Tweety na temat @windowsmaniapl
r   e   k   l   a   m   a
Pokaż wyniki od 1 do 3 z 3

Wątek: Nadmierność kosztów jako podstawa uzasadnienia decyzji o naprawie

  1. #1

    OFF-LINE

    Dołączył
    25.04.2018
    Posty
    1
    Telefon
    Samsung
    Dziękuję
    0
    Podziękowano
    0(0)

    Nadmierność kosztów jako podstawa uzasadnienia decyzji o naprawie

    Reklama:
    witam wszystkich, przeczytałem powyższy wątek Niestety nie znalazłem odpowiedzi na jedno pytanie. Skrócę najbardziej jak się da:

    zareklamowałem telefon z tytułu rękojmi (wada istotna, przestał działać głośnik po 5 miesiącach). w piśmie zażądałem wymiany na nowy, wolny od wad. po tygodniu dostałem pismo, że z powodu nadmierności kosztów proponują naprawdę, jeśli wyrażę zgodę. 2-3 dni później dostałem informację, że telefon został naprawiony (bez mojej zgody).

    czy jest jakiś sposób na odstąpienie od umowy? nie chcę naprawionego szmelca tylko nowy telefon bez wad. Przypomnę, że nie wyraziłem żadnej zgody na naprawę...

  2. Pani SponsorPanna Google jest aktywna
    Avatar Panny Google


    Dołączył
    24-08-2012
    Skąd
    Internet
    Telefon
    Lumia 900
    Operator
    Play
    Postów
    2134
    Podziękowano
    871(239)
  • #2

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    5,673
    Telefon
    L 930, 950XL DS, iPXs
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    722
    Podziękowano
    1,817(1,059)
    Wpisów na blogu
    36
    Z uwagi na powszechność powoływania się na przesłankę " nadmierności kosztów" przez odpowiedzialnych z tytułu rękojmi w decyzjach kończących postępowanie reklamacyjne - przenoszę Twój post z tematu Jak najlepiej reklamować telefon będący na gwarancji do nowego wątku.
    Dla pełnego zrozumienia zagadnienia, poniżej przytaczam pełną treść art. 561 Kodeksu cywilnego*.

    Cytat Zamieszczone przez r4dzik Zobacz posta
    czy jest jakiś sposób na odstąpienie od umowy? nie chcę naprawionego szmelca tylko nowy telefon bez wad. Przypomnę, że nie wyraziłem żadnej zgody na naprawę...

    Nie znając szczegółów sprawy nie mogę jednoznacznie odpowiedzieć na Twoje pytanie. Mogę jedynie wskazać przepis, który można wykorzystać w sytuacji gdy sprzedawca nie uczynił zadość obowiązkowi wymiany rzeczy na wolną od wad ( zdanie drugie § 1. art. 560 Kc )**
    Moim zdaniem, w Twojej sprawie sprzedawca, w przypadku braku zgody przez reklamującego na naprawę, powinien wydać decyzję o odmowie uznania reklamacji. Wynika to wprost z treści § 3.art. 561 Kc. ( "może odmówić zadośćuczynienia" ). Przy czym taką decyzję powinien uzasadnić spełnieniem co najmniej jednej z przesłanek zawartych w przytoczonym artykule. Nie może to być tylko przytoczenie ustawowego zwrotu, ale wykazanie ( uzasadnienie ) nadmierności kosztów wymiany bądź jej niemożności.
    Muszę Ciebie jednak uprzedzić, że znane mi są stanowiska rzeczników konsumentów, którym wystarcza tylko to, że sprzedawca powoła się na nadmierność kosztów i akceptują również to, że sprzedawca może samodzielnie dokonywać wyboru sposobu zakończenia reklamacji.

    Proponuję Ci przeczytanie tematu: Odrzucona reklamacja z powodu nadmierności kosztów - przykład odwołania
    oraz, dla uzupełnienia wiedzy, *Wytyczne w zakresie wykładni prawa i praktyki sądowej w sprawach rękojmi i gwarancji

    Jeżeli zdecydujesz się na skuteczne dochodzenie swoich praw, służę pomocą.


    *)
    Art. 561 Kc.
    § 1. Jeżeli rzecz sprzedana ma wadę, kupujący może żądać wymiany rzeczy na wolną od wad albo usunięcia wady.
    § 2. Sprzedawca jest obowiązany wymienić rzecz wadliwą na wolną od wad lub usunąć wadę w rozsądnym czasie bez nadmiernych niedogodności dla kupującego.
    § 3. Sprzedawca może odmówić zadośćuczynienia żądaniu kupującego, jeżeli doprowadzenie do zgodności z umową rzeczy wadliwej w sposób wybrany przez kupującego jest niemożliwe albo w porównaniu z drugim możliwym sposobem doprowadzenia do zgodności z umową wymagałoby nadmiernych kosztów. Jeżeli kupującym jest przedsiębiorca, sprzedawca może odmówić wymiany rzeczy na wolną od wad lub usunięcia wady także wtedy, gdy koszty zadośćuczynienia temu obowiązkowi przewyższają cenę rzeczy sprzedanej.


    **)
    Art. 560 Kc.
    § 1. Jeżeli rzecz sprzedana ma wadę, kupujący może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, chyba że sprzedawca niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla kupującego wymieni rzecz wadliwą na wolną od wad albo wadę usunie. Ograniczenie to nie ma zastosowania, jeżeli rzecz była już wymieniona lub naprawiana przez sprzedawcę albo sprzedawca nie uczynił zadość obowiązkowi wymiany rzeczy na wolną od wad lub usunięcia wady.

  • #3

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    5,673
    Telefon
    L 930, 950XL DS, iPXs
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    722
    Podziękowano
    1,817(1,059)
    Wpisów na blogu
    36
    Z uwagi na bierność @r4dzik, temat zamykam.

  • Informacje o wątku

    Użytkownicy przeglądający ten wątek

    Aktualnie 1 użytkownik(ów) przegląda ten wątek. (0 zarejestrowany(ch) oraz 1 gości)

    Podobne wątki

    1. Odrzucona reklamacja z powodu nadmierności kosztów - przykład odwołania
      Przez ali_cja w dziale Rękojmia/ niezgodność towaru z umową
      Odpowiedzi: 0
      Ostatni post / autor: 04-07-2017, 01:30
    2. Brak wybierania głosowego - podstawa do reklamacji?
      Przez MAP w dziale Dyskusja ogólna
      Odpowiedzi: 9
      Ostatni post / autor: 07-07-2016, 23:06
    3. Odcztanie raportu po naprawie lumii
      Przez byczasty w dziale Wsparcie techniczne
      Odpowiedzi: 6
      Ostatni post / autor: 22-04-2016, 16:03
    4. Reklama to podstawa
      Przez to_ja w dziale Dyskusja ogólna
      Odpowiedzi: 12
      Ostatni post / autor: 22-01-2015, 18:11
    5. Zune nie wykrywa po naprawie bootloadera
      Przez zwirooo w dziale Wsparcie techniczne
      Odpowiedzi: 31
      Ostatni post / autor: 10-04-2013, 23:49

    Tagi dla tego wątku

    Uprawnienia umieszczania postów

    • Nie możesz zakładać nowych tematów
    • Nie możesz pisać wiadomości
    • Nie możesz dodawać załączników
    • Nie możesz edytować swoich postów
    •  
    Kontakt
    administracja[at]windowsmania.pl

    Kopiowanie zawartości strony bez zezwolenia zabronione
    Dołącz do nas