Tweety na temat @windowsmaniapl
r   e   k   l   a   m   a
Strona 12 z 19 PierwszyPierwszy ... 28910111213141516 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 111 do 120 z 188

Wątek: Lumia 735 na gwarancji - jak sie zabezpieczyc przed nieuczciwoscia serwisu?

  1. #111

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    5,215
    Telefon
    L 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    669
    Podziękowano
    1,409(866)
    Wpisów na blogu
    36
    Reklama:
    To nie jest Rzecznik ds. Praw Konsumenta Orange, tylko jego oficjalna nazwa brzmi:Rzecznik Klienta ( czy Klientów, już nie pamiętam dokładnie hehe)Orange. Ta funkcja nie ma żadnego, moim zdaniem, związku z prawami konsumentów. Miałam wątpliwą przyjemność korespondowania z pracownikami jego biura. On sam, nie zniżył się do udzielenia mi odpowiedzi. Wymusiłam przynajmniej to, że wyznaczył kogoś tam z biura do kontaktu ze mną. Uważam że Tobie też powinni odpowiedzieć z adresu, który Tobie podałam.

  2. Pani SponsorPanna Google jest aktywna
    Avatar Panny Google


    Dołączył
    24-08-2012
    Skąd
    Internet
    Telefon
    Lumia 900
    Operator
    Play
    Postów
    2134
    Podziękowano
    871(239)
  • #112

    OFF-LINE

    Dołączył
    09.04.2015
    Posty
    2,788
    Telefon
    Lumia 735/635/640 XL DS
    Operator
    Orange
    Dziękuję
    104
    Podziękowano
    208(181)
    o kant d... potluc ci rzecznicy, to jest funkcja pokazowa.

  • #113

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    5,215
    Telefon
    L 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    669
    Podziękowano
    1,409(866)
    Wpisów na blogu
    36
    Moja pomoc, też Tobie się nie podoba i o kant....ją
    Chyba masz dzisiaj zły dzień...

  • #114

    OFF-LINE

    Dołączył
    09.04.2015
    Posty
    2,788
    Telefon
    Lumia 735/635/640 XL DS
    Operator
    Orange
    Dziękuję
    104
    Podziękowano
    208(181)
    nie, pomoc jest akurat swietna i bardzo ja doceniam. mialem jednak nadzieje ze tam w Orange pojda po rozum do glowy, a oni nawet dokladnie tego naszego (Twojego) pisma nie przeczytali, pomijajac najistotniejsze rzeczy.

  • #115

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    5,215
    Telefon
    L 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    669
    Podziękowano
    1,409(866)
    Wpisów na blogu
    36
    Oj, widzę, że dzisiaj/wczoraj był dzień dobroci dla mnie

    Chyba Orange jest pewien tego, że ludziom nie chce się dochodzić swoich praw. I na tym jadą. Trzeba mieć nie tylko zdrowie ale i ogrom cierpliwości, żeby dochodzić "swojego".

  • #116

    OFF-LINE

    Dołączył
    09.04.2015
    Posty
    2,788
    Telefon
    Lumia 735/635/640 XL DS
    Operator
    Orange
    Dziękuję
    104
    Podziękowano
    208(181)
    Powalczymy jeszcze, łatwo skóry nie sprzedam.

    Sent from mTalk

  • #117

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    5,215
    Telefon
    L 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    669
    Podziękowano
    1,409(866)
    Wpisów na blogu
    36
    Myślę, że najgorsze masz już za sobą. Najtrudniej jest nabrać przekonania, co do słuszności działania. A teraz, to już powolutku i konsekwentnie do celu
    Ostatnio edytowane przez ali_cja ; 12-12-2015 o 04:41

  • #118

    OFF-LINE

    Dołączył
    09.04.2015
    Posty
    2,788
    Telefon
    Lumia 735/635/640 XL DS
    Operator
    Orange
    Dziękuję
    104
    Podziękowano
    208(181)
    w miedzyczasie sie wydarzylo (czesc 1):

    dzwonilem do Rzecznika i dostalem ciekawe informacje. wg prawnika z biurza Rzecznika, Orange ma racje w sporze i mogl nawet zignorowac fakt iz prosilem o nie naprawianie telefponu. malo tego - rekojmia mi przysluguje w momencie kiedy po naprawie telefon po raz kolejny ulegnie takiej samej awarii.

