Tweety na temat @windowsmaniapl
r   e   k   l   a   m   a
Strona 3 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 37

Wątek: Reklamacja telefonu z dystrybucji europejskiej,zakupionego w Polsce

  1. #21

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    5,231
    Telefon
    L 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    670
    Podziękowano
    1,415(869)
    Wpisów na blogu
    36
    Reklama:
    Proponowałam Ci rękojmię, Ty wybrałeś los "na chybi trafił", licząc na rzetelność sprzedawcy. Teraz sprzedawca ma "podkładkę", że wada / niby /powstała z Twojej winy. Sam mu dałeś do ręki oręż i teraz będzie miał podkładkę do odmowy reklamacji z tytułu rękojmi. Sytuacja nie jest łatwa ale możesz rozważyć;
    a. złożenie reklamacji z tytułu rękojmi,
    b. złożenie wniosku o interwencję Rzecznika Konsumentów w swoim lub najbliższym Ci mieście,
    c. proces cywilny,
    d. dogadanie się ze sprzedawcą.
    Z tych czterech możliwości, widzę teraz największą szansę powodzenia w pkt.d, ewentualnie dochodzenie z tytułu rękojmi /bo ewidentnie sprzedawca tu coś kręci/. Co, oczywiście nie wyklucza konsultacji u Rzecznika.

  2. Pani SponsorPanna Google jest aktywna
    Avatar Panny Google


    Dołączył
    24-08-2012
    Skąd
    Internet
    Telefon
    Lumia 900
    Operator
    Play
    Postów
    2134
    Podziękowano
    871(239)
  • #22

    OFF-LINE
    Awatar Jash

    Dołączył
    31.01.2013
    Lokalizacja
    Wrocław
    Posty
    1,038
    Telefon
    HTC10, Xiaomi Redmi 4Pro
    Operator
    Plus
    Dziękuję
    85
    Podziękowano
    83(74)
    Piszemy o NL930, tak?
    Telefon zasadniczo nierozbieralny (poza pleckami, które trzeba umieć wypiąć). Pytanie zatem, jak konsument mógł dokonać tego o czym pisze sprzedawca.
    W pierwszej kolejności zażądałbym pisemnego potwierdzenia opinii serwisu.

  • #23

    OFF-LINE

    Dołączył
    06.02.2015
    Posty
    81
    Telefon
    Nokia Lumia 930
    Dziękuję
    4
    Podziękowano
    7(7)
    Sprzedawca wciska mi zepsuty telefon z powrotem. W tej telefon jest cały czas u sprzedawcy - nie odebrałem go. Jedyny kawałek papieru w sprawie tej reklamacji, to taki świstek od sprzedawcy, że przyjął do mnie telefon do reklamacji. Na nim jest tylko model, nr seryjny, opis usterki "problem z wyświetlaczem", pieczątka i podpis sprzedawcy, nazwisko klienta, przybliżona kwota naprawy "gwarancja". Nie ma daty. Zamierzam wysłać do sprzedawcy pismo listem poleconym, że zgłaszam reklamację z tytułu rękojmi i wtedy chyba dopiero zacznie się proces reklamacyjny z formalnego punktu widzenia.

