Tweety na temat @windowsmaniapl
r   e   k   l   a   m   a
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 11

Wątek: Lumia 520 ciagłe usterki i przebywanie telefonu w serwisie

  1. #1

    OFF-LINE

    Dołączył
    30.07.2013
    Posty
    28
    Telefon
    Nokia
    Operator
    Plus
    Dziękuję
    15
    Podziękowano
    1

    Lumia 520 ciagłe usterki i przebywanie telefonu w serwisie

    Reklama:
    Witam
    Od półtora roku posiadam lumie 520 zakupiona w salonie plus. Ogólnie bardzo podoba mi się system jak i telefon gdyby nie to, że od kupna już 6 razy był na naprawach gwarancyjnych szykuje się 7 tylko nie mam kiedy oddać bo potrzebna mi nawigacja. Pierwsze 3 naprawy dotyczyły nieszczelności obudowy kurz dostawał się między panel dotykowy a wyświetlacz dwa razy serwis tylko to czyścił dopiero za 3 razem wymieniono mi digitizer,dodatkowo przy oddawaniu drugi raz oddałem również ładowarkę, która przestała lądować otrzymałem nowa. Kolejne naprawy dotyczyły włącznika blokady ekranu który się odlutowuje na okrągło rekord wynosi tydzień po naprawie z serwisu (zaręczam, że nie ściągam obudowy na okrągło o co serwis mnie posądza mówiąc ze nie umiem jej potem założyć i dochodzi do uszkodzenia). Przy ostatniej naprawie włącznika zgłosiłem tez, że mam na wyświetlaczu jakieś plamki,(takie dziwne przebarwienia, widoczne głównie na jaskrawych kolorach). Dostałem nowy wyświetlacz, źle zamontowany bo znów dostał się kurz na dodatek tym razem serwis chyba coś źle złożył albo kolejna usterka bo czujnik zbliżeniowy nie działa jak powinien mianowicie podczas rozmowy telefon przygasa ale jeśli dotknę czujnikiem do ucha (czy nawet palcem) i chwilkę przytrzymam wyświetlacz się nie uruchamia i nie pomaga nic czyszczenie szkiełka w miejscu czujnika czy przyciskanie przycisków, jeśli nie dotknę czujnika wszystko dział jak trzeba tzn wyświetlacz się zaświeci po odsunięciu od ucha. Powiedzcie mi czy tylko ja mam jakiś wadliwy model czy ten telefon tak się psuje na okrągło i co mam zrobić sprzedać i kupić inny czy mam może prawo żądać wymiany na sprawny telefon. Nie mam już siły.

  2. Pani SponsorPanna Google jest aktywna
    Avatar Panny Google


    Dołączył
    24-08-2012
    Skąd
    Internet
    Telefon
    Lumia 900
    Operator
    Play
    Postów
    2134
    Podziękowano
    871(239)
  • #2

    OFF-LINE
    Awatar djtonka

    Dołączył
    19.08.2012
    Posty
    20,950
    Telefon
    jakiś amerykański
    FW
    fresz
    Operator
    rydzyk
    Dziękuję
    7,949
    Podziękowano
    222,022(11,126)
    Psują się jak każdy. Twój już totalny składak . Różne wersje płyty różne wersje ekranu.

  • #3

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    5,231
    Telefon
    L 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    670
    Podziękowano
    1,413(869)
    Wpisów na blogu
    36
    1. W jaki sposób składałeś reklamację;
    - za pośrednictwem operatora
    czy
    - odsyłałeś bezpośrednio do serwisu /z pominięciem operatora/,
    2. Kiedy była pierwsza i trzecia naprawa telefonu,
    3. Jaki jest łączny okres przebywania telefonu w serwisach?

  • #4

    OFF-LINE

    Dołączył
    30.07.2013
    Posty
    28
    Telefon
    Nokia
    Operator
    Plus
    Dziękuję
    15
    Podziękowano
    1
    1.Reklamacje składałem zawsze przez operatora (Plus) ponieważ dostawałem telefon zastepczy na ktorym mi zależało.
    2.Naprawy były w dniach
    I - 17.10.2013
    II - 29.10.2013
    III - 20.11.2014
    IV - 06.03.2014
    V - 24.03.2014
    IV - 25.03.2015
    dodaje ,że po ostatniej naprawie telefon znów jest uszkodzony (prawdopodobnie coś źle złożyli)
    3. Niestety nie wiem ile telefon przebywał w serwisach, ale raczej nie były to jakieś długie naprawy myślę ze ok 2 dni jedna naprawa(nie liczę czasu doręczenia telefonu)

