Tweety na temat @windowsmaniapl
r   e   k   l   a   m   a
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 16

Wątek: Odmowa naprawy NOKIA

  1. #1

    OFF-LINE

    Dołączył
    14.01.2016
    Posty
    4
    Telefon
    Microsoft
    Operator
    Play
    Dziękuję
    0
    Podziękowano
    0(0)

    Odmowa naprawy NOKIA

    Reklama:
    Z góry przepraszam że zawracam głowę ale jeśli jet to możliwe to bardzo proszę o pomoc.
    Mam problem z telefonem NOKIA 225 (jest to tani zwykły telefon - ale nie o to chodzi), zakupiłem go 27.8.2015r w grudniu stwierdziłem że przestał działać aparat telefoniczny i od czasu do czasu telefon się zawieszał i nie można było się dodzwonić pomimo dostępności sieci. Dnia 31.12.2015r złożyłem reklamację w Media Markt z (niestety) tytułu gwarancji . Dnia 7.1.2016r. otrzymałem odpowiedź: " Szanowny kliencie. W dostarczonym urządzeniu stwierdziliśmy uszkodzenie płyty głównej związane z działaniem wilgoci . Informujemy że zgodnie z powyższym i na podstawie procedur producenta sprzętu gwarancja na urządzenie jest nieważna. Klient ma prawo do odwołania się od decyzji serwisu. Jednak w przypadku podtrzymania wyżej wymienionej decyzji zostaną Państwo obciążeni kosztami transportu i ekspertyzy "
    Jestem pewien że telefon nigdy nie był zalany ani że nie miał styczności z wodą. Dostałem również zdjęcie płyty głównej na którym jest zaznaczony tylko jeden element który niby nosi ślady zawilgocenia. Według mnie jeżeli doszłoby do zawilgocenia to całego urządzenia a nie tylko jednego punktu. Bardzo proszę o pomoc - czy mogę coś w tej sytuacji zrobić ? odwołać się do serwisu ? a może oddać ponownie urządzenie do marketu na niezgodność towaru z umową ? tylko czy tak można ? czy mógłbym ewentualnie powołać się na zapis że wada istniała już w chwili zakupu (minęło zaledwie 4 miesiące) ? Bardzo proszę o pomoc jak to zrobić i jak to napisać , czy jest jakakolwiek szansa.Pozdrawiam

  2. Pani SponsorPanna Google jest aktywna
    Avatar Panny Google


    Dołączył
    24-08-2012
    Skąd
    Internet
    Telefon
    Lumia 900
    Operator
    Play
    Postów
    2134
    Podziękowano
    871(239)
  • #2

    OFF-LINE
    Awatar r.blaszczak

    Dołączył
    13.04.2013
    Lokalizacja
    Zielona Góra
    Posty
    716
    Telefon
    Lumia 950 CV PL
    FW
    Zawsze najnowsze
    Operator
    Polkomtel
    Dziękuję
    214
    Podziękowano
    298(188)
    To nie jest jeden element, tylko czujnik wilgoci. Nie miałeś gdzieś tego telefonu na deszczu?
    Pozdrawiam
    Robert Błaszczak
    http://www.blaszczak.pl

  • #3

    OFF-LINE

    Dołączył
    14.01.2016
    Posty
    4
    Telefon
    Microsoft
    Operator
    Play
    Dziękuję
    0
    Podziękowano
    0(0)
    Wydaje mi się że to nie jest żaden czujnik - jest to zrobione czarno białe zdjęcie płyty głównej na tej płycie głównej wygląda to jak podstawka pod układ scalony i w prawym górnym rogu tego elementu niewielki ślad wyglądający jak zaśniedziałe miejsce.

  • #4

    OFF-LINE

    Dołączył
    09.04.2015
    Posty
    2,788
    Telefon
    Lumia 735/635/640 XL DS
    Operator
    Orange
    Dziękuję
    104
    Podziękowano
    208(181)
    tak to wlasnie jest z tymi serwisami, wciskaja kit na calego. swoje telefony uzytkuje w rozych warunkach atmosferycznych, czesto byly zawilgocone (nigdy jednak nie zalane), i jeszcze zaden nie odmowil posluszenstwa. nie wiem co trzeba by zrobic zeby te slawetne czujniki zawilgocenia spelnily swoja role i spowodowaly ze telefon przestanie dzialac. jak sie telefonu nie otworzylo w obecnosci technika to nie ma zadnej gwarancji ze to nie serwis spowodowal to 'rzekome zawilgocenie'.

