Tweety na temat @windowsmaniapl
r   e   k   l   a   m   a
Strona 1 z 8 12345 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 80

Wątek: Reklamacja u sprzedawcy: gwarancja producenta czy rękojmia

  1. #1

    OFF-LINE
    Awatar Hezar

    Dołączył
    07.06.2015
    Lokalizacja
    Oberschlesien
    Posty
    467
    Telefon
    L930 / L640
    FW
    Aktualne
    Operator
    nju / Plus
    Dziękuję
    30
    Podziękowano
    52(45)

    Reklamacja u sprzedawcy: gwarancja producenta czy rękojmia

    Reklama:
    @ali_cja

    Taka oto sytuacja:
    01.06.2015r. zakupiłem telefon w Saturnie. 19.06.2015r. w ramach reklamacji został oddany w markecie i trafił do serwisu.

    I pytanka:
    1. Czy jeżeli sprzęt wróci do mnie z serwisu naprawiony, ale np. poobijany/zarysowany itp., to mogę odmówić jego przyjęcia i zażądać wymiany na nowy? Czy wówczas mogę zastosować wzór "Reklamacji z tytułu rękojmi"?
    2. Czy jeżeli sprzęt wróci do mnie z serwisu, ale usterka nie zostanie naprawiona, to mogę zażądać jego wymiany na nowy? Czy wówczas też mogę zastosować wzór "Reklamacji z tytułu rękojmi"?
    ..:: Sapientia Uti ::..


  2. Pani SponsorPanna Google jest aktywna
    Avatar Panny Google


    Dołączył
    24-08-2012
    Skąd
    Internet
    Telefon
    Lumia 900
    Operator
    Play
    Postów
    2134
    Podziękowano
    871(239)
  • #2

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    5,212
    Telefon
    L 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    668
    Podziękowano
    1,408(866)
    Wpisów na blogu
    36
    Nie wchodząc w szczegóły, odpowiedź na obydwa pytania brzmi: tak.

    Uprawnień z tytułu rękojmi możemy dochodzić przez dwa lata od chwili zakupu. Dochodzenie uprawnień z tytułu rękojmi, nie wyłącza uprawnień z tytułu gwarancji i odwrotnie. Z tym, że dochodzenie w ramach jednej procedury musi zostać zakończone, żeby można było skorzystać z drugiej.
    Przez rok od chwili zakupu, obowiązuje "domniemanie prawne"; oznacza to, że w przypadku ujawnienia w tym okresie wady w zakupionym sprzęcie domniemuje się /z mocy prawa/, że wada ta tkwiła w sprzęcie w chwili zakupu. Czyli, że została nam sprzedana rzecz z wadą fabryczną /bądź prawną/. Obalić to domniemanie może tylko sprzedawca, który w procesie sądowym wykaże, że wada powstała z wyłącznej winy użytkownika sprzętu.
    Po upływie roku, można dalej dochodzić uprawnień z tytułu rękojmi /do dwóch lat od dnia zakupu/, ale wówczas na nas spoczywa wykazanie, że wada tkwiła w sprzęcie w chwili jego zakupu.

    Do odpowiedzi szczegółowszej na Twoje pierwsze pytanie, muszę mieć więcej informacji;
    - czy w czasie składania reklamacji, określiłeś czego żądasz,
    - czy Twoje żądanie zostało zapisane w Protokole....,
    - czy opisane wady telefonu zgadzały się z tymi, które Ty zaobserwowałeś,
    - w jaki sposób został opisany w Protokole....stan fizyczny telefonu,
    - czy przed podpisaniem przeczytałeś Protokół..., i czy wniosłeś do niego zastrzeżenia,
    - dlaczego przypuszczasz, że telefon jest w serwisie i będzie dokonana jego naprawa ?

  • #3

    OFF-LINE
    Awatar Hezar

    Dołączył
    07.06.2015
    Lokalizacja
    Oberschlesien
    Posty
    467
    Telefon
    L930 / L640
    FW
    Aktualne
    Operator
    nju / Plus
    Dziękuję
    30
    Podziękowano
    52(45)
    @ali_cja

    W skrócie:
    Podjechałem do Saturna, opisałem w czym problem i zademonstrowałem jak to wygląda, pani wypisała w komputerze co trzeba, a nastepnie wydrukowała papierek, który podpisałem i którego kopię otrzymałem, a telefon oddałem.

    Wyglądało to tak:

    reklamacja.jpg

    I już widzę, gdzie popełniłem błędy... Psia kość - wszystko nie tak... Pytanie, czy da się z tego jeszcze w ogóle wyjść z twarzą...
    Ostatnio edytowane przez Hezar ; 29-06-2015 o 10:25
    ..:: Sapientia Uti ::..


