Tweety na temat @windowsmaniapl
r   e   k   l   a   m   a
Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 27

Wątek: Odstąpienie od umowy telefon Sony.

  1. #11

    OFF-LINE

    Dołączył
    17.08.2019
    Posty
    55
    Telefon
    sony xperia
    Dziękuję
    19
    Podziękowano
    4(4)
    Reklama:
    Wydaje mi się, że wygralibyśmy z x-kom ponieważ sprzedawca nie dał mi wyboru, jak i nie usunął niezwłocznie wady, bo 10 dni, to nie jest niezwłocznie.
    Dzięki Pani wiem na czym stoję, jak i wiem co mogę zrobić w przyszłości jeśli ponownie coś będzie nie tak z telefonem.

    Wybiorę pierwszą propozycję ponieważ siły zostawię na walkę z mediamarkt (złom TV).
    Jeśli mediamarkt nie przychyli się do mojej propozycji, to pozwolę sobie napisać nowy temat prosząc o pomoc i tu już będzie ostra walka

    Cieszę się, że po drugiej stronie monitora są osoby, które postanowiły wykorzystać swoją wiedzę do pomagania innym nie żądając nic w zamian.
    Dziękuję w imieniu swoim, jak i internautów, którym pomoże Pani w przyszłości

  2. Jeden użytkownik podziękował grammwgre za ten post:

    ali_cja (23-08-2019)

  3. Pani SponsorPanna Google jest aktywna
    Avatar Panny Google


    Dołączył
    24-08-2012
    Skąd
    Internet
    Telefon
    Lumia 900
    Operator
    Play
    Postów
    2134
    Podziękowano
    871(239)
  • #12

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    5,652
    Telefon
    L 930, 950XL DS, iPXs
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    717
    Podziękowano
    1,809(1,051)
    Wpisów na blogu
    36
    Poczekam z zamknięciem Twojego tematu do czasu otrzymania informacji o skutecznej naprawie.

    Cytat Zamieszczone przez grammwgre Zobacz posta
    Dzięki Pani wiem na czym stoję, jak i wiem co mogę zrobić w przyszłości jeśli ponownie coś będzie nie tak z telefonem.
    Obawiam się, że nie wiesz najważniejszego. Gdyby naprawa nie była skuteczna, to, w oparciu o treść zdania drugiego art. 560 §1., sprzedawca nie będzie już mógł skutecznie uchylić się przed skutkami oświadczenia o odstąpieniu od umowy sprzedaży. Musimy tylko rzetelnie opracować to odstąpienie. Daj znak, gdyby telefon zaczął „szwankować” i nie zwlekaj z decyzją.

    Źródło: Kodeks cywilny
    „..
    Art. 560 Kc.
    § 1. Jeżeli rzecz sprzedana ma wadę, kupujący może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, chyba że sprzedawca niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla kupującego wymieni rzecz wadliwą na wolną od wad albo wadę usunie. Ograniczenie to nie ma zastosowania, jeżeli rzecz była już wymieniona lub naprawiana przez sprzedawcę albo sprzedawca nie uczynił zadość obowiązkowi wymiany rzeczy na wolną od wad lub usunięcia wady.

    ...”
    Ostatnio edytowane przez ali_cja ; 23-08-2019 o 18:25 Powód: Literówka

  • #13

    OFF-LINE

    Dołączył
    17.08.2019
    Posty
    55
    Telefon
    sony xperia
    Dziękuję
    19
    Podziękowano
    4(4)
    Cytat Zamieszczone przez ali_cja Zobacz posta
    Poczekam z zamknięciem Twojego tematu do czasu otrzymania informacji o skutecznej naprawie.



    Obawiam się, że nie wiesz najważniejszego. Gdyby naprawa nie była skuteczna, to, w oparciu o treść zdania drugiego art. 560 §1.Kc, sprzedawca nie będzie już mógł skutecznie uchylić się przed skutkami oświadczenia o odstąpieniu od umowy sprzedaży. Musimy tylko rzetelnie opracować to odstąpienie. Daj znak, gdyby telefon zaczął „szwankować” i nie zwlekaj z decyzją.

