Tweety na temat @windowsmaniapl
r   e   k   l   a   m   a
Strona 6 z 8 PierwszyPierwszy ... 2345678 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 51 do 60 z 80

Wątek: Reklamacja u sprzedawcy: gwarancja producenta czy rękojmia

  1. #51

    OFF-LINE
    Awatar Hezar

    Dołączył
    07.06.2015
    Lokalizacja
    Oberschlesien
    Posty
    467
    Telefon
    L930 / L640
    FW
    Aktualne
    Operator
    nju / Plus
    Dziękuję
    30
    Podziękowano
    52(45)
    Reklama:
    Czyli pani Rzecznik - przynajmniej, jeżeli chodzi o markety - miała chyba rację

    ~~~

    Obiecałem, że napiszę słów kilka odnośnie odstąpienia od umowy sprzedaży w ramach rękojmi, w przypadku zakupu ratalnego.
    Otóż wybrałem się dzisiaj do oddziału banku, który firmuje kredyty na zakup sprzętu w Saturnie. Tutaj trafiłem na zastępcę kierownika oddziału - uprzejma pani wykonała telefon, zapytała o co trzeba i odpowiedź uzyskałem w przeciągu niecałej minuty: W przypadku odstąpienia od umowy w ramach rękojmi, przy zakupie ratalnym, należy w oddziale banku złożyć pismo, które zawierało będzie informację, iż aktualnie przeprowadzana jest procedura odstąpienia od umowy w ramach rękojmi, zaś po jej zakończeniu do banku złożona zostanie kopia tego odstąpienia.
    Pismo takie napisałem odręcznie, kopię z potwierdzeniem otrzymałem do rąk własnych, oryginał został w oddziale, zaś mi pozostaje teraz tylko czekać na akceptację odstąpienia od umowy ze strony marketu. Po uzyskaniu dokumentu, przynoszę go po prostu do oddziału banku, gdzie anulowany zostaje kredyt, zaś bank sam załatwi już resztę z marketem.

    ~~~

    Na koniec jeszcze informacja odnośnie samego wniosku o odstąpienie od umowy: Jak wcześniej wspomniałem, wniosek napisałem i zawiozłem go do marketu z trzynastoma załącznikami. Tutaj ponownie musiałem wypisać ichniejszy świstek, zażądałem potwierdzenia złożenia wniosku wraz z kompletem załączników, a także sporządzenia dokumentacji fotograficznej, gdyż pracownik nie chciał opisać w uwagach stanu urządzenia. Po uzyskaniu satysfakcjonującej mnie ilości podpisów, uwag i pieczątek opuściłem ten niemiecki elektro - moloch i udałem się do domu. Na odpowiedź dałem im 7 dni kalendarzowych (nie ma regulacji dotyczącej ilości dni w przypadku składania reklamacji o odstąpienie od umowy w ramach rękojmi), więc teraz pozostaje mi tylko czekać...
    Ostatnio edytowane przez Hezar ; 03-08-2015 o 23:35
    ..:: Sapientia Uti ::..


  2. Pani SponsorPanna Google jest aktywna
    Avatar Panny Google


    Dołączył
    24-08-2012
    Skąd
    Internet
    Telefon
    Lumia 900
    Operator
    Play
    Postów
    2134
    Podziękowano
    871(239)
  • #52

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    5,226
    Telefon
    L 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    669
    Podziękowano
    1,411(868)
    Wpisów na blogu
    36
    Cytat Zamieszczone przez Hezar Zobacz posta
    Czyli pani Rzecznik - przynajmniej, jeżeli chodzi o markety - miała chyba rację
    Chyba? Myślałam, że nie miałeś i nie masz wątpliwości.
    Nazwa spółki: Saturn Planet Sp. z o.o. XXXX Spółka komandytowa,
    siedziba spółki: 02-222 Warszawa, Al. Jerozolimskie 179,
    adres marketu: ZZ-ZZZ, XXXX, Ul. Yyyy 123
    / za stroną "Dane marketów Informacje prawne Saturn Planet" Dane marketów - saturn.pl /
    To w końcu, siedzibą spółki/ czyli Sprzedawcy/ jest adres warszawski, czy adres marketu?

