Tweety na temat @windowsmaniapl
r   e   k   l   a   m   a
Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 25

Wątek: Nieuzasadnione żądanie zwrotu gotówki w ramach rękojmi

  1. #1

    OFF-LINE
    Awatar jaceks1

    Dołączył
    23.09.2012
    Posty
    202
    Telefon
    Mozatr/Lumia 820/1020/950
    Operator
    Orange
    Dziękuję
    209
    Podziękowano
    20(12)

    Nieuzasadnione żądanie zwrotu gotówki w ramach rękojmi

    Reklama:
    Witam ali_cja
    chciałbym się poradzić odnośnie reklamacji w RTV euro agd
    Na początku nie włączany produkt po kilku dniach chciałem oddać ale nie chcieli przyjąć
    Więc zacząłem używać i popsuł się
    Zareklamowałem z rękojmi z żądaniem zwrotu gotówki.
    Na e-mail dostałem odpowiedź
    Szanowny Panie,
    W odpowiedzi na złożonąreklamację uprzejmie informujemy, że żądanie zwrotu gotówki (odstąpienia odumowy) nie może być uwzględnione.
    Wyjaśniam, że zgodnie z art.560 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. - Kodeks cywilny Kupujący może od umowyodstąpić (domagać się zwrotu gotówki), chyba że Sprzedawca niezwłocznie i beznadmiernych niedogodności dla Kupującego wymieni rzecz wadliwą na wolną od wadalbo wadę usunie. Ponadto, Kupujący nie może odstąpić od umowy, gdy wada jestnieistotna.
    Jednocześnie informujemy, żena podstawie weryfikacji technicznej reklamowanego towaru oraz zgodnie zprzytoczonymi powyżej warunkami Kodeksu cywilnego możliwe jest doprowadzeniereklamowanego towaru do stanu zgodnego z umową poprzez jego nieodpłatną naprawę.W przypadku decyzji o takim sposobie zakończenia reklamacji lub w celuprzekazania nam innych dyspozycji, możliwych i dostępnych na tym etapiepostępowania zgodnie z przepisami prawa, prosimy o kontakt telefoniczny podnumer 855 855 855* (od poniedziałku do piątku w godzinach 9.00 - 20.00).Podanie numeru zgłoszenia reklamacyjnego przyspieszy identyfikację zgłoszenia.
    Na kontakt telefoniczny idyspozycje możliwe oraz dostępne na tym etapie postępowania zgodnie zprzepisami prawa oczekiwać będziemy przez 14 dni. W przypadku braku decyzji wtym terminie nienaprawiony towar będzie przekazany do sklepu RTV EURO AGD, wktórym została zgłoszona reklamacja.

    Gdzie od 25 grudnia 2014 roku są nowe przepisy dotyczące rękojmi. Jeśli zakup był po 25 grudnia to obowiązują te przepisy. Ta Pani powołała się na ustawę z 1964r. co jest już lekko nieaktualne.
    "25 grudnia 2014r. wchodzi w życie ustawa o prawach konsumenta. Sama ustawa, jak i zmodyfikowane przez nią przepisy Kodeksu cywilnego, zastąpią dotychczasowe przepisy, regulujące sprzedaż z udziałem konsumentów: ustawę o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny i ustawę o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego."

    Wcześniej natomiast przepisy opierały się na ustawie z 2002r.

    Co mam tej pani odpisać? Dodam że nie chcę tego produktu, jest poza moimi oczekiwaniami i dokonałem zakupu za namową doradcy RTV
    Pozdrawiam Jacek

  2. Pani SponsorPanna Google jest aktywna
    Avatar Panny Google


    Dołączył
    24-08-2012
    Skąd
    Internet
    Telefon
    Lumia 900
    Operator
    Play
    Postów
    2134
    Podziękowano
    871(239)
  • #2

    OFF-LINE
    Awatar jaceks1

    Dołączył
    23.09.2012
    Posty
    202
    Telefon
    Mozatr/Lumia 820/1020/950
    Operator
    Orange
    Dziękuję
    209
    Podziękowano
    20(12)
    temat powinien być Uzasadnione żądanie zwrotu gotówki w ramach rękojmi ponieważ sprzęt po kilku dniach popsuł się, reklamowałem jako niesprawny


    ali_cja: Powinieneś poczekać najpierw na moją odpowiedź na Twój post. Przeczytać ją, przemyśleć i dopiero proponować zmianę nazwy swojego tematu.
    Ostatnio edytowane przez ali_cja ; 25-09-2015 o 20:18

