak byś mógł potwierdzić tę informację, mielibyśmy pewność, że taka procedura obowiązuje.
    Postaram się to potwierdzić jak tylko będę w sklepie.
    Na te chwilę nadal brak jakiejkolwiek odpowiedzi w skrzynce. Liczy się data nadania listu, prawda? Odczekać jeszcze parę dni?

  • #29

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    5,231
    Telefon
    L 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    670
    Podziękowano
    1,413(869)
    Wpisów na blogu
    36
    Cytat Zamieszczone przez radion2 Zobacz posta
    Liczy się data nadania listu, prawda?
    Nie, liczy się dzień w którym dostałeś/powinieneś dostać odpowiedź sprzedawcy.


    **Ukryta zawartość: Naciśnij przycisk Dziękuję a następnie odśwież stronę**
    Ostatnio edytowane przez ali_cja ; 06-10-2015 o 14:44 Powód: uzupełnienie treści o projekt pisma

  • 14 następujących użytkowników podziękowało ali_cja za ten post:

    bmicza (04-07-2016),Dawid Lis (04-04-2016),figlik (06-04-2016),gadaka (04-07-2016),iqua (01-06-2017),kaczorro89 (03-11-2016),otniel (27-10-2016),pavvel666 (27-08-2015),pootas (16-02-2017),rostoff (30-01-2017),shikaka (15-10-2016),shio (24-04-2017),Tesseract (01-04-2016),ullortnaci (15-10-2017)

  • #30

    OFF-LINE

    Dołączył
    10.08.2015
    Posty
    19
    Telefon
    sgs4
    Dziękuję
    1
    Podziękowano
    6(6)
    Cytat Zamieszczone przez ali_cja Zobacz posta
    Nie, liczy się dzień w którym dostałeś/powinieneś dostać odpowiedź sprzedawcy.


    ***Ukryta zawartość nie może być cytowana.***
    Dobrze, czekam wiec cierpliwie. Dzisiaj dla pewności sprawdziłem skrzynkę pod adresem zameldowania (jest inny niż podałem do korespondencji) ale tam też nic nie przysłali.

  • Strona 3 z 5 PierwszyPierwszy 12345 OstatniOstatni

    Informacje o wątku

    Użytkownicy przeglądający ten wątek

    Aktualnie 1 użytkownik(ów) przegląda ten wątek. (0 zarejestrowany(ch) oraz 1 gości)

    Podobne wątki

    1. Reklamacja telefonu z dystrybucji europejskiej,zakupionego w Polsce
      Przez pugilares w dziale Rękojmia/ niezgodność towaru z umową
      Odpowiedzi: 36
      Ostatni post / autor: 06-11-2015, 14:28
    2. Nieuwzględniona reklamacja z tytułu gwarancji, Colorovo Supreme 10.1"
      Przez GoOx w dziale Rękojmia/ niezgodność towaru z umową
      Odpowiedzi: 41
      Ostatni post / autor: 22-10-2015, 00:46
    3. Reklamacja telefonu, zakupionego przez członka rodziny
      Przez Chayenne w dziale Rękojmia/ niezgodność towaru z umową
      Odpowiedzi: 5
      Ostatni post / autor: 26-09-2015, 15:05
    4. Zakup na Allegro - reklamacja z tytułu rękojmi
      Przez mini21 w dziale Rękojmia/ niezgodność towaru z umową
      Odpowiedzi: 13
      Ostatni post / autor: 21-05-2015, 22:40
    5. Odrzucona reklamacja w ramach gwarancji. Czy można reklamować z tytułu rękojmi?
      Przez kaeres w dziale Rękojmia/ niezgodność towaru z umową
      Odpowiedzi: 70
      Ostatni post / autor: 26-04-2015, 18:25

    Tagi dla tego wątku

    Uprawnienia umieszczania postów

    • Nie możesz zakładać nowych tematów
    • Nie możesz pisać wiadomości
    • Nie możesz dodawać załączników
    • Nie możesz edytować swoich postów
    •  
    Kontakt
    administracja[at]windowsmania.pl

    Kopiowanie zawartości strony bez zezwolenia zabronione
    Dołącz do nas