    Cytat Zamieszczone przez ali_cja
    Muszę jeszcze raz dokładnie przeczytać Twój wątek. Rozmawiałeś z osobiście Rzeczniczką czy z pracownikiem jej biura?
    Z pracownikiem biura. Dodatkowo przerwało nam połączenie i nie dzwoniłem drugi raz, na razie czekam co powiesz. Bo jeśli rzecznik mówi ze Orange mial prawo postąpić tak jak postąpił a rękojmia przysługuje dopiero przy kolejnej takiej samej awarii, to chyba trzeba odebrać ten telefon i czekać az się znów popsuje 😏 Ja się nie będę sprzeczał z rzecznikiem na paragrafy bo się na tym nie znam 😏

    Cytat Zamieszczone przez ali_cja

    Domyśliłam się, że takiej odpowiedzi udzielić mógł tylko pracownik biura. Ja podtrzymuję swoje stanowisko. Michale, tak jak każdy mam prawo się mylić, jednakże w tej sytuacji nie mam wątpliwości. Orange, w przypadku braku Twojej zgody na naprawę, miał obowiązek odmówić uznania reklamacji. Mógł jedynie wcześniej poinformować Ciebie, że telefon podlega naprawie i czy wyrażasz na to zgodę. Skoro tego nie uczynił, oznacza to, że postąpił wbrew woli reklamującego. Musisz się tylko przygotować na pytanie, dlaczego nie zgodziłeś się na naprawę przy składaniu reklamacji. Możesz np.powiedzieć, ze chciałeś ten telefon sprzedać i to w takim stanie, ponieważ takie życzenie było przyszłego nabywcy i to ewentualnie on miałby w przyszłości podjąć decyzję o reklamacji z tytułu gwarancji albo coś w podobnym tonie.
    przeczytalem to co napisalas, wniosek wyciagnalem taki ze w zasadzie bitwa jest juz 'tylko' o to ze operator postapil wbrew mojej woli, naprawiajac telefon, dodatkowo bez zapytania czy sie na to zgadzam (juz pomijajac fakt ze pisemnie sie nie zgodzilem). czy takie postepowanie operatora oznacza w praktyce ze powinien teraz uznac rekojmie? czy da sie to wybronic przed sadem?

    pierwsze pytanie jakie dostalem od pracownika Rzecznika bylo takie: dlaczego nie oddal pan telefonu na gwarancji do naprawy? i co mialem odpowiedziec? ze mialem widzimisie na nowke sztuke? chyba to troche jednak naciagane stanowisko

    Cytat Zamieszczone przez ali_cja
    Spodziewałam się takiego pytania, dlatego podałam Ci przykład. Nabywca nie chciał naprawianego telefonu i to był warunek przy sprzedaży. Chciał kupić telefon przed naprawą gwarancyjną i znać dokładnie przypadłości telefonu, by później mógł sam pilotować naprawę. Nie chciał kupować tzw. składaka, ponieważ miał złe doświadczenia z naprawami serwisowymi. A ponieważ tobie przysługiwała/przysługuje rękojmia, miałeś prawo z niej skorzystać.
    no tak, ale jak widac operator mogl odmowic, co tez uczynil. jak widze, to ze olal moje pismo do niczego go teraz nie zobowiazuje, bo to jest tylko 'niedopelnienie procedury', pewnie w sadzie bym z czyms takim nie wygral. mogli by powiedzec ze pracownik nie doczytal albo zapomnial. zreszta w biurze rzecznika tez pani stwierdzila, ze operator mial prawo naprawic, nawet jesli mnie o tym nie poinformowal. to jest pierwsza opcja jaka przysluguje sprzedawcy - proba naprawy wadliwego towaru a nie od razu wymiana 'z zasady'. jakby tak wszystkim wymieniali to by im sklepu zabraklo na trzymanie nowych telefonow

