Tweety na temat @windowsmaniapl
r   e   k   l   a   m   a
Strona 4 z 10 PierwszyPierwszy 12345678 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 31 do 40 z 94

Wątek: Gdzie obecnie reklamować wadliwy telefon ("czysta" Karta Gwarancyjna)

  1. #31

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    3,784
    Telefon
    Lumia 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    516
    Podziękowano
    973(648)
    Wpisów na blogu
    37
    Reklama:
    Cytat Zamieszczone przez shikaka Zobacz posta
    Co w sytuacji gdy uznają że go naprawili i dadzą informację by go odebrać?
    Z reguły, mam zawsze jakieś alternatywne rozwiązanie w odwodzie, ale nie każ mi teraz rozpisywać się na temat hipotetycznych okoliczności i rozwiązań Tak wiele się może wydarzyć, np. zagubienie, zniszczenie, naprawa, nieskuteczna naprawa, wymiana na 950 i wiele innych. Gdy dostaniesz taką informację, to się zastanowimy. Ja Ci zasugeruję rozwiązanie, a Ty podejmiesz decyzję. Może być?

  2. Pani SponsorPanna Google jest aktywna
    Avatar Panny Google


    Dołączył
    24-08-2012
    Skąd
    Internet
    Telefon
    Lumia 900
    Operator
    Play
    Postów
    2134
    Podziękowano
    871(239)
  • #32

    OFF-LINE

    Dołączył
    04.08.2016
    Posty
    252
    Telefon
    720,1320,950XL //720,1520
    Operator
    Play
    Dziękuję
    31
    Podziękowano
    15(15)
    OK.

  • #33

    OFF-LINE

    Dołączył
    04.08.2016
    Posty
    252
    Telefon
    720,1320,950XL //720,1520
    Operator
    Play
    Dziękuję
    31
    Podziękowano
    15(15)
    Otrzymałem list polecony od Euro (nadany 30-09, odebrałem dziś) o następującej treści:

  • #34

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    3,784
    Telefon
    Lumia 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    516
    Podziękowano
    973(648)
    Wpisów na blogu
    37
    Cytat Zamieszczone przez shikaka Zobacz posta
    Dziś oddałem telefon do Euro wraz z takim pismem (opierałem się na wzorze ze strony UOKiK)
    Cytat Zamieszczone przez shikaka Zobacz posta
    Na drugiej kopii swojego pisma dostałem pieczątkę wraz z datą
    Chciałabym zobaczyć pismo z potwierdzeniem otrzymania, które Ty złożyłeś.

    Cytat Zamieszczone przez shikaka Zobacz posta
    I fatycznie telefon pojawił się na stronie CTDI (patrzyłem codziennie i nie znajdowało do tej pory)
    Jaka informacja widnieje dzisiaj na stronie CTDI?

  • #35

    OFF-LINE

    Dołączył
    04.08.2016
    Posty
    252
    Telefon
    720,1320,950XL //720,1520
    Operator
    Play
    Dziękuję
    31
    Podziękowano
    15(15)
    Moje pismo: Gdzie obecnie reklamować wadliwy telefon ("czysta" Karta Gwarancyjna)(moja kopia potwierdzona pieczątką pracownika, druga kopia zabrana wraz z telefonem)

    Potwierdzenie przyjęcia z Euro:


    Status na stronie CTDI nie zmienił się od wczoraj.
    Ostatnio edytowane przez shikaka ; 04-10-2016 o 16:49

  • #36

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    3,784
    Telefon
    Lumia 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    516
    Podziękowano
    973(648)
    Wpisów na blogu
    37
    Ano, zgadza się - zmylił mnie odcień papieru. Którego dokładnie dnia w grudniu 2014 roku dostałeś ten telefon?

  • #37

    OFF-LINE

    Dołączył
    04.08.2016
    Posty
    252
    Telefon
    720,1320,950XL //720,1520
    Operator
    Play
    Dziękuję
    31
    Podziękowano
    15(15)
    Kupowałem stacjonarnie, kupiony 17-12-2014r

