Tweety na temat @windowsmaniapl
r   e   k   l   a   m   a
Strona 1 z 5 12345 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 42

Wątek: Reklamacja z tytułu rękojmi zamoczonego, wodoodpornego telefonu

  1. #1

    OFF-LINE

    Dołączył
    10.08.2015
    Posty
    19
    Telefon
    sgs4
    Dziękuję
    1
    Podziękowano
    6(6)

    Reklamacja z tytułu rękojmi zamoczonego, wodoodpornego telefonu

    Reklama:
    Witam, czy mogę się podłączyć do tematu?
    12.03.2015 r. Zakupiony na raty telefon Sony xperia z3 compact w Media Markt, dzisiaj niestety oblał test wodoszczelności. Zarówno sprzedawca w sklepie jak i producent w reklamach i instrukcji informowali, że ten sprzęt jest wodoszczelny. Moje pytanie co będzie lepsze - oddanie telefonu do serwisu Sony, czy reklamacja z tytułu rękojmi w Media Markt? Dodam jeszcze, że na ten sprzęt dokupiłem dodatkowe ubezpieczenie w Media Markt ("Warta G Plus" od kradzieży i uszkodzeń w tym zalania). Proszę o pomoc .

    Wysłane z mojego GT-I9506 przy użyciu Tapatalka
    Ostatnio edytowane przez radion2 ; 10-08-2015 o 01:39

  2. Pani SponsorPanna Google jest aktywna
    Avatar Panny Google


    Dołączył
    24-08-2012
    Skąd
    Internet
    Telefon
    Lumia 900
    Operator
    Play
    Postów
    2134
    Podziękowano
    871(239)
  • #2

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    5,215
    Telefon
    L 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    669
    Podziękowano
    1,409(866)
    Wpisów na blogu
    36
    Twój wątek odłączę od tego tematu, muszę się tylko zastanowić jak go nazwać i gdzie przenieść, OK?
    Cytat Zamieszczone przez radion2 Zobacz posta
    Moje pytanie co będzie lepsze - oddanie telefonu do serwisu Sony, czy reklamacja z tytułu rękojmi w Media Markt?
    Dla mnie odpowiedź jest oczywista; jeżeli jest to tylko możliwe, to zawsze i wszędzie wyłącznie rękojmia. Na gwarancję oddaje się sprzęt tuż przed upływem okresu objętego gwarancją, a na pewno nie przed upływem 12 miesięcy od dnia zakupu.

    Cytat Zamieszczone przez radion2 Zobacz posta
    Zarówno sprzedawca w sklepie jak i producent w reklamach i instrukcji informowali, że ten sprzęt jest wodoszczelny.
    Wbrew zapewnieniom sprzedawcy, wbrew reklamie i wbrew instrukcji powiadasz, że oblał test wodoszczelności? No, to muszę przytoczyć art.556 i 556 z indeksem 1 Kodeksu cywilnego, a będziesz znał odpowiedź:

    „….Art. 556 Kc. Sprzedawca jest odpowiedzialny względem kupującego, jeżeli rzecz sprzedana ma wadę fizyczną lub prawną (rękojmia)
    Art. 556¹ Kc.
    § 1. Wada fizyczna polega na niezgodności rzeczy sprzedanej z umową. W szczególności rzecz sprzedana jest niezgodna z umową, jeżeli:
    1) nie ma właściwości, które rzecz tego rodzaju powinna mieć ze względu na cel w umowie oznaczony albo wynikający z okoliczności lub przeznaczenia;
    2) nie ma właściwości, o których istnieniu sprzedawca zapewnił kupującego, w tym przedstawiając próbkę lub wzór;
    3) nie nadaje się do celu, o którym kupujący poinformował sprzedawcę przy zawarciu umowy, a sprzedawca nie zgłosił zastrzeżenia co do takiego jej przeznaczenia;
    4) została kupującemu wydana w stanie niezupełnym.
    § 2. Jeżeli kupującym jest konsument, na równi z zapewnieniem sprzedawcy traktuje się publiczne zapewnienia producenta lub jego przedstawiciela, osoby, która wprowadza rzecz do obrotu w zakresie swojej działalności gospodarczej, oraz osoby, która przez umieszczenie na rzeczy sprzedanej swojej nazwy, znaku towarowego lub innego oznaczenia odróżniającego przedstawia się jako producent.
    § 3. Rzecz sprzedana ma wadę fizyczną także w razie nieprawidłowego jej zamontowania i uruchomienia, jeżeli czynności te zostały wykonane przez sprzedawcę lub osobę trzecią, za którą sprzedawca ponosi odpowiedzialność, albo przez kupującego, który postąpił według instrukcji otrzymanej od sprzedawcy. "


