Tweety na temat @windowsmaniapl
r   e   k   l   a   m   a
Strona 23 z 23 PierwszyPierwszy ... 131920212223
Pokaż wyniki od 221 do 229 z 229

Wątek: Jak najlepiej reklamować telefon będący na gwarancji

  1. #221

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    5,226
    Telefon
    L 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    669
    Podziękowano
    1,411(868)
    Wpisów na blogu
    36
    Reklama:
    Już się ucieszyłam, że są jakieś pozytywne wieści
    Rzecznik przecież wezwał Sprzedawcę do natychmiastowego zwrotu pieniędzy; czyli powinny być już na Twoim koncie. W piśmie nie ma mowy o niezwłoczności, tylko o natychmiastowym zwrocie. A to jest istotna różnica.
    Niepotrzebnie Sprzedawca przeciąga sprawę, narażając się na dodatkowe koszty.

    Trzeba byłoby już chyba pomyśleć o odsetkach za zwłokę, zapytaj, przy okazji, o to Rzecznika.

    **Ukryta zawartość: Naciśnij przycisk Dziękuję a następnie odśwież stronę**
    Ostatnio edytowane przez ali_cja ; 20-11-2015 o 14:46

  2. 5 następujących użytkowników podziękowało ali_cja za ten post:

    figlik (20-06-2016),MichalR (08-12-2015),pooky1978 (25-11-2015),slawko76 (13-09-2017),wosio (17-02-2016)

  3. Pani SponsorPanna Google jest aktywna
    Avatar Panny Google


    Dołączył
    24-08-2012
    Skąd
    Internet
    Telefon
    Lumia 900
    Operator
    Play
    Postów
    2134
    Podziękowano
    871(239)
  • #222

    OFF-LINE

    Dołączył
    04.05.2015
    Posty
    142
    Telefon
    Lumia 735
    Operator
    nju mobile
    Dziękuję
    32
    Podziękowano
    18(11)
    Dzięki za odpowiedź. Wysłałam e-puap do Rzecznika z pytaniem czy i kiedy Przedsiębiorca odebrał pismo oraz dopytałam o odsetki za zwłokę.

  • #223

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    5,226
    Telefon
    L 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    669
    Podziękowano
    1,411(868)
    Wpisów na blogu
    36
    Cytat Zamieszczone przez pooky1978 Zobacz posta
    Wysłałam e-puap do Rzecznika z pytaniem czy i kiedy Przedsiębiorca odebrał pismo oraz dopytałam o odsetki za zwłokę.
    Za zgodą @pooky1978, umieszczam poniżej odpowiedź Rzecznika Konsumentów



    Słabo ją rozumiem.
    Aniu, nie wiem czy Ciebie tym pocieszę; ja również nie bardzo ją rozumiem.
    Cyt.
    Natomiast co do zapłaty odsetek to realizacja takiego roszczenie będzie możliwa ale przed sądem jeżeli po Pani stronie powstanie takie roszczenie co jest uwarunkowane dalszą ewentualną zwłoką sprzedawcy jeżeli uda się wykazać jego odp. z tego powodu.
    Mój komentarz

    Roszczenie stało się wymagalne z upływem dnia, który określiłaś w odstąpieniu od umowy sprzedaży. Problematycznym może być jedynie określenie dnia, w który sprzedawca poznał treść Twojego oświadczenia o odstąpieniu od umowy.
    Oświadczenie o odstąpieniu od umowy sprzedaży jest oświadczeniem woli. A moment złożenia Twojego oświadczenia woli, należy, moim zdaniem, oceniać w świetle art. 61 Kodeksu cywilnego ( Czynności prawne, Przepisy ogólne):
    "§ 1. Oświadczenie woli, które ma być złożone innej osobie, jest złożone z chwilą, gdy doszło do niej w taki sposób, że mogła zapoznać się z jego treścią. Odwołanie takiego oświadczenia jest skuteczne, jeżeli doszło jednocześnie z tym oświadczeniem lub wcześniej.
    § 2. Oświadczenie woli wyrażone w postaci elektronicznej jest złożone innej osobie z chwilą, gdy wprowadzono je do środka komunikacji elektronicznej w taki sposób, żeby osoba ta mogła zapoznać się z jego treścią. "


    Ja oczekiwałam, że Rzecznik właśnie oceni, czy złożone przez Ciebie oświadczenie woli o odstąpieniu od umowy sprzedaży, wyrażone w postaci elektronicznej jest złożone skutecznie. Bo przecież my wiemy i wie o tym Rzecznik, że sprzedawca oświadczenia woli złożonego na piśmie nie odebrał ( na co jest dowód).