  • #3

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    5,212
    Telefon
    L 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    668
    Podziękowano
    1,408(866)
    Wpisów na blogu
    36
    Cytat Zamieszczone przez jaceks1 Zobacz posta
    Na początku nie włączany produkt po kilku dniach chciałem oddać ale nie chcieli przyjąć
    Jeżeli nie kupiłeś towaru na odległość, nie przysługuje Ci prawo odstąpienia od umowy na podstawie obowiązujących przepisów. Możliwe jednak są sytuacje, w których Sprzedawca, ze swej woli, dopuszcza tzw. zwrot nowo zakupionego towaru do sklepu stacjonarnego przez określony czas i pod warunkami przez niego określonymi. Jeżeli w chwili zakupu Twojego towaru Sprzedawca nie ogłosił takiej informacji/promocji, to nie przysługuje Ci prawo do tzw. zwrotu.

    Cytat Zamieszczone przez jaceks1 Zobacz posta
    Więc zacząłem używać i popsuł się
    Zareklamowałem z rękojmi z żądaniem zwrotu gotówki.
    Jeżeli w trakcie eksploatacji została wykryta/ ujawniona wada w okresie objętym rękojmią/ gwarancją, przysługuje Ci prawo do złożenia reklamacji z tytułu gwarancji producenta lub rękojmi Sprzedawcy.
    Jeżeli wybrałeś reżim dochodzenia odpowiedzialności od Sprzedawcy z tytułu rękojmi, możesz jedynie żądać tego, co zostało określone przez ustawodawcę w przepisach dotyczących rękojmi. Przepisy te, zostały umieszczone w Kodeksie cywilnym. Ustawa z 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta /Dz. U. 2014 r., poz 827, w Rozdziale 6 Przepisy zmieniające, w art. 44 wprowadziła zmiany w ustawie z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (Dz. U. z 2014 r. poz. 121), w tym m. in. uległy zmianie przepisy regulujące odpowiedzialność sprzedawcy względem kupującego, za wady rzeczy sprzedanej.
    A zatem, zgodnie z treścią art.561 Kodeksu cywilnego, jeżeli rzecz sprzedana ma wadę, możesz jedynie żądać wymiany rzeczy na wolną od wad lub zażądać usunięcia wady.


    Gdzie od 25 grudnia 2014 roku są nowe przepisy dotyczące rękojmi. Jeśli zakup był po 25 grudnia to obowiązują te przepisy. Ta Pani powołała się na ustawę z 1964r. co jest już lekko nieaktualne.
    Jak najbardziej aktualne, Kodeks cywilny został uchwalony w 1964 roku i po zmianach wprowadzanych ustawami obowiązuje na dzień dzisiejszy.


    W odpowiedzi na złożonąreklamację uprzejmie informujemy, że żądanie zwrotu gotówki (odstąpienia odumowy) nie może być uwzględnione.
    Moim zdaniem, dostałeś jak najbardziej uzasadnioną odpowiedź. Co Ci wyżej wykazałam.

    Co mam tej pani odpisać? Dodam że nie chcę tego produktu, jest poza moimi oczekiwaniami i dokonałem zakupu za namową doradcy RTV
    To, że Ty nie chcesz produktu zakupionego w tym sklepie nikogo nie interesuje. A już najmniej Sprzedawcę.
    Masz do wyboru dwa rozwiązania; albo zgodzić się na proponowaną przez Sprzedawcę naprawę, albo sprzęt odebrać ze sklepu i w przyszłości złożyć reklamację z właściwie określonym żądaniem.

    Źródło: Kodeks cywilny
    "...Art. 561 Kc.
    § 1. Jeżeli rzecz sprzedana ma wadę, kupujący może żądać wymiany rzeczy na wolną od wad albo usunięcia wady.
    § 2. Sprzedawca jest obowiązany wymienić rzecz wadliwą na wolną od wad lub usunąć wadę w rozsądnym czasie bez nadmiernych niedogodności dla kupującego.
    § 3. Sprzedawca może odmówić zadośćuczynienia żądaniu kupującego, jeżeli doprowadzenie do zgodności z umową rzeczy wadliwej w sposób wybrany przez kupującego jest niemożliwe albo w porównaniu z drugim możliwym sposobem doprowadzenia do zgodności z umową wymagałoby nadmiernych kosztów. Jeżeli kupującym jest przedsiębiorca, sprzedawca może odmówić wymiany rzeczy na wolną od wad lub usunięcia wady także wtedy, gdy koszty zadośćuczynienia temu obowiązkowi przewyższają cenę rzeczy sprzedanej..."

