Tweety na temat @windowsmaniapl
r   e   k   l   a   m   a
Strona 2 z 8 PierwszyPierwszy 123456 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 80

Wątek: Reklamacja u sprzedawcy: gwarancja producenta czy rękojmia

  1. #11

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    5,230
    Telefon
    L 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    670
    Podziękowano
    1,411(868)
    Wpisów na blogu
    36
    Reklama:
    Cytat Zamieszczone przez Hezar Zobacz posta
    Ile czasu ma Sprzedawca na rozpatrzenie reklamacji - czy jest to 14 dni?
    Przepraszam, umknęło mi to pytanie.
    Sprzedawca powinien ustosunkować się do naszego żądania w terminie 14 dni. Nie oznacza to rozpatrzenia reklamacji, albowiem mogą wystąpić np. okoliczności uniemożliwiające ostateczne podjęcie decyzji przez sprzedawcę. Taką okolicznością może być np. niedostarczenie przedmiotu reklamacji przez reklamującego.
    Ten 14 dniowy termin opatrzony jest rygorem; jeżeli sprzedawca nie ustosunkuje się do żądania reklamującego /wymiany, usunięcia wady czy obniżenia ceny/ w terminie czternastu dni, uważa się,zgodnie z treścią art.561⁵Kodeksu cywilnego*, że to nasze żądanie uznał za uzasadnione.
    Ale to dla nas nie musi oznaczać zakończenia sprawy; sprzedawca np. może dalej bezzasadne ociągać się z rozstrzygnięcie naszej reklamacji. Wówczas, przed nami otwiera się droga do skutecznego dochodzenia naszego roszczenia w procesie cywilnym.

    *)dot. zakupu, dokonanego po 24 grudnia 2014 r.
    Art. 561⁵ Kc. Jeżeli kupujący będący konsumentem zażądał wymiany rzeczy lub usunięcia wady albo złożył oświadczenie o obniżeniu ceny, określając kwotę, o którą cena ma być obniżona, a sprzedawca nie ustosunkował się do tego żądania w terminie czternastu dni, uważa się, że żądanie to uznał za uzasadnione.

  2. Pani SponsorPanna Google jest aktywna
    Avatar Panny Google


    Dołączył
    24-08-2012
    Skąd
    Internet
    Telefon
    Lumia 900
    Operator
    Play
    Postów
    2134
    Podziękowano
    871(239)
  • #12

    OFF-LINE
    Awatar Hezar

    Dołączył
    07.06.2015
    Lokalizacja
    Oberschlesien
    Posty
    467
    Telefon
    L930 / L640
    FW
    Aktualne
    Operator
    nju / Plus
    Dziękuję
    30
    Podziękowano
    52(45)
    Telefon trafił z powrotem do Saturna - tym razem wraz ze stosownym pismem reklamacji w ramach rękojmi, oczywiście wg wzoru podanego na początku tego wątku przez @ali_cja. Do pisma dołączyłem załączniki w postaci ksera dowodu zakupu urządzenia, dowodu złożenia pierwszej reklamacji, dowodu przekazania telefonu przez market do serwisu, dowodu rozpatrzenia zgłoszenia reklamacyjnego oraz ksera opinii wydanej przez serwis. Jak się okazało, Saturn posiada jeszcze własne wnioski, które trzeba wypisać na miejscu, co też uczyniłem.
    Całość została przyjęta do rozpatrzenia, termin to standardowe 14 dni, decyzja ma przyjść do mnie listem poleconym.
    ..:: Sapientia Uti ::..


  • Jeden użytkownik podziękował Hezar za ten post:

    ali_cja (07-07-2015)

  • #13

    OFF-LINE
    Awatar Hezar

    Dołączył
    07.06.2015
    Lokalizacja
    Oberschlesien
    Posty
    467
    Telefon
    L930 / L640
    FW
    Aktualne
    Operator
    nju / Plus
    Dziękuję
    30
    Podziękowano
    52(45)
    Dzisiaj zadzwoniono do mnie z Saturna z informacją, że jednak zdiagnozowano usterkę. Dodatkowo poinformowano mnie, że nie ma zgody na wymianę urządzenia, gdyż koszty naprawy są dużo niższe, niż wymiana sprzętu na nowy.
    W takim przypadku, przy odmowie, odsyłają urządzenie do klienta bez naprawy. I tu pytanie: Co dalej? Zostaje sąd? Przezornie poprosiłem panią o informację, co dokładnie mają zamiar naprawić (koszt to podobno ponad 500 zł, więc podejrzewam, że wymieniony zostanie wyświetlacz). Aktualnie czekam na informacje.
    Jeśli odmówię naprawy, czeka mnie najpewniej użeranie się ze sprzętowym "molochem" w sądzie...
    @ali_cja? Jakie są szanse? Co można dalej zrobić?
    Ostatnio edytowane przez Hezar ; 07-07-2015 o 12:43
    ..:: Sapientia Uti ::..


