Tweety na temat @windowsmaniapl
r   e   k   l   a   m   a
Strona 3 z 8 PierwszyPierwszy 1234567 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 80

Wątek: Reklamacja u sprzedawcy: gwarancja producenta czy rękojmia

  1. #21

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    5,210
    Telefon
    L 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    667
    Podziękowano
    1,408(866)
    Wpisów na blogu
    36
    Reklama:
    Cytat Zamieszczone przez Hezar Zobacz posta
    Drugie: Co dalej, jeżeli chcę zerwania umowy kupna-sprzedaży z tytułu niezgodności? Ważne: Sprzęt zakupiłem w systemie ratalnym.
    Nie ma i nie może tu być mowy o zerwaniu umowy. Możesz skorzystać z odstąpienia od umowy sprzedaży!

    Wg mojej wiedzy ogólnej;
    - w przypadku odstąpienia od umowy sprzedaży w systemie ratalnym; sprzedawca przesyła informację do banku, z którym została zawarta umowa o kredyt.
    a) w przypadku, gdy termin spłaty pierwszej raty jeszcze nie nastąpił, umowę o kredyt uważa się za nie zawartą.
    b) w przypadku dokonania w części spłat rat, bank zwróci kredytobiorcy spłacone raty.

    Jednakże, dla upewnienia się mojej poprawności myślenia, sprawdź w umowie kredytowej- czy jest informacja na ten temat.
    Dla pełnej jasności, szukałabym również potwierdzenia u sprzedawcy, który proponował sprzedaż w systemie ratalnym.

  2. Jeden użytkownik podziękował ali_cja za ten post:

    Hezar (10-07-2015)

  3. Pani SponsorPanna Google jest aktywna
    Avatar Panny Google


    Dołączył
    24-08-2012
    Skąd
    Internet
    Telefon
    Lumia 900
    Operator
    Play
    Postów
    2134
    Podziękowano
    871(239)
  • #22

    OFF-LINE
    Awatar Hezar

    Dołączył
    07.06.2015
    Lokalizacja
    Oberschlesien
    Posty
    467
    Telefon
    L930 / L640
    FW
    Aktualne
    Operator
    nju / Plus
    Dziękuję
    30
    Podziękowano
    52(45)
    W dniu dzisiejszym wysłałem listem poleconym, ze zwrotnym potwierdzeniem odbioru, pismo do Saturna, wg wzoru przygotowanego przez @ali_cja. Pismo jest odpowiedzią na odmowę uznania reklamacji i wymiany telefonu na nowy w ramach rękojmi. Do pisma dołączyłem załączniki w postaci kopii wszystkich dotychczasowych dokumentów.
    Również w dniu dzisiejszym - niestety już po wysyłce pisma - odebrałem z reklamacji telefon (oczywiście nienaprawiony). I teraz najlepsze - podczas czynności reklamacyjnych opakowanie zostało uszkodzone! Telefon odebrałem, ale naturalnie zażądałem od pracownika Saturna pisemnego potwierdzenia uszkodzenia opakowania.
    @ali_cja - bardzo proszę o komentarz do zaistniałej sytuacji.

    I jeszcze jedno - w umowie sprzedaży ratalnej nie ma słowa wzmianki o rękojmi, jest za to następujący zapis:
    "Kredytobiorca ma prawo dochodzenia od Banku roszczeń z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania zobowiązania przez Sprzedawcę, do wysokości udzielonego kredytu, jeżeli żądanie kredytobiorcy wykonania tego zobowiązania przez Sprzedawcę było bezskuteczne".
    I w tym przypadku również proszę o komentarz.
    Ostatnio edytowane przez Hezar ; 21-07-2015 o 18:39
    ..:: Sapientia Uti ::..


  • #23

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    5,210
    Telefon
    L 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    667
    Podziękowano
    1,408(866)
    Wpisów na blogu
    36
    Cytat Zamieszczone przez Hezar Zobacz posta
    podczas czynności reklamacyjnych opakowanie zostało uszkodzone! Telefon odebrałem, ale naturalnie zażądałem od pracownika Saturna pisemnego potwierdzenia uszkodzenia opakowania.
    Nie mogłeś się lepiej zachować Przezorny, zawsze ubezpieczony!
    Wprawdzie opakowanie nie stanowi części składowej( art. 47 § 2 Kc) zakupionego telefonu, ale jest przynależnością ( art.51 Kc) tego telefonu w momencie jego sprzedaży. W razie wykonania prawa odstąpienia od umowy sprzedaży, umowa ta uważana jest za nie zawartą. A zatem, strony zwracają sobie świadczenia, które otrzymały w związku z zawartą umową / pieniądze <-> towar/. Nie sądzę, ze uszkodzone opakowanie miałby wpływ na decyzję sprzedawcy, jednak okoliczności takiej wykluczyć nie można. Zniszczone opakowanie nowego produktu, stanowi przecież często podstawę do obiżeniżek cenowych.

