Tweety na temat @windowsmaniapl
r   e   k   l   a   m   a
Strona 8 z 8 PierwszyPierwszy ... 45678
Pokaż wyniki od 71 do 80 z 80

Wątek: Reklamacja u sprzedawcy: gwarancja producenta czy rękojmia

  1. #71

    OFF-LINE
    Awatar Hezar

    Dołączył
    07.06.2015
    Lokalizacja
    Oberschlesien
    Posty
    467
    Telefon
    L930 / L640
    FW
    Aktualne
    Operator
    nju / Plus
    Dziękuję
    30
    Podziękowano
    52(45)
    Reklama:
    @ali_cja

    Art. 560. § 1. Jeżeli rzecz sprzedana ma wadę, kupujący może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, chyba że sprzedawca niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla kupującego wymieni rzecz wadliwą na wolną od wad albo wadę usunie. Ograniczenie to nie ma zastosowania, jeżeli rzecz była już wymieniona lub naprawiana przez sprzedawcę albo sprzedawca nie uczynił zadość obowiązkowi wymiany rzeczy na wolną od wad lub usunięcia wady.

    rekojmia.jpg

    Czyli tak naprawdę, przy prawidłowym składaniu reklamacji w ramach rękojmi, sprzedawca nie może odmówić odstąpienia od umowy. Oczywiście należy tu wziąć pod uwagę fakt o którym pisałem wielokrotnie - moja pierwsza reklamacja nie była reklamacją w ramach rękojmi, była nią dopiero druga - więc gdyby przyszło co do czego, sprzedawca i tak miałby prawo odmówić mi odstąpienia od umowy. Dlaczego tego nie zrobił - nie wiem, podejrzewam przekroczenie 7 dni, jakie dostał na odstąpienie. Nie do końca również rozumiem, na jakiej podstawie zaproponował wymianę na nowy, skoro wcześnie dwukrotnie odmówił. Taki tok postępowania pokrywa się z następującym schematem (materiały informacyjne UOKiK):

    rekojmia_2.jpg

    Tyle tylko, że powyższy schemat miał zastosowanie przed 25.12.2014 r. i teraz już nie obowiązuje.

    Interesuje mnie to jedynie z czystej ciekawości, gdyż suma summarum propozycja sprzedawcy, tj. wymiana na nowy, jest dla mnie satysfakcjonująca.
    Ostatnio edytowane przez Hezar ; 18-08-2015 o 08:32
    ..:: Sapientia Uti ::..


  2. Pani SponsorPanna Google jest aktywna
    Avatar Panny Google


    Dołączył
    24-08-2012
    Skąd
    Internet
    Telefon
    Lumia 900
    Operator
    Play
    Postów
    2134
    Podziękowano
    871(239)
  • #72

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    5,215
    Telefon
    L 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    669
    Podziękowano
    1,409(866)
    Wpisów na blogu
    36
    Cytat Zamieszczone przez Hezar Zobacz posta
    Tyle tylko, że powyższy schemat miał zastosowanie przed 25.12.2014 r. i teraz już nie obowiązuje.
    Na jakiej podstawie sadzisz, że schemat nie ma zastosowania w aktualnym stanie prawnym?
    Moim zdaniem, gdyby autor tego schematu (http://www.prawakonsumenta.uokik.gov...reklamacja.pdf ) analizował stan prawny sprzed 25 grudnia 2014 roku, powinien był uwzględnić w szczególności prawa konsumentów, zawarte w ustawie z dnia 27 lipca 2002 roku o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego. Dlaczego tego nie uczynił?
    Poniżej, przedstawiam (dla porównania) poprzednio i aktualnie obowiązujący stan prawny, w zakresie art. 560. § 1 oraz art. 561. § 1 Kodeksu cywilnego :