    Źródło: Kodeks cywilny
    „..
    Art. 560 Kc.
    § 1. Jeżeli rzecz sprzedana ma wadę, kupujący może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, chyba że sprzedawca niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla kupującego wymieni rzecz wadliwą na wolną od wad albo wadę usunie. Ograniczenie to nie ma zastosowania, jeżeli rzecz była już wymieniona lub naprawiana przez sprzedawcę albo sprzedawca nie uczynił zadość obowiązkowi wymiany rzeczy na wolną od wad lub usunięcia wady.

    ...”
    Dziękuję, odezwę się po odebraniu telefonu i oczywiście dam znać jeśli telefon zacznie szwankować w przyszłości.
    Ostatnio edytowane przez ali_cja ; 23-08-2019 o 18:24 Powód: Literówka

  • #14

    OFF-LINE

    Dołączył
    17.08.2019
    Posty
    55
    Telefon
    sony xperia
    Dziękuję
    19
    Podziękowano
    4(4)
    Pozwolę sobie odświeżyć i podziękować za pomoc

    Telefon już po testach i jak na razie nie stwierdziłem wad.
    Mam teoretycznie z wyglądu nówkę sztukę.
    Jeśli ponownie zauważę jakiś problem z telefonem pozwolę sobie na odświeżenie tematu prosząc o pomoc.

    Jeszcze raz dziękuję.

  • #15

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    5,652
    Telefon
    L 930, 950XL DS, iPXs
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    717
    Podziękowano
    1,809(1,051)
    Wpisów na blogu
    36
    OK. Temat zamykam. Gdyby pojawiły się problemy, napisz w nowym temacie - ten otworzę i dodam Twój nowy wpis.

  • #16

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    5,652
    Telefon
    L 930, 950XL DS, iPXs
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    717
    Podziękowano
    1,809(1,051)
    Wpisów na blogu
    36
    OK, temat jest nadal aktualny. Będzie odstąpienie?

  • #17

    OFF-LINE

    Dołączył
    17.08.2019
    Posty
    55
    Telefon
    sony xperia
    Dziękuję
    19
    Podziękowano
    4(4)
    Cytat Zamieszczone przez ali_cja Zobacz posta
    OK, temat jest nadal aktualny. Będzie odstąpienie?
    Wydaje mi się, że tak.


    Telefon Sony Xperia XA2 Plus zakupiony 2019-02-05 w jednym z salonów sieci X-Kom.

    Pierwszą wadę telefonu zauważyłem w 2019-04-19, a dokładnie wadę wyświetlacza. Przebarwienie w prawym górnym rogu zaraz obok przycisków głośności. Telefon naprawiony z tytułu gwarancji.

    Druga wada wyświetlacza w 2019-08-05 i ponownie było to przebarwienie obok przycisków głośności. Nie żądałem naprawy, bo chciałem zwrot pieniędzy, ale x-kom postanowił telefon naprawić nie pytając mnie o zdanie. Telefon naprawiony z tytułu rękojmi.

    Mamy 2019-10-16 i na wyświetlaczu widzę przebarwienie obok przycisków głośności, a więc już 3 raz identyczna wada. Wydaje mi się, że ten model tak ma, a więc jest to wada ukryta.

    Jak mam pozbyć się tego złomu czyli, jak mam odzyskać pieniądze i czy mogę?

  • #18

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    5,652
    Telefon
    L 930, 950XL DS, iPXs
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    717
    Podziękowano
    1,809(1,051)
    Wpisów na blogu
    36
    Skorzystaj ze wzoru o którym wspominasz w #1 i wrzuć tutaj swój projekt.

  • Jeden użytkownik podziękował ali_cja za ten post:

    grammwgre (16-10-2019)

  • #19

    OFF-LINE

    Dołączył
    17.08.2019
    Posty
    55
    Telefon
    sony xperia
    Dziękuję
    19
    Podziękowano
    4(4)
    Cytat Zamieszczone przez ali_cja Zobacz posta
    Skorzystaj ze wzoru o którym wspominasz w #1 i wrzuć tutaj swój projekt.

