Tweety na temat @windowsmaniapl
r   e   k   l   a   m   a
Strona 3 z 8 PierwszyPierwszy 1234567 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 71

Wątek: Odrzucona reklamacja w ramach gwarancji. Czy można reklamować z tytułu rękojmi?

  1. #21

    OFF-LINE

    Dołączył
    01.10.2013
    Posty
    776
    Telefon
    Nokia Lumia 930 Black
    Dziękuję
    25
    Podziękowano
    25(24)
    Reklama:
    S.B.E. Polska naprawiło L925 (usterka której Regenersis nie widziało), wymieniło obudowę.
    Działało do czasu.
    Znów te same objawy.
    Mineło ponad pół roku od zakupu telefonu (20 luty 2014).
    Czy mam jakąś możliwość powołania się na niegodność towaru z umową czy już za późno ?

    Ew. na co się powołać aby przy oddawaniu teraz tego sprzętu żądać wymiany na nowy ?

    EDIT.
    Doczytałem na necie jeszcze takie coś


    "Odpowiedzialność Sprzedawcy za sprzedany towary wynosi 2 lata od wydania danego towaru Konsumentowi. Jednak jedynie w ciągu 6 miesięcy od wydania towaru istnieje domniemanie, że niezgodność istniała w chwili wydania, w późniejszym terminie - obowiązek wykazania tego faktu spoczywa na Konsumencie.
    W razie wymiany towaru na nowy - termin ten biegnie od początku (dotyczy to również podzespołów).
    W przypadku rzeczy używanych, strony mogą termin skrócić - ale na okres poniżej roku.

    WAŻNE! Istotnym jest, aby Konsument zgłosił Sprzedawcy niezgodność towaru z umową maksymalnie do 2 miesiący od zauważenia niezgodności! W przeciwnym razie jego reklamacja zostanie odrzucona.
    Do zachowania terminu wystarczy wysłanie zawidomienia przed jego upływem."

    To pogrubione.
    Dotyczy całego sprzętu ?
    Ostatnio edytowane przez kaeres ; 17-09-2014 o 09:15

  2. Pani SponsorPanna Google jest aktywna
    Avatar Panny Google


    Dołączył
    24-08-2012
    Skąd
    Internet
    Telefon
    Lumia 900
    Operator
    Play
    Postów
    2134
    Podziękowano
    871(239)
  • #22

    OFF-LINE
    Awatar djtonka

    Dołączył
    19.08.2012
    Posty
    20,954
    Telefon
    jakiś amerykański
    FW
    fresz
    Operator
    rydzyk
    Dziękuję
    7,949
    Podziękowano
    222,047(11,126)
    Kolega zajrzy do działu Serwisy

  • #23

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    5,231
    Telefon
    L 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    670
    Podziękowano
    1,415(869)
    Wpisów na blogu
    36
    Ustalmy chronologię i fakty;
    A. Post z 11 czerwca 2014;
    1. Zakup telefonu; 20 luty 2014r[/U][/U].
    2. oddanie do serwisu; początek maja 2014/ wada; zanikanie sygnału, samoczynne restarty, źle spasowana obudowa / nietrzymanie zaczepu/,
    3. Odebranie z serwisu; data ?/ naprawa/ wymiana klapki/
    4. Ponownie oddanie do serwisu data ?; / wada; uszkodzona/ niewymieniona klapka/,
    5. Odrzucenie reklamacji ; data ?/ niestwierdzenie wady w reklamowanym sprzęcie/,
    6. 2 x składana reklamacja do sprzedawcy/ jakie żądanie przedstawiłeś sprzedawcy; chciałeś naprawy a przez to skorzystania z gwarancji, czy żądania miałeś inne / jakie ?/, W pkt.2,3 i 4 oddanie do serwisu i odbiór telefonu to właśnie miejsce składania reklamacji w salonie T-Mobile?
    B. Jaką decyzje konkretnie podjąłeś po 12 czerwca?
    1. „Załatwię to tym razem przez Nokia Care (opisałem im całą tą sytuację o moich obawach w stosunku do Regenersis, itd.).”-w jakiej formie i kiedy wysłałeś pismo i kiedy oraz jaką odpowiedź otrzymałeś?
    2. Post z 17.09 „S.B.E. Polska naprawiło L925 (usterka której Regenersis nie widziało), wymieniło obudowę”-jaki jest opis naprawy przez SBE ?
    ;
    Biorąc pod uwagę okoliczności z pkt. 1, 2, 6, widzę bezproblemowe skorzystanie z uprawnień ustawy konsumenckiej. Możesz, moim zdaniem, żądać wymiany na nowy egzemplarz wolny od wad. Zaznaczając przy tym, że nie życzysz sobie naprawy. To ważne! Możesz przygotować sobie pismo i razem z telefonem zanieść do salonu /jako sprzedawcy/ albo ustnie , do protokołu , przedstawić swoje żądanie i opis wad reklamowanego telefonu. Przed podpisaniem protokołu przyjęcia sprzętu, sprawdź czy niczego nie pominięto w opisie i czy czasami nie podpisujesz Protokołu przyjęcia sprzętu do naprawy !! Gdy sam będziesz sporządzał pismo, powinieneś opisać m.in. że zawiadomiłeś sprzedawcę o wadzie / data pierwszego zgłoszenia w salonie/ przed upływem 6 miesięcy od otrzymania telefonu / wydania rzeczy/ i przed upływem 2 miesięcy od wykrycia wady. Poczekamy spokojnie na decyzję sprzedawcy;
    „art. 8 ust. 3. Jeżeli sprzedawca, który otrzymał od kupującego żądanie określone w ust. 1, nie ustosunkował się do tego żądania w terminie 14 dni, uważa się, że uznał je za uzasadnione.”
    http://www.konsumenci.org/userfiles/...sumenckiej.pdf

    Powodzenia !
    Ostatnio edytowane przez ali_cja ; 17-09-2014 o 17:09

  • #24

    OFF-LINE

    Dołączył
    01.10.2013
    Posty
    776
    Telefon
    Nokia Lumia 930 Black
    Dziękuję
    25
    Podziękowano
    25(24)
    Zrobiłem tak jak piszesz. Oddałem telefon do salonu z rządaniem wymiany na nowy, nie naprawy.
    Po tygodniu (dzisiaj) sms, że naprawiony telefon jest do odebrania w salonie.
    Na moje telefoniczne zapytanie dlaczego naprawiali to odpowiedzieli, że nie ma już takiego prawa ze o trzech reklamacjach należy się wymiana telefonu.
    Co mam robić ?