    I. STAN PRAWNY DO 24 GRUDNIA 2014 ROKU

    1. Brzmienie art. 560. § 1 i 561. § 1 Kodeksu cywilnego do 25 grudnia 2015 roku :


    Art. 560. § 1.Jeżeli rzecz sprzedana ma wady, kupujący może od umowy odstąpić albo żądać obniżenia ceny. Jednakże kupujący nie może od umowy odstąpić, jeżeli sprzedawca niezwłocznie wymieni rzecz wadliwą na rzecz wolną od wad albo niezwłocznie wady usunie. Ograniczenie to nie ma zastosowania, jeżeli rzecz była już wymieniona przez sprzedawcę lub naprawiana, chyba że wady są nieistotne.
    Art. 561. § 1. Jeżeli przedmiotem sprzedaży są rzeczy oznaczone tylko co do gatunku, kupujący może żądać dostarczenia zamiast rzeczy wadliwych takiej samej ilości rzeczy wolnych od wad oraz naprawienia szkody wynikłej z opóźnienia.

    2. Ustawa z dnia 27 lipca 2002 roku o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego :

    ( Z chwilą wejścia w życie Ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta utraciła moc ustawa z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego (Dz. U. Nr 141, poz. 1176, z późn. zm.9)).

    Art. 8.
    1. Jeżeli towar konsumpcyjny jest niezgodny z umową, kupujący może żądać doprowadzenia go do stanu zgodnego z umowa poprzez nieodpłatną naprawę albo wymianę na nowy, chyba że naprawa albo wymiana są niemożliwe lub wymagają nadmiernych kosztów. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wartość towaru zgodnego z umową oraz rodzaj i stopień stwierdzonej niezgodności, a także bierze się pod uwagę niedogodności , na jakie naraziłby kupującego inny sposób zaspokojenia.
    2. ……..
    3. …….
    4. Jeżeli kupujący , z przyczyn określonych w ust. 1, nie może żądać naprawy ani wymiany, albo jeżeli sprzedawca nie zdoła uczynić zadość takiemu żądaniu w odpowiednim czasie lub gdy naprawa albo wymiana narażałaby kupującego na niedogodności, ma on prawo domagać się stosownego obniżenia ceny albo odstąpić od umowy; od umowy nie może odstąpić , gdy niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową jest nieistotna…..

    II. STAN PRAWNY OD 25 GRUDNIA 2014 ROKU

    Art. 560. § 1 i art. 561. § 1 Kodeksu cywilnego w brzmieniu aktualnie obowiązującym :

    Art. 560. § 1. Jeżeli rzecz sprzedana ma wadę, kupujący może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, chyba że sprzedawca niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla kupującego wymieni rzecz wadliwą na wolną od wad albo wadę usunie. Ograniczenie to nie ma zastosowania, jeżeli rzecz była już wymieniona lub naprawiana przez sprzedawcę albo sprzedawca nie uczynił zadość obowiązkowi wymiany rzeczy na wolną od wad lub usunięcia wady.
    Art. 561. § 1. Jeżeli rzecz sprzedana ma wadę, kupujący może żądać wymiany rzeczy na wolną od wad albo usunięcia wady.

  • #73

    OFF-LINE
    Awatar Hezar

    Dołączył
    07.06.2015
    Lokalizacja
    Oberschlesien
    Posty
    467
    Telefon
    L930 / L640
    FW
    Aktualne
    Operator
    nju / Plus
    Dziękuję
    30
    Podziękowano
    52(45)
    Cytat Zamieszczone przez ali_cja Zobacz posta
    Na jakiej podstawie sadzisz, że schemat nie ma zastosowania w aktualnym stanie prawnym?
    Takie jest oficjalne stanowisko UOKiK, co potwierdziły trzy rozmowy telefoniczne z trzema różnymi konsultantami.
    ..:: Sapientia Uti ::..


  • #74

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    5,215
    Telefon
    L 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    669
    Podziękowano
    1,409(866)
    Wpisów na blogu
    36
    Jeżeli dobrze Ciebie zrozumiałam, UOKiK w "Oficjalnym stanowisku" stwierdził, że schemat reklamacji, przedstawionej na stronie : http://www.prawakonsumenta.uokik.gov...reklamacja.pdf
    dotyczy stanu prawnego do 25 grudnia 2014 roku i to oficjalne stanowisko UOKiK-u zostało potwierdzone przez 3 rozmowy telefoniczne z trzema różnymi konsultantami UOKiK-u?

