Tweety na temat @windowsmaniapl
r   e   k   l   a   m   a
Strona 21 z 23 PierwszyPierwszy ... 1117181920212223 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 201 do 210 z 229

Wątek: Jak najlepiej reklamować telefon będący na gwarancji

  1. #201

    OFF-LINE

    Dołączył
    04.05.2015
    Posty
    142
    Telefon
    Lumia 735
    Operator
    nju mobile
    Dziękuję
    32
    Podziękowano
    18(11)
    Reklama:
    Załączniki mają prawie 20 GB, wątpię czy chciałabyś je otrzymać
    Wysłałam Ci całość już. Jak coś mnie najdzie to napiszę i wyślę. Nie wpadłam nigdy na pomysł aplikacji skanera. Mam ponownie Lumie 735 :-) Na Windows Phone.

  2. Pani SponsorPanna Google jest aktywna
    Avatar Panny Google


    Dołączył
    24-08-2012
    Skąd
    Internet
    Telefon
    Lumia 900
    Operator
    Play
    Postów
    2134
    Podziękowano
    871(239)
  • #202

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    5,220
    Telefon
    L 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    669
    Podziękowano
    1,411(868)
    Wpisów na blogu
    36
    Cytat Zamieszczone przez pooky1978 Zobacz posta
    Nie wpadłam nigdy na pomysł aplikacji skanera
    Office Lens to taki mobilny skaner. Myślę, że ta aplikacja jest najlepsza. Wcześniej korzystałam ze "scan2pdf"

    Olej poprzedniego mejla
    Ja już i tak się zgubiłam, dlatego proszę zawsze o całość w ostatecznej wersji:-) OK, sprawdziłam i mam całość.

    Zastanawiam się, czy wysyłać załączniki /skoro ważą 20 GB :-)/? Może zapytać w piśmie o to, czy dosłać załączniki?
    Ostatnio edytowane przez ali_cja ; 19-10-2015 o 16:51

  • #203

    OFF-LINE

    Dołączył
    04.05.2015
    Posty
    142
    Telefon
    Lumia 735
    Operator
    nju mobile
    Dziękuję
    32
    Podziękowano
    18(11)
    Na stronie: https://www.bip.krakow.pl/?dok%20id=44927 Zdecydowanie pokazują jak chcą otrzymywać wnioski i załączniki.
    Biorę się do pisania tego. Może załączniki przejdą, jak nie to będę wysyłała partiami.

    //edit: zmniejszyłam je i wysłałam na 3 raty. E-puap wysłany.
    Ostatnio edytowane przez pooky1978 ; 19-10-2015 o 09:53

  • #204

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    5,220
    Telefon
    L 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    669
    Podziękowano
    1,411(868)
    Wpisów na blogu
    36
    Z upoważnienia @ pooky1978 wkleiłam poniżej treść odpowiedzi z Biura Rzecznika, otrzymanej drodgą elektroniczną w dniu dzisiejszym.
    **Ukryta zawartość: Naciśnij przycisk Dziękuję a następnie odśwież stronę**



    Mój komentarz:

    Nie zgadzam się ze zdaniem Rzecznika, że podstawą roszczenia z tytułu rękojmi powinien być art. 560 Kodeksu cywilnego.

    W przypadku wystąpienia/ wykrycia wady w zakupionym towarze, kupującemu/ w tym konsumentowi/ przysługują alternatywnie 4 roszczenia do sprzedawcy:
    1. odstąpienie od umowy sprzedaży,
    2. żądanie obniżenia ceny,
    3. żądanie wymiany na nowy towar bez wad
    4. żądanie nieodpłatnej naprawy.

    Alternatywność tych roszczeń ,w przypadku składania pierwszej reklamacji, została również przedstawiona w schemacie, przedstawionym na stronie UOKiK'u
    http://www.prawakonsumenta.uokik.gov...reklamacja.pdf

    rekojmia_2 schemat UOKiK.jpg

    A zatem, skoro przysługuje wybór roszczenia, kupujący może wybrać czego będzie żądał.

