Tweety na temat @windowsmaniapl
r   e   k   l   a   m   a
Strona 6 z 14 PierwszyPierwszy ... 2345678910 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 51 do 60 z 131

Wątek: [Zakup na firmę L930] Zawiadomienie sprzedawcy o wadzie przed złożeniem reklamacji

  1. #51

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    3,780
    Telefon
    Lumia 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    516
    Podziękowano
    968(643)
    Wpisów na blogu
    37
    Reklama:
    Cytat Zamieszczone przez Marek Czerniejewski Zobacz posta
    Z wypowiedzi Kuby wnioskuje, że i tak telefon zostanie poddany szczegółowej diagnostyce (w takim strasznym imadle)- może to i dobrze.
    Tak, ale wypowiedź Kuby dotyczyła diagnostyki serwisowej w ramach gwarancji ( http://www.windowsmania.pl/artykuly-...rwisowa-27960/ ). Ty, wypowiedziałeś się w swojej sprawie, a ona przecież nie dotyczy procedury serwisowej tylko rękojmi. Są to dwie odrębne procedury, rządzące się swoimi prawami. Dlatego ja, przeniosłam Twój wpis do działy reklamacji z tytułu rękojmi i dopiero tu się wypowiedziałam.

    Cytat Zamieszczone przez Marek Czerniejewski Zobacz posta
    Nie wiem czy dobrze rozumiem. Ostatecznie, na samym końcu, koszty napraw gwarancyjnych (obojętnie z jakiego tytułu) ponosi producent
    Napraw gwarancyjnych tak, ale Ciebie przecież to nie interesuje.
    W Twoim przypadku, tj. reklamacji z tytułu rękojmi, odpowiedzialność ( koszty) ponosi sprzedawca.

    Natomiast, jeżeli sprzedawca poniósł koszty w wyniku wykonania uprawnień z tytułu rękojmi za wady fizyczne rzeczy przez konsumenta, to przysługuje mu roszczenie w związku z wadliwością rzeczy sprzedanej - art. 576 z indeksem 1-4 Kodeksu cywilnego, w którym może żądać naprawienia poniesionej szkody od tego z poprzednich sprzedawców, wskutek którego działania lub zaniechania rzecz stała się wadliwa ( takim poprzednim sprzedawcą może być np. producent, dystrybutor ).

    Ty jesteś tylko kupującym, a nie konsumentem, czyli ewentualne koszty Twojej reklamacji poniesie tylko i wyłącznie sprzedawca.
    Każdy konsument jest kupującym, ale nie każdy kupujący jest konsumentem. O tym, kto jest konsumentem decyduje prawo:
    Art. 22 z indeksem 1. Kodeksu cywilnego:
    "Za konsumenta uważa się osobę fizyczną dokonującą z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową."

  2. Pani SponsorPanna Google jest aktywna
    Avatar Panny Google


    Dołączył
    24-08-2012
    Skąd
    Internet
    Telefon
    Lumia 900
    Operator
    Play
    Postów
    2134
    Podziękowano
    871(239)
  • #52

    Dołączył
    14.12.2012
    Posty
    593
    Telefon
    Lumia 930
    Operator
    T-mobile
    Dziękuję
    176
    Podziękowano
    41(37)
    Dziękuje.
    Ja się dokładnie ze wszystkim zgadzam. Masz rację.
    Mi chodziło tylko o to, że bez względu na to "jaką drogą" telefon trafia do serwisu jest objęty pewnymi procedurami. Oględziny zewnętrzne, testy podzespołów itp.
    Czy to będzie naprawa gwarancyjna, czy reklamacja z tytułu rękojmi, wszystkie trafiały do jedynie słusznego serwisu.

  • #53

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    3,780
    Telefon
    Lumia 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    516
    Podziękowano
    968(643)
    Wpisów na blogu
    37
    Cytat Zamieszczone przez Marek Czerniejewski Zobacz posta
    Czy to będzie naprawa gwarancyjna, czy reklamacja z tytułu rękojmi, wszystkie trafiały do jedynie słusznego serwisu.
    Trafiały i, w zasadzie, reklamującym z tytułu rękojmi to nie przeszkadzało. Sprawdzimy, być może na Twoim przykładzie, jak teraz wygląda ta "ścieżka".