    Cyt.
    Poza tym, że wada, usterka ujawniła się tuż po odbiorze telefonu nie jest bowiem znana przyczyna, powód takiego stanu rzeczy oraz co nie mniej istotnym ustalenie czy ma ona charakter wady istotnej i nie usuwalnej.
    Tego, to już kompletnie nie rozumiem i zdanie to, jest zaprzeczeniem treści pisma Rzecznika, zamieszczonego w #219.
    Sprzedawca, nie ustosunkował się do treści żądania złożonego w reklamacji z tytułu rękojmi w ustawowym terminie i to zamyka dalsze dywagacje na temat zasadności Twojego żądania, przyczyny usterki, powodu takiego stanu rzeczy i czy to była wada istotna, czy też nie. Jedyne, co mi przychodzi do głowy, to to, że pismo do sprzedawcy pisała inna osoba, a do Ciebie napisał ktoś, kto treści tamtego pisma nie znał.

  • #224

    OFF-LINE

    Dołączył
    04.05.2015
    Posty
    142
    Telefon
    Lumia 735
    Operator
    nju mobile
    Dziękuję
    32
    Podziękowano
    18(11)
    Witam ponownie!
    Wczoraj na moje konto wpłynęły pieniądze od Sprzedawcy Intertel. Kwota zgadza się co do grosza z tą napisaną w piśmie Rzecznika do Sprzedawcy.
    Pisma wyjaśniającego nie dostałam, nie wiem jak Rzecznik.

  • Jeden użytkownik podziękował pooky1978 za ten post:

    ali_cja (11-12-2015)

  • #225

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    5,226
    Telefon
    L 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    669
    Podziękowano
    1,411(868)
    Wpisów na blogu
    36
    Cytat Zamieszczone przez pooky1978 Zobacz posta
    Wczoraj na moje konto wpłynęły pieniądze od Sprzedawcy Intertel
    Nareszcie! Twoja determinacja jest przykładem na to, że warto walczyć o swoje prawa. Nawet, z tak wyjątkowo opornym sprzedawcą.

    Cytat Zamieszczone przez pooky1978 Zobacz posta
    Pisma wyjaśniającego nie dostałam
    Ważne, że dostałaś pieniądze, a na pismo wyjaśniające i tak nie masz co liczyć. O wpłynięciu pieniędzy na konto powinnaś zawiadomić również Rzecznika Konsumentów.

    Dziękuję Ci bardzo za współpracę

  • Jeden użytkownik podziękował ali_cja za ten post:

    pooky1978 (11-12-2015)

  • #226

    OFF-LINE

    Dołączył
    04.05.2015
    Posty
    142
    Telefon
    Lumia 735
    Operator
    nju mobile
    Dziękuję
    32
    Podziękowano
    18(11)
    Rzecznik mi odpisał:



    Cieszę się, że natrafiłam na Alicję, która pomogła mi w walce o swoje prawa. Dziękuję.

    Edit: mam pismo, załączam

    list.png

    W celu wyjaśnienia:
    1) Zapis wideo był i dalej jest na youtubie, wysłałam linka mailem oraz był drukowany na piśmie wysłanym do Sprzedawcy.
    2) Nie otrzymałam faktury niezwłocznie, tylko po wysłaniu prośby o wysłanie na maila, gdyż pocztą nic nie doszło.
    3) Jego odpowiedź na reklamację przyszła 15 dnia, i to mailem.
    Ja mam na wszystko dowody w postaci wiadomości e-mail. Ważne że pieniądze oddał, a sprawa jest zakończona. Szkoda że tyle to trwało i Sprzedawca do końca próbuje się oczyścić pisząc takie bzdury.
    Ostatnio edytowane przez pooky1978 ; 14-12-2015 o 10:06