    1. Jeżeli złoży oświadczenie w pierwszej reklamacji o odstąpieniu od umowy sprzedaży bądź zażąda obniżenia ceny z uwagi na wadę rzeczy sprzedanej, to podstawą jego roszczenia będzie art. 560 Kodeksu cywilnego.

    " § 1. Jeżeli rzecz sprzedana ma wadę, kupujący może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, chyba że sprzedawca niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla kupującego wymieni rzecz wadliwą na wolną od wad albo wadę usunie. Ograniczenie to nie ma zastosowania, jeżeli rzecz była już wymieniona lub naprawiana przez sprzedawcę albo sprzedawca nie uczynił zadość obowiązkowi wymiany rzeczy na wolną od wad lub usunięcia wady."

    Jednakże kupujący będący konsumentem musi mieć na uwadze treść § 2. art. 560 Kc:
    "Jeżeli kupującym jest konsument, może zamiast zaproponowanego przez sprzedawcę usunięcia wady żądać wymiany rzeczy na wolną od wad albo zamiast wymiany rzeczy żądać usunięcia wady, chyba że doprowadzenie rzeczy do zgodności z umową w sposób wybrany przez kupującego jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów w porównaniu ze sposobem proponowanym przez sprzedawcę. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wartość rzeczy wolnej od wad, rodzaj i znaczenie stwierdzonej wady, a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie narażałby kupującego inny sposób zaspokojenia."

    2. Jeżeli kupujący, w pierwszej reklamacji, zażąda wymiany na nowy towar bez wad lub naprawy , to podstawą jego roszczenia będzie art. 561 Kodeksu cywilnego:

    " § 1. Jeżeli rzecz sprzedana ma wadę, kupujący może żądać wymiany rzeczy na wolną od wad albo usunięcia wady.
    § 2. Sprzedawca jest obowiązany wymienić rzecz wadliwą na wolną od wad lub usunąć wadę w rozsądnym czasie bez nadmiernych niedogodności dla kupującego.
    § 3. Sprzedawca może odmówić zadośćuczynienia żądaniu kupującego, jeżeli doprowadzenie do zgodności z umową rzeczy wadliwej w sposób wybrany przez kupującego jest niemożliwe albo w porównaniu z drugim możliwym sposobem doprowadzenia do zgodności z umową wymagałoby nadmiernych kosztów. Jeżeli kupującym jest przedsiębiorca, sprzedawca może odmówić wymiany rzeczy na wolną od wad lub usunięcia wady także wtedy, gdy koszty zadośćuczynienia temu obowiązkowi przewyższają cenę rzeczy sprzedanej.”


    Z porównania treści tych dwóch artykułów wynika, że wybór żądania należy do kupującego. Jednakże, w przypadku żądania z art. 560 Kc, sprzedawca może uwolnić się od spełnienia żądania kupującego, jeżeli niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla kupującego wymieni rzecz na wolną od wad lub wadę usunie.
    Moim zdaniem, to rozwiązanie gdy wybór spełnienia żądania przechodzi na sprzedawcę, jest niekorzystne dla składającego reklamację, ponieważ sprzedawca będzie miał interes ekonomiczny w tym, żeby reklamowany towar naprawiać i nie będzie skory do wymiany na nowy bez wad.
    Dlatego też zalecam, żeby podstawą roszczenia kupującego w reklamacji z tytułu rękojmi nie było odstąpienie od umowy ani żądanie obniżenia ceny, tylko żądanie wymiany na nowy towar bez wad. I jeszcze z asekuracją, że nie wyrażamy zgody na naprawę reklamowanego towaru.

