Tweety na temat @windowsmaniapl
r   e   k   l   a   m   a
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 16

Wątek: Anulowanie przez sprzedawcę zgłoszenia reklamacji z tytułu gwarancji producenta

  1. #1

    OFF-LINE

    Dołączył
    16.09.2015
    Posty
    4
    Telefon
    Lumia 640 Dual Sim
    Dziękuję
    2
    Podziękowano
    0(0)

    Anulowanie przez sprzedawcę zgłoszenia reklamacji z tytułu gwarancji producenta

    Reklama:
    Witam wszystkich użytkowników forum i jednocześnie zwracam się do was z prośbą o udzielenie mi porady. Ostatnio po włączeniu telefonu, wzdłuż górnej krawędzi wyświetlacza pojawił się jeden rząd szarych plamek (jakby niedoświetlonych miejsc). Załączam zdjęcie, chociaż aparatem jest to ciężkie do uchwycenia. Z racji tego, że telefon był zakupiony w X-Kom.pl zgłosiłem do nich reklamację z tytułu gwarancji z opcją wymiany na nowy telefon. Tego samego dnia moje zgłoszenie zostało anulowane a w odpowiedzi uzyskałem informację, że X-Kom.pl (nie wyłączając i ograniczając moich praw konsumenckich) w tej sytuacji nie jest gwarantem i powinienem się zwrócić do producenta. No i teraz pojawia się moja prośba o radę. Póki co, nie chcę korzystać z usług serwisu, więc czy nie będzie problemu jeśli teraz, jeszcze raz zgłoszę do nich reklamację ale tym razem z tytułu rękojmi? Data zakupu telefonu to kwiecień 2015r. no i oczywiście posiadam potwierdzenie zakupu oraz niewypełnioną kartę gwarancyjną. Dziękuję za wszystkie podpowiedzi

    Zdjęcie.JPG
    Ostatnio edytowane przez grzesiek.forum ; 17-09-2015 o 11:40

  2. Pani SponsorPanna Google jest aktywna
    Avatar Panny Google


    Dołączył
    24-08-2012
    Skąd
    Internet
    Telefon
    Lumia 900
    Operator
    Play
    Postów
    2134
    Podziękowano
    871(239)
  • #2

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    5,230
    Telefon
    L 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    670
    Podziękowano
    1,412(869)
    Wpisów na blogu
    36
    Bez żadnych przeszkód możesz złożyć reklamację z tytułu rękojmi. Przygotuj proszę projekt pisma wg. wzoru II.a ze strony: Reklamacja konsumencka; wzory pism i .....słów kilka , oczywiście uzupełniając je według swojego stanu faktycznego. Wrzuć w poście projekt, oczywiście bez danych osobowych i identyfikacyjnych telefonu.

  • #3

    OFF-LINE

    Dołączył
    16.09.2015
    Posty
    4
    Telefon
    Lumia 640 Dual Sim
    Dziękuję
    2
    Podziękowano
    0(0)
    Gotowe, poniżej zamieszczam projekt. Teraz tylko pozostaje pytanie jak odpowiednio rozpocząć proces reklamacyjny, ponieważ X-Kom.pl posiada swoją procedurę zgłaszania reklamacji. Po rejestracji zgłoszenia na ich stronie serwisu czeka się do dwóch dni na otrzymanie numeru RMA oraz na informację czy zgłoszenie jest zasadne (moje zostało anulowane za pierwszym razem). Dopiero po tym etapie z nadanym numerem RMA można im wysłać reklamowany sprzęt. Zastanawiam się nad wysłaniem do nich wstępnej reklamacji z tytułu rękojmi drogą e-mail z informacją, że jeśli się przychylą do jej rozpatrzenia, to wówczas wyślę do nich reklamowany sprzęt.



    Reklamacja z tytułu rękojmi

    W dniu dd.mm.rrrr roku nabyłem w ramach umowy sprzedaży (nr. dowodu zakupu), telefon: (model telefonu), IMEI: xxxxxx-xxxxxxx-x.