  • 2 następujących użytkowników podziękowało ali_cja za ten post:

    AMi (25-09-2015),jaceks1 (25-09-2015)

  • #4

    OFF-LINE
    Awatar jaceks1

    Dołączył
    23.09.2012
    Posty
    202
    Telefon
    Mozatr/Lumia 820/1020/950
    Operator
    Orange
    Dziękuję
    209
    Podziękowano
    20(12)
    Dziękuję bardzo za szybką odpowiedź.
    Tak więc prawnie nie ma szans na zwrot gotówki...
    Tak więc odradzam w/w Sklep rtv . A opiszę jak to wyglądało i jak można się nabrać jak idziemy na zakupy nie przygotowani !!!!!!!!!!

    Będąc przed pracą, miałem chwilę na spacer po CHT WAWA. Tak więc zaszedłem pooglądać laptopy ( pomyślałem że po 5ciu czy 6ciu latach czas na wymianę presario cq56 z aktualizacją win10)
    Trafiłem na promocję - same super ceny i jak ten idiota z klapkami na oczach dokonałem zakupu po tym jak wysłuchałem pracownika jakie te laptopy w promocji są fajne.( potrzebowałem głównie do neta i drobne prace )
    Kolega z pracy kupił taki sam ale mnie tchnęło żeby sprawdzić jak to działa ale nie na swoim, czyli na jego lapku. Co się okazało te laptopy to tylko maszyny do pisania.Głównie za sprawą procesora i grafiki ram 4GB. Wydajnościowo osiągał gorsze wyniki niż kilku letni presario cq56 kupiony w biedronce o 300zł taniej. Podczas instalacji programu i kopiowaniu filmu, ciało przeglądarkę a nawet zawieszała się strona do zakończenia kopiowania czy instalacji.
    Więc powędrowałem do sklepu zapytać o wymianę z dopłatą na coś mocniejszego- dodam że jeszcze go nie włączałem.
    Pracownik mówiąc że się da skierował mnie do kierownika. Pan kierownik na to że się nie da , nie z tym laptopem i mimo że nie był włączani on jako kierownik stwierdza że nie przyjmie go z powrotem. Próbując wytłumaczyć że chcę dopłacić kupić droższy i mocniejszy sprzęt podałem za argument w/w presario cq56. Na to pan kierownik, że kupiłem sobie maszynę do pisania to mam maszynę do pisania a najlepiej jakbym wymienił system na UWAGA XP. bo tak słaby laptop ma prawo mieć słabe wyniki na 8.1 cz10. Zbulwersowany argumentami Pana kierownika wyszedłem a niechciany laptop po kilku włączeniach padł ( nie włączał się ) tak w drobnym skrócie.

    Tak więc przygotujmy się jak idziemy na zakupy zwłaszcza te powyżej tysiaka abyśmy nie musieli się uwsteczniać za sprawą dobrze przygotowanych doradców.Promocje to nigdy nie były promocje.

    Co do samej reklamacji to co mi może dać odebranie bez naprawy i ponowna reklamacja z właściwie określonym żądaniem, jak i tak nie dostanę zwrotu gotówki.
    A nawet jeśli dostanę nowy i wolny od wad to i tak dalej będzie to takie samo urządzenie za które nie odzyskam pieniędzy. W sieci te laptopy są 300-600 zł tańsze

  • #5

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    5,212
    Telefon
    L 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    668
    Podziękowano
    1,408(866)
    Wpisów na blogu
    36
    Cytat Zamieszczone przez jaceks1 Zobacz posta
    Tak więc prawnie nie ma szans na zwrot gotówki...
    Oczywiście, że jest szansa i to zgodnie z prawem. Musisz jednak uzbroić się w cierpliwość, postępować zgodnie z procedurą składania reklamacji i ....uważnie czytać wskazówki
    Na początek, proponuję Ci poznać tematy zawarte w : Rękojmia/ niezgodność towaru z umową.
    Po tej obowiązkowej lekturze napisz, że jesteś gotowy. Dobrze?