    Już chciałam napisać maila do UOKiK-u z zapytaniem, jakiego stanu prawnego dotyczy schemat reklamacji, przedstawiony na stronie jw. , żeby otrzymać potwierdzenie prawdziwości ich „Oświadczenia oficjalnego”, i całe szczęście że się w porę ocknęłam.

    Tomku, schemat bezwarunkowo dotyczy stanu prawnego aktualnie obowiązującego, ponieważ dotyczy on reklamacji z tytułu rękojmi (przytoczone w schemacie artykuły to: art. 560. § 1 i 2 oraz art. 561. § 1 i 3 Kodeksu cywilnego ), a nie reklamacji z tytułu niezgodności z umową (brak w schemacie powołania się na art.8 ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej…)
    Jeżeli schemat dotyczy konsumentów i rękojmi, i ja uznaję go za aktualny oraz prawdziwy, to jak należy ocenić „Oficjalne stanowisko UOKiK”( które Ty uznajesz, a ja nie mogę go nigdzie odnaleźć) i oświadczenia 3 konsultantów, którzy twierdzą, że ten schemat nie jest aktualnie prawdziwy, pomimo że został umieszczony na oficjalnej stronie UOKiK- u?

    Jak w tym wszystkim może się połapać konsument?
    Czyli, co ma uczynić? Prawdziwość tego co przeczytał na internetowych stronach urzędu, musi potwierdzić poprzez rozmowę telefoniczną z konsultantem tegoż urzędu - ażeby następnie usłyszeć, że to co przeczytał na ich stronach nie jest prawdziwe, bo dotyczy dawnego stanu prawnego ?

    Chyba, w końcu, zrozumiałam "Stanowisko Związku Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska ws. Polityki Konsumenckiej na lata 2014 - 2018" z 7 marca 2014 roku ( Stanowisko IAB Polska ws. Polityki Konsumenckiej na lata 2014 – 2018. - IAB Polska), a dotyczące "UOKiK_Polityka_Konsumencka_na_lata_2014-2018" (plik w pdf)
    "...
    1.11.
    Aktywność UOKIK w zakresie eliminowania z rynku rozwiązań i praktyk, które w ocenie UOKIK stanowią zagrożenie interesów konsumenta, powinna być zatem podejmowana przede wszystkim poprzez wydawanie zaleceń i wytycznych kierunkowych oraz konsultacji z przedsiębiorcami. Powyższe powinno zapewnić zaufanie do organów administracji również po tej stronie relacji konsumenckich i zachęcić do przyjmowania rozwiązań pro – konsumenckich (m. in. Poprzez wyeliminowanie poczucia niepewności co do oceny UOKIK określonych rozwiązań przyjmowanych na rynku, szczególnie w zakresie nowych technologii i produktów).

    1.12.
    Wskazana jest również kontrola działalności Powiatowych (Miejskich) Rzeczników Konsumentów zarówno w zakresie ich aktywności jak i wiedzy merytorycznej, albowiem należy mieć na uwadze, że konsument zmuszony jest do kierowania spraw do Rzecznika działającego w jego regionie i w przypadku braku aktywności lub niekompetencji tego podmiotu zostaje pozbawiony ochrony na tym poziomie."