    W przypadku żądania przez kupującego wymiany na nowy towar bez wad lub naprawy, sprzedawca nie ma możliwości wyboru spełnienia żądania. Może tylko spełnić żądanie kupującego albo odmówić uznania reklamacji. W przypadku odmowy uznania reklamacji musi jednakże uzasadnić swoją decyzję, czyli podać podstawę prawną i faktyczną odmowy, a także naraża się na to, że w przypadku odmowy uznania reklamacji, kupujący skorzysta z uprawnienia, jakie mu przysługuje z treści art. 560. § 1. Kc- zdanie drugie:
    "Jeżeli rzecz sprzedana ma wadę, kupujący może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, chyba że sprzedawca niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla kupującego wymieni rzecz wadliwą na wolną od wad albo wadę usunie. Ograniczenie to nie ma zastosowania, jeżeli rzecz była już wymieniona lub naprawiana przez sprzedawcę albo sprzedawca nie uczynił zadość obowiązkowi wymiany rzeczy na wolną od wad lub usunięcia wady."
    i złoży oświadczenie o odstąpieniu od umowy sprzedaży.

  • 3 następujących użytkowników podziękowało ali_cja za ten post:

    pooky1978 (19-10-2015),rostoff (30-01-2017),wosio (17-02-2016)

  • #205

    OFF-LINE

    Dołączył
    04.05.2015
    Posty
    142
    Telefon
    Lumia 735
    Operator
    nju mobile
    Dziękuję
    32
    Podziękowano
    18(11)
    Jakkolwiek wydaje mi się, że Alicja ma rację to moją sprawę od tego momentu prowadzi Rzecznik, dlatego wysłałam sprzedawcy pismo. (Alicja jak coś, to możesz go zamieścić).
    Sprzedawca pismo odebrał. Przez 7 dni nie odpisał, dlatego pozwoliłam sobie przypomnieć mu o piśmie wysyłając go wiadomością e-mail.
    Odpisał:
    "Dzień dobry.


    Pismo otrzymałem, stosując się do Pani prośby chciałem wysłać telefon do 31 października, jednak wobec tego, że jest Pan osobą chciwą, szukającą problemów proszę podać numer konta na jaki mam zwrócić pieniądze i proszę więcej nie pisać, ani u nas nie kupywać.



    żegnam"

    Jak widać, pismo otrzymał (to już wiedziałam tydzień temu), ale chyba nie przeczytał ze zrozumieniem.

    Jestem w kontakcie z Rzecznikiem i jeżeli sprzedawca w dalszym ciągu będzie unikał odpowiedzialności to on przejmie sprawę.

  • #206

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    5,220
    Telefon
    L 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    669
    Podziękowano
    1,411(868)
    Wpisów na blogu
    36
    Bardzo niegrzecznie napisał Ci Sprzedawca, zapominając o tym, że gdyby działał zgodnie z obowiązującą procedurą miałby już dawno święty spokój.
    19 października @pooky1978 wysłała do sprzedawcy mail'a o następującej treści:

    **Ukryta zawartość: Naciśnij przycisk Dziękuję a następnie odśwież stronę**

  • 2 następujących użytkowników podziękowało ali_cja za ten post:

    pooky1978 (29-10-2015),wosio (17-02-2016)

  • #207

    OFF-LINE

    Dołączył
    04.05.2015
    Posty
    142
    Telefon
    Lumia 735
    Operator
    nju mobile
    Dziękuję
    32
    Podziękowano
    18(11)
    Dziś mija termin. W dalszym ciągu nie mam odpowiedzi na moje pismo.
    Jak ustaliłam termin 31.10.2015 to wtedy telefon/pieniądze powinny do tego dnia przyjść, co nie? A nie zostać wysłane?

  • #208

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    5,220
    Telefon
    L 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    669
    Podziękowano
    1,411(868)
    Wpisów na blogu
    36
    Przypomniałaś mu swój numer konta bankowego?

  • #209

    OFF-LINE

    Dołączył
    04.05.2015
    Posty
    142
    Telefon
    Lumia 735
    Operator
    nju mobile
    Dziękuję
    32
    Podziękowano
    18(11)
    Tak, podałam mu swój numer konta.