    W dniu dd.mm.rrrr stwierdziłem wadę fizyczną zakupionego telefonu, polegającą na tym, że przy górnej krawędzi wyświetlacza pojawił się jeden rząd ciemniejszych plam. Wada ujawnia się w momencie ustawienia jasnego tła na ekranie wyświetlacza telefonu.

    W związku z powyższym, działając zgodnie z art. 560 § 2 oraz art. 561 Kodeksu cywilnego (Ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta /Dz. U. 2014 r., poz 827, wprowadzająca zmiany w ustawie z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (Dz. U. z 2014 r. poz. 121), żądam wymiany telefonu na fabrycznie nowy, bez wad.

    Jednocześnie oświadczam, ze nie wyrażam zgody na naprawę reklamowanego sprzętu.

    O sposobie rozpatrzenia reklamacji z tytułu rękojmi, proszę mnie zawiadomić na piśmie, na wskazany wyżej adres.

    Z poważaniem
    (Mój podpis)

    Wykonano w 2 egzemplarzach, po 1 dla każdej ze stron.

    Załączniki (tutaj w punktach wypisane co dołączam do reklamacji):
    1. Kopia dowodu zakupu.
    2. Telefon (model telefonu + nr IMEI).
    3. Oryginalne pudełko od telefonu.
    3. Ładowarka.
    4. Poradnik użytkownika.
    5. Karta gwarancyjna.

  • #4

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    5,230
    Telefon
    L 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    670
    Podziękowano
    1,412(869)
    Wpisów na blogu
    36
    **Ukryta zawartość: Naciśnij przycisk Dziękuję a następnie odśwież stronę**

  • 5 następujących użytkowników podziękowało ali_cja za ten post:

    1andrew (06-09-2016),grzesiek.forum (16-09-2015),hypothermi (24-01-2017),kemor44 (27-05-2017),szymek_1980 (28-09-2015)

  • #5

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    5,230
    Telefon
    L 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    670
    Podziękowano
    1,412(869)
    Wpisów na blogu
    36
    Teraz dopiero zaskoczyłam, dlaczego mogłeś mieć problem ze złożeniem reklamacji z tytułu rękojmi w trybie elektronicznego zgłoszenia. W X-KOM opracowany jest elektroniczny formularz zgłoszenia, który jest dostosowany do złożenia zgłoszenia z tytułu gwarancji ( a w zasadzie, to naprawy zepsutego sprzętu ), nie ma natomiast pozycji dotyczącej "reklamacji z tytułu rękojmi" czy "niezgodności z umową". Przynajmniej, tak mnie się wydaje i jeżeli chce się zgłosić reklamację tzw. konsumencką, to należy wejść w pozycję "Inne". W tej rubryce należy wpisać z jakiego tytułu reklamujemy towar, opisujemy wadę/wady i jakie jest nasze żądanie.
    @grzesiek.forum, czy dobrze kojarzę?
    Myślę jednak, że wysłanie pisma do sprzedawcy z reklamacją "konsumencką" jest lepszym ( w sensie dowodowym) rozwiązaniem.

  • #6

    OFF-LINE

    Dołączył
    16.09.2015
    Posty
    4
    Telefon
    Lumia 640 Dual Sim
    Dziękuję
    2
    Podziękowano
    0(0)
    Witam ponownie. Dzięki Alicja za podpowiedzi i tak, dobrze kojarzysz. Niestety ale strona serwisu X-Kom nie przewiduje reklamacji z tytułu rękojmi. Niestety ale wysłanie pisma do ich siedziby serwisowej bez nadanego przez nich numeru RMA też raczej nie przejdzie, ponieważ takich przesyłek nie odbierają. Dlatego po uzupełnieniu mojego pisma reklamacyjnego, ponownie zarejestrowałem zgłoszenie na ich stronie serwisu ale tym razem oprócz zaznaczenia opcji "inne" dopisałem w opisie, iż jest to reklamacja z tytułu rękojmi i poprosiłem o zapoznanie się z dokumentami, które dołączyłem do zgłoszenia, w tym z reklamacją z tytułu rękojmi oraz dowodem zakupu. W ciągu najbliższych dni powinienem uzyskać jakąś odpowiedź, także postaram się zamieścić jeszcze jakieś posty jak się potoczyła dalej sytuacja. Pozdrawiam