    Imię, nazwisko
    x-kom sp. z o.o.
    Miejscowość, data
    ul. Bojemskiego 25
    42-202 Częstochowa
    adres zamieszkania
    adres e-mail
    nr telefonu
    Miejsce złożenia oświadczenia:
    ...........................
    ...........................
    Miejsce zawarcia umowy sprzedaży
    :
    ...............................
    ...............................


    ODSTĄPIENIE OD UMOWY SPRZEDAŻY



    Oświadczam, że jestem konsumentem w świetle art. 22. Kodeksu cywilnego.
    „Za konsumenta uważa się osobę fizyczną dokonującą z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.”
    W dniu 2019-02-05 nabyłem w ramach konsumenckiej umowy sprzedaży (faktura nr .........) telefon
    Sony Xperia XA2 Plus H4413 Dual SIM (IMEI ............) w "Salon X-kom" , ul. ….......... , za kwotę .......

    Telefon od dnia zakupu do dnia 15-10-2019r miał 2 awarie.

    Pierwsza awaria miała miejsce w dniu 04-16-2019r. Na wyświetlaczu pojawiło się przebarwienie na wysokości przycisków regulacji głośności, co w znaczymy stopniu obniżyło komfort korzystania z telefonu. Autoryzowany serwis producenta stwierdził uszkodzenie telefonu. Wada ta została usunięta poprzez naprawę (zał. 4).

    Pomimo naprawienia telefonu wyświetlacz ponownie uległ tej samej usterce, którą zauważyłem w dniu
    23-07-2019, a zgłosiłem z tytułu rękojmi w dniu 05-08-2019r.
    Autoryzowany serwis producenta stwierdził uszkodzenie telefonu. Wada ta została usunięta poprzez naprawę (zał. 5).
    W wiadomości e-mail z dnia 21-08-2109 otrzymałem informację, że wymieniono między innymi:
    wyświetlacz
    głośnik
    elementy obudowy
    kable RF
    płytkę złącza USB
    taśmę przycisków bocznych

    Pomimo dwukrotnego naprawienia telefonu wyświetlacz ponownie uległ tej samej usterce, którą zauważyłem w dniu 15-10-2019r.


    Powtarzające się awarie ekranu, z których pierwsza i druga potwierdzona przez autoryzowany serwis, wystąpiła przed upływem 12 miesięcy od dnia zawarcia umowy sprzedaży, świadczą o wadzie fabrycznej telefonu. Z powyższego należy wywieść wniosek, że wada wyświetlacza tkwiła w sprzedanym produkcie już w chwili zakupu.

    Powtarzające się takie same wady w wymienionym między innymi wyświetlaczu wskazują na to, że kolejna naprawa nie przyniesie oczekiwanego przez użytkownika rezultatu.
    Wadliwość wyświetlacza, przejawiająca się w jego przebarwieniach, jest wadą istotną. Dla stwierdzenia czy wada spełnia przesłankę istotności, podstawowe znaczenie mają przede wszystkim odpowiednie oczekiwania nabywcy rzeczy.

    Nabywca rzeczy ma prawo oczekiwać nie tylko ogólnej sprawności technicznej zakupionej rzeczy, ale także sprawnego, normalnego i nie zakłóconego funkcjonowania wszystkich jej podzespołów i elementów pozwalających na właściwą i normalną eksploatację rzeczy zgodnie z jej przeznaczeniem lub parametrami techniczno-eksploatacyjnymi ( Wyrok SN z 29.06.2004r. IIC 388/03 ).

    Wada fabryczna telefonu została ujawniona i dwukrotnie potwierdzona przez autoryzowany serwis producenta, a ponieważ ujawniła się przed upływem roku od dnia zakupu, mając na uwadze treść art. 22 Kc, 556 Kc oraz art. 556 ² Kc i art. 559 Kc, zarzucam Sprzedawcy, że sprzedał mi telefon z wadą fabryczną, tkwiącą w telefonie w chwili jego wydania.