  • #5

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    5,231
    Telefon
    L 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    670
    Podziękowano
    1,413(869)
    Wpisów na blogu
    36
    Nie dopytałam, kiedy kupiłeś telefon ale wynika z twoich informacji, że był to wrzesień/październik 2013 roku. Pierwsze wady telefonu wystąpiły przed upływem 6 miesięcy od jego daty nabycia. W Twoim przypadku mają zastosowanie przepisy ustawy z dnia 27 lipca 2002 r.o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego.
    Można byłoby rozważać treść art. 4.1. wymienionej ustawy "Sprzedawca odpowiada wobec kupującego, jeżeli towar konsumpcyjny w chwili jego wydania jest niezgodny z umową; w przypadku stwierdzenia niezgodności przed upływem sześciu miesięcy od wydania towaru domniemywa się, że istniała ona w chwili wydania."
    Jednakże, trzecia, istotna naprawa była dopiero po ok.roku od dnia zakupu. Tej trzeciej naprawy /istotnej, czyli stwierdzenia przez serwis konieczności wymiany digitizera/ nie obejmowałoby już domniemanie prawne istnienia wady w chwili zakupu.
    Wróć; trzecia naprawa była w listopadzie 2014 roku czy w 2013 roku?
    Pozostaje jeszcze kwestia przedawnienia roszczeń;
    art. 10. / ustęp 1 i 2/ wymienionej ustawy;
    1. Sprzedawca odpowiada za niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową jedynie w przypadku jej stwierdzenia przed upływem dwóch lat od wydania tego towaru kupującemu; termin ten biegnie na nowo w razie wymiany towaru. Jeżeli przedmiotem sprzedaży jest rzecz używana, strony mogą ten termin skrócić, jednakże nie poniżej jednego roku.
    2. Roszczenia kupującego określone w art. 8, przedawniają się z upływem roku od stwierdzenia przez kupującego niezgodności towaru konsumpcyjnego z umową; przedawnienie nie może się skończyć przed upływem terminu określonego w ust. 1. W takim samym terminie wygasa uprawnienie do odstąpienia od umowy.


    Nie można Ci zarzucić brak staranności, ponieważ każdorazowo, przed oddaniem do serwisu, sprzedawca był informowany o wadzie telefonu. Dlatego też, nie możesz utracić uprawnienia z "tytułu niezgodności z umową" przez niedopatrzenie. Problematycznym natomiast jest jednak to, jak zdefiniować "uprawnienie do żądania" a "roszczenie kupującego" i bieg przedawnienia określony w art.10 ust. 2 /tzw.termin zawity/.
    Nie wchodząc jednak dalej w te rozważania, proponuję złożenie żądania wymiany na rzecz wolną od wad i zastanowimy się co dalej, dopiero po uzyskaniu decyzji o rozpatrzeniu tej reklamacji.

    Reasumując; składasz kolejną reklamację u operatora/ sprzedawcy z żądaniem wymiany na telefon wolny od wad na podstawie art. 8 ustawy z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego z wyraźnym zaznaczeniem w protokole, że nie wyrażasz zgody na naprawę tego telefonu.

  • Jeden użytkownik podziękował ali_cja za ten post:

    kocham djtonka (16-04-2015)

  • #6

    OFF-LINE

    Dołączył
    30.07.2013
    Posty
    28
    Telefon
    Nokia
    Operator
    Plus
    Dziękuję
    15
    Podziękowano
    1
    mój błąd 3 naprawa była w listopadzie 2013, a telefon został zakupiony 30.07.2013 więc 6 miesięcy i tak nie mineło. okej w następnym tygodniu udam się do salonu plusa. Dziękuję
    Ostatnio edytowane przez kocham djtonka ; 16-04-2015 o 12:34

  • #7

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    5,231
    Telefon
    L 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    670
    Podziękowano
    1,413(869)
    Wpisów na blogu
    36
    To fakt, 6 miesięcy nie minęło ale rok od tej naprawy już tak.
    Oczywiście, poinformujesz nas o przebiegu reklamacji?

  • #8

    OFF-LINE

    Dołączył
    30.07.2013
    Posty
    28
    Telefon
    Nokia
    Operator
    Plus
    Dziękuję
    15
    Podziękowano
    1
    tak tylko w tym tygodniu oddam bo w środę jadę w trasę i mi nawigacja potrzebna

  • #9

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    5,231
    Telefon
    L 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    670
    Podziękowano
    1,413(869)
    Wpisów na blogu
    36
    Oddałeś już telefon do operatora? Opisz proszę, jak przebiegała procedura przyjęcia reklamacji, w szczególności;
    - jaką wybrałeś procedurę: gwarancję producenta czy tzw. reklamację konsumencką,
    - czego żądałeś w ramach reklamacji i na co, ewentualnie, nie wyraziłeś zgody,
    - o czym Cię pouczono,
    - czy protokoł został wypełniony zgodnie z Twoją wolą?

  • #10

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    5,231
    Telefon
    L 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    670
    Podziękowano
    1,413(869)
    Wpisów na blogu
    36
    Upłynęły trzy tygodnie od Twojego ostatniego wpisu; reklamowałeś, będziesz reklamował czy ostatecznie zaniechałeś reklamacji?
    Proszę o poinformuj nas o swojej decyzji.

  • Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

    Informacje o wątku

    Użytkownicy przeglądający ten wątek

    Aktualnie 1 użytkownik(ów) przegląda ten wątek. (0 zarejestrowany(ch) oraz 1 gości)

    Podobne wątki

    1. [Lumia 820] Lumia po serwisie regenersis
      Przez Adick w dziale Dyskusja ogólna
      Odpowiedzi: 22
      Ostatni post / autor: 16-09-2014, 12:26
    2. Lumia 820 i bardzo dziwne usterki POMOCY
      Przez maciej93ja w dziale Wsparcie techniczne
      Odpowiedzi: 32
      Ostatni post / autor: 11-02-2014, 18:43
    3. Odpowiedzi: 0
      Ostatni post / autor: 19-04-2013, 17:19
    4. Odpowiedzi: 0
      Ostatni post / autor: 19-04-2013, 16:49

    Tagi dla tego wątku

    Uprawnienia umieszczania postów

    • Nie możesz zakładać nowych tematów
    • Nie możesz pisać wiadomości
    • Nie możesz dodawać załączników
    • Nie możesz edytować swoich postów
    •  
    Kontakt
    administracja[at]windowsmania.pl

    Kopiowanie zawartości strony bez zezwolenia zabronione
    Dołącz do nas