Tweety na temat @windowsmaniapl
r   e   k   l   a   m   a
Strona 4 z 8 PierwszyPierwszy 12345678 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 31 do 40 z 80

Wątek: Reklamacja u sprzedawcy: gwarancja producenta czy rękojmia

  1. #31

    OFF-LINE
    Moderator Globalny Awatar to_ja

    Dołączył
    30.09.2012
    Lokalizacja
    127.0.0.1
    Posty
    4,529
    Telefon
    Samsung Galaxy S7
    FW
    7
    Operator
    Orange
    Dziękuję
    705
    Podziękowano
    1,258(661)
    Reklama:
    Ważne, że walczysz o swoje prawa. Dla pocieszenia mogę przytoczyć przykład sklepu, który nie ma "czegoś takiego jak niezgodność towaru z umową".
    Samsung Galaxy S7

  2. Pani SponsorPanna Google jest aktywna
    Avatar Panny Google


    Dołączył
    24-08-2012
    Skąd
    Internet
    Telefon
    Lumia 900
    Operator
    Play
    Postów
    2134
    Podziękowano
    871(239)
  • #32

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    5,231
    Telefon
    L 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    670
    Podziękowano
    1,415(869)
    Wpisów na blogu
    36
    Cytat Zamieszczone przez Hezar Zobacz posta
    Zrobiłem sobie wycieczkę do Saturna,
    Tomasz, teraz już ja mam nerw; to nie wycieczka, tylko Twój obowiązek! Takie szczegóły jak, rozwiązanie umowy kredytu czy odstąpienie od umowy sprzedaży kredytowej, wyjaśnia się w momencie zawierania umowy o kredyt. W sytuacjach wątpliwych, umowy nie należy podpisywać. Przecież banki, tylko czyhają na to, żeby nam się noga podwinęła, szczególnie przy kredycie 0%.
    No, przeszło mi.
    Przechodząc do istoty sprawy;
    Powinieneś wyżej napisać to, że 31 lipca dostałeś ponowną odmowę uznania reklamacji z tytułu rękojmi / proszę Cię, wstaw scany pisma w pionie, żeby można było odczytać treść/ i to, że masz już gotową sentencję odstąpienia od umowy sprzedaży. Pozostaje jedynie przepisanie stanu faktycznego, czyli co się działo od chwili zakupu do ostatniej odmowy, oraz uzasadnienie / projekt mam już na ukończeniu/. Najważniejszym jest jednak to, czy i jakie mogą być konsekwencje umowy kredytowej. To, mam nadzieję, szybko teraz wyjaśnisz.

    Zastanawia mnie to, dlaczego ostatnią odmowę podpisała zastępca kierownika Działu Obsługi z Saturn X, a nie odpisała Warszawa i dlaczego tak uparcie bronią się przed uznaniem tej reklamacji.
    Myślę, że;
    - po pierwsze, Twoja reklamacja nie została wysłana do Warszawy. Dział Obsługi Klienta Marketu / spółka komandytowa, czyli osobowa/, moim zdaniem, nie działał w imieniu właściciela, czyli Saturn Planet Sp. z o.o / spółka handlowa/. A zatem, czy druga reklamacja, a pierwsza z tytułu rękojmi, została przesłana do właściwego adresata? Porównaj adresatów z Twojego pisma z tym, które Ci wczoraj wysłałam.
    - po drugie, bronią się przed uznaniem reklamacji z tyt. rękojmi, ponieważ nie znają dalszej procedury postępowania; czego dowód doświadczyłeś dzisiaj.
    No i po trzecie, gdyby uznali Twoją reklamację, straciliby prowizję od banku za to, że namówili Cię na kredyt.

  • #33

    OFF-LINE
    Awatar Hezar

    Dołączył
    07.06.2015
    Lokalizacja
    Oberschlesien
    Posty
    467
    Telefon
    L930 / L640
    FW
    Aktualne
    Operator
    nju / Plus
    Dziękuję
    30
    Podziękowano
    52(45)
    Alicjo...
    Ty mi się tu nie czerwień, bo jeszcze sama po uszach dostaniesz...
    Podrążyłem trochę temat i chyba my też popełniliśmy kilka mało znaczących błędów, ale jednak. Zaraz idę do rzecznika, a coś więcej napiszę wieczorem
    Ostatnio edytowane przez Hezar ; 03-08-2015 o 12:58
    ..:: Sapientia Uti ::..