  • #38

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    3,784
    Telefon
    Lumia 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    516
    Podziękowano
    973(648)
    Wpisów na blogu
    37
    Cytat Zamieszczone przez shikaka Zobacz posta
    Potwierdzenie przyjęcia z Euro
    No właśnie, sprzedawca przyjął reklamację na podstawie ustawy z 27 lipca 2002, z późn. zm. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej...., a odpowiedzi udzielił na podstawie aktualnie obowiązujących przepisów. Twoja reklamacja powinna być rozpatrywana wyłącznie w trybie przywołanej wyżej ustawy, ponieważ, jak się domyślam, telefon kupiłeś przed 25 grudnia 2014 roku.
    Sprzedawca słusznie odmówił Ci żądania zwrotu gotówki, bo nie było ono dopuszczalne tak w poprzednim, jak i w aktualnym stanie prawnym. Ty mogłeś jedynie żądać, na podst. art.8 cyt. ustawy, doprowadzenia do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę albo wymianę na nowy.
    W swojej odpowiedzi, sprzedawca nie tylko przywołał nieobowiązujący w Twojej sytuacji akt prawny, ale też nie odniósł się do żądania wymiany, które prawidłowo wyraziłeś w swoim piśmie. W sytuacji tak określonego żądania, sprzedawca powinien uzasadnić odmowę wymiany jej niemożliwością lub nadmiernością kosztów, Przy czym, taka odmowa powinna być uzasadniona przez sprzedawcę poprzez wskazanie nie tylko jego niedogodności ekonomicznych ale również powinien wziąć pod uwagę niedogodności dotykające kupującego.

    Można byłoby się o to czepiać, tylko czy jest sens? Swój telefon użytkujesz już ponad 20 miesięcy( a nie jak pisałeś wcześniej półtora roku), wada/wady wystąpiły po upływie 6 miesięcy od dnia jego wydania. Nie ma zatem domniemania prawnego wady fabrycznej, tkwiącej w telefonie w dniu jego wydania. Trudno sobie wyobrazić, że sprzedawca zwróci Ci pieniądze bez szarpania. Z racjonalnego punku widzenia, nie zwlekałabym z wyrażeniem zgody na naprawę.

  • #39

    OFF-LINE

    Dołączył
    04.08.2016
    Posty
    252
    Telefon
    720,1320,950XL //720,1520
    Operator
    Play
    Dziękuję
    31
    Podziękowano
    15(15)
    Czyli reasumując zadzwonić jutro na numer podany w piśmie, dowiedzieć się co proponują i zgadzać się, bo nie ma innej drogi rozpatrzenia tej reklamacji?

    Co z zapisem w przepisach, że wybór żądania zależy od konsumenta, a sprzedający może narzucić swoje rozwiązanie tylko gdy wada jest nieistotna (w moim przypadku ekran jednak jest dość istotny) oraz w przypadku ponownej reklamacji.
    Ostatnio edytowane przez shikaka ; 04-10-2016 o 19:30

  • #40

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    3,784
    Telefon
    Lumia 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    516
    Podziękowano
    973(648)
    Wpisów na blogu
    37
    Po pierwsze, musimy ustalić to, że w kwestii praw konsumenckich obowiązują dwa stany prawne:
    1. do zdarzenia, które miały miejsce przed 25 grudnia 2014 roku i
    2. do zdarzenia następującego po 24 grudnia 2014 roku

    Do zdarzeń ( tu: zakupu, wydania rzeczy) zachodzących w okresie ad.1, nie mają zastosowania przepisy dotyczące rękojmi konsumenckiej zawarte w przepisach kodeksu cywilnego. Decydował o tym art. 1 ust. 4 ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz zmianie Kodeksu cywilnego.*
    A zatem, jeżeli według stanu faktycznego zdarzenie nastąpiło w określonym stanie prawnym, to skutki tego zdarzenia rozpatruje się również wg. przepisów obowiązujących w chwili zdarzenia.
    Prostymi słowy; zakupiłeś telefon 17 grudnia 2014 roku jako konsument, to procedury reklamacyjne w przypadku wystąpienia/ujawnienia się wady, przebiegają według reguł ( konkretniej, norm prawnych określonych w przepisach aktów normatywnych) obowiązujących w chwili zakupu bądź wydania rzeczy.

    Wobec tego, odrzucamy wszystko to, co w kwestii reklamacji konsumenckiej zostało uregulowane w Kodeksie cywilnym i weszło w życie 25 grudnia 2015 roku, a zajmujemy się ustawą z 2002 roku.