    Bardzo dobrze, że sprawa z kredytem nie budzi już wątpliwości

    Cytat Zamieszczone przez Hezar Zobacz posta
    Na odpowiedź dałem im 7 dni kalendarzowych
    Jakie przewidujesz kroki postępowania, w sytuacji bezskutecznego upływu wyznaczonego przez Ciebie terminu?

    Krótka uwaga; jeżeli dla wykonania danej czynności termin nie jest oznaczony, należy przyjąć/wyznaczyć taki termin, w którym adresat jest w stanie, bez zbędnej zwłoki, się wywiązać.


    Podsumowując;,
    czy teraz uważasz, że wybrana ścieżka dochodzenia Twoich praw jest prawidłowa, czy też, nadal masz ocenę krytyczną?

  • #53

    OFF-LINE
    Awatar Hezar

    Dołączył
    07.06.2015
    Lokalizacja
    Oberschlesien
    Posty
    467
    Telefon
    L930 / L640
    FW
    Aktualne
    Operator
    nju / Plus
    Dziękuję
    30
    Podziękowano
    52(45)
    Cytat Zamieszczone przez ali_cja Zobacz posta
    Chyba? Myślałam, że nie miałeś i nie masz wątpliwości.
    To "chyba" było ukłonem w Twoją stronę Alicjo - taki mały, złośliwy żarcik z mojej strony

    Cytat Zamieszczone przez ali_cja Zobacz posta
    To w końcu, siedzibą spółki/ czyli Sprzedawcy/ jest adres warszawski, czy adres marketu?
    Powtórzę raz jeszcze słowa pani Rzecznik: Stroną dla kupującego jest market, w którym dokonano zakupu, a nie centrala danej firmy. Jest to logiczne - na ten przykład: Jeżeli kupujesz Volkswagena i reklamujesz go, to kierujesz sprawę do Wolfsburga, czy do salonu stacjonarnego, w którym go kupiłaś?

    Cytat Zamieszczone przez ali_cja Zobacz posta
    Bardzo dobrze, że sprawa z kredytem nie budzi już wątpliwości
    Dodam jeszcze, że wstępne pismo, które życzy sobie bank, jest konieczne w przypadku, gdy spłacane są już raty kredytu.

    Cytat Zamieszczone przez ali_cja Zobacz posta
    Jakie przewidujesz kroki postępowania, w sytuacji bezskutecznego upływu wyznaczonego przez Ciebie terminu?
    Standardowa procedura - brak odpowiedzi = akceptacja żądania i w razie konieczności sąd.

    Cytat Zamieszczone przez ali_cja Zobacz posta
    Krótka uwaga; jeżeli dla wykonania danej czynności termin nie jest oznaczony, należy przyjąć/wyznaczyć taki termin, w którym adresat jest w stanie, bez zbędnej zwłoki, się wywiązać.
    Siedem dni to aż nadto. W uzasadnieniu odmowy napisałem, że nie mogę sobie pozwolić na dłuższe czekanie w tej sprawie, więc dając im więcej czasu, sam mógłbym sobie strzelić w kolano. W 7 dni telefonu nie naprawią, ale od umowy odstąpić już mogą bez problemu.

    Cytat Zamieszczone przez ali_cja Zobacz posta
    czy teraz uważasz, że wybrana ścieżka dochodzenia Twoich praw jest prawidłowa, czy też, nadal masz ocenę krytyczną?
    Jest prawidłowa i nawet, jeśli się nie uda (Saturn może przecież obalić moje żądanie odstąpienia od umowy ze względu na fakt, iż pierwsza reklamacja nie była reklamacją w ramach rękojmi), to i tak będę miał czyste sumienie, bo zrobiłem wszystko, co mogłem w tej sprawie, a dodatkowo - o czym już pisałem - nabrałem wiedzy i doświadczenia, co na pewno jeszcze kiedyś się przyda.
    ..:: Sapientia Uti ::..