  • #4

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    5,212
    Telefon
    L 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    668
    Podziękowano
    1,408(866)
    Wpisów na blogu
    36
    "pisa kość", o tak.
    "Chodziłeś mi po głowie", gdy tylko przeczytałam, że będziesz wymieniał telefon. Łudziłam się, że mnie zaczepisz
    Myślę, że można z tego wyjść. Teraz musimy cierpliwie poczekać na zakończenie procesu naprawy; nie można korzystać z obu procedur jednocześnie.

    Musisz wykazać szczegółową wnikliwość podczas odbierania sprzętu; czy zostały naprawione wszystkie usterki ze Zgłoszenia reklamacyjnego, czy nie wystąpiły nowe, stan zewnętrzny-czy nie nosi dodatkowych uszkodzeń /chociaż trudno byłoby wykazać, że nastąpiło to w serwisie/.
    W przypadku jakichkolwiek wątpliwości, odnotuj to w Protokole naprawy sprzętu /przed złożeniem podpisu/.

    Plusem tej sytuacji jest to, że dochodziłeś uprawnień z tytułu gwarancji za pośrednictwem sprzedawcy. Czyli, że sprzedawca został skutecznie powiadomiony o wadzie/wadach telefonu.

  • #5

    OFF-LINE
    Awatar Hezar

    Dołączył
    07.06.2015
    Lokalizacja
    Oberschlesien
    Posty
    467
    Telefon
    L930 / L640
    FW
    Aktualne
    Operator
    nju / Plus
    Dziękuję
    30
    Podziękowano
    52(45)
    @ali_cja

    Działałem "na szybko" i to niestety był mój błąd. Teraz zostaje mi tylko czekać...

    Wracając: Czyli przy odbiorze sprzętu muszę dokładnie sprawdzić telefon - czy usterki naprawiono, czy nie wystąpiły nowe i czy nie został uszkodzony.
    Jeżeli nie, to odmawiam przyjęcia sprzętu i co dalej? Piszę jakiś dodatkowy wniosek? Jak to dokładnie wygląda? Bardzo proszę - krok, po kroku...

    Normalnie szlag mnie trafi...
    Ostatnio edytowane przez Hezar ; 29-06-2015 o 11:12
    ..:: Sapientia Uti ::..


  • #6

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    5,212
    Telefon
    L 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    668
    Podziękowano
    1,408(866)
    Wpisów na blogu
    36
    Po pierwsze, spokój. Tylko spokój może nas uratować!
    Robisz tak, jak napisałam wcześniej; czyli jak coś zwróci Twoją uwagę, odnotowujesz w Protokole i kończysz proces naprawy podpisując kwit.
    Myślę, że moglibyśmy tu wykorzystać domniemanie, o którym pisałam wyżej.
    Jeżeli z raportu naprawy będzie wynikało, że wymieniono jakąkolwiek część, to może oznaczać, że wada tego telefonu tkwiła w nim w momencie sprzedaży.
    A zatem,
    - po odbiór telefonu udaj się że wzorem reklamacji z tytułu rękojmi i dwiema kartkami czystego papieru,
    - po pokwitowaniu odbioru z naprawy, usiądź w kąciku i z marszu napisz reklamację z tytułu rękojmi /odręcznie, w 2 egzemplarzach/,
    - bez względu na to czy naprawy dokonano skutecznie, czy nie- zażądaj wymiany z uwagi na to, że autoryzowany serwis dokonał naprawy /tu, napisz kiedy oddałeś telefon w ramach gwarancji i co zrobiono/, co dowodzi o wadzie fabrycznej tkwiącej w sprzęcie w chwili jego sprzedaży. W treści tego pisma powołaj się na Art. 556 ² Kodeksu cywilnego
    "..Jeżeli kupującym jest konsument, a wada fizyczna została stwierdzona przed upływem roku od dnia wydania rzeczy sprzedanej, domniemywa się, że wada lub jej przyczyna istniała w chwili przejścia niebezpieczeństwa na kupującego..."
    Na końcu tego pisma, dodaj jeszcze klauzulę "W przypadku odmowy uznania mojej reklamacji, informuję, że bez względu na przyczynę odmowy, niezwłocznie złożę oświadczenie o odstąpieniu od umowy sprzedaży /tu: opis przedmiotu sprzedaży / zawartej w dniu... ".
    - zażądaj na kopii reklamacji potwierdzenia jej złożenia.

