Tweety na temat @windowsmaniapl
r   e   k   l   a   m   a
Strona 5 z 10 PierwszyPierwszy 123456789 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 41 do 50 z 94

Wątek: Gdzie obecnie reklamować wadliwy telefon ("czysta" Karta Gwarancyjna)

  1. #41

    OFF-LINE

    Dołączył
    04.08.2016
    Posty
    252
    Telefon
    720,1320,950XL //720,1520
    Operator
    Play
    Dziękuję
    31
    Podziękowano
    15(15)
    Reklama:
    OK, zadzwoniłem, pracownik nie dawał innej możliwości niż wyrażenie zgody na ich warunki lub odstąpienie od reklamacji.

    Jak teraz liczyć termin naprawy?

  2. Pani SponsorPanna Google jest aktywna
    Avatar Panny Google


    Dołączył
    24-08-2012
    Skąd
    Internet
    Telefon
    Lumia 900
    Operator
    Play
    Postów
    2134
    Podziękowano
    871(239)
  • #42

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    3,778
    Telefon
    Lumia 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    516
    Podziękowano
    968(643)
    Wpisów na blogu
    37
    O czasie naprawy/wymiany mówi ostatnie zdanie art. 8.4. ustawy z 2002 roku9 z późn. zm.): 'Przy określaniu odpowiedniego czasu naprawy lub wymiany uwzględnia się rodzaj towaru i cel jego nabycia.'

    W literaturze przyjmuje się, że nie powinien on być dłuższy niż 14 dni, licząc od następnego dnia otrzymania reklamowanego towaru przez sprzedawcę. Niestety, nie jest to termin ustawowy, należy jednak brać pod uwagę niedogodności które mogą dotykać reklamującego, który jest pozbawiony możliwości korzystania z przedmiotu reklamacji i tzw. odpowiedni czas oczekiwania na naprawę.
    Problem tzw. 'odpowiedniego czasu', którym posługuje się ustawodawca stał się przedmiotem 'Interpelacji poselskiej nr 20422 do prezesa Rady Ministrów w sprawie art. 8 ust. 2 ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego', złożonej w 2013 roku. Interpelacja nr 20422 - tekst
    W treści tej interpelacji chodzi właśnie o art. 8. 4, a nie art. 8.2. cytowanej wcześniej ustawy. Poseł Wojciech Saługa w swojej interpelacji zawarł następujące zagadnienie: " Panie Premierze, obecne określenie, że naprawa lub wymiana towaru konsumpcyjnego powinna nastąpić ˝w odpowiednim czasie˝, powoduje wiele sporów i w konsekwencji oznacza, że konsument bardzo często zmuszony jest wystąpić do sądu o ustalenie, że przedsiębiorca (sprzedawca) nie wykonał żądania w odpowiednim czasie. Zrozumiałe jest, że czas realizacji reklamacji może się różnić, w zależności od rodzaju towaru, niemniej jednak konieczne byłoby zdyscyplinowanie przedsiębiorców poprzez wprowadzenie np. terminu podstawowego i maksymalnego, a w przypadku gdy przedsiębiorca nie będzie w stanie wykonać naprawy w podstawowym terminie - obowiązku poinformowania konsumenta o przyczynach opóźnienia i ich wykazanie...." oraz zwrócił się z pytaniem o możliwość wprowadzenia zmian w tym zakresie, poprzez wprowadzenie obowiązku informowania reklamującego o tym w jakim terminie sprzedawca zobowiązuje się do wykonania naprawy albo wymiany bądź określenie tego terminu w ustawie.
    Odpowiedzi na tę interpelację, z upoważnienia prezesa Rady Ministrów, udzielił wiceprezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów Interpelacja nr 20422 - tekst odpowiedzi . W tej odpowiedzi poinformował, że aktualnie trwają prace Komisji Kodyfikacyjnej Prawa Cywilnego nad nowymi regulacjami w tym zakresie. I rzeczywiście, 30 maja 2014 r. została uchwalona ustawa o prawach konsumenta /Dz. U. 2014 r., poz 827/, która weszła w życie 25 grudnia 2014 roku, a której przepisy Ciebie i Twojego sprzedawcę wobec Ciebie nie obowiązują w waszej procedurze reklamacyjnej.

