Tweety na temat @windowsmaniapl
r   e   k   l   a   m   a
Strona 5 z 8 PierwszyPierwszy 12345678 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 41 do 50 z 71

Wątek: Odrzucona reklamacja w ramach gwarancji. Czy można reklamować z tytułu rękojmi?

  1. #41

    OFF-LINE

    Dołączył
    01.10.2013
    Posty
    776
    Telefon
    Nokia Lumia 930 Black
    Dziękuję
    25
    Podziękowano
    26(25)
    Reklama:
    Alicja, bardzo dziękuję za próbę pomocy. Przestudiuję te przepisy jednak już śpieszę z jedną odpowiedzią. Była składana reklamacja z tytułu rękojmi z żądaniem wymiany sprzętu nas nowy.
    T-Mobile ustosunkowało się do tego tak, że wysłali Lumię do serwisu aby mieć opinie czy faktycznie wymiana jest należna bądź konieczna.
    Regenersis oczywiście wady nie widzi wiec salon nie ma podstaw aby wymienić smartfona.
    Musiałbym dokonać ekspertyzy we własnym zakresie i iść z nimi na sąd.

  2. Pani SponsorPanna Google jest aktywna
    Avatar Panny Google


    Dołączył
    24-08-2012
    Skąd
    Internet
    Telefon
    Lumia 900
    Operator
    Play
    Postów
    2134
    Podziękowano
    871(239)
  • #42

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    5,231
    Telefon
    L 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    670
    Podziękowano
    1,416(869)
    Wpisów na blogu
    36
    Jeżeli chodzi o rękojmię, to zgodnie z treścią art.560.§ 1.Kodeksu cywilnego "Jeżeli rzecz sprzedana ma wady, kupujący może od umowy odstąpić albo żądać obniżenia ceny.
    Jednakże kupujący nie może od umowy odstąpić, jeżeli sprzedawca niezwłocznie wymieni rzecz wadliwą na rzecz wolną od wad albo niezwłocznie wady usunie. Ograniczenie to nie ma zastosowania, jeżeli rzecz była już wymieniona przez sprzedawcę lub naprawiana, chyba że wady są nieistotne..."

    Czyli, w ramach reklamacji przysługiwały kupującej 2 uprawnienia; odstąpienie od umowy lub żądanie obniżenia ceny. Kupującej nie przysługiwało, w ramach rękojmi, żądanie wymiany rzeczy wadliwej na wolną od wad. To jest prawo i wola sprzedawcy, gdy nie chce by kupujący od umowy odstąpił. Może również niezwłocznie wadę usunąć, ale zdaje się, że tu raczej chodzi o sytuację gdy sprzedawca jest zarazem wytwórcą rzeczy. Niestety, nie wiem czy sprzedawca, w ramach rękojmi, może oddać sprzęt do naprawy do zewnętrznego serwisu. I tu bym, ewentualnie, szukała początku Twojej sprawy! Nie wiem, jakie byłyby teraz efekty odstąpienia od umowy / oczywiście umowy kupna samego telefonu a nie umowy o świadczenie usług, chyba że,.../. Miałam podobną do Twojej sprawę z Plusem, ale to wykracza już poza temat wątku.
    Domyślam się, że odpowiedzialność z tytułu rękojmi nie została wyłaczona /Art. 558. § 1. Kc/
    Rada, by udać się do Rzecznika Konsumentów jest jak najbardziej zasadna.Raczej kiepsko rokuję "mediacji"/ potrzebna jest zgoda obu stron sporu a nie sądzę, że operator się zgodzi/. Jednakże, interwencja Rzecznika może zdziałać cuda.
    Mam do Ciebie prośbę, żebyś pisemnie zwrócił się/oczywiście w imieniu tej pracodawczyni/ do operatora o przedstawienie obowiązującej procedury postępowania w przypadku reklamowania sprzętu w ramach rękojmi/ w stanie prawnym obowiązującym do 25 grudnia 2014 r./. Otrzymana odpowiedź ukierunkuje nas bardziej w jakim kierunku możemy pójść i może się przydać w ewentualnym procesie.

