Tweety na temat @windowsmaniapl
r   e   k   l   a   m   a
Strona 7 z 14 PierwszyPierwszy ... 34567891011 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 61 do 70 z 131

Wątek: [Zakup na firmę L930] Zawiadomienie sprzedawcy o wadzie przed złożeniem reklamacji

  1. #61

    Dołączył
    14.12.2012
    Posty
    595
    Telefon
    Lumia 930
    Operator
    T-mobile
    Dziękuję
    176
    Podziękowano
    41(37)
    Reklama:
    Przed chwilą otrzymałem odpowiedź na nasze pismo od operatora:

    "Witam

    W odpowiedzi wyjaśniam, że wymiana sprzętu przez sprzedawcę odbywa się w ramach rękojmi. W celu skorzystania z tych uprawnień zapraszam do najbliższego Sklepu Firmowego. Następnie wyślemy sprzęt do ekspertyzy. Na jej podstawie sprzedawca podejmie decyzję o ewentualnej wymianie. Dlatego też obecnie nie mogę wyrazić zgody na wymianę urządzenia. Na naszej stronie internetowej Strona gBówna - Najlepsza oferta na telefony i abonament - T-Mobile znajdzie Pan adresy naszych Sklepów Firmowych."

  2. Jeden użytkownik podziękował Marek Czerniejewski za ten post:

    ali_cja (26-02-2016)

  3. Pani SponsorPanna Google jest aktywna
    Avatar Panny Google


    Dołączył
    24-08-2012
    Skąd
    Internet
    Telefon
    Lumia 900
    Operator
    Play
    Postów
    2134
    Podziękowano
    871(239)
  • #62

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    3,787
    Telefon
    Lumia 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    516
    Podziękowano
    976(650)
    Wpisów na blogu
    37
    Cytat Zamieszczone przez Marek Czerniejewski Zobacz posta
    W odpowiedzi wyjaśniam, że wymiana sprzętu przez sprzedawcę odbywa się w ramach rękojmi.
    Widzisz, pisałam Ci wcześniej, że operator nie skuma o co chodzi z tym zawiadomieniem o wadzie:-)

    Cytat Zamieszczone przez Marek Czerniejewski Zobacz posta
    Dlatego też obecnie nie mogę wyrazić zgody na wymianę urządzenia
    Ależ my o żadną zgodę nie prosiliśmy i nie mamy zamiaru o nią prosić:-)

    Poproszę jeszcze o odpowiedź na pytanie:

    Cytat Zamieszczone przez ali_cja Zobacz posta
    A co z terminem, zostawiłeś 14 dni?
    Chodzi mi o wyznaczony 14-o dniowy termin na naprawę lub wymianę na telefon bez wad. Nie przegadaliśmy tego, czy ten termin w piśmie zostawić. Jest to istotne o tyle, że jak zostawiłeś ten termin, to od jutra rozpoczyna on bieg. Jeżeli wykreśliłeś, to Sprzedawcę, w zasadzie, nie wiąże żaden termin liczony w dniach, tylko nieostre określenie "niezwłocznie".

  • #63

    Dołączył
    14.12.2012
    Posty
    595
    Telefon
    Lumia 930
    Operator
    T-mobile
    Dziękuję
    176
    Podziękowano
    41(37)
    Też zacząłem się zastanawiać nad tym akapitem - ostatecznie usunąłem go z pisma. Nie byłem pewien czy możemy narzucać termin skoro ustawa go nie precyzuje. Chciałem, nie wiedząc jak zostanę potraktowany, wytrącić argument o narzucaniu terminu.
    Pani w salonie poinformowała mnie, że termin rozpatrzenia reklamacji (wymiana bądź naprawa) to 14 dni. Liczy się on od daty dostarczenia telefonu czyli od 26 lutego. Taki termin jest w T-Mobile, nie wiadomo jak u innych operatorów.
    Czy tak będzie zobaczymy.

  • #64

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    3,787
    Telefon
    Lumia 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    516
    Podziękowano
    976(650)
    Wpisów na blogu
    37
    Cytat Zamieszczone przez Marek Czerniejewski Zobacz posta
    Też zacząłem się zastanawiać nad tym akapitem - ostatecznie usunąłem go z pisma. Nie byłem pewien czy możemy narzucać termin skoro ustawa go nie precyzuje. Chciałem, nie wiedząc jak zostanę potraktowany, wytrącić argument o narzucaniu terminu.
    Pani w salonie poinformowała mnie, że termin rozpatrzenia reklamacji (wymiana bądź naprawa) to 14 dni. Liczy się on od daty dostarczenia telefonu czyli od 26 lutego. Taki termin jest w T-Mobile, nie wiadomo jak u innych operatorów.
    Po pierwsze, nie można tu mówić o terminie rozpatrzenia reklamacji, chyba, że to wynika tylko i wyłącznie z procedury operatora. Prawo mówi jedynie o terminie ustosunkowania się do żądania konsumenta, a nie rozpatrzenia reklamacji. KONSUMENT/KUPUJĄCY - zobacz temat: Zakup w komisie/na Allegro z punktu widzenia ochrony praw kupującego/konsumenta
    Ponadto, jeżeli mowa o rozpoczęciu biegu terminu, to jego bieg rozpoczyna się od następnego dnia po dniu w którym nastąpiło zdarzenie ( 26 lutego złożyłeś skutecznie oświadczenie o odstąpieniu od umowy sprzedaży ), czyli jeżeli już, to od 27 lutego.