    Wróćmy zatem do obowiązującej nas ustawy. Pierwsze zdanie art. 8 ust.4 ustawy z 2002 r. brzmi następująco:

    "Jeżeli kupujący, z przyczyn określonych w ust. 1, nie może żądać naprawy ani wymiany albo jeżeli sprzedawca nie zdoła uczynić zadość takiemu żądaniu w odpowiednim czasie lub gdy naprawa albo wymiana narażałaby kupującego na znaczne niedogodności, ma on prawo domagać się stosownego obniżenia ceny albo odstąpić od umowy; od umowy nie może odstąpić, gdy niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową jest nieistotna."

    Można byłoby tu spróbować, po bezskutecznym upływie 14 dni od dnia następnego złożenia reklamacji, wezwać sprzedawcę np. w terminie 7 dni, do wydania naprawionego telefonu, pod rygorem odstąpienia od umowy sprzedaży. Przy czym, należy pamiętać o tym, że stwierdzona wada musi być istotna. O tym, niestety nic nie wiemy, a zatem, trzeba byłoby zwrócić się do sprzedawcy już teraz z żądaniem wyjaśnienia, jaka wada została stwierdzona przez serwis ( a może i zapytać, na ile ona jest istotna dla prawidłowego działania telefonu?).

  • #43

    OFF-LINE

    Dołączył
    04.08.2016
    Posty
    252
    Telefon
    720,1320,950XL //720,1520
    Operator
    Play
    Dziękuję
    31
    Podziękowano
    15(15)
    Status na CTDI zmienił się na "Obsługa serwisowa: Urządzenie zostało przekazane do technika. Trwa obsługa serwisowa."

  • Jeden użytkownik podziękował shikaka za ten post:

    ali_cja (05-10-2016)

  • #44

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    3,778
    Telefon
    Lumia 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    516
    Podziękowano
    968(643)
    Wpisów na blogu
    37
    Trzeba jeszcze wziąć pod uwagę i to, że oczekiwali Twojej zgody na naprawę. Myślę, że się w miarę zmieszczą. Być może jutro telefon nie będzie jeszcze do odbioru, ale jak mają części, powinieneś otrzymać przynajmniej pozytywną informację.

  • #45

    OFF-LINE

    Dołączył
    04.08.2016
    Posty
    252
    Telefon
    720,1320,950XL //720,1520
    Operator
    Play
    Dziękuję
    31
    Podziękowano
    15(15)
    Zmiana statusu na CTDI na: "Kontrola jakości: Urządzenie przekazane do Europejskiego Centrum Serwisowego w celu dokonania naprawy
    "

  • #46

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    3,778
    Telefon
    Lumia 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    516
    Podziękowano
    968(643)
    Wpisów na blogu
    37
    Nareszcie coś konkretnego. Teraz tylko czekamy na pozytywne wieści, zobacz jakie masz szanse na naprawę, a jakie na wymianę lumia wymiana na nowy telefon na gwarancji

  • #47

    OFF-LINE

    Dołączył
    04.08.2016
    Posty
    252
    Telefon
    720,1320,950XL //720,1520
    Operator
    Play
    Dziękuję
    31
    Podziękowano
    15(15)
    Podejrzewam, że skoro naciskają na naprawę, a nie wymianę, to części mają pod dostatkiem.

  • #48

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    3,778
    Telefon
    Lumia 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    516
    Podziękowano
    968(643)
    Wpisów na blogu
    37
    Wróżką nie jestem, ale z częściami, według Kuby, jest kiepsko.

  • #49

    OFF-LINE

    Dołączył
    04.08.2016
    Posty
    252
    Telefon
    720,1320,950XL //720,1520
    Operator
    Play
    Dziękuję
    31
    Podziękowano
    15(15)
    Co do kwestii prawnych, na stronie UOKiK wyczytałem, że rękojmia na daną wadę przedłuża się o rok od zgłoszenia tej usterki sprzedającemu. Prawda to czy coś pomieszałem?