  • #43

    OFF-LINE

    Dołączył
    01.10.2013
    Posty
    776
    Telefon
    Nokia Lumia 930 Black
    Dziękuję
    25
    Podziękowano
    26(25)
    Prawo działa tak aby zniechęcić.
    Ja nie będę za 500-600zł się sądził z salonami czy serwisami. Kasy na własne ekspertyzy kłaść nie będę (mówię tu w imieniu posiadaczki tego dziadostwa).
    Po prostu cała rodzina będzie miała zakaz kupowania z T-Mobile oraz telefonów Nokia bądź teraz M$.
    Na szczęście klient może zaprotestować własnym portfelem.


    PS. Jeszcze mnie taka myśl naszła już wcześniej (jak odmówią wymiany bo nie stwierdzą, że telefon się wyłącza).
    Czy ze względu na źle spasowaną obudowę mogę się powołać na rękojmię ?
    Raz była wymieniana klapka i nadal problem niespasowania występuje więc mniemam, że to nie wina klapki, a obudowy telefonu.
    Ostatnio edytowane przez kaeres ; 20-01-2015 o 10:38

  • #44

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    5,231
    Telefon
    L 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    670
    Podziękowano
    1,416(869)
    Wpisów na blogu
    36
    Prawo nie zniechęca, tylko stara się chronić interesy obu stron. W opisywanej przez Ciebie sytuacji jesteście wobec prawa jako równoprawne podmioty/ tzw. dwa podmioty gospodarcze/. Gdybyś to Ty był kupującym / jako osoba dokonująca zakupu poza zakresem działalności gospodarczej czy zarobkowej/, prawo chroniłoby Cię mocniej /jako konsumenta/. To nie prawo kiepsko chroni, myślę że jest wprost przeciwnie, tylko kupujący nie potrafią bądź nie chcą z swoich praw dochodzić. W świadomości nabywcy, w przypadku wystąpienia wady, jest tylko jedna myśl -" sprzęt leci na serwis".
    Odnośnie zapytania w PS. - oczywiście, prawo Ci na to pozwala. W tej sytuacji, właściwie nie masz nic do stracenia. Tylko pamiętaj, czego możesz żądać w ramach rękojmi ( odstąpisz od umowy czy będziesz żądał obniżenia ceny?) i o tym, żeby do sprzedawcy zwracać się tylko pisemnie /zostawić pismo w salonie, z potwierdzeniem na drugim egzemplarzu, bądź drogą pocztową/. W piśmie, jeżeli zdecydujesz się na rękojmię, powołaj się na nieskuteczność naprawy.

  • #45

    OFF-LINE

    Dołączył
    01.10.2013
    Posty
    776
    Telefon
    Nokia Lumia 930 Black
    Dziękuję
    25
    Podziękowano
    26(25)
    Jeżeli firma będzie chciała odstąpić od umowy to chodzi o umowę kupna/sprzedaży danego urządzenia czy w ogóle o umowę z T-Mobile na ich świadczenia ?

    Edit.

    Ok, mam już nieco więcej świeżych informacji.
    Telefon wrócił z 5 reklamacji (tym razem z SBE Piaseczno.

    W piśmie od nich jest co następuje.

    Przeprowadzili testy urządzenia. Stwierdzili niestabilność pracy urządzenia oraz przyczynę jego występowania. Niestety, w chwili obecnej nie ma możliwości usunięcia przyczyny występowania zgłoszonego problemu.
    Jednocześnie informują, że nie stwierdzono negatywnego wpływu na poprawne działanie INNYCH funkcji telefonu. Urządzenia spełnia normy i specyfikacje producenta.
    Uprzejmie proszą o kontakt z ich serwisem PO upływie 45 dni od otrzymania tej informacji w celu ustalenia możliwości dalszego postępowania.

    W imieniu producenta, firmy NOKIA oraz własnym bardzo przepraszają.


    JEDNOZNACZNIE STWIERDZONO WADĘ ... po wizycie w Regenersis które już po raz drugi wady nie widzi !

    Proszę o szablon pisma z którym firma ma żądać odstąpienia od umowy bo chyba Regenersis już nie będzie robił z siebie debili podważając kolejny raz opinię serwisu NOKIA.

    Czy pismo może tak brzmieć ?

