Tweety na temat @windowsmaniapl
r   e   k   l   a   m   a
Strona 5 z 14 PierwszyPierwszy 123456789 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 41 do 50 z 131

Wątek: [Zakup na firmę L930] Zawiadomienie sprzedawcy o wadzie przed złożeniem reklamacji

  1. #41

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    3,801
    Telefon
    Lumia 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    519
    Podziękowano
    978(652)
    Wpisów na blogu
    37
    Reklama:
    Oj Marku, miałeś zapytać tylko o punkt, w którym należy złożyć reklamację/oświadczenie. O nic więcej No to ja Ci odpowiem; pismo złożysz w głównym salonie T-MOBILE w swoim mieście, a jeżeli takiego salonu w Twoim mieście nie ma - to w złożysz najbliższym mieście w którym jest główny salon operatora. Czyli co, wyszedł nam Kraków?


    Cytat Zamieszczone przez Marek Czerniejewski Zobacz posta
    Dowiedziałem się od konsultanta, że pismo wpłynęło i zostało zarejestrowane.
    To wiemy, ponieważ dostałeś SMS i niebawem otrzymasz zwrotkę.

    Cytat Zamieszczone przez Marek Czerniejewski Zobacz posta
    Zapytałem kiedy mogę się spodziewać rozpatrzenia, dlaczego to tak długo trwa.
    Tym pytaniem, a jeszcze bardziej odpowiedzią mnie rozbawiłeś:-)
    My nie prosiliśmy w piśmie o rozpatrzenie, tylko zawiadomiliśmy sprzedawcę o wadzie telefonu:-) Nie musi nam na to odpowiadać, nie ma takiego obowiązku. Dodatkowo prosiliśmy o wskazanie punktu złożenia reklamacji, ale tu prosiliśmy na odpowiedź emailową. Tu nie ma co rozpatrywać i to przez 30 dni.
    Cytat Zamieszczone przez Marek Czerniejewski Zobacz posta
    Pani zauważyła też, ze gdybym złożył pismo i telefon w punkcie sprzedaży, było by znacznie szybciej.
    Odparłem, że szybciej może tak, ale nie koniecznie lepiej dla mnie.
    Dobrze odpowiedziałeś, tylko trzeba było dopytać w którym dokładnie punkcie sprzedaży - bo Ty przecież kupiłeś na odległość:-)

    Cytat Zamieszczone przez Marek Czerniejewski Zobacz posta
    Tak sobie po chwili myślę.
    W trakcie rozmowy Pani mówiła coś o wypowiedzeniu umowy (?)
    ..........
    Sam widzisz, że dalsza rozmowa nie miała żadnego uzasadnienia.
    Ostatnio edytowane przez ali_cja ; 19-02-2016 o 14:06

  2. Pani SponsorPanna Google jest aktywna
    Avatar Panny Google


    Dołączył
    24-08-2012
    Skąd
    Internet
    Telefon
    Lumia 900
    Operator
    Play
    Postów
    2134
    Podziękowano
    871(239)
  • #42

    Dołączył
    14.12.2012
    Posty
    595
    Telefon
    Lumia 930
    Operator
    T-mobile
    Dziękuję
    176
    Podziękowano
    41(37)
    To mnie podkreśliłaś
    Zapytałem dlaczego to tak długo trwa jak usłyszałem, że na rozpatrzenie reklamacji "standardowo mają trzydzieści dni". Wtedy usłyszałem, że było by szybciej, gdybym telefon oddał do punktu sprzedaży.
    Moim zdaniem oznaczało by to, że składam reklamację w ramach gwarancji producenta.
    Ostatni akapit naszego zawiadomienia: "O przyjęciu zawiadomienia wraz ze wskazaniem adresu do złożenia reklamacji, proszę mnie powiadomić drogą elektroniczną......."
    Tak zrozumiałem, że czekamy na informację od operatora: gdzie dostarczyć telefon wraz z reklamacją.
    W moim mieście są dwa salony T-mobile.
    Jeżeli uważasz, że mogę oddać telefon dzisiaj to nie ma problemu, wydrukuje co trzeba.
    Przedtem chciałbym Cię prosić o korektę a właściwie o przeredagowanie pisma, dając operatorowi możliwość wyboru.
    Ostatnio edytowane przez Marek Czerniejewski ; 19-02-2016 o 15:46