  • #7

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    5,230
    Telefon
    L 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    670
    Podziękowano
    1,412(869)
    Wpisów na blogu
    36
    No, OK. Ale moim zdaniem, niedopuszczalna jest sytuacja w której sprzedawca nie odbierze pisma. Korespondowałam z X-KOM w sprawie reklamacji konsumenckiej i nigdy nie zdarzyło się, żeby pismo wróciło. Ponadto, przy formie tradycyjnej, sprzedawca bardziej waży słowa i stara się nie podejmować pochopnych decyzji. Drogą mailową ustalaliśmy tylko informacje dotyczące wysyłki kurierskiej.
    Skoro, postanowiłeś jednak złożyć reklamację drogą elektroniczną będę się jej bacznie przyglądała, jeżeli oczywiście na bieżąco będziesz informował o jej przebiegu.

  • #8

    OFF-LINE

    Dołączył
    01.10.2014
    Posty
    129
    Telefon
    Galaxy S5 & Lumia 535
    Operator
    Plus
    Dziękuję
    24
    Podziękowano
    9(9)
    Nie rękojmi (bo rękojmia ma zastosowanie pomiędzy firmami a nie pomiędzy konsumentem a sprzedawcą) tylko składać trzeba reklamacje z tytułu niezgodności towaru z umową.

  • #9

    OFF-LINE

    Dołączył
    22.11.2013
    Posty
    449
    Telefon
    iP 6
    Dziękuję
    3
    Podziękowano
    36(34)
    W tym przypadku oczywiście chodzi o rękojmie i radzę zaktualizować swoją wiedzę, bo od wielu miesięcy jest już nieaktualna.
    Ostatnio edytowane przez nokia.user ; 24-09-2015 o 10:39

  • Jeden użytkownik podziękował nokia.user za ten post:

    ali_cja (24-09-2015)

  • #10

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    5,230
    Telefon
    L 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    670
    Podziękowano
    1,412(869)
    Wpisów na blogu
    36
    Cytat Zamieszczone przez nokia.user Zobacz posta
    W tym przypadku oczywiście chodzi o rękojmie i raczę zaktualizować swoją wiedzę, bo od wielu miesięcy jest już nieaktualna.
    Bardzo się cieszę, że mogę na Ciebie liczyć

  • Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

    Informacje o wątku

    Użytkownicy przeglądający ten wątek

    Aktualnie 1 użytkownik(ów) przegląda ten wątek. (0 zarejestrowany(ch) oraz 1 gości)

    Podobne wątki

    1. Nieuwzględniona reklamacja z tytułu gwarancji, Colorovo Supreme 10.1"
      Przez GoOx w dziale Rękojmia/ niezgodność towaru z umową
      Odpowiedzi: 41
      Ostatni post / autor: 22-10-2015, 00:46
    2. Anulowanie pobierania aktualizacji win 10
      Przez spine w dziale Dyskusja ogólna
      Odpowiedzi: 13
      Ostatni post / autor: 03-07-2015, 15:11
    3. Odrzucona reklamacja w ramach gwarancji. Czy można reklamować z tytułu rękojmi?
      Przez kaeres w dziale Rękojmia/ niezgodność towaru z umową
      Odpowiedzi: 70
      Ostatni post / autor: 26-04-2015, 18:25
    4. Debrand a anulowanie gwarancji
      Przez Voodek w dziale Gwarancja
      Odpowiedzi: 60
      Ostatni post / autor: 20-02-2014, 17:39

    Tagi dla tego wątku

    Uprawnienia umieszczania postów

    • Nie możesz zakładać nowych tematów
    • Nie możesz pisać wiadomości
    • Nie możesz dodawać załączników
    • Nie możesz edytować swoich postów
    •  
    Kontakt
    administracja[at]windowsmania.pl

    Kopiowanie zawartości strony bez zezwolenia zabronione
    Dołącz do nas