Tweety na temat @windowsmaniapl
r   e   k   l   a   m   a
Strona 4 z 8 PierwszyPierwszy 12345678 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 31 do 40 z 71

Wątek: Odrzucona reklamacja w ramach gwarancji. Czy można reklamować z tytułu rękojmi?

  1. #31

    OFF-LINE
    Moderator Globalny Awatar to_ja

    Dołączył
    30.09.2012
    Lokalizacja
    127.0.0.1
    Posty
    4,529
    Telefon
    Samsung Galaxy S7
    FW
    7
    Operator
    Orange
    Dziękuję
    705
    Podziękowano
    1,258(661)
    Reklama:
    Gwarant może zapisać coś w warunkach gwarancji, ale nie musi. Natomiast w przypadku powołania się na ustawę przytoczoną przez @Sigma sprzedawca nie powinien odsyłać telefonu na naprawę gwarancyjną, więc tę kwestię trzeba teraz egzekwować(o ile nie oddano telefonu w ramach gwarancji z żądaniem wymiany).
    Samsung Galaxy S7

  2. Pani SponsorPanna Google jest aktywna
    Avatar Panny Google


    Dołączył
    24-08-2012
    Skąd
    Internet
    Telefon
    Lumia 900
    Operator
    Play
    Postów
    2134
    Podziękowano
    871(239)
  • #32

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    5,231
    Telefon
    L 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    670
    Podziękowano
    1,416(869)
    Wpisów na blogu
    36
    @kaeres; ja bym nie odbierała tego telefonu, tylko sporządziła pismo z żądaniem obniżenia ceny za telefon albo z informacją o odstąpieniu od umowy sprzedaży. W przypadku odstąpienia od umowy/ czyli będziesz miał roszczenie o zwrot kasy za telefon/ możesz również żądać odszkodowania za poczynione nakłady/ np.folia, etui/. Wybór; odstąpienie czy obniżka należy do Ciebie, bo sprzedawca nie wykonał reklamacji zgodnie z Twoją wolą. Możesz sobie z tym nie poradzić, więc najlepiej by było, gdybyś poszedł do najbliższego Rzecznika Konsumentów i opowiedział całą sytuację. Rzecznik najpewniej pomoże Ci napisać pismo i wskaże dalsze kroki. Podejrzewam, że nie obejdzie się bez procesu cywilnego. Ale nie martw się, Rzecznik napisze Ci powództwo.
    Ostatnio edytowane przez ali_cja ; 27-10-2014 o 18:32

  • #33

    OFF-LINE

    Dołączył
    22.11.2013
    Posty
    449
    Telefon
    iP 6
    Dziękuję
    3
    Podziękowano
    36(34)
    Chyba pozew??

  • #34

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    5,231
    Telefon
    L 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    670
    Podziękowano
    1,416(869)
    Wpisów na blogu
    36
    no, może być i pozew.

    --- Post Połączono 18:50 --- Poprzedni Post napisano 18:45 ---

    Przepraszam, to taka moja maniera.
    A ponadto, jestem trochę przymulona-właśnie podróżuję pociągiem.

  • #35

    OFF-LINE

    Dołączył
    22.11.2013
    Posty
    449
    Telefon
    iP 6
    Dziękuję
    3
    Podziękowano
    36(34)
    Nie wiem czy maniera uzasadnia błędne nazewnictwo. Miłej podróży.

  • #36

    OFF-LINE

    Dołączył
    01.10.2013
    Posty
    776
    Telefon
    Nokia Lumia 930 Black
    Dziękuję
    25
    Podziękowano
    26(25)
    Witam ponownie.
    Nie chciałem Was zamęczać szczególikami, które by czyniły moje posty nieczytelnymi bądź trudnymi w odbiorze poprzez natłok informacji. Sądziłem, że zdawkowe i najważniejsze informacje będą istotą do rozeznania w temacie ale chyba popełniłem błąd.
    Ja jestem zszokowany zachowaniem T-Mobile bo okazuje się, że wg. nich nie ma możliwości wymiany na nowy model.
    Telefon jest odebrany. Już tłumaczę nieco szerzej ale postaram się to zrobić w pkt./ żołniersko.