  • #24

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    5,231
    Telefon
    L 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    670
    Podziękowano
    1,415(869)
    Wpisów na blogu
    36
    Z formalnego punktu widzenia, proces reklamacyjny rozpoczął się w dniu oddania telefonu do sprzedawcy. Wprawdzie z wpisu na "kwicie" wynika, że oddałeś telefon w ramach gwarancji ale z uwagi na zerowy VAT, należałoby przyjąć, że gwarancja producenta nie obowiązuje i właściwą drogą jaka pozostała Tobie jako klientowi/konsumentowi, jest rękojmia. W ramach rękojmi, sprzedawca winien spełnić żądanie klienta, którego Ty, niestety, nie określiłeś. A skoro nie określiłeś, to sprzedawca wybrał najdogodniejszy dla siebie sposób załatwienia reklamacji. Z czym Ty, moim zdaniem, masz jeszcze szansę się nie zgodzić.
    Dla przypomnienia i utrwalenia;
    a) art. 561 Kodeksu cywilnego
    § 1. Jeżeli rzecz sprzedana ma wadę, kupujący może żądać wymiany rzeczy na wolną od wad albo usunięcia wady.
    b) art. 560 Kodeksu cywilnego
    § 1. Jeżeli rzecz sprzedana ma wadę, kupujący może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, chyba że sprzedawca niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla kupującego wymieni rzecz wadliwą na wolną od wad albo wadę usunie...
    § 2. Jeżeli kupującym jest konsument, może zamiast zaproponowanego przez sprzedawcę usunięcia wady żądać wymiany rzeczy na wolną od wad albo zamiast wymiany rzeczy żądać usunięcia wady, chyba że doprowadzenie rzeczy do zgodności z umową w sposób wybrany przez kupującego jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów w porównaniu ze sposobem proponowanym przez sprzedawcę....

    Czyli,
    -przygotuj pismo, skierowane do sprzedawcy, z żądaniem pisemnego wyjaśnienia sposobu rozpatrzenia Twojej reklamacji. Do pisma dołącz kopię "kwitu" jaki otrzymałeś w chwili składania reklamacji. Pismo nadaj listem poleconym, za zwrotnym poświadczeniem odbioru.

    Jeśli chcesz, prześlij mi na priv projekt tego pisma.

    Co do wprowadzenia w błąd w chwili zakupu co do pochodzenia telefonu i gwarancji producenta, nie ma co chyba w tej chwili podnosić tego argumentu ponieważ, jak sam piszesz, domyślałeś się tego. Powinniśmy zatem, wziąć tu pod uwagę treść art. 557 Kodeksu cywilnego;
    "§ 1. Sprzedawca jest zwolniony od odpowiedzialności z tytułu rękojmi, jeżeli kupujący wiedział o wadzie w chwili zawarcia umowy."

  • #25

    OFF-LINE

    Dołączył
    06.02.2015
    Posty
    81
    Telefon
    Nokia Lumia 930
    Dziękuję
    4
    Podziękowano
    7(7)
    28 maja zaniosłem do sprzedawcy pismo, w którym domagam się zwrotu pieniędzy lub wymiany telefonu na nowy, wolny od wad. Pracownik sprzedawcy przystawił pieczątkę z datą i podpisał na kopii, że otrzymał pismo. W załączeniu dałem kopię paragonu zakupu, kopię pokwitowania przyjęcia telefonu (na tym pokwitowaniu nie ma daty, dopiero teraz to zauważyłem). Dziś otrzymałem odpowiedź listem poleconym. To jest pierwszy dokument papierowy w sprawie reklamacji, jaki otrzymałem. Sprzedawca odmawia uznania reklamacji ze względu ma uszkodzenie mechaniczne: "liczne ślady pęknięcia na wyświetlaczu" oraz "rysy na płycie głównej powstałe w wyniku nieautoryzowanej próby otworzenia telefonu". Powołuje się na odpowiedź serwisu, do którego wysłał telefon Regeneris w Jankach. Nie załączył kopii odpowiedzi serwisu.
    1. W tej odpowiedzi pojawia się zupełnie nowa rzecz, czyli "liczne ślady pęknięcia na wyświetlaczu". Kiedy oddawałem telefon sprzedawcy, nie było żadnych pęknięć. Wyświelacz był nieczytelny, bo w środku rozlała się granatowa plama. Na pokwitowaniu, które dał mi sprzedawca, kiedy oddałem mu telefon do reklamacji nie ma żadnych uwag dotyczących pęknięć.
    2. Nigdy nie otwierałem telefonu.
    Sprzedawca to Teletorium Telefony GSM Michał Stańczyk, ul. Mszczonowska 3, Janki.
    Co do tego, że miałbym wiedzieć iż brak gwarancji producenta: ponieważ kupując telefon miałem wątpliwości, to specjalnie zapytałem o to sprzedawcę, a on wyraźnie, dwukrotnie potwierdził, że telefon ma gwarancję producenta ważną w Polsce.
    Będę sprawę prowadził dalej, aż do sądu.
    Ostatnio edytowane przez pugilares ; 18-06-2015 o 21:33