    Istotnym jest tutaj art.8 tejże ustawy, zatem przytoczę go w całości :
    "...Art. 8. 1. Jeżeli towar konsumpcyjny jest niezgodny z umową, kupujący może żądać doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę albo wymianę na nowy, chyba że naprawa albo wymiana są niemożliwe lub wymagają nadmiernych kosztów. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wartość towaru zgodnego z umową oraz rodzaj i stopień stwierdzonej niezgodności, a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie naraziłby kupującego inny sposób zaspokojenia.
    2. Nieodpłatność naprawy i wymiany w rozumieniu ust. 1 oznacza, że sprzedawca ma również obowiązek zwrotu kosztów poniesionych przez kupującego, w szczególności kosztów demontażu, dostarczenia, robocizny, materiałów oraz ponownego zamontowania i uruchomienia.
    3. Jeżeli sprzedawca, który otrzymał od kupującego żądanie określone w ust. 1, nie ustosunkował się do tego żądania w terminie 14 dni, uważa się, że uznał je za uzasadnione.
    4. Jeżeli kupujący, z przyczyn określonych w ust. 1, nie może żądać naprawy ani wymiany, albo jeżeli sprzedawca nie zdoła uczynić zadość takiemu żądaniu w odpowiednim czasie lub gdy naprawa albo wymiana narażałaby kupującego na znaczne niedogodności, ma on prawo domagać się stosownego obniżenia ceny albo odstąpić od umowy; od umowy nie może odstąpić, gdy niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową jest nieistotna. Przy określaniu odpowiedniego czasu naprawy lub wymiany uwzględnia się rodzaj towaru i cel jego nabycia.
    ..."


    Prawdą jest, że kupujący może żądać, ale musi się liczyć z tym, że sprzedawca może odmówić temu żądaniu gdy naprawa lub wymiana jest niemożliwa lub wymaga nadmiernych kosztów. Nie może samowolnie dokonać wyboru, czyli albo spełnienie żądania albo odmowa uznania reklamacji z powołaniem się na wymienione wyżej okoliczności. Twój sprzedawca Ci nie odmówił, bo może nie chciało mu się uzasadniać, albo nie wiedział jak to zrobić, tylko zaproponował nieodpłatną naprawę. Możesz się na to zgodzić, albo odmówić- licząc się z tym, że dostaniesz decyzję odmowną i nadal wadliwie działający telefon. Od decyzji odmownej sprzedawcy będziesz mógł się odwołać, a w przypadku jego uporu, próbować pojednania a nawet wystąpić na drogę procesu cywilnego. Ja taką batalię z Euro wygrałam na etapie odwołania, ale reklamowałam nowy tablet ( bezpośrednio po zakupie).
    Jeżeli chodzi o 'istotność wady', to w ustępie 4 art. 8 masz odpowiedź.


    Źródło: Ustawa z 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz zmianie Kodeksu cywilnego ( Dz.U. z 2002 r. z póxn. zm.)[url]
    http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet?id=WDU20021411176

    *)
    Art. 1. 4.
    "Do sprzedaży konsumenckiej nie stosuje się przepisów art.556-581 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r.- Kodeks cywilny......."

  • Strona 4 z 10 PierwszyPierwszy 12345678 ... OstatniOstatni

    Informacje o wątku

    Użytkownicy przeglądający ten wątek

    Aktualnie 1 użytkownik(ów) przegląda ten wątek. (0 zarejestrowany(ch) oraz 1 gości)

    Podobne wątki

    1. Odpowiedzi: 7
      Ostatni post / autor: 05-06-2016, 13:33
    2. Naprawa gwarancyjna - gdzie wysłac?
      Przez czorcia7 w dziale Naprawy gwarancyjne
      Odpowiedzi: 1
      Ostatni post / autor: 23-04-2016, 18:22
    3. Jak najlepiej reklamować telefon będący na gwarancji
      Przez pooky1978 w dziale Rękojmia/ niezgodność towaru z umową
      Odpowiedzi: 228
      Ostatni post / autor: 14-12-2015, 23:51
    4. Wadliwy ekran lumia 535 (po jakimś czasie stał się wadliwy)
      Przez MajkelPlay w dziale Dyskusja ogólna
      Odpowiedzi: 3
      Ostatni post / autor: 05-11-2015, 22:07
    5. [Lumia 920] Niska jakość mowy - wadliwy mikrofon/wadliwy soft - ten stary problem!
      Przez Maximus Oleander w dziale Wsparcie techniczne
      Odpowiedzi: 5
      Ostatni post / autor: 09-01-2015, 11:31

    Tagi dla tego wątku

    Uprawnienia umieszczania postów

    • Nie możesz zakładać nowych tematów
    • Nie możesz pisać wiadomości
    • Nie możesz dodawać załączników
    • Nie możesz edytować swoich postów
    •  
    Kontakt
    administracja[at]windowsmania.pl

    Kopiowanie zawartości strony bez zezwolenia zabronione
    Dołącz do nas