    1. Telefon jest użytkowany przez moją żonę ale właścicielem na fakturze jest firma w której pracuje. Tak więc chyba inne prawa czy przepisy tutaj obowiązują.
    2. 20.02.2014 - kupno telefonu. T-Mobile salon w naszym mieście Rybniku ale na FV jest T-Mobile S.A. Warszawa.
    3. 07.05.2014 - złożenie pierwszej reklamacji do salonu w Rybniku. Telefon gubił zasięg, trzeszczała obudowa - prośba o jej wymianę, tel się wyłączał/restartował sam z siebie.
    4. 12.05.2014 - data wydania z serwisu (Regenersis). Opis działań: CARE BACK COVER ASSY i ANTENA COAX CABLE). Odebranie urządzenia z salonu.
    5. Problemy nadal występują te same, ponadto dodatkowo uszkodzona klapka (nie wymieniona nawet - wypisali, ze wymieniona a to nie prawda).
    6. 28.05.2014 - złożenie drugiej reklamacji do salonu w Rybniku (te same usterki).
    7. 05.06.2014 - data wydania z serwisu Regenersis z reklamacją odrzuconą. Opis poserwisowy - TELEFON SPRAWNY, REKLAMACJA BEZZASADNA.
    8. Wszystkie objawy usterek występują - resety, gubienie zasięgu, stara klapka do tego pogięta przez serwis.
    9. 18.06.2014 - złożenie trzeciej reklamacji tym razem do SBE Polska w Piasecznie (autoryzowany serwis NOKIA).
    10. 20.06.2014 - data wydania z SBE. Wymienione: CONNECTOR LATCH ASSEMBLY, 4BJ BOTTOM ASSY, COVER ASSY WHITE, CONNECTOR ASSY CARE. Odbiór z salonu w Rybniku (dogadane aby tam odesłali).
    11. Przestał gubić nagminnie zasięg ale się zdarzało, że czasami rozłączało rozmowę. Klapka wymieniona ale nadal odstaje z jednej strony. Pojawiły się codzienne WYŁĄCZANIE telefonu (odcinało prąd, pomagało kilkunastosekundowe vol+ i power). Żona mając w wyobraźni kolejne tygodnie bez telefonu postanowiła przeczekać chociażby wakacje z tym wadliwym sprzętem.
    12. 21.10.2014 - Zwrócenie się do T-Mobile salon w Rybniku o wymianę telefonu na nowy z pismem żądającym wymiany towaru na nowy podparty paragrafami art.9 ust 1 i art.8 ust 1 o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej (ale nie wiem i proszę o podpowiedź czy te ustawy mają się tak samo do osoby prywatnej jak i do firmy ?).
    13. 27.10.2014 - sms z T-Mobile w Rybniku, że telefon został naprawiony przez Regenersis!
    14. 28.10.2014 - rozmowa telefoniczna z T-Mobile Rybnik, że oni nie mogą wydać nowego telefonu ponieważ czekali co powie serwis. Regenersis go naprawił wymieniając płytę główną (wg. rozmowy telefonicznej z T-Mobile) więc nie ma podstaw do żadnych wymian.
    15. 29.10.2014 - pismo do T-Mobile Rybnik, że nie przyjmujemy naprawionego modelu tylko tak jak w zgłoszeniu z 21.10.2014 rościmy sobie nadal prawo do jego wymiany na nowy.

    16. Wszystkie te wizyty w salonie T-Mobile MUSI wykonywać właściciel firmy w imieniu mojej żony (pkt 15 również tak było). A, że nie jest bezpośrednim użytkownikiem tego telefonu tylko przekazywał pisma, telefon i odbierał go to nie można było bezpośrednio działać w salonie.

    17. 29.10.2014 - podczas tej ostatniej wizyty szefowej firmy w salonie T-Mobile celem dostarczenia pisma z pkt 15 ekspedient/konsultant nadal się upierał, że nie wymienią telefonu na nowy i gdy tego telefonu nie odbierze teraz to ten będzie sobie leżał bezczynnie. Nastąpiło połączenie telefoniczne z moją żoną, której dokładnie takie wiadomości zostały przekazane. Jeżeli chcemy się nadal starać o jego wymianę to mamy go odesłać do T-Mobile centrala w Warszawie. Wobec tego postanowiła telefon jednak odebrać (poprzez szefową).

    18. Nic nie zostało wymienione (żadna płyta główna tak jak twierdził koleś przez telefon). Protokół mówi jedynie o wgraniu oprogramowania, zestrojenia anteny i pouczeniu jak się powinno używać sprzęt.
    I co teraz robić ?
    Ostatnio edytowane przez kaeres ; 30-10-2014 o 13:06

  • #37

    OFF-LINE
    Moderator Globalny Awatar to_ja

    Dołączył
    30.09.2012
    Lokalizacja
    127.0.0.1
    Posty
    4,529
    Telefon
    Samsung Galaxy S7
    FW
    7
    Operator
    Orange
    Dziękuję
    705
    Podziękowano
    1,258(661)
    Cytat Zamieszczone przez kaeres Zobacz posta
    12. 21.10.2014 - Zwrócenie się do T-Mobile salon w Rybniku o wymianę telefonu na nowy z pismem żądającym wymiany towaru na nowy podparty paragrafami art.9 ust 1 i art.8 ust 1 o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej (ale nie wiem i proszę o podpowiedź czy te ustawy mają się tak samo do osoby prywatnej jak i do firmy ?
    Wróć skoro telefon jest kupiony na firmę to pozostaje tylko rękojmia.

