Tweety na temat @windowsmaniapl
r   e   k   l   a   m   a
Strona 15 z 19 PierwszyPierwszy ... 5111213141516171819 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 141 do 150 z 188

Wątek: Lumia 735 na gwarancji - jak sie zabezpieczyc przed nieuczciwoscia serwisu?

  1. #141

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    5,212
    Telefon
    L 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    668
    Podziękowano
    1,408(866)
    Wpisów na blogu
    36
    Reklama:
    Nie zdziwili się na Twój widok i na to, że tak nagle chcesz odebrać telefon?

    W sumie, przyznaję, że dość skutecznie zabezpieczyłeś się przed nieuczciwością serwisu

    Najbardziej jednak cieszy mnie to, że nie umyka Ci cel dla mnie najważniejszy - prawa konsumenta

  2. Pani SponsorPanna Google jest aktywna
    Avatar Panny Google


    Dołączył
    24-08-2012
    Skąd
    Internet
    Telefon
    Lumia 900
    Operator
    Play
    Postów
    2134
    Podziękowano
    871(239)
  • #142

    OFF-LINE

    Dołączył
    09.04.2015
    Posty
    2,788
    Telefon
    Lumia 735/635/640 XL DS
    Operator
    Orange
    Dziękuję
    104
    Podziękowano
    208(181)
    moja obecnosc ich nie zdziwila bo tam sa takie rotacje pracownikow ze w sumie pewnie nie ogarniaja wszystkich tematow. zdziwilo ich jednak pismo ktore ze soba przynioslem, ale podpisali, pokwitowali i tyle.

  • #143

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    5,212
    Telefon
    L 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    668
    Podziękowano
    1,408(866)
    Wpisów na blogu
    36
    Zapomniałam dopytać;
    - dostałeś jakiś dokument z serwisu, a może jakieś pismo z Orange,
    - pokwitowałeś odbiór telefonu na odrębnym druku?

  • #144

    OFF-LINE

    Dołączył
    09.04.2015
    Posty
    2,788
    Telefon
    Lumia 735/635/640 XL DS
    Operator
    Orange
    Dziękuję
    104
    Podziękowano
    208(181)
    dostałem raport usługi z Regenersis z informacja co wymieniono, czyli tekst ktory pojawia sie z pierwszych pismach z Orange.
    jesli chodzi o pokwitowanie, to pan doradca klienta przeczytal pismo, zabrał oryginał a mi dał ksero ktore zrobil na miejscu, wraz z oryginalnym podpisem, data i pieczatka salonu.
    oryginal zgloszenia reklamacji z rekojmi, czyli ten formularz ktory przy oddaniu telefonu sporzadzila mila pani, zostal mi zabrany (uprzednio musialem tam napisac ze odebralem dnia tego i tego), dostalem za to jego ksero.

  • Jeden użytkownik podziękował MichalR za ten post:

    ali_cja (29-12-2015)

  • #145

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    5,212
    Telefon
    L 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    668
    Podziękowano
    1,408(866)
    Wpisów na blogu
    36
    Jeden etap mamy zakończony; reklamacja została złożona u Sprzedawcy i wada została stwierdzona przed upływem roku od dnia nabycia telefonu. Zostały zatem spełnione przesłanki "domniemania prawnego" z art. 556 ² Kodeksu cywilnego:
    " Jeżeli kupującym jest konsument, a wada fizyczna została stwierdzona przed upływem roku od dnia wydania rzeczy sprzedanej, domniemywa się, że wada lub jej przyczyna istniała w chwili przejścia niebezpieczeństwa na kupującego.".
    Pilnuj, jak oka w głowie, tego telefonu, a w szczególności ekranu. Gdy wyjdzie jego najmniejsza wada, będziemy reklamowali z tytułu rękojmi na podstawie Art. 560 § 1. Kodeksu cywilnego:
    "Jeżeli rzecz sprzedana ma wadę, kupujący może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, chyba że sprzedawca niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla kupującego wymieni rzecz wadliwą na wolną od wad albo wadę usunie. Ograniczenie to nie ma zastosowania, jeżeli rzecz była już wymieniona lub naprawiana przez sprzedawcę albo sprzedawca nie uczynił zadość obowiązkowi wymiany rzeczy na wolną od wad lub usunięcia wady."