  • #54

    Dołączył
    14.12.2012
    Posty
    593
    Telefon
    Lumia 930
    Operator
    T-mobile
    Dziękuję
    176
    Podziękowano
    41(37)
    Witam Alicjo.
    Czekałem do dzisiaj na pismo z T-mobile i nic.
    Zadzwoniłem i dzisiaj Pan poinformował mnie, że pismo jeszcze nie zostało rozpatrzone. Na pewno w odpowiedzi będzie informacja o dostarczeniu telefonu do najbliższego Salonu T-mobile. To będzie salon w Gdyni przy ul. Świętojańskiej 71. W tym salonie zostanie podjęta decyzja o wymianie lub naprawie telefonu.
    Sugerował, żeby tam, nie czekając na odpowiedź z Warszawy, dostarczyć telefon wraz z reklamacją z tytułu rękojmi.
    Co o tym sądzisz?
    Czy pomożesz mi dokończyć to pismo? Sam pewnie nie dam rady.

  • #55

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    3,780
    Telefon
    Lumia 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    516
    Podziękowano
    968(643)
    Wpisów na blogu
    37
    Tak Marku, zaraz zabieram się do pracy Myślę, że jutro rano będzie już na Ciebie oczekiwało.

  • Jeden użytkownik podziękował ali_cja za ten post:

    Marek Czerniejewski (24-02-2016)

  • #56

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    3,780
    Telefon
    Lumia 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    516
    Podziękowano
    968(643)
    Wpisów na blogu
    37

    Oświadczenie o odstąpieniu kupującego od umowy sprzedaży /rekojmia/

    Przeczytaj i uzupełnij niezbędne dane, w razie wątpliwości - napisz. Jeżeli wszystko będzie grało, składaj

    **Ukryta zawartość: Naciśnij przycisk Dziękuję a następnie odśwież stronę**

  • 2 następujących użytkowników podziękowało ali_cja za ten post:

    broda4 (27-09-2016),Marek Czerniejewski (25-02-2016)

  • #57

    Dołączył
    14.12.2012
    Posty
    593
    Telefon
    Lumia 930
    Operator
    T-mobile
    Dziękuję
    176
    Podziękowano
    41(37)
    Dziękuję serdecznie.
    Rozumiem, że złożenie tego pisma (Oświadczenie o odstąpieniu od umowy sprzedaży) spowoduje:
    - wymianę telefonu
    lub
    - przyjęcie telefonu do naprawy
    z powodu niezgodności z umową (m. in. nie działające mikrofony)
    Czy w salonie mogą odmówić przyjęcia tego pisma, np. z powodu nieznajomości przepisów lub terminu przez nas określonego.
    Jeżeli ten etap już przejdę, teraz pracownik salonu powinien wypełnić jakiś dokument "przekazania" telefonu. Ja przynajmniej będę nalegał, żeby szczegółowo opisać stan techniczny - wygląd.

    Czy tak to powinienem rozumieć?

  • #58

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    3,780
    Telefon
    Lumia 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    516
    Podziękowano
    968(643)
    Wpisów na blogu
    37
    **Ukryta zawartość: Naciśnij przycisk Dziękuję a następnie odśwież stronę**
    Ostatnio edytowane przez ali_cja ; 25-02-2016 o 12:17

  • 2 następujących użytkowników podziękowało ali_cja za ten post:

    broda4 (27-09-2016),Marek Czerniejewski (25-02-2016)

  • #59

    Dołączył
    14.12.2012
    Posty
    593
    Telefon
    Lumia 930
    Operator
    T-mobile
    Dziękuję
    176
    Podziękowano
    41(37)
    Witam Alicjo.
    Byłem dzisiaj w Sklepie T-Mobile w Gdyni przy ul. Świętojańskiej 71.
    Zabrałem z sobą (na wszelki wypadek) pismo, które wcześniej wysyłaliśmy do centrali T-Mobile.
    Po zapoznaniu się z pismami poprosiłem Panią o potwierdzenie przyjęcia reklamacji z tytułu rękojmi na moim egzemplarzu. Tak też się stało bez żadnych uwag.
    Przygotowałem sobie ściągawkę z uwagami, które mi wypisałaś. Powiedziałem Pani, że te uwagi muszą się znaleźć w "Zgłoszeniu reklamacji sprzętowej". Mówiłem też o opisie stanu technicznego telefonu. I tak, najważniejsze dane z tego dokumentu:
    - opis usterki - został przepisany dokładnie fragment naszej reklamacji opisującej usterkę i dopisek: klient dołącza swoje pismo z dokładnym opisem usterek i zgłoszeniem jako rękojmia.