  • #75

    OFF-LINE
    Awatar Hezar

    Dołączył
    07.06.2015
    Lokalizacja
    Oberschlesien
    Posty
    467
    Telefon
    L930 / L640
    FW
    Aktualne
    Operator
    nju / Plus
    Dziękuję
    30
    Podziękowano
    52(45)
    Cytat Zamieszczone przez ali_cja Zobacz posta
    Jeżeli dobrze Ciebie zrozumiałam, UOKiK w "Oficjalnym stanowisku" stwierdził, że schemat reklamacji, przedstawionej na stronie : http://www.prawakonsumenta.uokik.gov...reklamacja.pdf
    dotyczy stanu prawnego do 25 grudnia 2014 roku i to oficjalne stanowisko UOKiK-u zostało potwierdzone przez 3 rozmowy telefoniczne z trzema różnymi konsultantami UOKiK-u?
    Dokładnie jest to ta ulotka:
    http://www.prawakonsumenta.uokik.gov...lotka_2014.pdf
    I niestety w tym miejscu to ja muszę przyznać się do pomyłki (już mi się miesza powoli), gdyż po zmianie przepisów zastosowania nie ma diagram "TOWAR Z WADĄ − DRUGA/KOLEJNA REKLAMACJA".
    W tym przypadku, gdy moją pierwszą reklamację w ramach rękojmi, a drugą z kolei, potraktujemy właśnie jako drugą, powyższy diagram nie ma zastosowania po zmianie przepisów (i o tym cały czas pisałem).
    Ale:
    Jeżeli powiążemy moją drugą reklamację, a pierwszą w ramach rękojmi - czyli będzie ona traktowana właśnie jako pierwsza reklamacja - z diagramem "TOWAR Z WADĄ − PIERWSZA REKLAMACJA", to wówczas stanowisko Saturna związane z decyzją o wymianie telefonu, zamiast odstąpienia od umowy, jest zrozumiałe i jak najbardziej prawidłowe.
    Ostatnio edytowane przez Hezar ; 19-08-2015 o 08:20
    ..:: Sapientia Uti ::..


  • #76

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    5,215
    Telefon
    L 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    669
    Podziękowano
    1,409(866)
    Wpisów na blogu
    36
    Cytat Zamieszczone przez Hezar Zobacz posta
    Jeżeli powiążemy moją drugą reklamację, a pierwszą w ramach rękojmi - czyli będzie ona traktowana właśnie jako pierwsza reklamacja - z diagramem "TOWAR Z WADĄ − PIERWSZA REKLAMACJA", to wówczas stanowisko Saturna związane z decyzją o wymianie telefonu, zamiast odstąpienia od umowy, jest zrozumiałe i jak najbardziej prawidłowe.
    Tomku, składałeś 3 (trzy) reklamacje ( punkt 1, 2 i 4 ) :
    1. 19.06.2015 r. składając reklamację, zgodziłeś się na naprawę w ramach gwarancji producenta ( telefonu nie naprawiono, wady nie stwierdzono),
    2. 1.07.2015 r. złożyłeś pierwszą reklamacje z tytułu rękojmi, w której żądałeś wymiany na nowy telefon. Nie składałeś w niej oświadczenia o odstąpieniu od umowy, tylko nie zgodziłeś się na naprawę reklamowanego telefonu W procedurze reklamacyjnej stwierdzono wadę telefonu ale odmówiono uznania reklamacji, ponieważ nie wyraziłeś zgody na naprawę.
    3. 21.07.2015 r. Odwołałeś się od tej decyzji z uwagi na jej nienależyte uzasadnienie i podtrzymałeś żądanie złożone w dniu 1.07.2015 roku, czyli wymiany na nowy fabrycznie telefon.
    4. 03.08.2015 r. złożyłeś oświadczenie o odstąpieniu od umowy sprzedaży zawartej 1.06.2015 roku.

    - pierwszą, z 19.06.2015 r. odrzucamy, jako że została rozpatrzona w ramach gwarancji producenta i dlatego, żeby nie zakłócała nam toku myślenia.

    Pozostałe, z tytułu rękojmi:
    - drugą, z 1.07.2015 r. uznajemy jako złożoną prawidłowo, z ramach rękojmi,
    - trzecią, z 3.08.2015 r. uznajemy jako złożoną prawidłowo, w której składasz oświadczenie o odstąpieniu od umowy sprzedaży


    I na dzień dzisiejszy, rozpatrujemy tylko te dwie:
    - w reklamacji z 1.07.2015 r. nie składałeś oświadczenia o odstąpieniu od umowy sprzedaży, tylko żądałeś wymiany na nowy telefon i nie wyraziłeś zgody na naprawę. Zgadza się? Sprzedawca odmówił uznania Twojej reklamacji, ponieważ stwierdził wadę i chciał ja naprawić, ale Ty się na to nie zgodziłeś. Zgadza się?
    - w reklamacji z 3.08.2015 r. złożyłeś oświadczenie o odstąpieniu od umowy sprzedaży. Zgadza się?
    Odstąpienie od umowy sprzedaży, jest jednym z czterech roszczeń ( naprawa, wymiana, obniżenie ceny i odstąpienie od umowy sprzedaży ), które konsument ma prawo złożyć w trybie rękojmi. Zgadza się?