    Chyba, że sprawa potoczy się inaczej z inicjatywy Rzecznika Konsumentów.

  • #146

    OFF-LINE

    Dołączył
    12.07.2013
    Lokalizacja
    Elbląg
    Posty
    72
    Telefon
    L1520 White & 808PV white
    FW
    Aktualny
    Operator
    PLAY
    Dziękuję
    63
    Podziękowano
    13(5)
    Tak z czystej ciekawości bo tylko o moją ciekawość chodzi - przeczytałem temat, widziałem datę jego założenia, wynika z tego, że cała akcja trwała przeszło miesiąc - i teraz moje pytanie - co autor miał na myśli? Co autor chciał osiągnąć poprzez swoje działania? Czy że względu na to, że w telefonie wystąpiła usterka, którą autoryzowany serwis usunąłby w przeciągu tak naprawdę kilku dni (co z resztą zrobił) a jeśli telefon dostarczony byłby do Nokia Care, które miałoby na miejscu potrzebne do naprawy części to naprawa mogłaby odbyć się nawet w ciągu kilku godzin - był sens pisania tych wszystkich „prawnych pisemek”, wertowania kodeksów, przepisów itd., wysypania maili, listów i innych? Jaki był tego cel? Otrzymanie nowego, zapakowanego, kompletnego drugiego takiego urządzenia, wymiana na inne, lepsze? Zwrot pieniędzy za zakupiony towar – często w przypadku telefonu na abonament są to kwoty rzędu złotówki, 9, 19, 29 złotych lub może jeszcze jakieś inne powody, które nie przychodzą mi do głowy? Czy opłacało się nie odbierać tyle czasu naprawionego telefonu z punktu Orange, mimo, iż wysłał on taką informację? I na koniec, podsumowując to wszystko – co zostało osiągnięte w tym czasie? Co więcej ponad to, niż gdyby telefon normalnym trybem trafił do serwisu na naprawę gwarancyjna? Bo mimo pisania do wszystkich możliwych szczebli i instancji w Orange i poza Orange, telefon został naprawiony poprzez wymianę wadliwej części i zwrócony. Przytaczanie paragrafów, wysyłanie poleconych, robienie screnow i wszystkie inne zabiegi nie przyniosły porządnego efektu, wręcz nie przyniosły żadnego efektu, prócz straty czasu…
    Żeby nie było – uważam, że trzeba walczyć o swoje, znać swoje prawa i nie dać nabjać się w przysłowiową butelkę ale w tym przypadku wystąpił ewidentny przerost formy nad treścią, nie przynosząc żadnego efektu...
    P.S. Nawiązując jeszcze do nazwy tematu – przed serwisem nie trzeba się zabezpieczać – wystarczy użytkować sprzęt zgodnie z jego przeznaczeniem, instrukcją obsługi i zaleceniami producenta a jest 90% szans, że nasz sprzęt nie będzie musiał w ogóle tam trafiać. Jeśli jednak będziemy mieli tą „przyjemność” znaleźć się w pozostałych 10%, to jak napisałem – jeśli użytkowaliśmy sprzęt tak jak należy to serwis nie zepsuje nam go bardziej lub nie odmówi naprawy bo będzie miał takie widzimisię.

  • #147

    OFF-LINE

    Dołączył
    09.04.2015
    Posty
    2,788
    Telefon
    Lumia 735/635/640 XL DS
    Operator
    Orange
    Dziękuję
    104
    Podziękowano
    208(181)
    Chodziło o skorzystanie z prawa konsumenta do wymiany telefonu na nowy egzemplarz, skoro w używanym wystąpiła wada fabryczna. Chodzi tez o zasadę. Gdyby Orange nie olało moich praw tylko postąpiło jak należy, przede wszystkim w komunikacji ze mną jako klientem, może już dawno odebrałbym naprawiony telefon. Ale oni w ogóle nie wzięli pod uwagę tego co napisałem, więc temat wygląda tak jak wygląda. Oczywiście większość ludzi dałaby sobie z tym dawno spokój, ale wlasnie dzięki takiej postawie firmy pokroju Orange maja sobie klienta za nic, byleby dostarczał co miesiąc kasiorę.