    Cytat Zamieszczone przez Marek Czerniejewski Zobacz posta
    Powinienem też napisać, że Pani która mnie obsługiwała wykazała się profesjonalizmem
    **Ukryta zawartość: Naciśnij przycisk Dziękuję a następnie odśwież stronę**

  • 2 następujących użytkowników podziękowało ali_cja za ten post:

    broda4 (28-09-2016),Marek Czerniejewski (27-02-2016)

  • #65

    Dołączył
    14.12.2012
    Posty
    595
    Telefon
    Lumia 930
    Operator
    T-mobile
    Dziękuję
    176
    Podziękowano
    41(37)
    Mnie zdziwiło to, że nie chciano karty gwarancyjnej. Przecież tam wpisuje się każdą naprawę (tak było kiedyś) i przedłuża się okres gwarancji o czas naprawy. Co prawda gwarancję można sprawdzić w Internecie ale kupując telefon z drugiej ręki nie znamy jego historii.
    Ja też sprawdziłem sobie gwarancje. Mój telefon jest objęty gwarancją przez M$ jako M$ Lumia 930. We wszystkich dokumentach, opakowaniu i samym aparacie jest Lumia 930.

  • #66

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    3,787
    Telefon
    Lumia 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    516
    Podziękowano
    976(650)
    Wpisów na blogu
    37
    Cytat Zamieszczone przez Marek Czerniejewski Zobacz posta
    Mnie zdziwiło to, że nie chciano karty gwarancyjnej. Przecież tam wpisuje się każdą naprawę (tak było kiedyś) i przedłuża się okres gwarancji o czas naprawy.
    Pamiętaj cały czas, że Ty złożyłeś oświadczenie o odstąpieniu od umowy sprzedaży i, w zasadzie, powinieneś oddać wszystko to, co dostałeś, a sprzedawca powinien Ci oddać, co najmniej, zapłaconą kwotę.
    A w załącznikach wykreśliłeś Kartę Gwarancyjną i czego tam jeszcze od Ciebie nie wzięli?
    Moim zdaniem, powinni przyjąć wszystko to, co jest wymienione w załącznikach.

    Bywa, że proponuję komuś, żeby nie dołączał KG, ale tylko wtedy, gdy w pisemnej reklamacji z tytułu rękojmi nie zgadza się na naprawę!

    Naprawa w ramach rękojmi rządzi się innymi prawami; w niej rządzi, chyba, umowa pomiędzy sprzedawcą a producentem/serwisem, a nie jak w przypadku gwarancji pomiędzy nabywcą rzeczy a producentem.
    Taka jest praktyka.
    Ja uważam, że sprzedawca nie może dokonywać naprawy sprzętu w taki sposób, że następuje ingerencja w wewnątrz urządzenia i to, moim zdaniem, nieważne przez kogo. Jest to szerszy temat, o który pewnie kiedyś napiszę, a w skrócie chodzi o to, że naprawy w ramach rękojmi, gdzie jest niezbędna ingerencja w wewnątrz urządzenia,moim zdaniem, może dokonywać tylko i wyłącznie taki sprzedawca, który jest równocześnie wytwórcą/producentem rzeczy.
    i tak, jak w przypadku gwarancji niezbędna jest KG wraz z wpisami o dokonywanych naprawach, jeżeli takowych wcześniej dokonywano, tak w przypadku rękojmi powinna być np. Karta Rękojmi, w której wpisywałoby się historię reklamacji u Sprzedawcy. Ale to tylko takie moje przemyślenia:-)

    Teraz sytuacja jest bardzo nieklarowna w przypadku ujawnienia/wykrycia wady w zakupionym sprzęcie. Kupujący, nie zawsze wie, że może alternatywnie skorzystać:

    A. z umownej gwarancji producenta, oddając sprzęt do autoryzowanego serwisu
    lub
    B. zwrócić cię do Sprzedawcy z zakupionym sprzętem i tam złożyć reklamację z tytułu:

    B.1. umownej gwarancji producenta, korzystając z pośrednictwa sklepu w którym sprzęt został zakupiony
    lub
    B.2. rękojmi /dochodząc odpowiedzialności od Sprzedawcy/.

    Kupujący/Konsument, w ramach rękojmi, może alternatywnie żądać:

    B.2.1. wymiany na towar bez wad,
    B.2.2. usunięcia wady/wad,
    B.2.3. obniżenia ceny,
    bądź
    B.2.4. złożyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy sprzedaży

    Z powyższego wynika, że Karta Gwarancyjna jest niezbędna tylko w przypadku A , B.1. oraz B.2.4 ( jeżeli zwracamy sprzedawcy to, co otrzymaliśmy zawierając umowę sprzedaży).