  • #26

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    5,231
    Telefon
    L 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    670
    Podziękowano
    1,415(869)
    Wpisów na blogu
    36
    Chyba pozostaje nam tylko Rzecznik Konsumentów.
    Tu: Organy państwowe i organizacje ochrony konsumentów, znajdziesz linki do swojego Rzecznika / najbliższego w Twoim miejscu zamieszkania/ i formularz "Wniosku o interwencję".
    Skompletuj całą dokumentację /kopie/ i wypełnij formularz "Wniosku o interwencję" , sprawdź kiedy i w jakich godzinach urzęduje i udaj się na rozmowę. Zdecydowanie poproś o interwencję i rozpytaj o ewentualne szansę na proces cywilny. Zdaj nam relację z tej rozmowy, OK?

  • #27

    OFF-LINE

    Dołączył
    06.02.2015
    Posty
    81
    Telefon
    Nokia Lumia 930
    Dziękuję
    4
    Podziękowano
    7(7)
    Tak też zrobię.

  • Jeden użytkownik podziękował pugilares za ten post:

    ali_cja (19-06-2015)

  • #28

    OFF-LINE

    Dołączył
    06.02.2015
    Posty
    81
    Telefon
    Nokia Lumia 930
    Dziękuję
    4
    Podziękowano
    7(7)
    Wczoraj zrobiłem teczkę z papierami i zaniosłem do Miejskiego Rzecznika Konsumentów. Dowiedziałem się, że przez niego mogę założyć sprawę w sądzie bez ponoszenia kosztów sądowych.

  • #29

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    5,231
    Telefon
    L 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    670
    Podziękowano
    1,415(869)
    Wpisów na blogu
    36
    I to jest, w tej sytuacji, słuszna drogą. Jak Rzecznik, na podstawie Twoich dokumentów, widzi szansę wygrania procesu?

  • #30

    OFF-LINE

    Dołączył
    06.02.2015
    Posty
    81
    Telefon
    Nokia Lumia 930
    Dziękuję
    4
    Podziękowano
    7(7)
    Dopiero za dwa tygodnie będę wiedział.
    Dam znać.

  • Strona 3 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni

    Informacje o wątku

    Użytkownicy przeglądający ten wątek

    Aktualnie 1 użytkownik(ów) przegląda ten wątek. (0 zarejestrowany(ch) oraz 1 gości)

    Podobne wątki

    1. Odpowiedzi: 32
      Ostatni post / autor: 30-10-2015, 22:06
    2. Reklamacja z tytułu rękojmi zamoczonego, wodoodpornego telefonu
      Przez radion2 w dziale Rękojmia/ niezgodność towaru z umową
      Odpowiedzi: 41
      Ostatni post / autor: 17-09-2015, 22:17
    3. [Lumia 920] Telefon nie z polskiej dystrybucji
      Przez slimaq w dziale Dyskusja ogólna
      Odpowiedzi: 1
      Ostatni post / autor: 17-05-2015, 11:25
    4. Odpowiedzi: 21
      Ostatni post / autor: 01-04-2015, 00:49
    5. Z jakiej dystrybucji są te Lumie 520?
      Przez Krzysztof Ciopciński w dziale Dyskusja ogólna
      Odpowiedzi: 4
      Ostatni post / autor: 12-01-2014, 18:22

    Tagi dla tego wątku

    Uprawnienia umieszczania postów

    • Nie możesz zakładać nowych tematów
    • Nie możesz pisać wiadomości
    • Nie możesz dodawać załączników
    • Nie możesz edytować swoich postów
    •  
    Kontakt
    administracja[at]windowsmania.pl

    Kopiowanie zawartości strony bez zezwolenia zabronione
    Dołącz do nas