  • #50

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    3,778
    Telefon
    Lumia 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    516
    Podziękowano
    968(643)
    Wpisów na blogu
    37
    Pewnie trochę pomieszałeś. I na pewno nie chodzi o rękojmię danej wady Rękojmia, jest to odpowiedzialność sprzedawcy za wadę/ wady w rzeczy sprzedanej ( niezgodność zakupionego towaru z umową ).
    Musisz pamiętać o tym, że w Twojej sytuacji obowiązują przepisy ustawy z 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego. I to właśnie ta ustawa wprost, dosłownie reguluje to, o co pytasz w art. 10. ustęp 1. zdanie 1, to znaczy, że termin rękojmi biegnie na nowo w razie wymiany towaru.*) A zatem, przez następne 24 miesiące.
    Być może na stronach UOKiK'u przeczytałeś o roszczeniach ( żądaniach) przysługujących kupującemu w przypadku wystąpienia wady? Rzeczywiście, one przedawniają się z upływem roku od stwierdzenia przez kupującego wady. Przedawnienie jednak nie może się skończyć przed upływem dwóch lat od wydania rzeczy kupującemu.**)




    Źródło:
    *)
    Ustawa z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego ( z późn. zm.):

    "Art. 10. 1. Sprzedawca odpowiada za niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową jedynie w przypadku jej stwierdzenia przed upływem dwóch lat od wydania tego towaru kupującemu; termin ten biegnie na nowo w razie wymiany towaru. Jeżeli przedmiotem sprzedaży jest rzecz używana, strony mogą ten termin skrócić, jednakże nie poniżej jednego roku."

    **)
    " Art. 10. 2. Roszczenia kupującego określone w art. 8, przedawniają się z upływem roku od stwierdzenia przez kupującego niezgodności towaru konsumpcyjnego z umową; przedawnienie nie może się skończyć przed upływem terminu określonego w ust. 1. W takim samym terminie wygasa uprawnienie do odstąpienia od umowy."

  • Strona 5 z 10 PierwszyPierwszy 123456789 ... OstatniOstatni

    Informacje o wątku

    Użytkownicy przeglądający ten wątek

    Aktualnie 1 użytkownik(ów) przegląda ten wątek. (0 zarejestrowany(ch) oraz 1 gości)

    Podobne wątki

    1. Odpowiedzi: 7
      Ostatni post / autor: 05-06-2016, 13:33
    2. Naprawa gwarancyjna - gdzie wysłac?
      Przez czorcia7 w dziale Naprawy gwarancyjne
      Odpowiedzi: 1
      Ostatni post / autor: 23-04-2016, 18:22
    3. Jak najlepiej reklamować telefon będący na gwarancji
      Przez pooky1978 w dziale Rękojmia/ niezgodność towaru z umową
      Odpowiedzi: 228
      Ostatni post / autor: 14-12-2015, 23:51
    4. Wadliwy ekran lumia 535 (po jakimś czasie stał się wadliwy)
      Przez MajkelPlay w dziale Dyskusja ogólna
      Odpowiedzi: 3
      Ostatni post / autor: 05-11-2015, 22:07
    5. [Lumia 920] Niska jakość mowy - wadliwy mikrofon/wadliwy soft - ten stary problem!
      Przez Maximus Oleander w dziale Wsparcie techniczne
      Odpowiedzi: 5
      Ostatni post / autor: 09-01-2015, 11:31

    Tagi dla tego wątku

    Uprawnienia umieszczania postów

    • Nie możesz zakładać nowych tematów
    • Nie możesz pisać wiadomości
    • Nie możesz dodawać załączników
    • Nie możesz edytować swoich postów
    •  
    Kontakt
    administracja[at]windowsmania.pl

    Kopiowanie zawartości strony bez zezwolenia zabronione
    Dołącz do nas