    Będziesz miał jakiekolwiek wątpliwości, pytaj

  • Jeden użytkownik podziękował ali_cja za ten post:

    Hezar (29-06-2015)

  • #7

    OFF-LINE
    Awatar Hezar

    Dołączył
    07.06.2015
    Lokalizacja
    Oberschlesien
    Posty
    467
    Telefon
    L930 / L640
    FW
    Aktualne
    Operator
    nju / Plus
    Dziękuję
    30
    Podziękowano
    52(45)
    @ali_cja

    Czyli niezależnie od stanu telefonu i skuteczności naprawy mogę się ubiegać o wymianę sprzętu na nowy, tak?
    Jaka jest skuteczność takiego toku postępowania? Czy cała procedura może się ciągnąć w tzw. "nieskończoność"?
    Czy jeżeli sprzęt wróci, będzie wizualnie w takim samym stanie jak przed, a wadliwe części zostaną wymienione i sprzęt będzie sprawny, a po czasie jednak znowu pojawi się ten sam lub nowy problem, to rozumiem, że mogę zażądać wymiany z tytułu rękojmi?
    Ostatnio edytowane przez Hezar ; 29-06-2015 o 12:26
    ..:: Sapientia Uti ::..


  • #8

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    5,212
    Telefon
    L 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    668
    Podziękowano
    1,408(866)
    Wpisów na blogu
    36
    Cytat Zamieszczone przez Hezar Zobacz posta
    Czyli niezależnie od stanu telefonu i skuteczności naprawy mogę się ubiegać o wymianę sprzętu na nowy, tak?
    Tak.
    W piśmie możesz dopisać, oprócz tego co wyżej, że np. w wyniku naprawy system nie pracuje płynnie, sprzęt stracił na wartości, i co tam jeszcze sobie ubarwisz. Podstawą będzie to, że "coś stwierdzono w procesie naprawy", a nie będzie to wynikało ze zwykłego korzystania z telefonu.
    Podstawą / w Twojej sytuacji / jest to, że
    - został zakończony proces w ramach gwarancji,
    - wada została wykryta w okresie objętym "domniemaniem prawnym",
    - skutecznie zostało zgłoszone żądanie w ramach rękojmi.
    Pamiętaj żeby dopisać w piśmie reklamacyjnym, że nie wyrażasz zgody na naprawę!
    Gdyby sprzedawca nie chciał przyjąć Twojego pisma, argumentując,ze mają swoje druki: przystań na to. Jednakże, w ich Zgłoszeniu dopisz, że załącznikiem do Zgłoszenia jest Twoje pismo i dołączając pismo, na jego kopii żądaj potwierdzenia jego złożenia.

    Może zdarzyć się i tak, że serwis nie stwierdzi wady /ma np. taki interes/.; nie wyłącza to skutecznego dochodzenia z tytułu rękojmi, chociaż może to być utrudnione.
    Cytat Zamieszczone przez Hezar Zobacz posta
    Czy jeżeli sprzęt wróci, będzie wizualnie w takim samym stanie jak przed, a wadliwe części zostaną wymienione i sprzęt będzie sprawny, a po czasie jednak znowu pojawi się ten sam lub nowy problem, to rozumiem, że mogę zażądać wymiany z tytułu rękojmi?
    Tak.
    Jednak zalecałabym niezwłoczne skorzystanie z rękojmi, ponieważ fabrycznie nowej L930 jest coraz mniej na rynku.
    W przypadku wymiany w ramach rękojmi terminy; gwarancji i rękojmi rozpoczynają się na nowo i biegną przez umowny lub ustawowy okres /12 lub 24 miesiące/. Czyli, znów można korzystać z pełnej gwarancji i rękojmi
    W przypadku napraw serwisowych, gwarant nie chce przedłużać biegu gwarancji o okres trwania naprawy a jeżeli zdecyduje się na wymianę telefonu /co jest rzadkością, ale się zdarza/, to gwarancja nowego telefonu jest bardzo skrócona albo jej nie ma, nie wspominając o rękojmi

  • Jeden użytkownik podziękował ali_cja za ten post:

    Hezar (29-06-2015)

  • #9

    OFF-LINE
    Awatar Hezar

    Dołączył
    07.06.2015
    Lokalizacja
    Oberschlesien
    Posty
    467
    Telefon
    L930 / L640
    FW
    Aktualne
    Operator
    nju / Plus
    Dziękuję
    30
    Podziękowano
    52(45)
    @ali_cja

    A wiec tak:
    Telefon wrócił z reklamacji - trafił do "Nokia Care". Tutaj nie stwierdzono usterki, argumentując wadliwe działanie czujnika folią naklejoną na ekran. Oczywiście jest to bzdurą, gdyż nałożona folia czujnika nie zasłaniała. Telefon odebrałem i postanowiłem protestować go trochę - folię zdjąłem całkowicie - naturalnie czujnik jak szwankował, tak szwankuje dalej, a pomaga standardowo dociśnięcie ekranu.
    Zaraz siadam do sporządzenia stosownego pisma wymiany w ramach rękojmi. I tu pojawia się jeszcze jedno pytanie: Czy telefon muszę zdać wraz ze złożeniem pisma, czy mogę go normalnie użytkować do czasu rozpatrzenia sprawy? Ile czasu ma Sprzedawca na rozpatrzenie reklamacji - czy jest to 14 dni?
    Ostatnio edytowane przez Hezar ; 30-06-2015 o 20:26
    ..:: Sapientia Uti ::..


