Tweety na temat @windowsmaniapl
r   e   k   l   a   m   a
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 12

Wątek: Gwarancja czy rękojmia?

  1. #1

    OFF-LINE

    Dołączył
    24.05.2016
    Posty
    6
    Telefon
    Z1
    Dziękuję
    2
    Podziękowano
    1

    Gwarancja czy rękojmia?

    Reklama:
    Dzień dobry, wprawdzie aktualnie nie jestem użytkownikiem Nokii (2 moje pierwsze tel to były Nokie), to jednak patrząc na rzeczowość i fachowość porad pani Alicji postanowiłem napisać z prośbą o poradę.

    Na początku stycznia 2015 roku zakupiłem w salonie Play Xperię Z1 z zainstalowanym brandowanym oprogramowaniem.
    Po jakimś czasie zainstalowałem we własnym zakresie oryginalny czysty soft od Sony (bez odblokowywania bootloadera i rootowania, tylko soft). Przez ponad rok telefon działał bez zarzutu, niestety do czasu... Wymienię po kolei usterki:
    1. Odklejony buzzer - w marcu wibracje zaczęły być "dziwne", znalazłem info, że buzzer się odkleił. Postanowiłem nie wysyłać telefonu do serwisu przed wakacjami bo bez wibracji da się żyć.
    2. Ok 2 tygodnie temu bateria zaczęła zachowywać się dziwnie, brak rozładowywania podczas intensywniejszego korzystania, trzymanie 2-3h od naładowania do 100%, wyłączanie przy 40-50% i 1% po podłączeniu ładowarki. Postanowiłem w miarę szybko skombinować jakiś tel i Zetkę wysłać do serwisu.
    3. 3 dni temu zauważyłem, że od ciepła wydzielanego przez baterię (ostatnio bardzo się grzeje) odkleiła się tylna klapka i telefon w 100% utracił szczelność...
    4. Kilka miesięcy temu wymieniłem klapkę od gniazda ładowania przez odpadającą uszczelkę. Zaślepka zakupiona na Allegro

    W związku z koniecznością wizyty telefonu w serwisie mam kilka pytań.
    1. Dla mnie najważniejsza kwestia - czy mogę stracić gwarancję przez wymianę klapki(zaślepki) na nową (różni się tylko odcieniem) przy zachowaniu pełnej szczelności - 3 papierki białe
    2. Czy przed wysyłką zmieniać oprogramowanie na brandowane Playa?
    3. Co Pani poleca - wysyłkę do w-supportu bezpośrednio z domu/oddanie do Playa na gwarancję/żądanie od Playa naprawy lub wymiany z tytułu rękojmi?
    Z góry dziękuję za wszelkie rady
    Pozdrawiam serdecznie

  2. Pani SponsorPanna Google jest aktywna
    Avatar Panny Google


    Dołączył
    24-08-2012
    Skąd
    Internet
    Telefon
    Lumia 900
    Operator
    Play
    Postów
    2134
    Podziękowano
    871(239)
  • #2

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    5,215
    Telefon
    L 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    669
    Podziękowano
    1,409(866)
    Wpisów na blogu
    36
    Może zacznijmy od końca; gwarancja czy rękojmia? Upłynął już rok od zakupu, zatem nie działa już domniemanie prawne nabycia telefonu z wadą fabryczną. Jednak w dalszym ciągu możesz skorzystać z rękojmi ( do 2 lat od otrzymania telefonu), z tym, że przypadku sporu ze Sprzedawcą na Tobie będzie ciążył obowiązek udowodnienia, że sprzedano Ci wadliwy produkt. Czy warto reklamować z tytułu rękojmi w drugim roku od zakupu? Moim zdaniem, warto! I nie będę się tu teraz rozpisywała dlaczego, musisz mi uwierzyć na słowo albo poczytać tu: Rękojmia-odpowiedzialność sprzedawcy za wady rzeczy sprzedanej /przepisy/. Część I
    Zwróć szczególnie uwagę na zdanie drugie § 1. art. 560 Kodeksu cywilnego.

    Cytat Zamieszczone przez gadaka Zobacz posta
    2. Czy przed wysyłką zmieniać oprogramowanie na brandowane Playa?
    Myślę, że nie powinno być problemu z oryginalnym softem producenta gdybyś oddawał na gwarancję, w przypadku reklamacji z tytułu rękojmi, wgrałabym brand operatora. Może i nie ma to znaczenia, ale po co dawać jakikolwiek argument Sprzedawcy przy rozpatrywaniu reklamacji.