  • #54

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    5,226
    Telefon
    L 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    669
    Podziękowano
    1,411(868)
    Wpisów na blogu
    36
    Cytat Zamieszczone przez Hezar Zobacz posta
    taki mały, złośliwy żarcik z mojej strony
    Taki złośliwy żarcik, powiadasz?
    Cytat Zamieszczone przez Hezar Zobacz posta
    Powtórzę raz jeszcze słowa pani Rzecznik
    Byłeś u Miejskiego czy Powiatowego Rzecznika Konsumentów?
    Cytat Zamieszczone przez Hezar Zobacz posta
    Jeżeli kupujesz Volkswagena i reklamujesz go, to kierujesz sprawę do Wolfsburga, czy do salonu stacjonarnego, w którym go kupiłaś
    Nigdzie nie napisałam, że powinieneś kierować pismo do producenta telefonu. W przypadku zakupu samochodu w mieście X /stacjonarny punkt sprzedaży/, pismo reklamacyjne kierowałabym do właściciela, a konkretniej, na adres siedziby jego działalności gospodarczej/firmy, bez względu na to, gdzie ta działalność jest wykonywana.
    Cytat Zamieszczone przez Hezar Zobacz posta
    Dodam jeszcze, że wstępne pismo, które życzy sobie bank, jest konieczne w przypadku, gdy spłacane są już raty kredytu.
    Bank nie zaproponował, że możesz spłacić wcześniej pozostałe raty bez konsekwencji?

    Cytat Zamieszczone przez Hezar Zobacz posta
    brak odpowiedzi = akceptacja żądania i w razie konieczności sąd.
    Przeciwko komu wytoczysz powództwo? Pozwanym będzie market czy spółka?

    Cytat Zamieszczone przez Hezar Zobacz posta
    Siedem dni to aż nadto
    To była uwaga ogólna; napisałam tylko, co należy wziąć pod uwagę przy wyznaczaniu takiego terminu. Ponieważ termin, jak napisałeś nie został wprost określony, należy rozważyć, czy przepisy ogólne nie dają wskazówek, jak taki termin ustalić/wyznaczyć. Uwagę ogólną sformułowałam na podstawie art.476 Kodeksu cywilnego /w zakresie. tzw.niezwłoczności/ i, posiłkowo, art.32 ustawy z dnia 30 maja 2014 r.o prawach konsumenta /regulującym odstąpienie od umowy zawieranej na odległość lub poza siedzibą przedsiębiorstwa/
    Cytat Zamieszczone przez Hezar Zobacz posta
    Jest prawidłowa
    Dziękuję

  • #55

    OFF-LINE
    Awatar Hezar

    Dołączył
    07.06.2015
    Lokalizacja
    Oberschlesien
    Posty
    467
    Telefon
    L930 / L640
    FW
    Aktualne
    Operator
    nju / Plus
    Dziękuję
    30
    Podziękowano
    52(45)
    Na złośliwe pytania nie odpowiadam - tym bardziej, że przecież znasz na nie odpowiedź :P
    ..:: Sapientia Uti ::..


  • #56

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    5,226
    Telefon
    L 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    669
    Podziękowano
    1,411(868)
    Wpisów na blogu
    36
    To nie są złośliwe pytania, no może w przypadku zapytania o pozwanego.
    W pozostałym zakresie, podeszłam do pytań poważnie. Tym bardziej, że Twoja sprawa nie nastraja do żartów. Jest wręcz przeciwnie, a ja staram się /na miarę swojej wiedzy i doświadczenia/ dawać Ci wskazówki w dochodzeniu swojego słusznego interesu i ochrony ustawowych praw / nie pomijając żadnego zdarzenia, mogącego mieć znaczenie prawne/.


    Edit: Być może, nie zrozumiałeś moich intencji; pytanie o Rzecznika, jest dla mnie o tyle istotne, że chciałam wiedzieć, kto udzielał Ci porady prawnej. O ile mi wiadomo, Rzecznikiem Powiatowym jest mężczyzna, chyba, że się mylę, Ty zaś, pisałeś o kobiecie. W Biurze Twojego Powiatowego Rzecznika Konsumentów, pracuje również kobieta, jako młodszy referent. Tu też, mogę się mylić. Ponadto, jest to Biuro, jako nieliczne, które udziela porad prawnych konsumentom, bez konieczności składania oficjalnego Wniosku o interwencję, bądź Wniosku o pomoc prawną.
    Chciałam tylko to ustalić, nic więcej.
    Ostatnio edytowane przez ali_cja ; 04-08-2015 o 12:44

  • #57

    OFF-LINE
    Awatar Hezar

    Dołączył
    07.06.2015
    Lokalizacja
    Oberschlesien
    Posty
    467
    Telefon
    L930 / L640
    FW
    Aktualne
    Operator
    nju / Plus
    Dziękuję
    30
    Podziękowano
    52(45)
    Cytat Zamieszczone przez ali_cja Zobacz posta
    Byłeś u Miejskiego czy Powiatowego Rzecznika Konsumentów?
    U miejskiego, w Gliwicach.