    Co do tego co napisałeś o serwisie to nie mogę się z Tobą zgodzić. Nie raz okazywało się ze serwis ściemnia, wciskając klientowi kit ze sam uszkodził telefon, zalał czy nim rzucał, jakkolwiek. Zdarzało się tez ze sprzęt wracam z serwisu z dodatkowymi uszkodzeniami. Więc ja tak do końca serwisowi nie ufam.

    Sent from mTalk
    Ostatnio edytowane przez MichalR ; 30-12-2015 o 21:09

  • Jeden użytkownik podziękował MichalR za ten post:

    ali_cja (01-01-2016)

  • #148

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    5,212
    Telefon
    L 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    668
    Podziękowano
    1,408(866)
    Wpisów na blogu
    36
    Cytat Zamieszczone przez cougar Zobacz posta
    Tak z czystej ciekawości bo tylko o moją ciekawość chodzi - przeczytałem temat, widziałem datę jego założenia, wynika z tego, że cała akcja trwała przeszło miesiąc - i teraz moje pytanie - co autor miał na myśli? Co autor chciał osiągnąć poprzez swoje działania?
    Przeczytałeś temat i widziałeś datę jego założenia, a nie zwróciłeś uwagi w jakim dziale ten temat się znajduje? Może od tego należało zacząć? W swoim poście nie użyłeś ani razu terminu „rękojmia”, a to właśnie o rękojmi jest temat. Znasz tylko jeden sposób reklamowania telefonu, gwarancję i nie dopuszczasz możliwości innej procedury reklamacyjnej.
    Jeżeli jesteś tak bardzo ciekawy proponuję poznać prawa konsumenta i obowiązki Sprzedawcy w przypadku zakupu wadliwego sprzętu ( np. część I i II Rękojmia-odpowiedzialność sprzedawcy za wady rzeczy sprzedanej /przepisy/. Część I ) i dopiero po poznaniu tych praw oraz obowiązków, mógłbyś kwestionować zasadność uchwalenia europejskich i krajowych przepisów chroniących konsumentów oraz możliwość skorzystania przez konsumenta z tej ochrony.
    Ponadto, proponuję przeczytać inne tematy, np. ten Gwarancja przy sprzedaży

    Cytat Zamieszczone przez cougar Zobacz posta
    Nawiązując jeszcze do nazwy tematu – przed serwisem nie trzeba się zabezpieczać – wystarczy użytkować sprzęt zgodnie z jego przeznaczeniem, instrukcją obsługi i zaleceniami producenta a jest 90% szans, że nasz sprzęt nie będzie musiał w ogóle tam trafiać. Jeśli jednak będziemy mieli tą „przyjemność” znaleźć się w pozostałych 10%, to jak napisałem – jeśli użytkowaliśmy sprzęt tak jak należy to serwis nie zepsuje nam go bardziej lub nie odmówi naprawy bo będzie miał takie widzimisię.
    W tym zakresie, może ten temat Ciebie zaciekawi: Nokia Lumia 1520 po wizycie w serwisie
    a może te: Odmowa naprawy gwarancyjnej z powodu wygiętej obudowy telefonu
    Wady po powrocie z serwisu Regenersis
    Ten temat, jest również bardzo interesujący: Odmowa naprawy gwarancyjnej z powodu uszkodzenia związanego z ingerencją wilgoci

    Cytat Zamieszczone przez cougar Zobacz posta
    Jaki był tego cel? Otrzymanie nowego, zapakowanego, kompletnego drugiego takiego urządzenia, wymiana na inne, lepsze? Zwrot pieniędzy za zakupiony towar – często w przypadku telefonu na abonament są to kwoty rzędu złotówki, 9, 19, 29 złotych lub może jeszcze jakieś inne powody, które nie przychodzą mi do głowy?

    Niestety, tu się mylisz. W przypadku zakupu telefonu w ramach abonamentu, kupującemu/konsumentowi ( np. w przypadku odstąpienia od umowy sprzedaży ) należy się kwota według ceny jaka obowiązywała w chwili jego zakupu, a nie ile abonent zapłacił za ten telefon w ramach zawieranej dodatkowo umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych.