    Z jednym zastrzeżeniem; jaki to był test i jaki jest zapis w instrukcji, na którą się powołujesz?

    Cytat Zamieszczone przez radion2 Zobacz posta
    Dodam jeszcze, że na ten sprzęt dokupiłem dodatkowe ubezpieczenie w Media Markt ("Warta G Plus" od kradzieży i uszkodzeń w tym zalania).
    Nie znam warunków wyłączenia odpowiedzialności ubezpieczyciela, wrzuć skan i się zastanowimy, OK?

  • #3

    OFF-LINE

    Dołączył
    22.11.2013
    Posty
    449
    Telefon
    iP 6
    Dziękuję
    3
    Podziękowano
    36(34)
    Koledze rok temu serwis bez problemu wymienił na nowy. Przy czym zdarzają się przypadki, że próbują się zwolnić z odpowiedzialności twierdzeniem o niedomkniętych zaślepkach (np. od gniazda ładowania).

  • #4

    OFF-LINE

    Dołączył
    10.08.2015
    Posty
    19
    Telefon
    sgs4
    Dziękuję
    1
    Podziękowano
    6(6)
    Cytat Zamieszczone przez ali_cja Zobacz posta
    Twój wątek odłączę od tego tematu, muszę się tylko zastanowić jak go nazwać i gdzie przenieść, OK?
    W porządku, dziękuję.

    Cytat Zamieszczone przez ali_cja Zobacz posta

    Z jednym zastrzeżeniem; jaki to był test i jaki jest zapis w instrukcji, na którą się powołujesz?
    Test, hmm po prostu wszedłem do wody z telefonem. Był pod wodą w sumie to max 5 min. Głębokość najwyżej 50 cm (brodzik), link do instrukcji z informacją o wodoszczelności (str. 151): http://www-support-downloads.sonymob...Android5.1.pdf

    Jestem pewny, że osłony zamykane były przed wejściem do wody, sprawdzane to było 2 krotnie.

    Cytat Zamieszczone przez ali_cja Zobacz posta
    Nie znam warunków wyłączenia odpowiedzialności ubezpieczyciela, wrzuć skan i się zastanowimy, OK?
    Ok, dziękuję za pomoc. Załączam skan ubezpieczenia.

    uploadfromtaptalk1439192140783.jpg

    uploadfromtaptalk1439192157116.jpg

    Wysłane z mojego GT-I9506 przy użyciu Tapatalka

  • #5

    OFF-LINE

    Dołączył
    10.08.2015
    Posty
    19
    Telefon
    sgs4
    Dziękuję
    1
    Podziękowano
    6(6)
    Cytat Zamieszczone przez nokia.user Zobacz posta
    Koledze rok temu serwis bez problemu wymienił na nowy. Przy czym zdarzają się przypadki, że próbują się zwolnić z odpowiedzialności twierdzeniem o niedomkniętych zaślepkach (np. od gniazda ładowania).
    Jak się bronić przed takimi zarzutami ze strony serwisu? Klapka była zamknięta na bank, chyba że jakiś mikro kamień albo włos był na gumce co mogło spowodować nieszczelność. Telefon po wyjściu z wody zaczął świrować po czym się wyłączył.