  • #5

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    5,220
    Telefon
    L 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    669
    Podziękowano
    1,411(868)
    Wpisów na blogu
    36
    Jeżeli kupiłeś telefon jako konsument, to myślę, że najlepszym, w Twoim przypadku, rozwiązaniem będzie zwrócenie się o pomoc/interwencję do właściwego Rzecznika Konsumentów.
    Cytat Zamieszczone przez bart_r Zobacz posta
    Jednak w przypadku podtrzymania wyżej wymienionej decyzji zostaną Państwo obciążeni kosztami transportu i ekspertyzy
    Bardzo nie podoba mi się ten zapis; jest to, moim zdaniem, straszenie uprawnionego z tytułu gwarancji do odstąpienia od dochodzenia nieodpłatnej naprawy w ramach ochrony gwarancyjnej. Bardzo mnie interesuje, na jakiej podstawie prawnej, autoryzowany serwis producenta jest uprawniony do żądania opłaty za przeprowadzoną ekspertyzę sprzętu oddanego do naprawy w ramach gwarancji?
    Cytat Zamieszczone przez bart_r Zobacz posta
    Informujemy że zgodnie z powyższym i na podstawie procedur producenta sprzętu gwarancja na urządzenie jest nieważna.
    A w szczególności, nie podoba mnie się to, co napisali powyżej. Co klienta, uprawnionego z tytułu gwarancji, obchodzą procedury producenta sprzętu, tym bardziej, jeżeli nie są mu one znane.

    A zatem, ustal Rzecznika (Miejskiego lub Powiatowego) według miejsca Twojego zamieszkania i sprawdź, w jaki sposób umówić się z nim na osobiste spotkanie. Przed spotkaniem, przygotuj teczkę z kopiami dokumentów dot. zakupu i reklamacji, opracuj projekt opisu stanu faktycznego, a ja postaram się przygotować zestaw pytań do Rzecznika.
    Na stronie Organy państwowe i organizacje ochrony konsumentów znajduje się wyszukiwarka "Znajdź pomoc w swoim mieście", w części wpisu dot. Rzeczników.
    Gdybyś miał problem z ustaleniem właściwego Rzecznika, pisz tutaj albo na priv.

  • #6

    OFF-LINE

    Dołączył
    14.01.2016
    Posty
    4
    Telefon
    Microsoft
    Operator
    Play
    Dziękuję
    0
    Podziękowano
    0(0)
    ali_cja bardzo dziękuję za zainteresowanie się moim problemem. Z rzecznikiem kontaktowałem się ale niestety telefonicznie ( Starostwo Powiatowe Będzin) i nie dał mi on zbytnio nadziei ale zasugerował abym złożył ponowną reklamację z tytułu rękojmi do marketu (minęło dopiero 4 miesiące od dnia zakupu do wykrycia wady-domniemanie istnienia wady w dniu zakupu) aczkolwiek stwierdził że może być ciężko gdyż market w swojej dokumentacji będzie miał opinię serwisu. Ja niezbyt wiem jak napisać takie odwołanie bądź reklamację i na jakie powołać się artykuły, dlatego bardzo liczę na pomoc. Telefon nie był drogi (199 zł.) więc gdybym był pewien że ja go uszkodziłem dałbym spokój i nikomu nie zawracał głowy ale chcę walczyć dla zasady bo wydaje mi się że serwisy coraz częściej wykorzystują zjawisko tzw. wilgoci.

  • #7

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    5,220
    Telefon
    L 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    669
    Podziękowano
    1,411(868)
    Wpisów na blogu
    36
    Masz prawo walczyć o swoje prawa. Proponowałabym osobistą rozmowę z Rzecznikiem, telefonicznie nie wiadomo z kim rozmawiałeś. Nic nam nie da skarga do serwisu, a Rzecznika powinieneś zapytać o to, co ja napisałam w #5.