    Jeżeli nie ma wątpliwości i rozbieżności, to możemy przejść dalej. Jeżeli są między nami jakieś rozbieżności na tym etapie, to dalsze rozważania są przedwczesne.

  • #77

    OFF-LINE
    Awatar Hezar

    Dołączył
    07.06.2015
    Lokalizacja
    Oberschlesien
    Posty
    467
    Telefon
    L930 / L640
    FW
    Aktualne
    Operator
    nju / Plus
    Dziękuję
    30
    Podziękowano
    52(45)
    Cytat Zamieszczone przez ali_cja Zobacz posta
    I na dzień dzisiejszy, rozpatrujemy tylko te dwie:
    - w reklamacji z 1.07.2015 r. nie składałeś oświadczenia o odstąpieniu od umowy sprzedaży, tylko żądałeś wymiany na nowy telefon i nie wyraziłeś zgody na naprawę. Zgadza się? Sprzedawca odmówił uznania Twojej reklamacji, ponieważ stwierdził wadę i chciał ja naprawić, ale Ty się na to nie zgodziłeś. Zgadza się?
    - w reklamacji z 3.08.2015 r. złożyłeś oświadczenie o odstąpieniu od umowy sprzedaży. Zgadza się?
    Odstąpienie od umowy sprzedaży, jest jednym z czterech roszczeń ( naprawa, wymiana, obniżenie ceny i odstąpienie od umowy sprzedaży ), które konsument ma prawo złożyć w trybie rękojmi. Zgadza się?
    Zgadza. Wówczas diagram...:

    r.jpg

    ... jest okej.
    Ostatnio edytowane przez Hezar ; 19-08-2015 o 14:34
    ..:: Sapientia Uti ::..


  • #78

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    5,215
    Telefon
    L 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    669
    Podziękowano
    1,409(866)
    Wpisów na blogu
    36
    Jeżeli uznajemy zgodnie, że drugi diagram jest prawdziwy i aktualny, to:

    03.08.2015 r. złożyłeś drugą reklamację z tytułu rękojmi, w której mogłeś żądać:
    - naprawy
    - wymiany,
    - obniżenia ceny,
    - lub mogłeś odstąpić od umowy sprzedaży.

    Ty, wybrałeś odstąpienie od umowy sprzedaży, zawartej 1 czerwca 2015 roku. Wada, którą stwierdzono podczas pierwszej reklamacji z tytułu rękojmi jest istotna (koszt ok.600 zł). Czyli, zgodnie z drugim diagramem - Twoje żądanie musi być spełnione, jeżeli :

    - rzecz była wymieniana

    lub

    - dokonano naprawy

    albo

    przedsiębiorca nie wywiązał się ze swoich obowiązków.

    Moim zdaniem, w Twoim 'przypadku" przedsiębiorca nie wywiązał się ze swoich obowiązków, ponieważ bezpodstawnie odmówił uznania reklamacji uwzględniając wyłącznie swój interes ekonomiczny i nie uwzględniając w ogóle interesu reklamującego.

    Czy do tego miejsca się zgadzamy ?

  • #79

    OFF-LINE
    Awatar Hezar

    Dołączył
    07.06.2015
    Lokalizacja
    Oberschlesien
    Posty
    467
    Telefon
    L930 / L640
    FW
    Aktualne
    Operator
    nju / Plus
    Dziękuję
    30
    Podziękowano
    52(45)
    Cytat Zamieszczone przez ali_cja Zobacz posta
    Czy do tego miejsca się zgadzamy ?
    Tak, zgadzamy się.
    ..:: Sapientia Uti ::..