    I na zakończenie, to kupujący/konsument podejmuje decyzję o procedurze reklamacji wadliwego sprzętu i wyboru tego powinien dokonywać świadomie, biorąc pod uwagę korzyści jakie może osiągnąć oraz swoje i innych doświadczenie. Ażeby dokonywać właściwych wyborów, należy znać prawa i obowiązki obowiązujące w procedurze reklamacyjnej, czy to z umownej gwarancji producenta, czy z reklamacji tzw. konsumenckiej, zagwarantowanej ustawowo.

    Skrótowo, podsumowując:
    chcesz korzystać ze "składaka" – reklamujesz z tytułu gwarancji,
    chcesz korzystać ze sprzętu bez wad - reklamujesz z tytułu rękojmi.


    Wybór procedury reklamacyjnej, należy do Ciebie!




  • #149

    OFF-LINE

    Dołączył
    09.04.2015
    Posty
    2,788
    Telefon
    Lumia 735/635/640 XL DS
    Operator
    Orange
    Dziękuję
    104
    Podziękowano
    208(181)
    Nowe pismo w sprawie jakie dostałem
    dzisiaj.

    Sent from mTalk

  • #150

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    5,212
    Telefon
    L 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    668
    Podziękowano
    1,408(866)
    Wpisów na blogu
    36
    Pana Doradcę Klienta z Orange zapewne również irytują paragrafy i postanowił ich nie czytać, a nawet jak kiedyś mu się obiły o uszy, to je teraz ignoruje. Ponadto, nie ma zupełnie pojęcia o reklamacji z tytułu rękojmi i procedurze jej rozpatrywania. Tym samym, nie ma zupełnie świadomości odpowiedzialności za wady rzeczy sprzedanej.

    @cuguar napisał:
    był sens pisania tych wszystkich „prawnych pisemek”, wertowania kodeksów, przepisów itd.,
    Jakieś dziwne przypuszczenie mi się nasunęło, panie "cuguar".

    Michale, prześlij kopię tego pisma do Rzecznika. Do tego pisma dodaj krótką informację, że Sprzedawca ustosunkował się drogą elektroniczną do pisma z dnia...., udzielając odpowiedzi, która w całości dotyczy reklamacji z tytułu gwarancji. Tym samym, Sprzedawca zignorował fakt, że reklamacja z dnia..... została złożona z tytułu rękojmi na podstawie art. 561 Kodeksu cywilnego.

    Jeżeli wcześniej nie dołączyłeś do Wniosku o pomoc ostatniego pisma do Orange, to teraz je doślij razem z odpowiedzią Sprzedawcy.

  • Strona 15 z 19 PierwszyPierwszy ... 5111213141516171819 OstatniOstatni

    Informacje o wątku

    Użytkownicy przeglądający ten wątek

    Aktualnie 1 użytkownik(ów) przegląda ten wątek. (0 zarejestrowany(ch) oraz 1 gości)

    Podobne wątki

    1. Przygotowanie Lumki przed wysłaniem do serwisu
      Przez ne_zhdi w dziale Dyskusja ogólna
      Odpowiedzi: 2
      Ostatni post / autor: 12-07-2014, 18:07
    2. [Lumia 820] Oddanie telefonu do serwisu
      Przez irekjj w dziale Wsparcie techniczne
      Odpowiedzi: 4
      Ostatni post / autor: 02-03-2014, 15:37
    3. [LUMIA 720] ze znanego serwisu to podróba?
      Przez majkel90pl w dziale Dyskusja ogólna
      Odpowiedzi: 10
      Ostatni post / autor: 02-11-2013, 23:57
    4. [Lumia 820] Zero przed numerem
      Przez BenDover w dziale Wsparcie techniczne
      Odpowiedzi: 1
      Ostatni post / autor: 27-09-2013, 17:53
    5. Sprzedam LUMIA 800 Do Serwisu nie ładuje
      Przez danon w dziale Sprzedam
      Odpowiedzi: 0
      Ostatni post / autor: 02-07-2013, 14:48

    Tagi dla tego wątku

    Uprawnienia umieszczania postów

    • Nie możesz zakładać nowych tematów
    • Nie możesz pisać wiadomości
    • Nie możesz dodawać załączników
    • Nie możesz edytować swoich postów
    •  
    Kontakt
    administracja[at]windowsmania.pl

    Kopiowanie zawartości strony bez zezwolenia zabronione
    Dołącz do nas