    Sprzęt jest kupiony na firmę, więc firma powinna złożyć pismo w salonie korzystając z rękojmi. Znajdziesz w Internecie wzór takiego pisma(a jeśli nie znajdziesz to poszukam gdzieś moje), opiszesz dokładnie co zostało wykonane i co obecnie nie jest OK. Sprzedawca ma 14 dni na ustosunkowanie się do tego pisma, jeśli będzie milczał tzn. że przyjął roszczenia za słuszne. Bardzo możliwe jest, że sprzęt trafi znowu do serwisu i tu musisz konsekwentnie pilnować opcji, którą wybierzesz, czyli najprawdopodobniej wymiana na nowy egzemplarz pozbawiony wad. Pilnuj też, abyś dostał potwierdzenie przyjęcia zgłoszenia, gdyż inaczej wiele nie zdziałasz.

    Miałem podobnie z inną Nokią i 3 krotne wizyty w serwisie nie pomogły, więc odesłałem sprzęt wraz z pismem do sprzedawcy i udało się odzyskać pełen zwrot kosztów(sprzęt był już niedostępny w sprzedaży), więc życzę powodzenia.
    Samsung Galaxy S7

  • #38

    OFF-LINE

    Dołączył
    01.10.2013
    Posty
    776
    Telefon
    Nokia Lumia 930 Black
    Dziękuję
    25
    Podziękowano
    26(25)
    Proszę o to pismo bo już i ręce opadają.
    Kolejny raz w reklamacji, tym razem w Nokia i tylko wygrali nowe programowanie.
    Salon się ustosunkuje w ten sposób, że oni się opierają na opinii serwisu.
    A serwis twierdzi, że telefon jest sprawy i nie ma podstaw do wymiany. To jest oficjalne stanowisko T-Mobile, serwisu Nokia i serwisu Regenersis.
    Co ja mogę pismem uzyskać skoro ich serwisy twierdzą, że telefon jest sprawy ?

  • #39

    OFF-LINE

    Dołączył
    22.11.2013
    Posty
    449
    Telefon
    iP 6
    Dziękuję
    3
    Podziękowano
    36(34)
    Mediacja Rzecznika Praw Konsumentów albo droga sądowa i biegły.

  • #40

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    5,231
    Telefon
    L 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    670
    Podziękowano
    1,416(869)
    Wpisów na blogu
    36
    Cytat Zamieszczone przez kaeres Zobacz posta
    3. 07.05.2014 - złożenie pierwszej reklamacji do salonu w Rybniku. Telefon gubił zasięg, trzeszczała obudowa - prośba o jej wymianę, tel się wyłączał/restartował sam z siebie.
    4. 12.05.2014 - data wydania z serwisu (Regenersis). Opis działań: CARE BACK COVER ASSY i ANTENA COAX CABLE). Odebranie urządzenia z salonu.
    Prośba o wymianę; czy takie żądanie zostało zapisane i podpisane przez składającą reklamację. Z jakiego tytułu składana była reklamacja; gwarancji czy z tytułu rękojmi / na podstawie Kodeksu cywilnego/?
    Wysłałam Ci na priv przepisy dot. rekojmi i gwarancji, obowiązujące w chwili zakupu tel. Poczytaj i odpowiedz na powyższe pytania.

  • Strona 4 z 8 PierwszyPierwszy 12345678 OstatniOstatni

    Informacje o wątku

    Użytkownicy przeglądający ten wątek

    Aktualnie 1 użytkownik(ów) przegląda ten wątek. (0 zarejestrowany(ch) oraz 1 gości)

    Podobne wątki

    1. Zakup na Allegro - reklamacja z tytułu rękojmi
      Przez mini21 w dziale Rękojmia/ niezgodność towaru z umową
      Odpowiedzi: 13
      Ostatni post / autor: 21-05-2015, 22:40
    2. Odpowiedzi: 46
      Ostatni post / autor: 12-05-2015, 16:41
    3. Gdzie oddać w ramach gwarancji
      Przez makap w dziale Gwarancja
      Odpowiedzi: 10
      Ostatni post / autor: 29-04-2015, 22:45

    Tagi dla tego wątku

    Uprawnienia umieszczania postów

    • Nie możesz zakładać nowych tematów
    • Nie możesz pisać wiadomości
    • Nie możesz dodawać załączników
    • Nie możesz edytować swoich postów
    •  
    Kontakt
    administracja[at]windowsmania.pl

    Kopiowanie zawartości strony bez zezwolenia zabronione
    Dołącz do nas