    Cytat Zamieszczone przez gadaka Zobacz posta
    1. Dla mnie najważniejsza kwestia - czy mogę stracić gwarancję przez wymianę klapki(zaślepki) na nową (różni się tylko odcieniem) przy zachowaniu pełnej szczelności - 3 papierki białe
    Nie jestem w stanie teraz odpowiedzieć, musiałabym poznać szczegółowe warunki gwarancji tego telefonu, właśnie ze względu na jego wodoszczelność i nieautoryzowaną wymianę oryginalnej uszczelki na zamiennik. Wiem, że ludzie sami wymieniają tę klapkę, ale muszę trochę więcej na ten temat poczytać.

  • #3

    OFF-LINE

    Dołączył
    24.05.2016
    Posty
    6
    Telefon
    Z1
    Dziękuję
    2
    Podziękowano
    1
    Dziękuję bardzo za odpowiedź. Postanowiłem reklamować z tytułu rękojmi. Jak tylko wrócę do domu to zgram wszystko, zainstaluję brandowane oprogramowanie i pójdę do Playa. Chciałbym jeszcze zapytać o jedną rzecz - odklejony pierścień wokół przycisku on/off i odklejoną "osłonkę" głośnika uznać za wadę czy normalne ślady użytkowania?

  • #4

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    5,215
    Telefon
    L 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    669
    Podziękowano
    1,409(866)
    Wpisów na blogu
    36
    Cytat Zamieszczone przez gadaka Zobacz posta
    Postanowiłem reklamować z tytułu rękojmi
    Musisz wiedzieć o tym, że operator będzie próbował przyjąć reklamację w ramach gwarancji. Tylko Twoje zdecydowanie o rękojmi, wymusi na nim przyjęcie takiej reklamacji. Najlepiej, gdybyś przygotował sobie pismo ( w 2 egzemplarzach) i w nim napisał żądanie i opisał występujące wady. łatwiej Ci będzie później podyktować usterki ze swojego pisma do ich protokołu. Jeden egzemplarz składasz z reklamacją, a na drugim prosisz o pokwitowanie odbioru pisma. O tym, ze złożyłeś pismo, możesz żądać wpisu w protokole.
    Gotowe wzory masz w pkt. IIb. tutaj: Reklamacja konsumencka; wzory pism i .....słów kilka

    Możesz tutaj wrzucić projekt swojego pisma.

    Co z tą wymianą zaślepki, sprawdzałeś warunki gwarancji? Podaj link, jeżeli są dostępne na stronie producenta.

  • #5

    OFF-LINE

    Dołączył
    24.05.2016
    Posty
    6
    Telefon
    Z1
    Dziękuję
    2
    Podziękowano
    1
    Dziękuję bardzo za odpowiedź.
    http://www-support-downloads.sonymob...es_PL_24_4.pdf
    Moim skromnym zdaniem ta wymiana nie miała żadnego wpływu na szczelność telefonu ponieważ nie uległ zalaniu/zawilgoceniu, więc nie wiem czy ktokolwiek to zauważy (ja się przyznawać nie zamierzam).
    Najpóźniej we wtorek wrzucę projekt pisma.
    Mam jeszcze jedno pytanie - czy jeśli umowa jest na mamę to musi reklamować z tytułu rękojmi osobiście czy ja mogę to zrobić? Oczywiście jestem pełnoletni.

  • #6

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    5,215
    Telefon
    L 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    669
    Podziękowano
    1,409(866)
    Wpisów na blogu
    36
    Cytat Zamieszczone przez gadaka Zobacz posta
    Chciałbym jeszcze zapytać o jedną rzecz - odklejony pierścień wokół przycisku on/off i odklejoną "osłonkę" głośnika uznać za wadę czy normalne ślady użytkowania?
    Opisz jako wadę, najwyżej nie uznają jej - przerzucając to na normalne efekty użytkowania.