    - Typ zgłoszenia - Rękojmia, roszczenie wymiana na nowy. W tym momencie zapytałem o co chodzi z tą wymianą. Usłyszałem, że w przypadku rękojmi system innej opcji nie przyjmuje. Telefon oczywiście powędruje do serwisu i tam podejmą decyzję.
    - Stan techniczny - tutaj szczegółowy opis tak jak tego oczekiwałem.
    Po dokładnym oczyszczeniu telefonu wilgotną chusteczką do okularów (starzy ludzie tak mają) telefon został dokładnie obfotografowany. Zdjęcia zostały wydrukowane i dołączone do przesyłki. Jeszcze przy mnie telefon wraz z pismami, zdjęciami i zgłoszeniem reklamacyjnym został spakowany i przygotowany do wysyłki.
    Powinienem też napisać, że Pani która mnie obsługiwała wykazała się profesjonalizmem, była rzeczowa i uprzejma. Czyli tak jak być powinno.
    Tobie Alicjo oczywiście też dziękuję za pomoc.

  • Jeden użytkownik podziękował Marek Czerniejewski za ten post:

    ali_cja (26-02-2016)

  • #60

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    3,780
    Telefon
    Lumia 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    516
    Podziękowano
    968(643)
    Wpisów na blogu
    37
    Myślałam, że wybierzesz się tam dopiero w poniedziałek Zawsze to cztery dni dłużej z fabrycznie złożonym telefonem, po naprawie to niestety tylko "składak". Chyba, że.....

    Cytat Zamieszczone przez Marek Czerniejewski Zobacz posta
    Typ zgłoszenia - Rękojmia, roszczenie wymiana na nowy. W tym momencie zapytałem o co chodzi z tą wymianą. Usłyszałem, że w przypadku rękojmi system innej opcji nie przyjmuje.
    Możesz mi przesłać skan na priv?
    Cytat Zamieszczone przez Marek Czerniejewski Zobacz posta
    Po dokładnym oczyszczeniu telefonu wilgotną chusteczką do okularów (starzy ludzie tak mają) telefon został dokładnie obfotografowany.
    "starzy ludzie tak mają" - to dotyczyło Ciebie, czy uprzejmej pani?

    A co z terminem, zostawiłeś 14 dni?

  • Strona 6 z 14 PierwszyPierwszy ... 2345678910 ... OstatniOstatni

    Informacje o wątku

    Użytkownicy przeglądający ten wątek

    Aktualnie 1 użytkownik(ów) przegląda ten wątek. (0 zarejestrowany(ch) oraz 1 gości)

    Podobne wątki

    1. [Zakup na firmę] Reklamacja kupującego z tytułu rękojmi
      Przez Jarx w dziale Rękojmia/ niezgodność towaru z umową
      Odpowiedzi: 88
      Ostatni post / autor: 23-04-2016, 18:29
    2. Rękojmia w przypadku zakupu na firmę (L930)
      Przez Arttysta w dziale Rękojmia/ niezgodność towaru z umową
      Odpowiedzi: 52
      Ostatni post / autor: 25-02-2016, 18:55
    3. [Zakup na firmę] Reklamacja kupującego z tytułu rękojmi (zakup przed zmianą K.c.)
      Przez p.q w dziale Rękojmia/ niezgodność towaru z umową
      Odpowiedzi: 7
      Ostatni post / autor: 25-02-2016, 18:44
    4. [Play]Problemy przy składaniu reklamacji u Sprzedawcy (L535)
      Przez Topczes162 w dziale Rękojmia/ niezgodność towaru z umową
      Odpowiedzi: 32
      Ostatni post / autor: 28-10-2015, 15:45
    5. Odpowiedzi: 0
      Ostatni post / autor: 20-05-2015, 01:52

    Tagi dla tego wątku

    Uprawnienia umieszczania postów

    • Nie możesz zakładać nowych tematów
    • Nie możesz pisać wiadomości
    • Nie możesz dodawać załączników
    • Nie możesz edytować swoich postów
    •  
    Kontakt
    administracja[at]windowsmania.pl

    Kopiowanie zawartości strony bez zezwolenia zabronione
    Dołącz do nas