  • Jeden użytkownik podziękował ali_cja za ten post:

    jaceks1 (25-09-2015)

  • #6

    OFF-LINE
    Awatar jaceks1

    Dołączył
    23.09.2012
    Posty
    202
    Telefon
    Mozatr/Lumia 820/1020/950
    Operator
    Orange
    Dziękuję
    209
    Podziękowano
    20(12)
    jak ochłonę i przeczytam ze zrozumieniem jeszcze kilka razy dam znać
    dzięki

  • #7

    OFF-LINE
    Awatar jaceks1

    Dołączył
    23.09.2012
    Posty
    202
    Telefon
    Mozatr/Lumia 820/1020/950
    Operator
    Orange
    Dziękuję
    209
    Podziękowano
    20(12)
    Cytat Zamieszczone przez jaceks1 Zobacz posta
    jak ochłonę i przeczytam ze zrozumieniem jeszcze kilka razy dam znać
    dzięki
    witam
    W piątek, zgodnie z pismem przedstawionym w pierwszym poście, miną mi czas na decyzję odnośnie naprawy.
    Wiadomość tą dostałem na wskazany w formularzu reklamacyjnym adres email i żadnej innej informacji.
    Zostaje mi teraz odebrać nie naprawiony Laptop i złożyć reklamację. z właściwymi żądaniami ?

  • #8

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    5,212
    Telefon
    L 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    668
    Podziękowano
    1,408(866)
    Wpisów na blogu
    36
    Tak, odbierz laptopa. Nie będziemy chyba jeszcze składali reklamacji, zastanawiam się czy nie zażądać od nich pisemnego wyjaśnienia odnośnie stwierdzonej wady. Najpierw jednak odbierz sprzęt, może wewnątrz opakowania będzie jakiś dokument z serwisu.
    Zgodziłeś się w czasie składania reklamacji na to, żeby o sposobie jej rozpatrzenia zawiadomili Cię mailowo?

  • #9

    OFF-LINE
    Awatar jaceks1

    Dołączył
    23.09.2012
    Posty
    202
    Telefon
    Mozatr/Lumia 820/1020/950
    Operator
    Orange
    Dziękuję
    209
    Podziękowano
    20(12)
    przeglądając protokół reklamacyjny to tak.
    a nawet na sms w przypadku zakończenia procesu reklamacyjnego
    Ostatnio edytowane przez jaceks1 ; 29-09-2015 o 00:04

  • #10

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    5,212
    Telefon
    L 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    668
    Podziękowano
    1,408(866)
    Wpisów na blogu
    36
    Możesz wrzucić skan protokołu reklamacyjnego / z ukryciem danych osobowych i identyfikacyjnych sprzętu/ ?

  • Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni

    Informacje o wątku

    Użytkownicy przeglądający ten wątek

    Aktualnie 1 użytkownik(ów) przegląda ten wątek. (0 zarejestrowany(ch) oraz 1 gości)

    Podobne wątki

    1. Reklamacja z tytułu rękojmi zamoczonego, wodoodpornego telefonu
      Przez radion2 w dziale Rękojmia/ niezgodność towaru z umową
      Odpowiedzi: 41
      Ostatni post / autor: 17-09-2015, 22:17
    2. Nieskuteczna naprawa w ramach gwarancji
      Przez ali_cja w dziale Gwarancja
      Odpowiedzi: 0
      Ostatni post / autor: 11-06-2015, 02:42
    3. Zakup na Allegro - reklamacja z tytułu rękojmi
      Przez mini21 w dziale Rękojmia/ niezgodność towaru z umową
      Odpowiedzi: 13
      Ostatni post / autor: 21-05-2015, 22:40
    4. Gdzie oddać w ramach gwarancji
      Przez makap w dziale Gwarancja
      Odpowiedzi: 10
      Ostatni post / autor: 29-04-2015, 22:45
    5. Odrzucona reklamacja w ramach gwarancji. Czy można reklamować z tytułu rękojmi?
      Przez kaeres w dziale Rękojmia/ niezgodność towaru z umową
      Odpowiedzi: 70
      Ostatni post / autor: 26-04-2015, 18:25

    Tagi dla tego wątku

    Uprawnienia umieszczania postów

    • Nie możesz zakładać nowych tematów
    • Nie możesz pisać wiadomości
    • Nie możesz dodawać załączników
    • Nie możesz edytować swoich postów
    •  
    Kontakt
    administracja[at]windowsmania.pl

    Kopiowanie zawartości strony bez zezwolenia zabronione
    Dołącz do nas