  • #25

    OFF-LINE
    Moderator Globalny Awatar Sigma

    Dołączył
    10.08.2013
    Posty
    2,808
    Telefon
    L1520/L620
    FW
    Najnowszy stabilny
    Operator
    VM
    Dziękuję
    455
    Podziękowano
    1,788(608)
    Cytat Zamieszczone przez kaeres Zobacz posta
    Zrobiłem tak jak piszesz. Oddałem telefon do salonu z rządaniem wymiany na nowy, nie naprawy.
    Po tygodniu (dzisiaj) sms, że naprawiony telefon jest do odebrania w salonie.
    Na moje telefoniczne zapytanie dlaczego naprawiali to odpowiedzieli, że nie ma już takiego prawa ze o trzech reklamacjach należy się wymiana telefonu.
    Co mam robić ?
    Jeśli postąpiłeś zgodnie z sugestiami @ali_cja, to przedstawiłeś w salonie żądania na piśmie. I masz własną kopię tego pisma. Więc weź to pismo w rękę, idź do salonu i wskaż jakie żądania zaakceptowali. I wtedy pytaj, kiedy sprzęt będzie wydany zgodnie ze wskazanym na piśmie żądaniem. A co do kwestii mitycznych 3 napraw - nie wiem czy kiedykolwiek było takie prawo. Ty się przecież powołujesz na zapisy Ustawy o Szczególnych Warunkach Sprzedaży Konsumenckiej - Art. 8. p. 1. A nie jakieś zapisy mityczne...
    Ostatnio edytowane przez Sigma ; 27-10-2014 o 13:15
    Jeśli pomogłem, kliknij

  • #26

    OFF-LINE

    Dołączył
    22.11.2013
    Posty
    449
    Telefon
    iP 6
    Dziękuję
    3
    Podziękowano
    36(34)
    Tak, kiedyś takie prawo było.

  • #27

    OFF-LINE

    Dołączył
    20.05.2013
    Posty
    216
    Telefon
    np. HTC
    Dziękuję
    32
    Podziękowano
    10(10)
    Cytat Zamieszczone przez nokia.user Zobacz posta
    Tak, kiedyś takie prawo było.

    Nadal cos takiego jest, ale to dotyczy producenta i gwarancji, oraz zalezy od jego dobrej woli czy taki zapis w niej zamieści czy nie, producent może naprawiać do woli.

  • #28

    OFF-LINE

    Dołączył
    22.11.2013
    Posty
    449
    Telefon
    iP 6
    Dziękuję
    3
    Podziękowano
    36(34)
    Dlatego napisałem, że kiedyś takie PRAWO było. Teraz jest tylko dobra wola.

  • #29

    OFF-LINE
    Moderator Globalny Awatar Sigma

    Dołączył
    10.08.2013
    Posty
    2,808
    Telefon
    L1520/L620
    FW
    Najnowszy stabilny
    Operator
    VM
    Dziękuję
    455
    Podziękowano
    1,788(608)
    Cytat Zamieszczone przez nokia.user Zobacz posta
    Dlatego napisałem, że kiedyś takie PRAWO było. Teraz jest tylko dobra wola.
    Właśnie prawo chyba nie. Jedynie niektórzy producenci stosowali taki zapis w warunkach gwarancji (czyli w umowie z nabywcą). Ale prawo chyba nigdy takie nie było.
    Jeśli pomogłem, kliknij

  • #30

    OFF-LINE

    Dołączył
    22.11.2013
    Posty
    449
    Telefon
    iP 6
    Dziękuję
    3
    Podziękowano
    36(34)
    Ja pamiętam, że było, jeszcze w czasach PRL. Ale nie będę się sprzeczał :-)

  • Strona 3 z 8 PierwszyPierwszy 1234567 ... OstatniOstatni

    Informacje o wątku

    Użytkownicy przeglądający ten wątek

    Aktualnie 1 użytkownik(ów) przegląda ten wątek. (0 zarejestrowany(ch) oraz 1 gości)

    Podobne wątki

    1. Zakup na Allegro - reklamacja z tytułu rękojmi
      Przez mini21 w dziale Rękojmia/ niezgodność towaru z umową
      Odpowiedzi: 13
      Ostatni post / autor: 21-05-2015, 22:40
    2. Odpowiedzi: 46
      Ostatni post / autor: 12-05-2015, 16:41
    3. Gdzie oddać w ramach gwarancji
      Przez makap w dziale Gwarancja
      Odpowiedzi: 10
      Ostatni post / autor: 29-04-2015, 22:45

    Tagi dla tego wątku

    Uprawnienia umieszczania postów

    • Nie możesz zakładać nowych tematów
    • Nie możesz pisać wiadomości
    • Nie możesz dodawać załączników
    • Nie możesz edytować swoich postów
    •  
    Kontakt
    administracja[at]windowsmania.pl

    Kopiowanie zawartości strony bez zezwolenia zabronione
    Dołącz do nas