    Odpowiedź na drugą część Twojej wypowiedzi, stanowi dla mnie nie lada zagwostkę.
    Określ proszę dokładnie jaką pisemną umowę zawarłeś z bankiem;
    - umowę sprzedaży ratalnej, jak napisałeś,
    czy
    - umowę o kredyt na zakup towarów i usług,
    a może
    umowę o kredyt konsumencki?
    Nie zapytałeś sprzedawcy, jakie obowiązują procedury w związku z kredytem - w przypadku odstąpienia od umowy sprzedaży i jakie skutki, dla kredytobiorcy, rodzi rozwiąznie takiej umowy? Z pokorą muszę przyznać, że prawo bankowe nie jest moją najmocniejszą stroną

  • #24

    OFF-LINE
    Awatar Hezar

    Dołączył
    07.06.2015
    Lokalizacja
    Oberschlesien
    Posty
    467
    Telefon
    L930 / L640
    FW
    Aktualne
    Operator
    nju / Plus
    Dziękuję
    30
    Podziękowano
    52(45)
    Dokładnie jest to "Umowa o kredyt na zakup towarów i usług".
    No i niestety nie pytałem sprzedawcy...
    ..:: Sapientia Uti ::..


  • #25

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    5,210
    Telefon
    L 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    667
    Podziękowano
    1,408(866)
    Wpisów na blogu
    36
    Cytat Zamieszczone przez Hezar Zobacz posta
    jest to "Umowa o kredyt na zakup towarów i usług".
    Jest to kredyt "0%", tzw.darmowy, czy na określony w umowie procent?

  • #26

    OFF-LINE
    Awatar Hezar

    Dołączył
    07.06.2015
    Lokalizacja
    Oberschlesien
    Posty
    467
    Telefon
    L930 / L640
    FW
    Aktualne
    Operator
    nju / Plus
    Dziękuję
    30
    Podziękowano
    52(45)
    Jest to "Kredyt 0%".
    ..:: Sapientia Uti ::..


  • #27

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    5,210
    Telefon
    L 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    667
    Podziękowano
    1,408(866)
    Wpisów na blogu
    36
    Na stronie Przed 25 grudnia 2014 r., znalazłam poniższą informację. Wprawdzie dotyczy ona stanu prawnego sprzed 25 grudnia 2015, myślę jednak, że nie ma to wpływu na Twoją sytuację prawną.
    "Jeśli kupując towar na kredyt nie ponieśliśmy z tego tytułu żadnych dodatkowych kosztów (raty „0%”, bez dodatkowych opłat i innych kosztów), to nie jest kredyt konsumencki w rozumieniu ustawy konsumenckiej (Dz.U. z 2014 poz. 1497, stan prawny na 1 stycznia 2015 roku Przepisy ogólne - Ustawa o kredycie konsumenckim - 2015 - Tekst jednolity - Legeo )*. Taka sytuacja nie jest uregulowana prawem, wydaje się, że należałoby odstąpić osobno od każdej z umów. W takim przypadku rozstrzygające mogą też być postanowienia samej umowy."
    *moje uzupelnienie

    Zapis z Twojej umowy o prawie dochodzenia od Banku roszczeń z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania zobowiązania przez sprzedawcę, moim zdaniem, wskazuje na to, że między tym bankiem a sprzedawcą istnieje porozumienie w drodze umowy o wzajemnych rozliczeniach dotyczących takich właśnie umów ratalnych oraz została tam określona procedura postępowania. I tu tkwi klucz. Podejrzewam, że to na sprzedawcy ciąży obowiązek / w wyniku tego porozumienia/załatwienia wszelkich formalności z klientem.

    A zatem, udaj się do marketu i porozmawiaj z osobą odpowiedzialną za zawieranie tych umów, przyjmując hipotetycznie, jak by wyglądała procedura w przypadku odstąpienia od takiej umowy /którą Ty zawarłeś/ i jakie mogą być konsekwencje, bądź nie, dla konsumenta. Myślę, że to najlepsze źródło informacji na ten temat. A nam, przedstawisz relację z tych ustaleń, OK?