  • #210

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    5,220
    Telefon
    L 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    669
    Podziękowano
    1,411(868)
    Wpisów na blogu
    36
    Myślę, że powinnaś odczekać do poniedziałku. Jeżeli, z upływem dnia, nie otrzymasz pieniędzy na swoje konto /bądź nowego telefonu z warunkami, które określiłaś w swoim ostatnim piśmie/ zawiadom o tym Rzecznika. Tak chyba będzie najbezpieczniej i nikt, moim zdaniem, nie zarzuci Ci pochopnego działania.

    Cytat Zamieszczone przez pooky1978 Zobacz posta
    Jak ustaliłam termin 31.10.2015 to wtedy telefon/pieniądze powinny do tego dnia przyjść, co nie? A nie zostać wysłane?
    Zgadza się o tyle, że jak wyznaczyłaś termin na 31 października, to upływa on z końcem dnia wyznaczonego terminu.

    Wyznaczyłaś upływ terminu na sobotę. W ten dzień ( ustawodawca w procedurze cywilnej wprost nie uznał każdej soboty za dzień ustawowo wolny od pracy m.in. uchwała SN w składzie siedmiu sędziów z 25 kwietnia 2003r.III CZP 8/03 - w uchwale tej wskazano, że sobota nie jest dniem ustawowo wolnym od pracy w rozumieniu art. 115 K.c., a samej uchwale nadano moc zasady prawnej ) nie wpłyną jednak pieniądze na konto ani poczta nie dostarczy przesyłki. Nawet, gdyby nadano przesyłkę czy przelano pieniądze w piątek.
    Jako ciekawostka:
    - w procedurze cywilnej- sobota nie jest dniem wolnym od pracy ( za wyjątkiem święta przypadającego w ten dzień), a zatem czynność powinna być wykonana dzień wcześniej albo w sobotę,
    - procedurze administracyjnej- sobota została zrównana z dniami wolnymi i można np. wykonać czynność prawną jeszcze w poniedziałek.

    Źródło:
    art. 111 par.1 Kodeksu cywilnego: "Termin oznaczony w dniach kończy się z upływem ostatniego dnia."
    Natomiast, zgodnie z treścią art. 115 Kodeksu cywilnego, "Jeżeli koniec terminu do wykonania czynności przypada na dzień uznany ustawowo za wolny od pracy, termin upływa dnia następnego."

  • Strona 21 z 23 PierwszyPierwszy ... 1117181920212223 OstatniOstatni

    Informacje o wątku

    Użytkownicy przeglądający ten wątek

    Aktualnie 1 użytkownik(ów) przegląda ten wątek. (0 zarejestrowany(ch) oraz 1 gości)

    Podobne wątki

    1. Odpowiedzi: 10
      Ostatni post / autor: 07-11-2015, 15:12
    2. Brak gwarancji a prawie nowy telefon
      Przez tycior w dziale Gwarancja
      Odpowiedzi: 33
      Ostatni post / autor: 08-05-2015, 20:55
    3. Odrzucona reklamacja w ramach gwarancji. Czy można reklamować z tytułu rękojmi?
      Przez kaeres w dziale Rękojmia/ niezgodność towaru z umową
      Odpowiedzi: 70
      Ostatni post / autor: 26-04-2015, 18:25
    4. Telefon najlepiej grający na słuchawkach ?
      Przez Boski w dziale Wybór smartfona
      Odpowiedzi: 26
      Ostatni post / autor: 05-07-2014, 17:13
    5. [Lumia 800] Telefon nie włącza się po wizycie na gwarancji.
      Przez darecki69 w dziale Wsparcie techniczne
      Odpowiedzi: 17
      Ostatni post / autor: 07-11-2013, 21:51

    Tagi dla tego wątku

    Uprawnienia umieszczania postów

    • Nie możesz zakładać nowych tematów
    • Nie możesz pisać wiadomości
    • Nie możesz dodawać załączników
    • Nie możesz edytować swoich postów
    •  
    Kontakt
    administracja[at]windowsmania.pl

    Kopiowanie zawartości strony bez zezwolenia zabronione
    Dołącz do nas