    Cytat Zamieszczone przez ali_cja
    Nie Michale, mógł i powinien był odmówić a tego nie uczynił. I wbrew Twojej woli naprawił telefon. Oczywiście, zrobisz jak zechcesz.
    Nie interesuje mnie problem sprzedawcy, on ma regres do producenta/dystrybutora, jeżeli wymienił na nowy lub zapłacił kupującemu. Sprzedawca, jeżeli tylko dochowa staranności, to nie traci! Inną rzeczą jest to, że oddali do serwisu producenta i to serwis zadecydował o naprawie. Na to przecież masz dowód. A skoro serwis zadecydował o naprawie, to Orange boi się, że nie dostanie zwrotu od producenta. Ale przecież, to nie jest problemem kupującego. To sprzedawca ponosi odpowiedzialność z tytułu rękojmi!
    **Ukryta zawartość: Naciśnij przycisk Dziękuję a następnie odśwież stronę**


    dzwoniłem jeszcze raz do rzecznika, uzyskalem informacje co nastepuje:

    1. sprzedawca telefonu jest sklep Orange, to pierwsze.
    2. sklep wg ustawy w takiej sytuacji jak moja ma w pierwszej kolejnosci obowiazek naprawy telefonu.
    3. ja jako konsument, nie moge ograniczac, czy tez wywierac presji na sklep oswiadczeniami typu "nie zgadzam sie na naprawe telefonu'.
    4. sklep moze opierac swoja decyzje o naprawie na podstawie ekspertyzy serwisu. w takim przypadku stanowisko serwisu jest jednoznaczne ze stanowiskiem sklepu.
    5. serwis dokonuje ekspertyzy za zasady majac mozliwosc ingerencji w urzadzenie - czesto nie da sie zdiagnozowac wady fabrycznej bez rozkrecenia telefonu.
    6. sklepu nie interesuje jakie sa moje powody wykorzystania rekojmi i ubiegania sie o wymiane, np fakt ze sprzet naprawiony jest mniej warty niz nowy.
    7. jesli chcialbym podwazyc stanowisko sklepu/serwisu, musialbym przedstawic ekspertyze od niezaleznego rzeczoznawcy, ze sprzet mial ukryta wade fabryczna.
    8. generalnie nic tu nie wskoram, wiec pozostaje grzecznie udac sie do salonu do odbior naprawionego sprzetu.

    Cytat Zamieszczone przez ali_cja
    To są rzeczywiście odpowiedzi Rzecznika Konsumentów?
    Tak, osoby z biura rzecznika.

    Cytat Zamieszczone przez ali_cja

    No Michał, jesteś niepoprawny!
    Nie gadaj z pracownikiem po maturze, te odpowiedzi wyglądały tak, jakby przysłało je Orange!
    Prosiłam, żebyś rozmawiał z Rzecznikiem i rzeczowo przedstawił argumenty:
    -kupiłeś jako konsument,
    -telefon ma wady,
    - nie upłynął rok od zakupu,
    -jest to pierwsza reklamacja z tytułu rękojmi konsumenckiej,
    -nie składałeś nigdy reklamacji z tytułu gwarancji,
    -sprzedawca, nie pytając Ciebie o zgodę, nawet jak uprzednio nie wyraziłeś jej na naprawę, samowolnie naprawił telefon.

    Pytania do Rzecznika:
    -czy masz prawo składać reklamację z tytułu rękojmi jako konsument,
    -czy masz prawo wyboru żądań:
    *naprawy,
    *wymiany na nowy bez wad,
    * obniżenia ceny,
    *odstąpienia od umowy
    - czy masz prawo żądania wymiany na nowy bez wad, jednocześnie nie wyrażając zgody na naprawę,
    - do kogo należy decyzja o sposobie rozpatrzenia reklamacji konsumenckiej z tytułu rękojmi: sprzedawcy czy producenta
    - czy jeżeli sprzedawca który uznał, że nie ma możliwości wymiany nie powinien tego uzasadnić w decyzji o odmowie uznania reklamacji,
    - czy sprzedawca, który uznał, że doprowadzenie do zgodności z umową wymagałoby nadmiernych kosztów, nie powinien wydać decyzji o odmowie uznania reklamacji i właściwie ją uzasadnić,
    Jeżeli odpowiedź Rzecznika na dwa poprzedzające pytania byłaby twierdząca, to właściwie w jakim celu ustawodawca uchwalił § 3 art. 561 Kodeksu cywilnego?
    Ostatnio edytowane przez ali_cja ; 15-12-2015 o 15:18 Powód: Usunięcie informacji o połaczeniu postów i ukrycie fragmentu tekstu