  • #34

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    5,231
    Telefon
    L 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    670
    Podziękowano
    1,415(869)
    Wpisów na blogu
    36
    Błądzić jest rzeczą ludzką i na błędach człowiek się uczy, niestety. Jeżeli popełniłam błędy, przyjmę to z pokorą i nauką na przyszłość. Do skorzystania z pomocy Rzecznika sama chętnie namawiam i wielokrotnie do niego odsyłam

  • #35

    OFF-LINE
    Awatar Hezar

    Dołączył
    07.06.2015
    Lokalizacja
    Oberschlesien
    Posty
    467
    Telefon
    L930 / L640
    FW
    Aktualne
    Operator
    nju / Plus
    Dziękuję
    30
    Podziękowano
    52(45)
    @ali_cja
    Niestety, ale w mojej obecnej sytuacji, tj po odmowie wymiany sprzętu na nowy bez wad i zaproponowania przywrócenia telefonu do stanu zgodnego z umową przez Sprzedawcę, a jednocześnie mojej odmowie naprawy, nie mam możliwości odstąpienia od umowy. W przepisach przed 25.12.2014 było to możliwe, teraz już nie jest. Inaczej sytuacja by wyglądała, gdybym od razu zażądał nie wymiany towaru, a zwrotu gotówki i odstąpienia od umowy, choć i tak Sprzedawca mógłby zaproponować inne rozwiązanie (np. właśnie wymianę, lub naprawę). Ponieważ zażądałem wymiany, Sprzedawca ustosunkował się do mojego żądania, powołując się na niewspółmiernie wysokie koszty i zaproponował przywrócenie przedmiotu do stanu zgodnego z umową poprzez jego naprawę. Gdyby tego nie zrobił, wówczas dopiero mógłbym odstąpić od umowy. W takim przypadku jedyne wyjście to oddanie telefonu do serwisu, celem jego naprawy. Jeżeli usterka wystąpi raz jeszcze, to dopiero wtedy i tylko wtedy mogę odstąpić od umowy. Co więcej, Sprzedawca ma prawo bez pytania przywrócić towar do stanu zgodnego z umową, jeżeli koszty okażą się niewspółmiernie wysokie, a ja nie napiszę w reklamacji, że nie wyrażam zgody na takowe przywrócenie.
    Oto, czego dowiedziałem się po kilku dniach dogłębnego "trzepania" tematu.
    I jeszcze jedno na potwierdzenie:

    rekojmia.jpg
    Ostatnio edytowane przez Hezar ; 03-08-2015 o 13:06
    ..:: Sapientia Uti ::..


  • #36

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    5,231
    Telefon
    L 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    670
    Podziękowano
    1,415(869)
    Wpisów na blogu
    36
    Różnie patrzymy na treść przepisów, ale być może, to ja się mylę. Wg. § 1 art. 560 Kodeksu cywilnego:
    "Jeżeli rzecz sprzedana ma wadę, kupujący może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, chyba że sprzedawca niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla kupującego wymieni rzecz wadliwą na wolną od wad albo wadę usunie. Ograniczenie to nie ma zastosowania, jeżeli rzecz była już wymieniona lub naprawiana przez sprzedawcę albo sprzedawca nie uczynił zadość obowiązkowi wymiany rzeczy na wolną od wad lub usunięcia wady."
    Ostatnie zdanie tego paragrafu wskazuje, że uprzednio były już działania kupującego i sprzedawcy; czyli były wcześniejsze reklamacje. W Twojej sprawie:
    - pierwsza reklamacja; sprzedawca nie usunął wady, chociaż takowa została dopiero wykryta przy drugiej reklamacji. Co sam sprzedawca poświadczył.
    - druga reklamacja; sprzedawca nie uczynił zadość obowiązkowi wymiany rzeczy na wolną od wad.

    A zatem, według mnie, ograniczenia z pierwszego zdania nie mają zastosowania i kupujący może skutecznie złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy.
    Nie jestem tego pewna a nie mam czasu sprawdzić; wydaje mnie się , że przy odmowach uznania reklamacji z tytułu rękojmi, sprzedawca pominął zupełnym milczeniem fakt składania pierwszej reklamacji, w której to niby nie wykryto wady. Tak, jakby tej reklamacji nie było. Popraw mnie, jeżeli się mylę.

  • #37

    OFF-LINE
    Awatar Hezar

    Dołączył
    07.06.2015
    Lokalizacja
    Oberschlesien
    Posty
    467
    Telefon
    L930 / L640
    FW
    Aktualne
    Operator
    nju / Plus
    Dziękuję
    30
    Podziękowano
    52(45)
    Tak, tylko że pierwsza reklamacja (i to jest już niestety mój błąd) nie była składana na zasadach rękojmi - w tym miejscu niestety kłania się brak mojej wiedzy na ówczesnym etapie załatwiania sprawy i wprowadzenie mnie w błąd przez pracownika marketu. Gdybym reklamował wówczas z tytułu rękojmi, moje kolejne zgłoszenie byłoby już drugą reklamacją właśnie z tytułu rękojmi i wówczas musieliby przystać na odstąpienie od umowy. Niech mój przypadek będzie przestrogą dla wszystkich.

    Dzisiaj telefon oddaję do Saturna - niechaj przywracają do stanu zgodnego z umową. Na pocieszenie mogę tylko napisać, że:
    1. Próbowałem;
    2. Nabyłem mnóstwo fachowej wiedzy, która na pewno jeszcze nie raz mi się przyda.

    Wieczorem napiszę jeszcze słów kilka odnośnie reklamacji z tytułu rękojmi i zakupu w systemie ratalnym
    Ostatnio edytowane przez Hezar ; 03-08-2015 o 16:31
    ..:: Sapientia Uti ::..