  • #10

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    5,212
    Telefon
    L 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    668
    Podziękowano
    1,408(866)
    Wpisów na blogu
    36
    Cytat Zamieszczone przez Hezar Zobacz posta
    Tutaj nie stwierdzono usterki, argumentując wadliwe działanie czujnika folią naklejoną na ekran.
    Trochę nam się sprawa komplikuje, ponieważ sprzedawca ma argument w garści, że wady nie stwierdzono.
    Sprzedawca nie może odmówić uznania reklamacji, powołując się wprost na opinię serwisu. Mając jednak pewność, że wady nie stwierdzono, znajdzie pewnie sposób na uzasadnienie odmowy.
    W tej sytuacji, nie spieszmy się z reklamacją z tytułu rękojmi.
    Poobserwuj dokładnie działanie telefonu i rób notatki, jeżeli coś z nim nie będzie grało /przydadzą się do reklamacji/.
    Gdy upłyną 3-4 tygodnie, wcześniejsza opinia serwisu już nie będzie dla sprzedawcy tak oczywista. Pewnie, przed rozpatrzeniem Twojej reklamacji , ponownie odeślą telefon do serwisu /taką mają złą praktykę/ ale my wytrącimy im z ręki argument do odmowy- nie zgadzając się na naprawę.
    Co myślisz o tej propozycji?
    Cytat Zamieszczone przez Hezar Zobacz posta
    Czy telefon muszę zdać wraz ze złożeniem pisma, czy mogę go normalnie użytkować do czasu rozpatrzenia sprawy?
    Tym pytaniem zadałeś mi klina
    Jeżeli nie chcesz przewlekania sprawy, powinieneś oddać telefon razem z pismem reklamacyjnym. Gdybyś nie oddał, sprzedawca i tak wezwie Cię do udostępnienia telefonu / pewnie pod rygorem odmowy uznania reklamacji/.
    Do niedawna stałam na stanowisku, że reklamując rzecz -oddaje się również przedmiot reklamacji . Teraz zaczynam wątpić; przeczytaj wątek z tematu Telefon wraca z serwisu z tą samą wadą. Czy możliwa jest wymiana na nowy?, od #95

  • Jeden użytkownik podziękował ali_cja za ten post:

    Hezar (30-06-2015)

    Strona 1 z 8 12345 ... OstatniOstatni

    Informacje o wątku

    Użytkownicy przeglądający ten wątek

    Aktualnie 1 użytkownik(ów) przegląda ten wątek. (0 zarejestrowany(ch) oraz 1 gości)

    Podobne wątki

    1. Rękojmia a naprawa gwarancyjna z pominięciem Sprzedawcy.
      Przez Dawding w dziale Rękojmia/ niezgodność towaru z umową
      Odpowiedzi: 48
      Ostatni post / autor: 03-09-2015, 00:42
    2. Odpowiedzi: 0
      Ostatni post / autor: 29-08-2015, 19:15
    3. Microsoft; Ograniczona gwarancja producenta.
      Przez ali_cja w dziale Gwarancja
      Odpowiedzi: 0
      Ostatni post / autor: 28-05-2015, 15:14
    4. Rękojmia-odpowiedzialność sprzedawcy za wady rzeczy sprzedanej /przepisy/. Część II
      Przez ali_cja w dziale Rękojmia/ niezgodność towaru z umową
      Odpowiedzi: 0
      Ostatni post / autor: 19-05-2015, 02:51
    5. Rękojmia-odpowiedzialność sprzedawcy za wady rzeczy sprzedanej /przepisy/. Część I
      Przez ali_cja w dziale Rękojmia/ niezgodność towaru z umową
      Odpowiedzi: 0
      Ostatni post / autor: 19-05-2015, 02:43

    Tagi dla tego wątku

    Uprawnienia umieszczania postów

    • Nie możesz zakładać nowych tematów
    • Nie możesz pisać wiadomości
    • Nie możesz dodawać załączników
    • Nie możesz edytować swoich postów
    •  
    Kontakt
    administracja[at]windowsmania.pl

    Kopiowanie zawartości strony bez zezwolenia zabronione
    Dołącz do nas