    Cytat Zamieszczone przez gadaka Zobacz posta
    czy jeśli umowa jest na mamę to musi reklamować z tytułu rękojmi osobiście czy ja mogę to zrobić?
    Reklamować może właściciel telefonu, czyli ten kto zawierał umowę sprzedaży z operatorem. Czyli, w piśmie reklamacyjnym muszą być dane Twojej mamy.
    Natomiast, jakakolwiek rozmowa z pracownikiem salonu Play, dotycząca abonenta bądź użytkownika karty SIM tego operatora, rozpoczyna się od ustalenia tożsamości rozmówcy.
    Pełnoletność to jedno, a pełnomocnictwo to drugie. Nie wiem jakiej formy, jeżeli w ogóle, Play wymaga pełnomocnictwa. Najlepiej będzie, jak zadzwonisz i ustalisz to z funkcyjnym pracownikiem np. kierownikiem salonu operatora w którym będzie składana reklamacja.

  • #7

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    5,215
    Telefon
    L 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    669
    Podziękowano
    1,409(866)
    Wpisów na blogu
    36
    Cytat Zamieszczone przez gadaka Zobacz posta
    Moim skromnym zdaniem ta wymiana nie miała żadnego wpływu na szczelność telefonu ponieważ nie uległ zalaniu/zawilgoceniu, więc nie wiem czy ktokolwiek to zauważy (ja się przyznawać nie zamierzam).
    Ja również wprost nie dopatrzyłam się w Warunkach gwarancji zastrzeżenia, że nie można wymienić np. zaślepki. Jednakże, w pkt.5 jest informacja o tym, że " Niniejsza gwarancja nie obejmuje uszkodzeń Produktu spowodowanych przez instalacje, modyfikacje, naprawy lub otwieranie Produktu przez osoby, które nie mają autoryzacji firmy Sony.".
    Wymiana zaślepki, w potocznym rozumieniu, nie jest naprawą. Chociaż, w przypadku stwierdzenia ingerencji cieczy przez otwory zabezpieczone wskaźnikiem zawilgocenia, nieautoryzowana wymiana zastępczej zaślepki, moim zdaniem, stanowiłaby podstawę uchylenia gwarancji. Może należałoby w piśmie zamieścić wzmiankę o nieodbarwionych wskaźnikach zawilgocenia i zwrócić na to uwagę przyjmującego reklamację.

    Jest jeszcze zapis w "Zalecenia dotyczące postępowania z produktami oraz bezpiecznej obsługi" o tym, że "Nie wolno malować produktu, próbować go demontować ani modyfikować. Serwis powinien być wykonywany jedynie przez upoważniony personel firmy Sony." Wprawdzie telefonu, jako takiego, nie demontowałeś ani nie modyfikowałeś, ale demontowałeś zaślepkę, która jest elementem istotnym i charakterystycznym dla wodoszczelnego telefonu oraz montowałeś nieoryginalną- mogącą nie spełniać warunków producenta. Czy będzie to miało znaczenie?
    W ramach reklamacji z tytułu rękojmi, Sprzedawca wysyła sprzęt do ekspertyzy w celu ustalenia/wykrycia wady fabrycznej, ponieważ dopiero na podstawie takiej ekspertyzy podejmuje decyzję o uznaniu bądź odmowie uznania reklamacji. A jaka będzie decyzja Sprzedawcy, przekonamy się w jego odpowiedzi na reklamację. I dopiero wówczas będzie można podjąć jakiekolwiek działania, jeżeli oczywiście będą one potrzebne. Nie ma sensu martwić się "na zapas".

  • #8

    OFF-LINE

    Dołączył
    24.05.2016
    Posty
    6
    Telefon
    Z1
    Dziękuję
    2
    Podziękowano
    1
    Dziękuję bardzo za odpowiedź, jak tylko napiszę projekt pisma to wrzucę na foum.
    Pozdrawiam

  • #9

    OFF-LINE

    Dołączył
    24.05.2016
    Posty
    6
    Telefon
    Z1
    Dziękuję
    2
    Podziękowano
    1
    Witam, niestety sesja mnie dopadła i dopiero teraz mam czas na napisanie reklamacji...

