Tweety na temat @windowsmaniapl
r   e   k   l   a   m   a
Strona 1 z 4 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 40

Wątek: Odstąpienie od umowy sprzedaży [telefon Sony]

  1. #1

    OFF-LINE

    Dołączył
    17.08.2019
    Posty
    73
    Telefon
    sony xperia
    Dziękuję
    26
    Podziękowano
    8(8)

    Odstąpienie od umowy sprzedaży [telefon Sony]

    Reklama:
    Witam, czy wzór odstąpienia od umowy z wypowiedzi #12 nadal jest aktualny?
    [Honor 7] Kolejna batalia z EURO RTV AGD

    Telefon marki Sony xyz (tajemniczo, bo sprzedawcy mogą tu zaglądać )
    Problem z wyświetlaczem (przebarwienie) pojawił się już po dwóch miesiącach od daty zakupu więc oddałem do sklepu xyz, aby naprawili w ramach gwarancji.
    Po wymianie wyświetlacza minęły 3 miesiące i pojawił się identyczny problem z wyświetlaczem więc telefon oddałem ponownie do sklepu, ale tym razem rękojmia.

    Dostałem odpowiedź na e-mail, że autoryzowany serwis wymienił wyświetlacz i mogę odebrać telefon.
    Podejrzewam, że ten model ma jakąś wadę wyświetlaczy więc mam zamiar odstąpić od umowy.
    Ostatnio edytowane przez grammwgre ; 21-08-2019 o 12:44

  2. Pani SponsorPanna Google jest aktywna
    Avatar Panny Google


    Dołączył
    24-08-2012
    Skąd
    Internet
    Telefon
    Lumia 900
    Operator
    Play
    Postów
    2134
    Podziękowano
    871(239)
  • #2

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    5,674
    Telefon
    L 930, 950XL DS, iPXs
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    722
    Podziękowano
    1,817(1,059)
    Wpisów na blogu
    36
    Pierwsze pytanie: czy telefon ten kupiłeś jako konsument ( nie na firmę)?
    Po drugie, jakie żądanie zgłosiłeś przy składaniu reklamacji z tytułu rękojmi?

    Myślę, że powinieneś jeszcze powstrzymać się ze składaniem odstąpienia od umowy sprzedaży. Twoja pierwsza reklamacja z tytułu rękojmi jeszcze się nie zakończyła ( jest cały czas w biegu ) i na tym powinniśmy teraz się skupić.

  • #3

    OFF-LINE

    Dołączył
    17.08.2019
    Posty
    73
    Telefon
    sony xperia
    Dziękuję
    26
    Podziękowano
    8(8)
    Dziękuję za zainteresowanie

    Telefon kupiłem, jako konsument.
    A co do żądania, to napisałem, że telefon ma wadę ukrytą (przebarwienia), a co za tym idzie poprosiłem o zwrot gotówki nie wspominając o naprawie telefonu.

  • #4

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    5,674
    Telefon
    L 930, 950XL DS, iPXs
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    722
    Podziękowano
    1,817(1,059)
    Wpisów na blogu
    36
    Zażądaj pisemnie uzasadnienia na piśmie decyzji o rozpatrzeniu Twojej reklamacji, do czasu ich odpowiedzi nie odbieraj telefonu od sprzedawcy.
    Jeżeli chcesz przygotuj projekt pisma ( krótkiego ), a ja na niego zerknę przed oddaniem go sprzedawcy.

  • #5

    OFF-LINE

    Dołączył
    17.08.2019
    Posty
    73
    Telefon
    sony xperia
    Dziękuję
    26
    Podziękowano
    8(8)
    W międzyczasie dostałem odpowiedź drogą elektroniczną (e-mail).

    W wiadomości do sklepu zadałem pytanie czy odstąpienie od umowy mam wysłać drogą elektroniczną czy mam dostarczyć do ich salonu.
    Poniżej odpowiedź.

    "Dzień dobry,

    Dziękuję za wiadomość.

    Informuję, że zgodnie z regulaminem spółki ... odstąpienie od umowy bez podawania przyczyny możliwe było w terminie 15 dni od dnia wydania rzeczy.

    W reklamowanym przez Pana urządzeniu wymieniono wyświetlacz, głośnik, elementy obudowy, kable RF, płytkę złącza USB oraz taśmę przycisków bocznych – a zatem urządzenie zostało doprowadzone do stanu zgodnego z umową.

    Jeżeli nie zgadza się Pan z decyzją spółki ... może Pan ponownie zareklamować produkt z tytułu rękojmi bądź gwarancji. W tym miejscu wskazuję, że gwarancja jest uregulowana w art. 577-581 Kodeksu cywilnego) i kieruje się ją do gwaranta urządzenia, natomiast rękojmia – w art. 556-576 Kodeksu cywilnego i jest kierowana do sprzedawcy.

    W razie pytań w sprawie – pozostaję do dyspozycji."

    Nie wiem dlaczego wymienili elementy obudowy jeśli była w dobrym stanie, jak i złącze USB, z którym nie miałem nigdy problemu.
    Jedynym problemem była wada wyświetlacza.

    Przyznam, że w temacie gwarancji, rękojmi jestem zielony więc czekam na dalsze instrukcję, jeśli można

    ps.
    Jeśli zajdzie taka potrzeba, to udostępnię dane sprzedawcy.