    Wcześniej jednak, ściągnij ze strony PRK Kontakt PRK - Wniosek o polubownym zakończeniu sporu i spróbuj go wypełnić, a następnie wstaw go tutaj albo wyślij mi na priv.

  • #8

    OFF-LINE

    Dołączył
    12.07.2013
    Lokalizacja
    Elbląg
    Posty
    72
    Telefon
    L1520 White & 808PV white
    FW
    Aktualny
    Operator
    PLAY
    Dziękuję
    63
    Podziękowano
    13(5)
    Cytat Zamieszczone przez ali_cja
    Bardzo nie podoba mi się ten zapis; jest to, moim zdaniem, straszenie uprawnionego z tytułu gwarancji do odstąpienia od dochodzenia nieodpłatnej naprawy w ramach ochrony gwarancyjnej. Bardzo mnie interesuje, na jakiej podstawie prawnej, autoryzowany serwis producenta jest uprawniony do żądania opłaty za przeprowadzoną ekspertyzę sprzętu oddanego do naprawy w ramach gwarancji?
    Trzeba czytać ze zrozumieniem a nie wszędzie, gdzie tylko pojawia się słowo serwis albo gwarancja wylewać opowieści o rękojmi, niezgodności i innych prawach konsumenta. Telefon został odesłany bezpłatnie na naprawę w ramach gwarancji. Autoryzowany serwis działający w imieniu producenta sprzętu, działający na podstawie wewnętrznych procedur jak i warunków ograniczonej gwarancji producenta dostępnych w karcie gwarancyjnej (Nokia 225 ma jeszcze kartę gwarancyjna z zapisanymi tymi warunkami, wiec można je sobie przeczytać, posiadaczy Lumia z małą, pojedynczą kartą odsyłam do strony www microsoftu), stwierdził uszkodzenie płyty głównej spowodowane ingerencja cieczy, co stanowi powód do anulowania gwarancji i nie podejmowania się naprawy gwarancyjnej (pkt. 5 warunków ograniczonej gwarancji producenta). Klient jak najbardziej ma prawo odwołać się od decyzji serwisu i odesłać telefon na ponowną ekspertyzę do centrum serwisowego. Centrum serwisowe, jeśli podważy decyzję serwisu – PRZYWRÓCI PRAWA GWARANCYJNE I NAPRAWI TELEFON. Jeśli jednak Centrum serwisowe podtrzyma opinie serwisu, naliczone zostaną opłaty za przesyłkę i ekspertyzę, bo telefon NIE JEST OBJĘTY PRAWAMI GWARANCYJNYMI i kto ma za to zapłacić? Producent? Sprzedawca? A bo?

    Cytat Zamieszczone przez ali_cja
    A w szczególności, nie podoba mnie się to, co napisali powyżej. Co klienta, uprawnionego z tytułu gwarancji, obchodzą procedury producenta sprzętu, tym bardziej, jeżeli nie są mu one znane.
    Są znane, tylko właśnie je też trzeba przeczytać a nie uważać, że wszystko rozwiążą prawa konsumenta, rękojmie i niezgodności. Idąc tym tropem telefon mogę wrzucić pod pociąg, utopić, rozkręcić i powyrywać z niego co mi się tylko podoba a potem zanieść do serwisu – NIE lepiej do sprzedawcy i powiedzieć, że chcę nowy bo jestem konsumentem i mam takie prawo… ciekawe rozumowanie... Proponuje samemu zostać producentem lub sprzedawca a potem poczekać na takiego użytkownika lub klienta i życzę powodzenia w dyskusji.