    Środek pisma:

    Reklamacja z tytułu rękojmi

    W dniu 4.01.2015 nabyłam w ramach umowy sprzedaży/abonamentowej nr............... telefon Sony Xperia Z1.
    W okresie użytkowania telefonu stwierdziłam następujące wady fizyczne zakupionego telefonu, polegające na tym, że:
    1) wibracje telefonu nie działają poprawnie - buzzer wibruje w dziwny sposób;
    2) odkleiły się osłonka głośnika i pierścień wokół przycisku on/off;
    3) bateria zużywa się szybciej niż wcześniej, telefon wskazuje zawyżoną aktualną pojemność, potrafi wyłączyć się przy 50% a po ręcznym włączeniu wskazuje 1-3%;
    4) od pojawienia się problemów z baterią telefon bardziej się grzeje w związku z czym pojawiły się 2 kolejne wady: Tylna część obudowy odkleiła się od telefonu
    5) oraz po dłuższej pracy w prawym górnym rogu ekranu pojawia się jasna smuga;
    6) wyłączenie modułu Wi-Fi działa dopiero po resecie, bez niego w zużyciu baterii cały czas pokazuje włączone Wi-Fi;
    7) od czasu do czasu po podłączeniu ładowarki telefon nie wykrywa ładowania.
    Zaznaczam, że telefon nigdy nie został zalany ani zawilgocony, wszystkie (3) wskaźniki zawilgocenia są białe.

    W związku z powyższym, działając zgodnie z art. 561 Kodeksu cywilnego ( Ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta /Dz. U. 2014 r., poz 827, wprowadzająca zmiany w ustawie z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (Dz. U. z 2014 r. poz. 121), żądam wymiany na nowy telefon bez wad.

    Załączniki:
    1. Kopia dowodu zakupu.
    2. Telefon.
    3. Oryginalne pudełko od telefonu.
    4. Zdjęcie smugi na ekranie.
    5. Screeny zachowania baterii podczas użytkowania telefonu.

  • Jeden użytkownik podziękował gadaka za ten post:

    ali_cja (15-06-2016)

  • #10

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    5,215
    Telefon
    L 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    669
    Podziękowano
    1,409(866)
    Wpisów na blogu
    36
    OK, treść jest w porządku. Nie zapomnij o podpisie i opatrzeniu pisma datą.
    W załącznikach, w pkt.2 opisz dokładniej telefon: marka, nazwa i nr IMEI. To samo w treści pisma, w pierwszym zdaniu dopisz IMEI.
    Pismo adresujesz do P4 na Taśmową, a pod spodem, miejsce złożenia reklamacji.
    Dopisz również zdanie o tym, w jaki sposób chcesz zostać poinformowany/a o sposobie rozpatrzenia reklamacji ( mailowo, SMS czy na adres zamieszkania/do korespondencji).

  • Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

    Informacje o wątku

    Użytkownicy przeglądający ten wątek

    Aktualnie 1 użytkownik(ów) przegląda ten wątek. (0 zarejestrowany(ch) oraz 1 gości)

    Podobne wątki

    1. Przebarwienie ekranu; gwarancja czy rękojmia
      Przez Tymbark1980 w dziale Rękojmia/ niezgodność towaru z umową
      Odpowiedzi: 48
      Ostatni post / autor: 16-05-2016, 22:14
    2. Rękojmia w przypadku zakupu na firmę (L930)
      Przez Arttysta w dziale Rękojmia/ niezgodność towaru z umową
      Odpowiedzi: 52
      Ostatni post / autor: 25-02-2016, 18:55
    3. Rękojmia a naprawa gwarancyjna z pominięciem Sprzedawcy.
      Przez Dawding w dziale Rękojmia/ niezgodność towaru z umową
      Odpowiedzi: 48
      Ostatni post / autor: 03-09-2015, 00:42
    4. Reklamacja u sprzedawcy: gwarancja producenta czy rękojmia
      Przez Hezar w dziale Rękojmia/ niezgodność towaru z umową
      Odpowiedzi: 79
      Ostatni post / autor: 20-08-2015, 09:17
    5. Rękojmia-odpowiedzialność sprzedawcy za wady rzeczy sprzedanej /przepisy/. Część II
      Przez ali_cja w dziale Rękojmia/ niezgodność towaru z umową
      Odpowiedzi: 0
      Ostatni post / autor: 19-05-2015, 02:51

    Tagi dla tego wątku

    Uprawnienia umieszczania postów

    • Nie możesz zakładać nowych tematów
    • Nie możesz pisać wiadomości
    • Nie możesz dodawać załączników
    • Nie możesz edytować swoich postów
    •  
    Kontakt
    administracja[at]windowsmania.pl

    Kopiowanie zawartości strony bez zezwolenia zabronione
    Dołącz do nas