  • #14

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    5,230
    Telefon
    L 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    670
    Podziękowano
    1,411(868)
    Wpisów na blogu
    36
    Poczekałabym, co napiszą w uzasadnieniu odmowy uznania reklamacji. Odbierzesz telefon, zaskarżymy odmowę i poczekamy /telefonu przy skardze nie oddamy/. Na naprawę masz czas, teraz jest okazja wykorzystać szansę wymiany.

  • #15

    OFF-LINE
    Awatar Hezar

    Dołączył
    07.06.2015
    Lokalizacja
    Oberschlesien
    Posty
    467
    Telefon
    L930 / L640
    FW
    Aktualne
    Operator
    nju / Plus
    Dziękuję
    30
    Podziękowano
    52(45)
    Napisali, że koszty wymiany urządzenia są dużo wyższe, niż koszty naprawy - pani przeczytała mi to w trakcie rozmowy telefonicznej.
    Odbiorę znowu telefon z reklamacji i co dokładnie (ponownie bardzo proszę - krok po kroku) dalej powinienem zrobić? Gdzie i jak zaskarżyć?
    ..:: Sapientia Uti ::..


  • #16

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    5,230
    Telefon
    L 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    670
    Podziękowano
    1,411(868)
    Wpisów na blogu
    36
    Niech to dadzą na piśmie, po pierwsze. Po drugie, odbierzesz telefon. Gdy poznamy treść odmowy; obiecuję, przygotuję projekt skargi OK?

    Edit; nie stawiaj się , bądź potulny, ale stanowczo odmów naprawy!
    Ostatnio edytowane przez ali_cja ; 07-07-2015 o 13:19

  • #17

    OFF-LINE
    Awatar Hezar

    Dołączył
    07.06.2015
    Lokalizacja
    Oberschlesien
    Posty
    467
    Telefon
    L930 / L640
    FW
    Aktualne
    Operator
    nju / Plus
    Dziękuję
    30
    Podziękowano
    52(45)
    I tak zrobimy

    Edyta:
    Zadzwoniłem i uprzejmie poinformowałem panią, że odmawiam naprawy i proszę o uzasadnienie pisemne odmowy wymiany sprzętu przez Saturn. Wyślą poleconym. Jak przyjdzie, będziemy działać dalej.
    Ostatnio edytowane przez Hezar ; 07-07-2015 o 14:03
    ..:: Sapientia Uti ::..


  • Jeden użytkownik podziękował Hezar za ten post:

    ali_cja (07-07-2015)

  • #18

    OFF-LINE
    Awatar Hezar

    Dołączył
    07.06.2015
    Lokalizacja
    Oberschlesien
    Posty
    467
    Telefon
    L930 / L640
    FW
    Aktualne
    Operator
    nju / Plus
    Dziękuję
    30
    Podziękowano
    52(45)
    @ali_cja

    Odpowiedź tego szmatławego molocha:

    saturn_odpowiedz.jpg

    I teraz dwa pytanka:

    Pierwsze: Co dalej, jeżeli chcę mimo wszystko wymiany telefonu?
    Drugie: Co dalej, jeżeli chcę zerwania umowy kupna-sprzedaży z tytułu niezgodności? Ważne: Sprzęt zakupiłem w systemie ratalnym.

    Standardowo bardzo proszę: Krok, po kroku
    ..:: Sapientia Uti ::..


  • #19

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    5,230
    Telefon
    L 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    670
    Podziękowano
    1,411(868)
    Wpisów na blogu
    36
    Cytat Zamieszczone przez Hezar Zobacz posta
    Pierwsze: Co dalej, jeżeli chcę mimo wszystko wymiany telefonu?
    Masz prawo nie zgadzać się z odmową uznania reklamacji z tytułu rękojmi; w piśmie nie było żadnego pouczenia w tym zakresie?