  • #38

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    5,231
    Telefon
    L 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    670
    Podziękowano
    1,415(869)
    Wpisów na blogu
    36
    Pozwolę się nie zgodzić z Tobą;
    moim zdaniem, to nie ma znaczenia, którą drogą poszedł sprzedający, wykorzystując Twoją nieświadomość. Cały czas składałeś reklamację do sprzedawcy i to na nim spoczywa obowiązek wzięcia pod uwagę wszystkich zdarzeń związanych ze sprzedanym telefonem. Sprawa, inaczej by wyglądała, gdybyś reklamował bezpośrednio w serwisie z tytułu gwarancji, z pominięciem sprzedawcy!
    Dlatego, tak istotnym dla mnie było to, że sprzedawca, przy pierwszej reklamacji, niejako wprowadził Cię w błąd, informując o tym, że przed reklamacją z tytułu rękojmi musisz się zgodzić na oddanie telefonu do serwisu; uzależniając podjęcie decyzji o rękojmi od wykrycia wady przez autoryzowany serwis.

    Edit; używanie czerwonej czcionki w teksie jest zastrzeżone dla Administratora; proszę to zmienić.
    Ostatnio edytowane przez ali_cja ; 03-08-2015 o 14:07

  • #39

    OFF-LINE
    Awatar Hezar

    Dołączył
    07.06.2015
    Lokalizacja
    Oberschlesien
    Posty
    467
    Telefon
    L930 / L640
    FW
    Aktualne
    Operator
    nju / Plus
    Dziękuję
    30
    Podziękowano
    52(45)
    Cytat Zamieszczone przez ali_cja Zobacz posta
    Dlatego, tak istotnym dla mnie było to, że sprzedawca, przy pierwszej reklamacji, niejako wprowadził Cię w błąd, informując o tym, że przed reklamacją z tytułu rękojmi musisz się zgodzić na oddanie telefonu do serwisu; uzależniając podjęcie decyzji o rękojmi od wykrycia wady przez autoryzowany serwis.
    Tak, tylko jak to teraz udowodnię? Jedynie sądownie - popraw mnie, jeżeli się mylę.
    Papieru na ten stan rzeczy (wprowadzenie w błąd przez pracownika marketu) nie mam przecież żadnego, natomiast papier poświadczający, że reklamowałem z tytułu rękojmi tylko raz - jak najbardziej.
    Ostatnio edytowane przez Hezar ; 03-08-2015 o 14:14
    ..:: Sapientia Uti ::..


  • #40

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    5,231
    Telefon
    L 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    670
    Podziękowano
    1,415(869)
    Wpisów na blogu
    36
    Dla mnie, sprawa jest oczywista; z całokształtu sprawy, w tym szczególnie z działań sprzedawcy, wynika, że działa on cały czas na niekorzyść klienta / w tym, oczywiście konsumenta/, wykorzystując swoją dominującą pozycję na rynku. Z treści jego pism wynika, że chroni wyłącznie swój interes /finansowy/, a przepisy chroniące klientów wykorzystuje wyłącznie po to, żeby prawa klienta uszczuplać.

    Ja bym nie odpuściła, co oczywiście nie wyłącza konsultacji z Rzecznikiem. Nie podejmuj pochopnej decyzji. Moim zdaniem, racja stoi po Twojej stronie.

  • Strona 4 z 8 PierwszyPierwszy 12345678 OstatniOstatni

    Informacje o wątku

    Użytkownicy przeglądający ten wątek

    Aktualnie 1 użytkownik(ów) przegląda ten wątek. (0 zarejestrowany(ch) oraz 1 gości)

    Podobne wątki

    1. Rękojmia a naprawa gwarancyjna z pominięciem Sprzedawcy.
      Przez Dawding w dziale Rękojmia/ niezgodność towaru z umową
      Odpowiedzi: 48
      Ostatni post / autor: 03-09-2015, 00:42
    2. Odpowiedzi: 0
      Ostatni post / autor: 29-08-2015, 19:15
    3. Microsoft; Ograniczona gwarancja producenta.
      Przez ali_cja w dziale Gwarancja
      Odpowiedzi: 0
      Ostatni post / autor: 28-05-2015, 15:14
    4. Rękojmia-odpowiedzialność sprzedawcy za wady rzeczy sprzedanej /przepisy/. Część II
      Przez ali_cja w dziale Rękojmia/ niezgodność towaru z umową
      Odpowiedzi: 0
      Ostatni post / autor: 19-05-2015, 02:51
    5. Rękojmia-odpowiedzialność sprzedawcy za wady rzeczy sprzedanej /przepisy/. Część I
      Przez ali_cja w dziale Rękojmia/ niezgodność towaru z umową
      Odpowiedzi: 0
      Ostatni post / autor: 19-05-2015, 02:43

    Tagi dla tego wątku

    Uprawnienia umieszczania postów

    • Nie możesz zakładać nowych tematów
    • Nie możesz pisać wiadomości
    • Nie możesz dodawać załączników
    • Nie możesz edytować swoich postów
    •  
    Kontakt
    administracja[at]windowsmania.pl

    Kopiowanie zawartości strony bez zezwolenia zabronione
    Dołącz do nas