Tweety na temat @windowsmaniapl
r   e   k   l   a   m   a
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Pokaż wyniki od 11 do 16 z 16

Wątek: Odmowa naprawy NOKIA

  1. #11

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    5,224
    Telefon
    L 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    669
    Podziękowano
    1,411(868)
    Wpisów na blogu
    36
    Reklama:
    Cytat Zamieszczone przez ali_cja Zobacz posta
    To właśnie jest obowiązkowe w mojej profesji i doskonale znam warunki ograniczonej gwarancji producenta, w której, niestety, są zapisy niezgodne z obowiązującym prawem.
    Jeżeli już cytujesz fragment zdania, to zapewne zrobiłeś to celowo unikając odniesienia się do jego pozostałej części. Albo nie doczytałeś do końca, bo to Ciebie nie interesowało. A zatem Twój wywód, jest nie na miejscu i uważam dalszą polemikę w tym zakresie za zbędną.
    Cytat Zamieszczone przez cougar Zobacz posta
    Za to będę na potęgę rozpisywać się o prawach konsumenta
    Będę, żeby edukować takie osoby jak Ty. To wolą europejskiego i polskiego ustawodawcy kupujący/konsument jest chroniony w przypadku sprzedaży "bubla" i przed unikaniem odpowiedzialności z tytułu sprzedaży wadliwej rzeczy, za cenę równą wartości towaru bez wad. A także, przed unikaniem odpowiedzialności gwaranta za jakość rzeczy sprzedanej.
    Twoja świadomość "żyje" w zupełnie innej rzeczywistości. To już nie jest tak jak w poprzednim systemie, gdzie "rządził" rynek producenta i sprzedawcy. Teraz kupujący, mają nie tylko świadomość jakości rzeczy ale również zaczynają rozumieć tzw. zasadę "ekwiwalentności świadczeń". Kupujący płaci za pełnowartościowy towar i obowiązkiem zarówno producenta jak i sprzedawcy taki towar mu wydać.
    A jeżeli w trakcie użytkowania rzeczy sprzedanej ujawni się/zostanie wykryta wada fabryczna, a nie powstanie ona z wyłącznej winy użytkownika i nie upłynie okres odpowiedzialności sprzedawcy z tytułu rękojmi oraz odpowiedzialności producenta z umownej ochrony gwarancyjnej, to prawo chroni nabywcę. Czy tego chcesz, czy nie. A ignorancja tej odpowiedzialności nie może i nigdy nie będzie tolerowana przez świadomych kupujących ani przez organy ochrony konsumentów.
    Cytat Zamieszczone przez cougar Zobacz posta
    Chodzi wyłącznie o to, by nie podburzać tutaj bez sensu ludzi przeciwko ludziom, bo sprzedawcy w punktach operatorskich WYDAJĄ TO CO DOSTANĄ z magazynu i nie mają ŻADNEGO WPŁYWU na to,
    I w tym zakresie również niewiele wiesz.
    Kodeks cywilny przewiduje roszczenie sprzedawcy w związku z wadliwością rzeczy sprzedanej i żeby Ci się to utrwaliło, przytoczę pełną treść § 1 art 576 z indeksem 1:
    "Jeżeli rzecz nie miała właściwości, które powinna mieć zgodnie ze swoim przeznaczeniem lub zgodnie z publicznie składanymi zapewnieniami, o których mowa w art. 556(1) § 2, lub została wydana w stanie niezupełnym, sprzedawca, który poniósł koszty w wyniku wykonania uprawnień z tytułu rękojmi za wady fizyczne rzeczy przez konsumenta, może żądać naprawienia poniesionej szkody od tego z poprzednich sprzedawców, wskutek którego działania lub zaniechania rzecz stała się wadliwa".

    Potwierdziły się zatem moje przypuszczenia, że nie znasz nawet praw sprzedawców. A swoją wiedzę o prawie czerpiesz jedynie z obiegowych opinii i tradycji przodków.
    I jeszcze jedno mnie zastanawia: dlaczego poprosiłeś o podanie nazwy serwisu odmawiającego naprawy? Czyżbyś chciał pomóc użytkownikowi, poprzez wykorzystanie swoich znajomości?


    * art.556(1) § 2 Kodeksu cywilnego brzmi następująco:
    "Jeżeli kupującym jest konsument, na równi z zapewnieniem sprzedawcy traktuje się publiczne zapewnienia producenta lub jego przedstawiciela, osoby, która wprowadza rzecz do obrotu w zakresie swojej działalności gospodarczej, oraz osoby, która przez umieszczenie na rzeczy sprzedanej swojej nazwy, znaku towarowego lub innego oznaczenia odróżniającego przedstawia się jako producent."