    Kolego bart_r, zanim zaczniesz walczyć i tworzyć pisma o niezgodności i innych prawach, które masz, ale które w tej chwili nie mają żadnego zastosowania, napisz, do jakiego serwisu Media Markt odesłał na naprawę gwarancyjną Twój telefon?
    Ostatnio edytowane przez cougar ; 14-01-2016 o 22:50

  • #9

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    5,220
    Telefon
    L 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    669
    Podziękowano
    1,411(868)
    Wpisów na blogu
    36
    Cytat Zamieszczone przez cougar Zobacz posta
    Trzeba czytać ze zrozumieniem
    To właśnie jest obowiązkowe w mojej profesji i doskonale znam warunki ograniczonej gwarancji producenta, w której, niestety, są zapisy niezgodne z obowiązującym prawem. Z racji zawodu jestem uprawniona, żeby takie zapisy dostrzegać i poddawać krytyce.
    Jak widać z Twoich wpisów, w dalszym ciągu nic nie rozumiesz i przedstawiasz wyłącznie punkt widzenia sprzedawcy/serwisanta. Taka stronnicza opinia nas mało interesuje i proszę o powstrzymywanie się od odpowiedzi oraz pouczania innych użytkowników w zakresie ochrony konsumenckiej. W przeciwnym wypadku, uznam Twoje wpisy za natarczywy spam.

  • #10

    OFF-LINE

    Dołączył
    12.07.2013
    Lokalizacja
    Elbląg
    Posty
    72
    Telefon
    L1520 White & 808PV white
    FW
    Aktualny
    Operator
    PLAY
    Dziękuję
    63
    Podziękowano
    13(5)
    Cytat Zamieszczone przez ali_cja Zobacz posta
    To właśnie jest obowiązkowe w mojej profesji i doskonale znam warunki ograniczonej gwarancji producenta,
    W takim razie zachodzi w tym wypadku ciekawa sytuacja - znam warunki gwarancji ale dla mojego (czy czyjegoś) dobra lub widzimisię udam, że nie są one ważne lub że w ogóle nie istnieją, bo nie są one w pełni korzystne dla mnie - w myśl zasady - kto nie z nami ten przeciwko nam - przewodnia idea obecnie panującej w naszym pięknym kraju prawej i sprawiedliwej w każdym calu partii Za to będę na potęgę rozpisywać się o prawach konsumenta - bo po wysłaniu kilku pisemek z ujętymi paragrafami ktoś się pod tym ugnie tylko dlatego, że przeczyta takie pismo - mimo że sytuacja będzie wyglądała z goła inaczej - że urządzenie trafiło do serwisu z winy użytkownika, bo użytkownik uszkodził je mechanicznie poprzez UPADEK, ZGNIECENIE, nieautoryzowaną ingerencję, bo naoglądał się na YT filmów i stwierdził, że sam da radę wymienić to czy tamto a nie dał i na końcu zawilgocenie (nikt nie mówi, że telefon musiał leżeć dobę w wiadrze z wodą) - wystarczy rozmowa przez telefon podczas deszczu, wypadnięcie z rąk na śnieg, użytkowanie telefonu mokrymi rękoma, przebywanie telefonu w kieszeni spodni podczas np. jazdy na nartach, pobytu na siłowni, kiedy wydziela się mnóstwo potu itd. itd. To są tylko przykłady, które mogą narazić sprzęt na uszkodzenia NIE Z WINY PRODUCENTA, NIE Z WINY FABRYKI a na końcu NIE Z WINY SERWISU. Mimo to, producent, sprzedawca, serwis w takich wypadkach powinien wydać grzecznie i bez szemrania użytkownikowi nowe urządzenie, bo są prawa konsumenta??????

    Cytat Zamieszczone przez ali_cja Zobacz posta
    Jak widać z Twoich wpisów, w dalszym ciągu nic nie rozumiesz i przedstawiasz wyłącznie punkt widzenia sprzedawcy/serwisanta.
    Jeśli chodzi o rozumienie, to właśnie widać kto czego nie rozumie - i kto jaki punkt widzenia przedstawia - każdy temat - ta sama opowiastka - kopiuj/wklej te same pytania, zaczynające się od "dlaczego nie oddałeś urządzenia z tytułu rękojmi"... Każda sprawa jest inna, każdy problem opisywany tutaj jest inny i do każdego powinno podejść się indywidualnie.
    Abstrahując od tej konkretnej sprawy - 99% użytkowników NIGDY nie przyzna się do tego, że coś sami zrobili, uszkodzili, mimo, że mają tego pełną świadomość. Spotkałem takich ludzi tysiące, miałem tysiące takich przypadków - samo pękające wyświetlacze jeszcze kiedyś w 6280 lub N95, nie mówiąc już teraz o telefonach dotykowych, pozalewane różne inne, gdzie na początku klient na 200% telefonu nie zalał a potem okazywało się - "rzeczywiście, no mogło się tak zdarzyć" lub jakieś lutowania, usuwania Sim locków po komisach poprzez wpinanie się w płyty główne, wycinanie ekranów i inne cuda - i nigdy to nie wina użytkownika.