  • #80

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    5,215
    Telefon
    L 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    669
    Podziękowano
    1,409(866)
    Wpisów na blogu
    36
    Cytat Zamieszczone przez ali_cja Zobacz posta
    Twoje żądanie musi być spełnione
    Tak Tomku, Twoje żądanie musi zostać spełnione. I to, bez względu na to czy oni dochowali wyznaczonego przez Ciebie terminu, czy nie. Niedochowanie tego terminu jest wyjątkowym niedbalstwem sprzedawcy i przekroczeniem norm ignorancji prawa, w tym praw praw konsumentów.
    Gdybyś Ty nie miał racji składając oświadczenie o odstąpieniu a oni by nie dochowali tego terminu, to miałbyś powód do radości i satysfakcji. Ale Ty miałeś rację. Gorzka to satysfakcja, tym bardziej, że sprzedawca kombinuje w dalszym ciągu.

    Niestety, nie mam teraz już czasu i muszę za chwilę wyjść, ale na zakończenie przytoczę Ci jeszcze jeden zapis:

    Art. 566 Kodeksu cywilnego:
    "§ 1. Jeżeli z powodu wady fizycznej rzeczy sprzedanej kupujący złożył oświadczenie o odstąpieniu od umowy albo obniżeniu ceny, może on żądać naprawienia szkody, którą poniósł przez to, że zawarł umowę, nie wiedząc o istnieniu wady, choćby szkoda była następstwem okoliczności, za które sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności, a w szczególności może żądać zwrotu kosztów zawarcia umowy, kosztów odebrania, przewozu, przechowania i ubezpieczenia rzeczy oraz zwrotu dokonanych nakładów w takim zakresie, w jakim nie odniósł korzyści z tych nakładów.
    Nie uchybia to przepisom o obowiązku naprawienia szkody na zasadach ogólnych.
    § 2. Przepis § 1 stosuje się odpowiednio w razie dostarczenia rzeczy wolnej od wad zamiast rzeczy wadliwej albo usunięcia wady przez sprzedawcę."

  • Strona 8 z 8 PierwszyPierwszy ... 45678

    Informacje o wątku

    Użytkownicy przeglądający ten wątek

    Aktualnie 1 użytkownik(ów) przegląda ten wątek. (0 zarejestrowany(ch) oraz 1 gości)

    Podobne wątki

    1. Rękojmia a naprawa gwarancyjna z pominięciem Sprzedawcy.
      Przez Dawding w dziale Rękojmia/ niezgodność towaru z umową
      Odpowiedzi: 48
      Ostatni post / autor: 03-09-2015, 00:42
    2. Odpowiedzi: 0
      Ostatni post / autor: 29-08-2015, 19:15
    3. Microsoft; Ograniczona gwarancja producenta.
      Przez ali_cja w dziale Gwarancja
      Odpowiedzi: 0
      Ostatni post / autor: 28-05-2015, 15:14
    4. Rękojmia-odpowiedzialność sprzedawcy za wady rzeczy sprzedanej /przepisy/. Część II
      Przez ali_cja w dziale Rękojmia/ niezgodność towaru z umową
      Odpowiedzi: 0
      Ostatni post / autor: 19-05-2015, 02:51
    5. Rękojmia-odpowiedzialność sprzedawcy za wady rzeczy sprzedanej /przepisy/. Część I
      Przez ali_cja w dziale Rękojmia/ niezgodność towaru z umową
      Odpowiedzi: 0
      Ostatni post / autor: 19-05-2015, 02:43

    Tagi dla tego wątku

    Uprawnienia umieszczania postów

    • Nie możesz zakładać nowych tematów
    • Nie możesz pisać wiadomości
    • Nie możesz dodawać załączników
    • Nie możesz edytować swoich postów
    •  
    Kontakt
    administracja[at]windowsmania.pl

    Kopiowanie zawartości strony bez zezwolenia zabronione
    Dołącz do nas