  2. Jeden użytkownik podziękował ali_cja za ten post:

    AMi (15-01-2016)

  3. Pani SponsorPanna Google jest aktywna
    Avatar Panny Google


    Dołączył
    24-08-2012
    Skąd
    Internet
    Telefon
    Lumia 900
    Operator
    Play
    Postów
    2134
    Podziękowano
    871(239)
  • #12

    OFF-LINE

    Dołączył
    12.07.2013
    Lokalizacja
    Elbląg
    Posty
    72
    Telefon
    L1520 White & 808PV white
    FW
    Aktualny
    Operator
    PLAY
    Dziękuję
    63
    Podziękowano
    13(5)
    Ta rozmowa wygląda jakbym rozmawiał z pracownikiem jakiejś infolinii - dzwoniący zadaje mnóstwo różnych pytań a w odpowiedzi otrzymuje na przemian dwie - trzy wyuczone regułki w różnej kolejności. Kopiowanie zapisów kodeksu cywilnego opanowałaś do perfekcji. Gratuluję. Niestety, nadal nie zrozumiała jest dla Ciebie jedna, ale to bardzo ważna rzecz - rozmawiamy w tym momencie o przypadku, w którym stwierdzone zostało zawilgocenie telefonu, czego nie zrobił z pewnością ani sprzedawca, ani serwis ani też producent, chyba, że istnieje teoria spiskowa, że to jednak producent specjalnie wyprodukował zawilgocony telefon, następnie sprzedawca specjalnie go sprzedał i teraz konsument ma kłopot... tak samo jak z tym, że "to była bomba i tam był trotyl".
    Do rzeczy, ustalmy fakty - polecasz użytkownikowi, który otrzymał już z serwisu producenta ekspertyzę dot. swojego telefonu w którym zostały anulowane prawa gwarancyjne udać się do właściwego Rzecznika Konsumentów i czego użytkownik telefonu ma oczekiwać od niego? Że stworzy pismo, znowu kopiując właściwe paragrafy z kodeksu i zmusi sprzedawcę, serwis czy w końcu producenta do naprawy/wymiany urządzenia uszkodzonego z winy użytkownika? Tak? To wynika z tych wszystkich paragrafów tak namiętnie przez Ciebie przytaczanych? To samo tyczy się innych tematów, gdzie jest mowa o uszkodzeniu mechanicznym z winy użytkownika - na co rada - oddaj na rękojmi do sprzedawcy z pismem...
    Ja nie potrzebuję edukacji a już na pewno nie od osoby, która zaślepiona paragrafami nie ma innego spojrzenia na sprawę, jak tylko - które paragrafy wkleić tym razem.. Znajomość prawa nie polega na tym, aby znać miejsce odpowiednich paragrafów w kodeksie na pamięć, na siłę forsować sprawy i na siłę brnąć tam, gdzie to nie jest do końca potrzebne. W innych tematach ktoś już wspominał o "kwadratowych jajach", szukaniu dziury w całym i rozdrabnianiu tematu na siłę, także widać, że nie jest to tylko moje zdanie, ale na to już raczej nic nie poradzę. Pozostaje mi przeczytanie pewnie jeszcze ze 3 razy informacji o życiu w innej rzeczywistości itd. itd. - to co już czytałem (czyli akcja z infolinii).
    Wracając jeszcze do ostatniego cytatu odnośnie sprzedawców w punktach operatorskich i telefonów przez nich sprzedawanych - kolejny przykład zaślepienia - ja piszę, że oni sprzedają to co mają i nie mają na to żadnego wpływu - czyli przychodzi klient A do punktu operatora X, kupuje do abonamentu telefon, który przyjechał odgórnie z magazynu, sprzedawca grzecznie pakuje telefon z umową do siatki i dziękuję. Klient po miesiącu przychodzi, że telefon nie działa, ma nawet piękne pisemko, bo wydrukował sobie z Internetu gotowca - sprzedawca nie pójdzie na zaplecze po drugi taki sam lub lepszy, nie zrobi wymiany na blacie i przeprosi - a w odpowiedzi znowu dostaję KOPIUJ/WKLEJ.
    To może z innej beczki –czy jako osoba tak obdarzona wiedzą z zakresu kodeksu cywilnego miałaś może okazję pracować kiedykolwiek w handlu jako np. sprzedawca? Czy miałaś okazję mieć do czynienia z takim samym „mądrym i obeznanym klientem”? Czy miałaś okazję „MUSIEĆ COŚ KOMUŚ WYMIENIĆ NA JUŻ TERAZ ZARAZ mimo fizycznej niemożliwości, ale bo klient tak chce i ma takie prawo? Czy mądrość czerpana jest wyłącznie z teorii? Ja mówię, jak to wygląda od strony technicznej, fizycznej, rzeczywistej.
    A na koniec jeszcze przytoczę jeden cytat, który znalazłem, a który podsumowuje dobitnie to, co napisałem powyżej, czyli zaślepienie - tylko kodeks/przepis/kodek/przepisy…
    Kolega tmkz w tym temacie Nokia Lumia 1520 po wizycie w serwisie opisał powrót telefonu z Regeneris. Powrót w gorszym stanie. Po czasie oczekiwania na części (bo części nie rosną na drzewach i nie można ich kupić w całodobowym TESCO!) i wymianie korespondecji z Regenersis otrzymał naprawiony tak jak trzeba telefon, co opisał postem:
    Cytat Zamieszczone przez tmkz
    Temat można zamknąć.