  • Jeden użytkownik podziękował pooky1978 za ten post:

    ali_cja (14-12-2015)

  • #227

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    5,226
    Telefon
    L 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    669
    Podziękowano
    1,411(868)
    Wpisów na blogu
    36
    Aniu, gdyby nie fakt, że Ci oddał pieniądze nie odpuścilibyśmy temu sprzedawcy. Miałaś bardzo dobrze udokumentowany proces reklamacyjny i na nic by się zdały jego wykręty przed sądem. Proces cywilny naraziłby go tylko na dodatkowe obciążenia finansowe oraz utratę reputacji uczciwego sprzedawcy. Popełnił błąd ignorując nie tylko Ciebie jako konsumenta i Twoje uprawnione żądania ale również nie docenił wagi ochrony konsumenckiej.
    Twoja historia interesowała wiele osób, nie tylko użytkowników naszego Forum. Wiele się z tej historii nauczyli, wielu zmobilizowała do walki o swoje prawa i niech właśnie ona ona będzie przykładem na to, że " chcieć to móc".

  • #228

    OFF-LINE
    Moderator Globalny Awatar to_ja

    Dołączył
    30.09.2012
    Lokalizacja
    127.0.0.1
    Posty
    4,529
    Telefon
    Samsung Galaxy S7
    FW
    7
    Operator
    Orange
    Dziękuję
    705
    Podziękowano
    1,258(661)
    Nie wiedziałem, że będąc przedsiębiorcą można sprzedawać towary jako "od osoby prywatnej". Generalnie taki #januszbiznesu. Gratuluję pomyślnego zakończenia sprawy, a cała ta historia potwierdza tezę, że nieznajomość prawa szkodzi.
    Samsung Galaxy S7

  • Jeden użytkownik podziękował to_ja za ten post:

    ali_cja (14-12-2015)

  • #229

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    5,226
    Telefon
    L 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    669
    Podziękowano
    1,411(868)
    Wpisów na blogu
    36
    Cytat Zamieszczone przez to_ja Zobacz posta
    Generalnie taki #januszbiznesu
    Trafiłeś w punkt

    Cytat Zamieszczone przez to_ja Zobacz posta
    a cała ta historia potwierdza tezę, że nieznajomość prawa szkodz
    Mateuszu, tę tezę zadedykujemy sprzedawcy ( Januszowi ). My, konsumenci znamy przecież swoje prawa. A gdyby się tak zdarzyło czegoś nie znamy, to doczytamy/dopytamy na Forum

  • Strona 23 z 23 PierwszyPierwszy ... 131920212223

    Informacje o wątku

    Użytkownicy przeglądający ten wątek

    Aktualnie 1 użytkownik(ów) przegląda ten wątek. (0 zarejestrowany(ch) oraz 1 gości)

    Podobne wątki

    1. Odpowiedzi: 10
      Ostatni post / autor: 07-11-2015, 15:12
    2. Brak gwarancji a prawie nowy telefon
      Przez tycior w dziale Gwarancja
      Odpowiedzi: 33
      Ostatni post / autor: 08-05-2015, 20:55
    3. Odrzucona reklamacja w ramach gwarancji. Czy można reklamować z tytułu rękojmi?
      Przez kaeres w dziale Rękojmia/ niezgodność towaru z umową
      Odpowiedzi: 70
      Ostatni post / autor: 26-04-2015, 18:25
    4. Telefon najlepiej grający na słuchawkach ?
      Przez Boski w dziale Wybór smartfona
      Odpowiedzi: 26
      Ostatni post / autor: 05-07-2014, 17:13
    5. [Lumia 800] Telefon nie włącza się po wizycie na gwarancji.
      Przez darecki69 w dziale Wsparcie techniczne
      Odpowiedzi: 17
      Ostatni post / autor: 07-11-2013, 21:51

    Tagi dla tego wątku

    Uprawnienia umieszczania postów

    • Nie możesz zakładać nowych tematów
    • Nie możesz pisać wiadomości
    • Nie możesz dodawać załączników
    • Nie możesz edytować swoich postów
    •  
    Kontakt
    administracja[at]windowsmania.pl

    Kopiowanie zawartości strony bez zezwolenia zabronione
    Dołącz do nas