  • #28

    OFF-LINE
    Awatar Hezar

    Dołączył
    07.06.2015
    Lokalizacja
    Oberschlesien
    Posty
    467
    Telefon
    L930 / L640
    FW
    Aktualne
    Operator
    nju / Plus
    Dziękuję
    30
    Podziękowano
    52(45)
    Jak najbardziej
    ..:: Sapientia Uti ::..


  • #29

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    5,210
    Telefon
    L 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    667
    Podziękowano
    1,408(866)
    Wpisów na blogu
    36
    Na dzień dzisiejszy, jeszcze się nic nie stało; tzn. jeszcze nie złożyłeś oświadczenia o odstąpieniu od umowy a jedynie pisemnie poinformowałeś sprzedawcę o takim zamiarze
    A spacer do Saturna i dokonanie ustaleń wyjdzie, Tobie i nam, tylko na dobre

  • #30

    OFF-LINE
    Awatar Hezar

    Dołączył
    07.06.2015
    Lokalizacja
    Oberschlesien
    Posty
    467
    Telefon
    L930 / L640
    FW
    Aktualne
    Operator
    nju / Plus
    Dziękuję
    30
    Podziękowano
    52(45)
    Więc tak:
    Zrobiłem sobie wycieczkę do Saturna, w którym odwiedziłem punkt kredytowy oraz dział reklamacji. I teraz uwaga - nikt nie potrafił odpowiedzieć mi na pytanie, co z odstąpieniem od umowy w ramach rękojmi przy sprzedaży ratalnej. Pani w punkcie kredytowym odesłała mnie na infolinię, zaś druga w dziale reklamacji stwierdziła, że nigdy takiej sytuacji nie miała - co więcej, nie spotkała się nawet ze standardowym (nie kredytowym) odstąpieniem od umowy. Nie pomógł telefon na wyższe poziomy, w końcu spisała mój nr telefonu i poinformowała, że sprawę przekaże do kierowniczki, która niezwłocznie oddzwoni do mnie w tym temacie.
    Krótko - zupełny brak kompetencji i podstawowej wiedzy na zajmowanym stanowisku.
    W związku z powyższym, jutro dzwonię na infolinię, jeśli trzeba odwiedzę też oddział banku, poza tym mam zamiar porozmawiać z panią szefową od reklamacji i dokonać konsultacji z rzecznikiem praw konsumenta.
    Mam już sakramencko dość całej tej sprawy...
    ..:: Sapientia Uti ::..


  • Strona 3 z 8 PierwszyPierwszy 1234567 ... OstatniOstatni

    Informacje o wątku

    Użytkownicy przeglądający ten wątek

    Aktualnie 1 użytkownik(ów) przegląda ten wątek. (0 zarejestrowany(ch) oraz 1 gości)

    Podobne wątki

    1. Rękojmia a naprawa gwarancyjna z pominięciem Sprzedawcy.
      Przez Dawding w dziale Rękojmia/ niezgodność towaru z umową
      Odpowiedzi: 48
      Ostatni post / autor: 03-09-2015, 00:42
    2. Odpowiedzi: 0
      Ostatni post / autor: 29-08-2015, 19:15
    3. Microsoft; Ograniczona gwarancja producenta.
      Przez ali_cja w dziale Gwarancja
      Odpowiedzi: 0
      Ostatni post / autor: 28-05-2015, 15:14
    4. Rękojmia-odpowiedzialność sprzedawcy za wady rzeczy sprzedanej /przepisy/. Część II
      Przez ali_cja w dziale Rękojmia/ niezgodność towaru z umową
      Odpowiedzi: 0
      Ostatni post / autor: 19-05-2015, 02:51
    5. Rękojmia-odpowiedzialność sprzedawcy za wady rzeczy sprzedanej /przepisy/. Część I
      Przez ali_cja w dziale Rękojmia/ niezgodność towaru z umową
      Odpowiedzi: 0
      Ostatni post / autor: 19-05-2015, 02:43

    Tagi dla tego wątku

    Uprawnienia umieszczania postów

    • Nie możesz zakładać nowych tematów
    • Nie możesz pisać wiadomości
    • Nie możesz dodawać załączników
    • Nie możesz edytować swoich postów
    •  
    Kontakt
    administracja[at]windowsmania.pl

    Kopiowanie zawartości strony bez zezwolenia zabronione
    Dołącz do nas