    Cytat Zamieszczone przez ali_cja Zobacz posta
    Bank nie zaproponował, że możesz spłacić wcześniej pozostałe raty bez konsekwencji?
    Mogę - w umowie kredytowej jest taki zapis.

    Cytat Zamieszczone przez ali_cja Zobacz posta
    Przeciwko komu wytoczysz powództwo? Pozwanym będzie market czy spółka?
    Przeciwko spółce komandytowej w Gliwicach.
    ..:: Sapientia Uti ::..


  • #58

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    5,226
    Telefon
    L 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    669
    Podziękowano
    1,411(868)
    Wpisów na blogu
    36
    Zatrzymajmy się, na razie, nad odpowiedzią na pytanie pierwsze; jeżeli pozwolisz, chciałabym dopytać:
    - czy składałeś drogą elektroniczną bądź osobiście: wniosek "Rozpatrywanie spraw indywidualnych konsumentów"?
    - a może składałeś "Wniosek o interwencję" bądź "Wniosek o pomoc prawną"?
    Postaram się uzasadnić dlaczego o to pytam; moja rola w pomocy Tobie dobiega końca. Z chwilą zakończenia procesu reklamacyjnego, uważam, że powinieneś mieć profesjonalną pomoc prawną, taką, której ma prawo oczekiwać każdy inny konsument.
    Rzecznik Konsumentów podejmuje się / na wniosek / interwencji, po wyczerpaniu przez konsumenta drogi postępowania reklamacyjnego i odwoławczego.
    Zadaniem Rzecznika, jest dążenie, w pierwszym rzędzie, do polubownego zakończenia sporu, najczęściej w drodze mediacji. Ponieważ przystąpienie do procedury polubownego zakończenia sporu jest dobrowolne, druga strona sporu, najczęściej, niechętna jest przystąpieniu do takiego trybu, tym bardziej, że podtrzymuje swoją negatywną opinię i jest przekonany o swojej racji. Konsumentowi w takiej sytuacji, pozostaje już tylko "skierowanie sprawy do sądu".
    I tu, chciałabym wiedzieć, czy Twój Rzecznik udzieli Ci profesjonalnej obsługi prawnej i będzie Twoim pełnomocnikiem w procesie cywilnym?
    Na stronie Urząd Miejski w Gliwicach
    https://www.sekap.pl/katalog.seam?id...rent&cid=37100 , w opisie "Rozpatrywanie indywidualnych spraw konsumentów" znalazłam następujące informacje:
    "Ogólny opis
    Usługa możliwa do zrealizowania częściowo elektronicznie - elektroniczna forma może być zastosowana wyłącznie w zakresie zapytania - więcej informacji w karcie opisu usługi.

    Rzecznik konsumentów podejmuje się mediacji bądź interwencji na rzecz konsumenta wyłącznie wówczas, kiedy jego prawa zostały w sposób niewątpliwy naruszone, a on sam wyczerpał wszystkie procedury reklamacyjne wynikające z zawartej umowy lub narzucone ustawą.

    Do zadań rzecznika konsumentów należy m.in.:
    zapewnienie bezpłatnego poradnictwa konsumenckiego i informacji prawnej w zakresie ochrony interesów konsumentów,
    występowanie do przedsiębiorców w sprawach ochrony praw i interesów konsumentów.
    Rzecznik działa wyłącznie w sprawach konsumenckich, a więc w sprawach dotyczących zawierania i wykonywania umów cywilnoprawnych pomiędzy konsumentem, a przedsiębiorcą..."