    Przygotuję, jak obiecałam, projekt odwołania, w którym wykorzystamy;

    - stwierdzenie wady fabrycznej /nawet nie określili jaka to wada/ przed upływem roku od dnia nabycia towaru /domniemanie prawne- art.556 ² Kc/ - jeżeli wada fizyczna została stwierdzona przed upływem roku od dnia wydania rzeczy sprzedanej, domniemywa się, że wada lub jej przyczyna istniała w chwili sprzedaży.
    - przy rozpatrywaniu reklamacji wzięto pod uwagę jedynie niedogodności mogące dotyczyć tylko odpowiedzialnego z tytułu rękojmi, pomijając zupełnie niedogodności, na jakie narażałby kupującego odmawiając wymiany. Sprzedawca, odmawiając uznania reklamacji kierował się wyłącznie własnym interesem finansowym, pomijając w zupełności interes konsumenta.
    -odpowiedzialny z tytułu rękojmi pominął milczeniem kwestię roszczenia sprzedawcy w związku z wadliwością rzeczy sprzedanej;
    Kodeks cywilny
    "...art. 5761. § 1. Jeżeli rzecz nie miała właściwości, które powinna mieć zgodnie ze swoim przeznaczeniem lub zgodnie z publicznie składanymi zapewnieniami, o których mowa w art. 5561 § 2, lub została wydana w stanie niezupełnym, sprzedawca, który poniósł koszty w wyniku wykonania uprawnień z tytułu rękojmi za wady fizyczne rzeczy przez konsumenta, może żądać naprawienia poniesionej szkody od tego z poprzednich sprzedawców, wskutek którego działania lub zaniechania rzecz stała się wadliwa.
    § 2. Odpowiedzialność określoną w § 1 ponosi także poprzedni sprzedawca, który wiedząc o wadzie rzeczy, nie poinformował o niej kupującego lub sporządził instrukcję montażu i uruchomienia dołączoną do rzeczy, jeżeli wada powstała na skutek zamontowania i uruchomienia rzeczy przez konsumenta zgodnie z tą instrukcją.
    § 3. Odszkodowanie, o którym mowa w § 1, obejmuje zwrot wydatków niezbędnych w celu realizacji uprawnień konsumenta, w szczególności związanych z wymianą lub usunięciem wady rzeczy sprzedanej, jej demontażem, transportem i ponownym zamontowaniem, a ponadto kwotę, o którą została obniżona cena rzeczy, oraz utracone korzyści.
    Art. 5762. § 1. Roszczenie sprzedawcy przedawnia się z upływem sześciu miesięcy. Bieg terminu przedawnienia rozpoczyna się z dniem poniesienia kosztów przez sprzedawcę w wyniku wykonania uprawnień z tytułu rękojmi przez konsumenta, nie później jednak niż w dniu, w którym sprzedawca powinien wykonać swoje obowiązki wobec konsumenta..."

  • Jeden użytkownik podziękował ali_cja za ten post:

    Hezar (10-07-2015)

  • #20

    OFF-LINE
    Awatar Hezar

    Dołączył
    07.06.2015
    Lokalizacja
    Oberschlesien
    Posty
    467
    Telefon
    L930 / L640
    FW
    Aktualne
    Operator
    nju / Plus
    Dziękuję
    30
    Podziękowano
    52(45)
    W piśmie nie było żadnego pouczenia.

    Czekam zatem na ów projekt z niecierpliwością!
    ..:: Sapientia Uti ::..


  • Strona 2 z 8 PierwszyPierwszy 123456 ... OstatniOstatni

    Informacje o wątku

    Użytkownicy przeglądający ten wątek

    Aktualnie 1 użytkownik(ów) przegląda ten wątek. (0 zarejestrowany(ch) oraz 1 gości)

    Podobne wątki

    1. Rękojmia a naprawa gwarancyjna z pominięciem Sprzedawcy.
      Przez Dawding w dziale Rękojmia/ niezgodność towaru z umową
      Odpowiedzi: 48
      Ostatni post / autor: 03-09-2015, 00:42
    2. Odpowiedzi: 0
      Ostatni post / autor: 29-08-2015, 19:15
    3. Microsoft; Ograniczona gwarancja producenta.
      Przez ali_cja w dziale Gwarancja
      Odpowiedzi: 0
      Ostatni post / autor: 28-05-2015, 15:14
    4. Rękojmia-odpowiedzialność sprzedawcy za wady rzeczy sprzedanej /przepisy/. Część II
      Przez ali_cja w dziale Rękojmia/ niezgodność towaru z umową
      Odpowiedzi: 0
      Ostatni post / autor: 19-05-2015, 02:51
    5. Rękojmia-odpowiedzialność sprzedawcy za wady rzeczy sprzedanej /przepisy/. Część I
      Przez ali_cja w dziale Rękojmia/ niezgodność towaru z umową
      Odpowiedzi: 0
      Ostatni post / autor: 19-05-2015, 02:43

    Tagi dla tego wątku

    Uprawnienia umieszczania postów

    • Nie możesz zakładać nowych tematów
    • Nie możesz pisać wiadomości
    • Nie możesz dodawać załączników
    • Nie możesz edytować swoich postów
    •  
    Kontakt
    administracja[at]windowsmania.pl

    Kopiowanie zawartości strony bez zezwolenia zabronione
    Dołącz do nas