  • #6

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    5,674
    Telefon
    L 930, 950XL DS, iPXs
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    722
    Podziękowano
    1,817(1,059)
    Wpisów na blogu
    36
    Rozumiem, że ten telefon kupiłeś przez Internet, stąd pewnie sprzedawca napisał o 15 dniach od dnia wydania rzeczy. Wygląda na to, że nikt dotąd nie składał mu oświadczenia o odstąpieniu od umowy sprzedaży w ramach rękojmi. Albo udaje, że nie wie o co chodzi. Czy sprzedawca ma „X” w nazwie?
    Wrzuć proszę link do regulaminu spółki.

  • #7

    OFF-LINE

    Dołączył
    17.08.2019
    Posty
    73
    Telefon
    sony xperia
    Dziękuję
    26
    Podziękowano
    8(8)
    Tak sprzedawca ma "X" w nazwie
    https://www.x-kom.pl/regulamin

    edit
    Telefon zamówiłem na ich stronie i odebrałem osobiście w jednym z ich salonów.
    Ostatnio edytowane przez grammwgre ; 21-08-2019 o 22:07

  • #8

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    5,674
    Telefon
    L 930, 950XL DS, iPXs
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    722
    Podziękowano
    1,817(1,059)
    Wpisów na blogu
    36
    To mi sę trafił „przeciwnik”
    W jaki sposób składałeś reklamację z tytułu rękojmi, przez ich formularz czy w punkcie stacjonarnym?
    Jakie informacje zostały zapisane na dokumencie przyjęcia telefonu do reklamacji, możesz wrzucić scan ( z ukryciem danych identyfikacyjnych zarówno Twoich, jak i telefonu )?

  • #9

    OFF-LINE

    Dołączył
    17.08.2019
    Posty
    73
    Telefon
    sony xperia
    Dziękuję
    26
    Podziękowano
    8(8)
    Reklamację składałem w jednym z ich salonów.
    Załączam skan dokumentu + copy/paste reklamacji (rękojmi)
    Kopiuj wklej ponieważ nie chcę, aby widoczny był mój charakter pisma.
    Rękojmia napisana na szybko w ich salonie dlatego wygląda tak, a nie inaczej

    Copy/Paste

    Moje dane data miejscowość

    Rękojmia.


    Telefon posiada wadę ukrytą, a dokładnie problemy z wyświetlaczem (przebarwienie).
    Telefon był już raz naprawiany w miesiącu kwiecień.
    Ponownie wyświetlacz ma przebarwienie z prawej strony, a co za tym idzie jest to wada ukryta tego modelu.
    Ponieważ jest to wada ukryta proszę o zwrot gotówki za telefon, który kupiłem z wadą ukrytą wyświetlacza.

    Poniżej mój podpis.
    Stempelek salonu x-kom z dopiskiem „przyjęto do rozpatrzenia”
    Podpis pracownika salonu x-kom.

    x-kom.jpg

  • Jeden użytkownik podziękował grammwgre za ten post:

    ali_cja (23-08-2019)

  • #10

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    5,674
    Telefon
    L 930, 950XL DS, iPXs
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    722
    Podziękowano
    1,817(1,059)
    Wpisów na blogu
    36

    Propozycje działania

    **Ukryta zawartość: Naciśnij przycisk Dziękuję a następnie odśwież stronę**


    Źródło: Kodeks cywilny:

    *)
    ”...
    Art. 560 Kc. § 1. Jeżeli rzecz sprzedana ma wadę, kupujący może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, chyba że sprzedawca niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla kupującego wymieni rzecz wadliwą na wolną od wad albo wadę usunie.
    ...”



    **) „...
    Art. 560 § 2. Jeżeli kupującym jest konsument, może zamiast zaproponowanego przez sprzedawcę usunięcia wady żądać wymiany rzeczy na wolną od wad albo zamiast wymiany rzeczy żądać usunięcia wady, chyba że doprowadzenie rzeczy do zgodności z umową w sposób wybrany przez kupującego jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów w porównaniu ze sposobem proponowanym przez sprzedawcę. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wartość rzeczy wolnej od wad, rodzaj i znaczenie stwierdzonej wady, a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie narażałby kupującego inny sposób zaspokojenia. ...”

    ***)
    „...
    Art. 560 § 4. Kupujący nie może odstąpić od umowy, jeżeli wada jest nieistotna.
    ...”

  • Jeden użytkownik podziękował ali_cja za ten post:

    grammwgre (23-08-2019)

    Strona 1 z 4 1234 OstatniOstatni

    Informacje o wątku

    Użytkownicy przeglądający ten wątek

    Aktualnie 1 użytkownik(ów) przegląda ten wątek. (0 zarejestrowany(ch) oraz 1 gości)

    Podobne wątki

    1. [Laptop Dell] Odstąpienie od umowy sprzedaży
      Przez klosowa w dziale Rękojmia/ niezgodność towaru z umową
      Odpowiedzi: 28
      Ostatni post / autor: 12-01-2018, 03:37
    2. Odpowiedzi: 253
      Ostatni post / autor: 14-12-2017, 20:54
    3. Odstąpienie od umowy po naprawach gwarancyjnych
      Przez iqua w dziale Rękojmia/ niezgodność towaru z umową
      Odpowiedzi: 133
      Ostatni post / autor: 25-08-2017, 09:24

    Tagi dla tego wątku

    Uprawnienia umieszczania postów

    • Nie możesz zakładać nowych tematów
    • Nie możesz pisać wiadomości
    • Nie możesz dodawać załączników
    • Nie możesz edytować swoich postów
    •  
    Kontakt
    administracja[at]windowsmania.pl

    Kopiowanie zawartości strony bez zezwolenia zabronione
    Dołącz do nas