    Cytat Zamieszczone przez Marek Czerniejewski Zobacz posta
    Co prawda gwarancję można sprawdzić w Internecie ale kupując telefon z drugiej ręki nie znamy jego historii.
    Tak, niestety nie znamy. Jeżeli odprzedający telefon, o tym nam nie powie.

    Cytat Zamieszczone przez Marek Czerniejewski Zobacz posta
    Ja też sprawdziłem sobie gwarancje.

    i przedłuża się okres gwarancji o czas naprawy.
    O przedłużeniu gwarancji o czas naprawy, czy przedłużeniu terminu dochodzenia rękojmi o czas naprawy bądź o czas, przez który reklamujący nie mógł z urządzenia korzystać, porozmawiamy być może w innym czasie i w innym dziale. A jeżeli uznasz, że temat może być ciekawy, to możesz trochę poczytać tutaj: http://www.windowsmania.pl/blogs/ali...gwarancja-133/

  • #67

    Dołączył
    14.12.2012
    Posty
    595
    Telefon
    Lumia 930
    Operator
    T-mobile
    Dziękuję
    176
    Podziękowano
    41(37)
    Odnośnie:
    "A w załącznikach wykreśliłeś Kartę Gwarancyjną i czego tam jeszcze od Ciebie nie wzięli?
    Moim zdaniem, powinni przyjąć wszystko to, co jest wymienione w załącznikach."

    Przed wydrukowaniem pisma usunąłem akapit dotyczący narzuconego przez nas terminu wykonania naprawy. Wstawiłem numerację stron typu "strona 1 z 2". Wszystko inne, w tym lista załączników, bez zmian. Nie dokonywałem żadnych zmian na miejscu, musiało by to być potwierdzone moim podpisem. Składałem na miejscu dwa podpisy: na Zgłoszeniu Reklamacji Sprzętowej i pod tym pismem, bo zapomniałem to zrobić wcześniej. Mam przed sobą pismo potwierdzone z datą wpływu.
    Z załączników zostawiłem tylko: potwierdzenie zakupu, wydruk z testu diagnostycznego.
    Pudełko, ładowarkę z kablem, kartę gwarancyjną i instrukcje przywiozłem do domu.
    Ostatnio edytowane przez Marek Czerniejewski ; 28-02-2016 o 10:55

  • #68

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    3,787
    Telefon
    Lumia 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    516
    Podziękowano
    976(650)
    Wpisów na blogu
    37
    Co to jest za przetarcie w prawym dolnym rogu obudowy, o którym jest informacja w Zgłoszeniu reklamacji Sprzętowej?

  • #69

    Dołączył
    14.12.2012
    Posty
    595
    Telefon
    Lumia 930
    Operator
    T-mobile
    Dziękuję
    176
    Podziękowano
    41(37)
    Starcie farby - na czarnej obudowie widać biały metal. Bez żadnych deformacji. W przegrodzie saszetki gdzie powinien być tylko telefon znalazły się też klucze. Mówiłem o tym w salonie i poprosiłem o zapis i sfotografowanie.

  • #70

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    3,787
    Telefon
    Lumia 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    516
    Podziękowano
    976(650)
    Wpisów na blogu
    37
    Kiedy to się stało, przed listopadem ubiegłego roku?

  • Strona 7 z 14 PierwszyPierwszy ... 34567891011 ... OstatniOstatni

    Informacje o wątku

    Użytkownicy przeglądający ten wątek

    Aktualnie 1 użytkownik(ów) przegląda ten wątek. (0 zarejestrowany(ch) oraz 1 gości)

    Podobne wątki

    1. [Zakup na firmę] Reklamacja kupującego z tytułu rękojmi
      Przez Jarx w dziale Rękojmia/ niezgodność towaru z umową
      Odpowiedzi: 88
      Ostatni post / autor: 23-04-2016, 18:29
    2. Rękojmia w przypadku zakupu na firmę (L930)
      Przez Arttysta w dziale Rękojmia/ niezgodność towaru z umową
      Odpowiedzi: 52
      Ostatni post / autor: 25-02-2016, 18:55
    3. [Zakup na firmę] Reklamacja kupującego z tytułu rękojmi (zakup przed zmianą K.c.)
      Przez p.q w dziale Rękojmia/ niezgodność towaru z umową
      Odpowiedzi: 7
      Ostatni post / autor: 25-02-2016, 18:44
    4. [Play]Problemy przy składaniu reklamacji u Sprzedawcy (L535)
      Przez Topczes162 w dziale Rękojmia/ niezgodność towaru z umową
      Odpowiedzi: 32
      Ostatni post / autor: 28-10-2015, 15:45
    5. Odpowiedzi: 0
      Ostatni post / autor: 20-05-2015, 01:52

    Tagi dla tego wątku

    Uprawnienia umieszczania postów

    • Nie możesz zakładać nowych tematów
    • Nie możesz pisać wiadomości
    • Nie możesz dodawać załączników
    • Nie możesz edytować swoich postów
    •  
    Kontakt
    administracja[at]windowsmania.pl

    Kopiowanie zawartości strony bez zezwolenia zabronione
    Dołącz do nas