  • 2 następujących użytkowników podziękowało MichalR za ten post:

    ali_cja (15-12-2015),Kizug (04-09-2017)

  • #119

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    5,215
    Telefon
    L 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    669
    Podziękowano
    1,409(866)
    Wpisów na blogu
    36
    Nigdy ne wiadomo, czy korespondencja z użytkownikiem forum nie wyląduje publicznie w temacie Gorący był wczorajszy dzień.
    Powyższy przykład świadczy o tym, że nie możemy poprzestać tylko poradach uzyskanych od, w zasadzie, anonimowego pracownika biura Rzecznika.
    Zasada pierwsza: zawsze ustalamy dane naszego rozmówcy. Gdy się nie przedstawi, prosimy o imię, nazwisko oraz o funkcję, jaką zajmuje w danej instytucji i to sobie odnotowujemy, łącznie z datą i godziną rozmowy. Taka informacja jest nam niezbędna, gdy chcemy np. w trybie reklamacyjnym powołać się na taką rozmowę.
    Zasada druga: zawsze trzeba zweryfikować uzyskane drogę telefoniczną bądź elektroniczną ważne dla nas informacje. W szczególności te, które mogą mieć wpływ na nasze prawa.
    Zasada trzecia; jeżeli to my dzwonimy do instytucji, należy wcześniej ułożyć sobie katalog pytań. Takich pytań, na które odpowiedź rozmówcy może mieć dla nas istotne znaczenie i dlatego też, żeby nie pominąć w rozmowie, właśnie tych istotnych dla nas wątpliwości.

    Michale, to nie są zasady dla Ciebie, tylko tak dla ogółu i ku pamięci

  • #120

    OFF-LINE

    Dołączył
    09.04.2015
    Posty
    2,788
    Telefon
    Lumia 735/635/640 XL DS
    Operator
    Orange
    Dziękuję
    104
    Podziękowano
    208(181)
    no to dalej:

    Cytat Zamieszczone przez ali_cja
    Poniżej, przygotowałam wstępny projekt pisma do Twojej Rzeczniczki. Będziesz miał uwagi, pisz.
    **Ukryta zawartość: Naciśnij przycisk Dziękuję a następnie odśwież stronę**


    no to dzwonilem po raz kolejny, tym razem rozmawialem z inna pania prawnik

    1. do rzecznika nie mozna sie umowic, mozna sie za to umowic do prawnika z biura rzecznika, bo to prawnicy pomagaja w sprawach
    2. jesli juz wiemy co nalezy to mozna wystapic do rzecznika z prosba o reprezentowanie w sporze ze sprzedawca - czas oczekiwania na rozpatrzenie wniosku - 4 miesiace
    3. mozna wystapic do sadu polubownego o pomoc w roztrzygnieciu sporu, czas oczekiwania miesiac, do półtora.

    najlepiej by bylo odebrac ten telefon i zlozyc wniosek do rzecznika, ale to chyba nie ma sensu, odbior bowiem rowna sie przyjeciu formy rozpatrzenia reklamacji. sad polubowny to dobre rozwiazanie w tej kwestii? nie bede czekal 4 miesiace, szkoda czasu, jesli juz to ten polubowny mozna by rozpatrzyc, choc sprawa sie przeciagnie az do lutego pewnie.

    co radzisz?

    Cytat Zamieszczone przez ali_cja
    Sąd polubowny nie jest dobrym rozwiązaniem, bo obie strony muszą dobrowolnie poddać się rozpatrzeniu sprawy przez ten sąd. Orange się nie zgodzi.
    Rzeczywiście, długo się czeka na interwencję Rzecznika.