    Przed świętami proponowano mi wymianę obudowy na inny kolor / bądź L930.
    Po świętach dostałem informację że jednak jest nowa obudowa, ekran z uszczelką, telefon przywiózł kurier w Sylwestra. Wszystko działa.
    Na co pada odpowiedź:
    Cytat Zamieszczone przez ali_cja
    Zamknę temat ale z wyraźnym niedosytem. Czy dostałeś jakiś dokument, świadczący o tym, że wymieniono obudowę i z jakiej przyczyny?

    Wyjątkowo łatwo "wywinął" się serwis od odpowiedzialności za uszkodzenie powierzonego do naprawy mienia. Skoro jednak Ty jesteś zadowolony z takiego stanu rzeczy, to mnie nie pozostaje nic innego jak zapomnieć o sprawie.
    Serwis łatwo wywinął się - naprawił telefon, zwrócił właścicielowi. Trwało to trochę, bo czekali na właściwe części tym bardziej, że na nawet na forum pisane było, że 1520 jest wycofane, że nie produkują, że nie ma nowych w sprzedaży itd. Itd. Właściciel nie ma więcej roszczeń.
    Ale może niedosyt zaspokojony zostałby, gdyby rozstrzelano ze 2-3 serwisantów a transmisje puścili on-line na FB i YT? Albo jakiś wybuch w dziale naprawa w Rege – dużo rannych, trochę zabitych… wtedy można byłoby napisać, że nie wywinęli się tak łatwo i mają za swoje...

    Cytat Zamieszczone przez ali_cja
    I jeszcze jedno mnie zastanawia: dlaczego poprosiłeś o podanie nazwy serwisu odmawiającego naprawy? Czyżbyś chciał pomóc użytkownikowi, poprzez wykorzystanie swoich znajomości?
    A jeśli nawet, to co? Nie ma tego w kodeksie cywilnym?
    Ostatnio edytowane przez cougar ; 15-01-2016 o 15:47

  • #13

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    5,224
    Telefon
    L 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    669
    Podziękowano
    1,411(868)
    Wpisów na blogu
    36
    Z racji profilu zawodowego, wiem kto i dlaczego lekceważąco traktuje swoich rozmówców oraz ignoruje obowiązujące reguły, a miałam również możliwość poznania i tych, którzy panicznie „boją” się paragrafów albo z nieukrywaną satysfakcją je naruszają. Nie akceptuję również m.in. cwaniactwa, kombinatorstwa oraz powoływania się na wpływy czy znajomości przy rozstrzyganiu spraw. Nie widzę zatem żadnej wspólnej płaszczyzny do kontynuowania wymiany poglądów.
    PS. Kopiowania o których piszesz, a których ja nie ukrywam oraz nie przypisuję sobie autorstwa treści, jest tylko wskazaniem źródeł i zacytowaniem dosłownego brzmienia przepisu. Nawet przez myśl mi nie przeszło, że ta pomoc może u użytkownika, nie będącego konsumentem ale czerpiącym korzyści ze sprzedaży konsumentom, wywoływać taką falę negatywnych emocji.

  • #14

    OFF-LINE

    Dołączył
    16.11.2015
    Posty
    145
    Telefon
    Nokia Lumia 930
    Operator
    PLAY
    Dziękuję
    11
    Podziękowano
    5(5)
    Wyluzujcie, kolega poprosił o pomoc uważam ze nie kłamie żeby wycyckać serwis na dwieście zlotych. Prosi o pomoc a Alicja przekazala mu informcje co ma zrobić. Także rozumiem kolegę ze broni sprzedawców ale bez przesady nie każdy kupujący to oszust czy zlodziej. Sam zamawialem w media markt i pomimo zapewnień ze towar jest z magazynu przyjeżdżał do mnie z ekspozycji. A traktowanie klientów przez duże sklepy typu media itp jest poniżej krytyki i uczciwych zasad. Tyle ode mnie.