    W tej treści, odpowiedzi nie znalazłam.
    Ostatnio edytowane przez ali_cja ; 04-08-2015 o 16:45

  • #59

    OFF-LINE
    Awatar Hezar

    Dołączył
    07.06.2015
    Lokalizacja
    Oberschlesien
    Posty
    467
    Telefon
    L930 / L640
    FW
    Aktualne
    Operator
    nju / Plus
    Dziękuję
    30
    Podziękowano
    52(45)
    A więc tak: Rzecznik w Gliwicach udzielił mi jedynie porady prawnej, gdyż nie mógł podjąć się interwencji ze względu na to, iż nie jestem mieszkańcem Gliwic. W takim przypadku muszę zgłosić się do Rzecznika powiatowego, który działa w moim miejscu zamieszkania. Jeżeli dojdzie do sytuacji, że sprawa oprze się o sąd, wówczas o pomoc będę musiał się zwrócić właśnie do Rzecznika powiatowego. Nota bene - wątpię, że w ogóle dojdzie do interwencji Rzecznika i sądu - pani Kierownik działu reklamacji gliwickiego Saturna to służbistka - na bank odpisze w terminie i - jak podejrzewam - doszuka się faktu, że pierwsza reklamacja była reklamacją nie z tytułu rękojmi, w wyniku czego zostanie mi już tylko przywrócenie telefonu do stanu zgodnego z umową. Łudzę się jeszcze nadzieją, ale przy moim szczęściu...
    ..:: Sapientia Uti ::..


  • #60

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    5,226
    Telefon
    L 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    669
    Podziękowano
    1,411(868)
    Wpisów na blogu
    36
    Tomku, nie trać nadziei, bo ja jej jeszcze nie straciłam. Mimo wszystko
    Masz teraz trochę czasu/ co najmniej 7 dni/ i jeżeli znajdziesz wolną chwilę, będąc w Gliwicach; poustalaj proszę, w jaki sposób Rzecznik Ci pomoże i co możesz jeszcze zrobić.
    Im szybciej to ustalimy, tym łatwiej będzie nam podjąć decyzję. Już nie pamiętam, kiedy przyjmuje Rzecznik Powiatowy / informację jednak znajdziesz w necie/, a chciałabym, żebyś rozmawiał z samym Rzecznikiem, a nie z pracownicą biura. OK?

  • Strona 6 z 8 PierwszyPierwszy ... 2345678 OstatniOstatni

    Informacje o wątku

    Użytkownicy przeglądający ten wątek

    Aktualnie 1 użytkownik(ów) przegląda ten wątek. (0 zarejestrowany(ch) oraz 1 gości)

    Podobne wątki

    1. Rękojmia a naprawa gwarancyjna z pominięciem Sprzedawcy.
      Przez Dawding w dziale Rękojmia/ niezgodność towaru z umową
      Odpowiedzi: 48
      Ostatni post / autor: 03-09-2015, 00:42
    2. Odpowiedzi: 0
      Ostatni post / autor: 29-08-2015, 19:15
    3. Microsoft; Ograniczona gwarancja producenta.
      Przez ali_cja w dziale Gwarancja
      Odpowiedzi: 0
      Ostatni post / autor: 28-05-2015, 15:14
    4. Rękojmia-odpowiedzialność sprzedawcy za wady rzeczy sprzedanej /przepisy/. Część II
      Przez ali_cja w dziale Rękojmia/ niezgodność towaru z umową
      Odpowiedzi: 0
      Ostatni post / autor: 19-05-2015, 02:51
    5. Rękojmia-odpowiedzialność sprzedawcy za wady rzeczy sprzedanej /przepisy/. Część I
      Przez ali_cja w dziale Rękojmia/ niezgodność towaru z umową
      Odpowiedzi: 0
      Ostatni post / autor: 19-05-2015, 02:43

    Tagi dla tego wątku

    Uprawnienia umieszczania postów

    • Nie możesz zakładać nowych tematów
    • Nie możesz pisać wiadomości
    • Nie możesz dodawać załączników
    • Nie możesz edytować swoich postów
    •  
    Kontakt
    administracja[at]windowsmania.pl

    Kopiowanie zawartości strony bez zezwolenia zabronione
    Dołącz do nas