    Skąd wiesz, że rozmawiałeś prawnikiem? Czy zadałeś takie same pytania jak wczoraj, czy tylko te trzy jak wyżej?
    Powiedzialem dzis tej drugiej pani ze wczoraj rozmawialem z kim innym, na co ona stwierdzila ze skoro rozmawialem wczoraj 'z innym prawnikiem', to na tym etapie trzeba by zlozyc pismo do Rzecznika, zeby nie angazowac kolejnego prawnika w sprawe na telefon. Wiec mniemam ze to byla jedna z doradzajacych prawniczek. zreszta znala stara ustawe i nowa ustawe, gdyz wytlumaczyla mi na czym polegala zmiana jesli chodzi o mozliwosc wyboru przez konsumenta w jakim trybie rozpatruje sie roszczenie i o co mozna wnosic (w tym przypadku stwierdzila ze mozna wnosic o wymiane sprzetu, aczkolwiek standardem jest iz operatorzy sie migaja od tego, czesto praktykowana jest tez natychmiastowa naprawa w pierwszej kolejnosci a wymiana jak sie okaze ze po naprawie wciaz sa problemy). generalnie przedstawila inne, podobne do Twojego, stanowiska, nie mogla mi powiedziec wprost ze wygramy w sadzie jakby co, ale zaznaczyla ze jest to wielce prawdopodobne.

    jesli chodzi o pytania to spytalem tylko czy moglem wybrac tryb roszczenia, czy moglem wystapic z niezgoda na naprawe i na te pytania dostalem odpowiedz twierdzaca. powiedzialem ze czuje sie zignorowany przez operatora, na co pani stwoerdzila ze to jest w sumie normalna praktyka operatorow, wynikajaca z jakichs wewnetrznych regulaminow, ale jak wystapilibysmy do sadu to jest szansa ze wygramy. no ale trzeba by czekac najpierw 4 miechy, a pozniej nie wiadomo ile na interwencje rzecznika, zalozenie sprawy w sadzie, same terminy rozpraw itp, itd.

    Cytat Zamieszczone przez ali_cja
    Czy ta Twoja wypowiedź dotyczy wczorajszej czy dzisiejszej rozmowy? Kto znał starą i nową ustawę: wczorajsza osoba czy dzisiejsza? Oczywiście, że nie mogła Ciebie zapewnić o wygranej w sądzie, ja też bym się tego obawiała powiedzieć. Chociaż obiektywnie "oglądając" sprawę, to Orange dało ciała na całej linii i nie wyobrażam sobie, żeby wyrok nie był korzystny dla Ciebie.
    Michale, oczywiście, że możesz odebrać telefon i cieszyć się z jego używania. Ale, cholera, znów nam się operator wywinie i dalej będzie stosował swoje praktyki.
    Wiec stanęło na tym że piszemy pismo do Rzecznika.
    Ostatnio edytowane przez ali_cja ; 15-12-2015 o 15:00 Powód: Ukrycie fragmentu treści

  • 2 następujących użytkowników podziękowało MichalR za ten post:

    ali_cja (15-12-2015),Kizug (04-09-2017)

    Strona 12 z 19 PierwszyPierwszy ... 28910111213141516 ... OstatniOstatni

    Informacje o wątku

    Użytkownicy przeglądający ten wątek

    Aktualnie 1 użytkownik(ów) przegląda ten wątek. (0 zarejestrowany(ch) oraz 1 gości)

    Podobne wątki

    1. Przygotowanie Lumki przed wysłaniem do serwisu
      Przez ne_zhdi w dziale Dyskusja ogólna
      Odpowiedzi: 2
      Ostatni post / autor: 12-07-2014, 18:07
    2. [Lumia 820] Oddanie telefonu do serwisu
      Przez irekjj w dziale Wsparcie techniczne
      Odpowiedzi: 4
      Ostatni post / autor: 02-03-2014, 15:37
    3. [LUMIA 720] ze znanego serwisu to podróba?
      Przez majkel90pl w dziale Dyskusja ogólna
      Odpowiedzi: 10
      Ostatni post / autor: 02-11-2013, 23:57
    4. [Lumia 820] Zero przed numerem
      Przez BenDover w dziale Wsparcie techniczne
      Odpowiedzi: 1
      Ostatni post / autor: 27-09-2013, 17:53
    5. Sprzedam LUMIA 800 Do Serwisu nie ładuje
      Przez danon w dziale Sprzedam
      Odpowiedzi: 0
      Ostatni post / autor: 02-07-2013, 14:48

    Tagi dla tego wątku

    Uprawnienia umieszczania postów

    • Nie możesz zakładać nowych tematów
    • Nie możesz pisać wiadomości
    • Nie możesz dodawać załączników
    • Nie możesz edytować swoich postów
    •  
    Kontakt
    administracja[at]windowsmania.pl

    Kopiowanie zawartości strony bez zezwolenia zabronione
    Dołącz do nas