    Podkreślę jeszcze raz - nie jestem przeciwny prawom konsumenta, bo tak naprawdę nie mam nic ani z tego ani za to. Jak najbardziej można korzystać z praw konsumenta jednakże wtedy, kiedy to ma rzeczywiste uzasadnienie - usterka pojawia się drugi raz krótko po naprawie, telefon wrócił z naprawy z raportem "naprawiony" - a nie jest naprawiony, po powrocie z serwisu jedno zostało naprawione - za to drugie przestało działać. Kiedy jednak sytuacja jest taka jak w opisywanym temacie - to pytam ponownie - jeśli urządzenie zostało narażone na działanie wilgoci - co serwis stwierdził, dołączając stosowną dokumentację fotograficzną, nie nastąpiło to z całą pewnością z winy producenta - czy użytkownik powinien walczyć o nowy sprzęt, naprawę, wymianę w dodatku może jeszcze u sprzedawcy, bo prawa konsumenta odnoszą się właśnie do niego???? A można można to będzie podciągnąć pod próby wyłudzenia, na co też jest paragraf? Każdy kij ma dwa końce...

    Cytat Zamieszczone przez ali_cja Zobacz posta
    Taka stronnicza opinia nas mało interesuje
    Nie jest to stronnicza opinia tylko spojrzenie na sytuację z drugiej strony. Tylko jak już wyżej napisałem - zasada "kto nie z nami ten przeciwko nam" drugiej strony nie ma

    Chodzi wyłącznie o to, by nie podburzać tutaj bez sensu ludzi przeciwko ludziom, bo sprzedawcy w punktach operatorskich WYDAJĄ TO CO DOSTANĄ z magazynu i nie mają ŻADNEGO WPŁYWU na to, że telefon przestanie działać za jakiś czas a już na pewno nie mają takiej mocy sprawczej, by klientowi jednemu czy drugiemu z automatu wydać nowe urządzenie - jeśli rzeczywiście poprzednie popsuło się "samo", bo przyjdzie klient z pismem... Ale, żeby o tym wiedzieć, trzeba znać obie strony medalu, a już trzeci raz nie będę powtarzał, że niektórzy widzą tylko jedną - swoją

  • Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

    Informacje o wątku

    Użytkownicy przeglądający ten wątek

    Aktualnie 1 użytkownik(ów) przegląda ten wątek. (0 zarejestrowany(ch) oraz 1 gości)

    Podobne wątki

    1. Odpowiedzi: 41
      Ostatni post / autor: 23-10-2015, 15:51
    2. Odpowiedzi: 46
      Ostatni post / autor: 28-08-2015, 12:18
    3. Odpowiedzi: 7
      Ostatni post / autor: 25-08-2015, 01:06
    4. [Lumia 735] Sensowność naprawy
      Przez bors w dziale Naprawy gwarancyjne
      Odpowiedzi: 3
      Ostatni post / autor: 17-08-2015, 23:42
    5. Odpowiedzi: 9
      Ostatni post / autor: 10-03-2015, 21:49

    Tagi dla tego wątku

    Uprawnienia umieszczania postów

    • Nie możesz zakładać nowych tematów
    • Nie możesz pisać wiadomości
    • Nie możesz dodawać załączników
    • Nie możesz edytować swoich postów
    •  
    Kontakt
    administracja[at]windowsmania.pl

    Kopiowanie zawartości strony bez zezwolenia zabronione
    Dołącz do nas