  • #15

    OFF-LINE

    Dołączył
    14.01.2016
    Posty
    4
    Telefon
    Microsoft
    Operator
    Play
    Dziękuję
    0
    Podziękowano
    0(0)
    ja naprawdę nie miałem zamiaru doprowadzić do tak poważnych wymian zdań tak jak pisze kolega cheles nigdy moim zamiarem nie było wycyckać serwisu na 200 zł. - tak naprawdę mówiąc sam nie wiem czy jest sens walczyć o telefon który praktycznie nie ma wartości ale z drugiej strony być może serwis się myli i z góry zakłada że to ja jestem winien i nie powinienem walczyć bo obciążą mnie kosztami które pewnie przewyższą wartość telefonu. Nigdy nie sądziłem że w jesienne czy zimowe dni nie mogę na dworze rozmawiać przez telefon bo sie "zawilgoci" a to właśnie wmawia mi serwis. Nigdzie nie znalazłem zapisu że nie można przez telefon rozmawiać na dworze a innego powodu "zawilgocenia" z mojej strony nie widzę.

  • #16

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    5,224
    Telefon
    L 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    669
    Podziękowano
    1,411(868)
    Wpisów na blogu
    36
    Twoje pierwsze zdanie zabrzmiało tak, jakbyś chciał przepraszać za to, że śmiałeś zapytać. Nie masz najmniejszego powodu, aby się usprawiedliwiać. Forum jest właśnie po to, żeby pytać i sobie wzajemnie pomagać. Niekiedy jednak bywa inaczej i zamiast wsparcia oraz ludzkiej życzliwości doświadczamy zupełnie czegoś odwrotnego.
    Ten temat był bardzo potrzebny, głównie dlatego, abyśmy uświadomili sobie kim jesteśmy dla sprzedawcy/producenta w momencie zakupu towaru, gdy jesteśmy źródłem dochodu i kim się dla nich stajemy i jak nas oceniają, gdy już nie jesteśmy potencjalnym nabywcą.
    Nie ma żadnego znaczenia ile zapłaciłeś za ten telefon. Kupujący/konsument ma takie same prawa i obowiązki, bez względu na wartość zakupionego produktu. Ty swój obowiązek spełniłeś poprzez zapłacenie żądanej ceny i odebranie zakupionego towaru. Innych obowiązków już nie masz. W przypadku producenta czy sprzedawcy, z chwilą wydania rzeczy rodzą się nowe obowiązki jeżeli rzecz sprzedana ma wady. Wynikają one bądź z dobrowolnych warunków gwarancji producenta lub mocą prawa z tytułu rękojmi. Żądania nabywcy w związku z zakupem wadliwego produktu, to koszty/strata dla sprzedawcy lub producenta, dlatego starają się uchylać od odpowiedzialności za wady rzeczy sprzedanej. Im skuteczniej to będą robili, tym więcej klientów zniechęcą do reklamacji. Od nas zależy, czy dajemy na to przyzwolenie, czy nie.

  • Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12

    Informacje o wątku

    Użytkownicy przeglądający ten wątek

    Aktualnie 1 użytkownik(ów) przegląda ten wątek. (0 zarejestrowany(ch) oraz 1 gości)

    Podobne wątki

    1. Odpowiedzi: 41
      Ostatni post / autor: 23-10-2015, 15:51
    2. Odpowiedzi: 46
      Ostatni post / autor: 28-08-2015, 12:18
    3. Odpowiedzi: 7
      Ostatni post / autor: 25-08-2015, 01:06
    4. [Lumia 735] Sensowność naprawy
      Przez bors w dziale Naprawy gwarancyjne
      Odpowiedzi: 3
      Ostatni post / autor: 17-08-2015, 23:42
    5. Odpowiedzi: 9
      Ostatni post / autor: 10-03-2015, 21:49

    Tagi dla tego wątku

    Uprawnienia umieszczania postów

    • Nie możesz zakładać nowych tematów
    • Nie możesz pisać wiadomości
    • Nie możesz dodawać załączników
    • Nie możesz edytować swoich postów
    •  
    Kontakt
    administracja[at]windowsmania.pl

    Kopiowanie zawartości strony bez zezwolenia zabronione
    Dołącz do nas