    REKLAMACJA

    Zgodnie z Art. 560§1 Kodeksu Cywilnego odstępujemy od umowy kupna sprzedaży telefonu Nokia Lumia 925 Biała, wymienionego na FV Q49913700214 z dnia 20.02.2014.
    Żądanie to opieramy na opinii Autoryzowanego Centrum Serwisowego Nokia, który stwierdza wspomnianą od 5 reklamacji niestabilność urządzenia, a której Regenersis nie chce zaakceptować odsyłając urządzenie raz po raz jako sprawne.
    Żądamy zwrotu poniesionych kosztów z wspomnianej wyżej faktury. Kosztów związanych z wysyłaniem urządzenia kurierem do Autoryzowanego Centrum Serwisowego Nokia / SBE Piaseczno się zrzekamy.

    Z poważaniem
    Ostatnio edytowane przez kaeres ; 20-01-2015 o 14:26

  • #46

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    5,231
    Telefon
    L 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    670
    Podziękowano
    1,416(869)
    Wpisów na blogu
    36
    Widzę, że doszedłeś do wniosku odstąpienia od umowy sprzedaży telefonu. Moim zdaniem, jest to najrozsądniejsze rozwiązanie. Pozostaje jednak kwestia ceny, jaka widnieje na fakturze a wartością L925 w chwili podpisania umowy? W swoim piśmie żądasz zwrotu kosztów z faktury, czy to słuszne?
    To po pierwsze.
    Po drugie, opisałałabym w piśmie reklamacyjnym , w skrócie, historię napraw z rozwinięciem opinii ACSN. Tak, żebyś wszystko miał w jednym dokumencie.
    Po trzecie, skontaktowałabym się jeszcze przed złożeniem reklamacji z ACSN i wysłuchała, co mają do zaproponowania.

  • #47

    OFF-LINE

    Dołączył
    01.10.2013
    Posty
    776
    Telefon
    Nokia Lumia 930 Black
    Dziękuję
    25
    Podziękowano
    26(25)
    Nie rozumiem tego stwierdzenia czy słusznie firma żąda zwrotu kosztów z FV ?

    Chodzi mi zwrot pieniędzy za telefon.

    Kontaktowałem się z ACSN. Dowiedziałem się, że mogą to naprawić (wg. mnie próbować) jak już po 45 dniach będą mieli części, których teraz nie mieli do naprawy.

    Po tym czasie to chyba wygaśnie firmie możliwość ubiegania się o rękojmię bo chyba jest rok.

    FV jest z 20.02.2014.

  • #48

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    5,231
    Telefon
    L 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    670
    Podziękowano
    1,416(869)
    Wpisów na blogu
    36
    Zgadza się, termin biegnie. Jeżeli możesz zdradzić, jaka kwota jest na fakturze?

  • #49

    OFF-LINE

    Dołączył
    01.10.2013
    Posty
    776
    Telefon
    Nokia Lumia 930 Black
    Dziękuję
    25
    Podziękowano
    26(25)
    1243,25 netto / 1529,20 brutto.

  • #50

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    5,231
    Telefon
    L 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    670
    Podziękowano
    1,416(869)
    Wpisów na blogu
    36
    OK, teraz rozumiem. Myślałam, że kwota jest dużo niższa. No, to dawaj z reklamacją.

  • Strona 5 z 8 PierwszyPierwszy 12345678 OstatniOstatni

    Informacje o wątku

    Użytkownicy przeglądający ten wątek

    Aktualnie 1 użytkownik(ów) przegląda ten wątek. (0 zarejestrowany(ch) oraz 1 gości)

    Podobne wątki

    1. Zakup na Allegro - reklamacja z tytułu rękojmi
      Przez mini21 w dziale Rękojmia/ niezgodność towaru z umową
      Odpowiedzi: 13
      Ostatni post / autor: 21-05-2015, 22:40
    2. Odpowiedzi: 46
      Ostatni post / autor: 12-05-2015, 16:41
    3. Gdzie oddać w ramach gwarancji
      Przez makap w dziale Gwarancja
      Odpowiedzi: 10
      Ostatni post / autor: 29-04-2015, 22:45

    Tagi dla tego wątku

    Uprawnienia umieszczania postów

    • Nie możesz zakładać nowych tematów
    • Nie możesz pisać wiadomości
    • Nie możesz dodawać załączników
    • Nie możesz edytować swoich postów
    •  
    Kontakt
    administracja[at]windowsmania.pl

    Kopiowanie zawartości strony bez zezwolenia zabronione
    Dołącz do nas