    Biorąc pod uwagę wszystkie okoliczności oraz obowiązujące prawo w zakresie ochrony konsumenckiej, działając na podstawie art. 560 K.c. ( Ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny ( tekst jednolity Dz.U. 2017 poz. 459 ze zm.)

    odstępuję od umowy sprzedaży zawartej w dniu 02-05-2019r r w "Salon X-Kom" , usytuowanym przy ul. .................


    Wraz z oświadczeniem o odstąpieniu od umowy sprzedaży dołączam przedmiot tej umowy tj. telefon
    Sony Xperia XA2 Plus H4413 Dual SIM o numerze IMEI….., z zakupionym wyposażeniem, zgodnie z treścią art. 561⁴ Kodeksu cywilnego:
    „Sprzedawca obowiązany jest przyjąć od kupującego rzecz wadliwą w razie wymiany rzeczy na wolną od wad lub odstąpienia od umowy.”

    Tym samym, z chwilą złożenia mojego oświadczenia przechodzi na sprzedawcę własność tego telefonu, a ponieważ dołączam również przedmiot zakupu, przechodzi na sprzedawcę jego posiadanie.

    W związku ze złożeniem oświadczenia o odstąpieniu od umowy sprzedaży żądam zwrotu świadczenia wzajemnego, tj. kwoty ………., którą zapłaciłem gotówką w chwili zawarcia umowy, jak i kwoty z polisy ubezpieczenia „przypadkowe uszkodzenie i kradzież” nr …. z dnia 02-05-2019r w terminie 14 dni od dnia dostarczenia Sprzedawcy niniejszego oświadczenia.

    Po bezskutecznym upływie wyznaczonego terminu, to znaczy gdy nie dostanę informacji, że mogę odebrać osobiście świadczenie wzajemne, wykorzystam wszelkie dostępne środki prawne służące ochronie praw konsumenckich, nie wyłączając procesu cywilnego.

    Pismo wykonano w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach, po jednym dla każdej ze stron.

    Załączniki:

    1. Telefon Sony Xperia XA2 Plus H4413 Dual SIM ( nr IMEI ............)
    2. Kopia dowodu zakupu FV....
    3. Kopia pakietu ubezpieczenia "przypadkowe uszkodzenie i kradzież".
    4. Kopia Raportu serwisowego do reklamacji nr ..
    5. Kopia Raportu serwisowego do reklamacji nr ..
    6. Opakowanie telefonu wraz zasilaczem, słuchawkami i dokumentacją techniczną.


    Podpis
    Ostatnio edytowane przez grammwgre ; 16-10-2019 o 09:25

  • #20

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    5,652
    Telefon
    L 930, 950XL DS, iPXs
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    717
    Podziękowano
    1,809(1,051)
    Wpisów na blogu
    36
    Napisz mi więcej o ubezpieczeniu tego telefonu; kto jest ubezpieczycielem i z kim zawierałeś umowę ( z ubezpieczycielem czy z pośrednikiem - sprzedawcą telefonu ). Najlepiej byłoby, gdybyś wrzucił tu skan warunków tej umowy albo link do nich.

  • Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni

    Informacje o wątku

    Użytkownicy przeglądający ten wątek

    Aktualnie 1 użytkownik(ów) przegląda ten wątek. (0 zarejestrowany(ch) oraz 1 gości)

    Podobne wątki

    1. Odpowiedzi: 253
      Ostatni post / autor: 14-12-2017, 19:54
    2. Odstąpienie od umowy po naprawach gwarancyjnych
      Przez iqua w dziale Rękojmia/ niezgodność towaru z umową
      Odpowiedzi: 133
      Ostatni post / autor: 25-08-2017, 08:24
    3. Odstąpienie od umowy z operatorem zawartej na odległość
      Przez Topczes162 w dziale Rękojmia/ niezgodność towaru z umową
      Odpowiedzi: 51
      Ostatni post / autor: 19-10-2015, 18:19

    Uprawnienia umieszczania postów

    • Nie możesz zakładać nowych tematów
    • Nie możesz pisać wiadomości
    • Nie możesz dodawać załączników
    • Nie możesz edytować swoich postów
    •  
    Kontakt
    administracja[at]windowsmania.pl

    Kopiowanie zawartości strony bez zezwolenia zabronione
    Dołącz do nas