    Wysłane z mojego GT-I9506 przy użyciu Tapatalka

  • #6

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    5,215
    Telefon
    L 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    669
    Podziękowano
    1,409(866)
    Wpisów na blogu
    36
    Cytat Zamieszczone przez nokia.user Zobacz posta
    Koledze rok temu serwis bez problemu wymienił na nowy.
    Nie doczytałam nigdzie na temat okresu gwarancji w przypadku wymiany telefonu przez autoryzowany serwis SONY. Mógłbyś ustalić, czy w takiej sytuacji gwarancja biegnie na nowo od dnia wymiany / tzw. odnowiona gwarancja /, czy też jest to kontynuacja gwarancji telefonu nabytego w drodze umowy sprzedaży?
    Cytat Zamieszczone przez radion2 Zobacz posta
    Jak się bronić przed takimi zarzutami ze strony serwisu?
    Prawdą.
    W przypadku gwarancji, to Ty musisz wykazać, że nie zawiniłeś, a co najmniej nie przyczyniłeś się do uszkodzenia telefonu. Natomiast, w przypadku rękojmi, jeżeli wada wystąpi/zostanie wykryta przed upływem 12 miesięcy od zakupu, ciężar udowodnienia, że nie była to wada fabryczna spoczywa na sprzedawcy.
    W pierwszym przypadku, Ty musisz wykazać aktywność a serwis będzie się najwyżej bronił. Natomiast w przypadku drugim, Ty żądasz a sprzedawca musi udowodnić w procesie, że Twoje żądanie jest bezpodstawne. To, tak w skrócie.

    Cytat Zamieszczone przez radion2 Zobacz posta
    Załączam skan ubezpieczenia.
    - tu muszę znaleźć chwilę wolnego czasu, żeby je dokładnie przeczytać, OK?
    Przeczytaj definicję zdarzenia, awarii i nieszczęśliwego wypadku /§ 2. pkt.5),6) i 7)/ oraz "Wyłączenia odpowiedzialności" w § 5.1.pkt.3),4) i 8) a także §5.3. pkt. 1), 5), 8), 14), 18), 20)i 23).

  • #7

    OFF-LINE

    Dołączył
    10.08.2015
    Posty
    19
    Telefon
    sgs4
    Dziękuję
    1
    Podziękowano
    6(6)
    Po pracy poczytam te pkt dokładnie.

    Martwię się tym ile mam czasu na zgłoszenie awarii od jej zaistnienia.

    Początkowo chciałem iść dzisiaj załatwić temat, ale może faktycznie na spokojnie przeanalizować 2 pozostałe opcje i wybrać najlepszą.

    Przy zgłoszeniu rękojmi trzeba napisać pismo co i jak się stało i prośbę o wymianę telefonu? Muszą wymienić czy mogą go próbować naprawiać?

    Wysłane z mojego GT-I9506 przy użyciu Tapatalka

  • #8

    OFF-LINE

    Dołączył
    22.11.2013
    Posty
    449
    Telefon
    iP 6
    Dziękuję
    3
    Podziękowano
    36(34)
    Od nowa leciała.

  • Jeden użytkownik podziękował nokia.user za ten post:

    ali_cja (10-08-2015)

  • #9

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    5,215
    Telefon
    L 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    669
    Podziękowano
    1,409(866)
    Wpisów na blogu
    36
    Tak, nie działaj pochopnie, nic Cię nie goni; zastanów się, poczytaj o rękojmi i gwarancji w
    Procedury reklamacyjne.

    Cytat Zamieszczone przez radion2 Zobacz posta
    Przy zgłoszeniu rękojmi trzeba napisać pismo co i jak się stało
    Wzór pisma masz tu Reklamacja konsumencka; wzory pism i .....słów kilka. Do sprzedawcy idziesz ze swoim pismem / w dwóch egzemplarzach/ i żądasz dołączenia jednego egzemplarza do ich protokołu przyjęcia sprzętu do naprawy, na drugim egzemplarzu swojego pisma żądasz potwierdzenia otrzymania. Sprawdzasz, co napisali w swoim protokole, koniecznie przed podpisaniem.
    Cytat Zamieszczone przez radion2 Zobacz posta
    prośbę o wymianę telefonu
    To nie prośba a żądanie.
    Cytat Zamieszczone przez radion2 Zobacz posta
    Muszą wymienić czy mogą go próbować naprawiać
    Gdy, w piśmie i ich protokole będzie informacja, że żądasz wymiany i nie wyrażasz zgody na naprawę- to bez Twojej zgody nie mogą naprawiać. Gdy potwierdzisz, że nie zgadzasz się na naprawę, wówczas powinieneś otrzymać pisemną decyzję sprzedawcy o odmowie uznania Twojej reklamacji, z uzasadnieniem, że nie wyraziłeś zgody na naprawę, bądź powołają się na nadmierność kosztów przy wymianie. Po takiej decyzji sprzedawcy, otwiera się droga do odstąpienia od umowy sprzedaży.
    Tak nie musi się zdarzyć, ponieważ sprzedawca ( po ustaleniu, że jest to wada/usterka fabryczna), może uznać Twoją reklamację i zaproponować wymianę na nowy telefon bez wad albo zwrot gotówki.W przypadku kredytu, poczytaj posty użytkownika Hezar, w wątku Reklamacja konsumencka; wzory pism i .....słów kilka

  • #10

    OFF-LINE

    Dołączył
    10.08.2015
    Posty
    19
    Telefon
    sgs4
    Dziękuję
    1
    Podziękowano
    6(6)
    Cytat Zamieszczone przez ali_cja Zobacz posta
    Przeczytaj definicję zdarzenia, awarii i nieszczęśliwego wypadku /§ 2. pkt.5),6) i 7)/ oraz "Wyłączenia odpowiedzialności" w § 5.1.pkt.3),4) i 8) a także §5.3. pkt. 1), 5), 8), 14), 18), 20)i 23).
    A więc to dodatkowe ubezpieczenie tutaj się nie przyda, bo jest w nim zapis, że nie uwzględnia zawilgocenia.. Na upartego więc szli by w kierunku, że zamoczenie to pochodna zawilgocenia..

    Jutro drukuje pismo z linka który wkleiłaś z żądaniem wymiany na nowy sprzęt i dopiskiem o braku mojej zgody na naprawę.

    Czy warto w piśmie uzasadnić żądanie wydania nowego sprzętu tym, że na domniemanie wady fabrycznej dodatkowo mają wpływ liczne opinie użytkowników opisane w internecie odnośnie tego produktu, które wykazują że przypadek nie jest odosobniony?



    Wysłane z mojego GT-I9506 przy użyciu Tapatalka

  • Strona 1 z 5 12345 OstatniOstatni

    Informacje o wątku

    Użytkownicy przeglądający ten wątek

    Aktualnie 1 użytkownik(ów) przegląda ten wątek. (0 zarejestrowany(ch) oraz 1 gości)

    Podobne wątki

    1. Reklamacja telefonu z dystrybucji europejskiej,zakupionego w Polsce
      Przez pugilares w dziale Rękojmia/ niezgodność towaru z umową
      Odpowiedzi: 36
      Ostatni post / autor: 06-11-2015, 14:28
    2. Nieuwzględniona reklamacja z tytułu gwarancji, Colorovo Supreme 10.1"
      Przez GoOx w dziale Rękojmia/ niezgodność towaru z umową
      Odpowiedzi: 41
      Ostatni post / autor: 22-10-2015, 00:46
    3. Reklamacja telefonu, zakupionego przez członka rodziny
      Przez Chayenne w dziale Rękojmia/ niezgodność towaru z umową
      Odpowiedzi: 5
      Ostatni post / autor: 26-09-2015, 15:05
    4. Zakup na Allegro - reklamacja z tytułu rękojmi
      Przez mini21 w dziale Rękojmia/ niezgodność towaru z umową
      Odpowiedzi: 13
      Ostatni post / autor: 21-05-2015, 22:40
    5. Odrzucona reklamacja w ramach gwarancji. Czy można reklamować z tytułu rękojmi?
      Przez kaeres w dziale Rękojmia/ niezgodność towaru z umową
      Odpowiedzi: 70
      Ostatni post / autor: 26-04-2015, 18:25

    Tagi dla tego wątku

    Uprawnienia umieszczania postów

    • Nie możesz zakładać nowych tematów
    • Nie możesz pisać wiadomości
    • Nie możesz dodawać załączników
    • Nie możesz edytować swoich postów
    •  
    Kontakt
    administracja[at]windowsmania.pl

    Kopiowanie zawartości strony bez zezwolenia zabronione
    Dołącz do nas