  • #43

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    3,801
    Telefon
    Lumia 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    519
    Podziękowano
    978(652)
    Wpisów na blogu
    37
    Przepraszam, jeżeli poczułeś się urażony. Takie mnie licho bierze na operatorów i ich podejście do reklamacji, że już nie widzę zasadności rozmowy z ich przedstawicielami inaczej niż na piśmie. Kiedyś, w innej sprawie, rozmawiałam z kierownikiem salonu T-M o procedurze reklamacyjnej i wyszłam załamana ich znajomością praw konsumenckich. Sam się też przekonałeś, że mylą reklamację usługi telekomunikacyjnej z odpowiedzialnością sprzedawcy z tytułu rękojmi. Ba, nawet mają problemy z rozróżnieniem gwarancji od rękojmi, a zawiadomienie o wadzie traktują jako reklamację.
    No dobra, do rzeczy.
    Cytat Zamieszczone przez Marek Czerniejewski Zobacz posta
    Jeżeli uważasz, że mogę oddać telefon dzisiaj to nie ma problemu, wydrukuje co trzeba.
    Nie, jeszcze nie oddawaj. Muszę którejś nocy przetrawić Twoje pismo, sądzę, że najpóźniej na początku przyszłego tygodnia. Nie chciałabym działać pochopnie, może do tego czasu coś jednak do Ciebie napiszą? Zgoda?

  • #44

    Dołączył
    14.12.2012
    Posty
    595
    Telefon
    Lumia 930
    Operator
    T-mobile
    Dziękuję
    176
    Podziękowano
    41(37)
    Dziękuje, super.
    Nie czuje się urażony tylko myślałem, że jeszcze tego nie ogarniam, nawet zacząłem być z siebie dumny.
    Jestem pewien, że u mnie i handlowców wszelkiej maści, funkcjonuje jeszcze "stare" myślenie.
    Dostałem zwrotkę.
    Ostatnio edytowane przez Marek Czerniejewski ; 19-02-2016 o 16:22

  • Jeden użytkownik podziękował Marek Czerniejewski za ten post:

    ali_cja (19-02-2016)

  • #45

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    3,801
    Telefon
    Lumia 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    519
    Podziękowano
    978(652)
    Wpisów na blogu
    37
    Jak sobie radzisz z utrwaleniem wady wyświetlacza? Bardzo mi zależy, żebyś to w jakiś sposób utrwalił, a z wrzuceniem na YT, jeżeli jest problem, możemy poczekać.

  • #46

    Dołączył
    14.12.2012
    Posty
    595
    Telefon
    Lumia 930
    Operator
    T-mobile
    Dziękuję
    176
    Podziękowano
    41(37)
    To jest największy problem. To zjawisko nie występuje jakoś ciągle - w konkretnych sytuacjach. Jutro poświęcę więcej czasu żeby znaleźć jakąś prawidłowość. Sprawdzę w ustawieniach itp.
    Nie wiem czy jestem w stanie to udokumentować. Musimy chyba poprzestać na opisie.
    Całe popołudnie przeglądałem na forum wszystko co dotyczy jakiś historii z ekranem.
    Jest to dosyć znany problem - dla serwisu też.
    Z wypowiedzi Kuby wynika, że przyczyn może być wiele, od płyty, poprzez czujniki a na ekranie skończywszy.
    Ostatnio edytowane przez Marek Czerniejewski ; 19-02-2016 o 21:10

  • #47

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    3,801
    Telefon
    Lumia 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    519
    Podziękowano
    978(652)
    Wpisów na blogu
    37
    Liczę, że sobie poradzisz

    Potrzebuję jeszcze dokładny opis, związany z tym "migotaniem": np. jak często występuje, w jakich okolicznościach / przeglądanie sieci, przy korzystaniu z odtwarzacza, w jakim ok.czasie pełnej aktywności telefonu, przy grach i ew.inne okoliczności/, czy powstaje samoczynnie i tak samo ustępuje, jak długo trwa, czy w tym czasie telefon mocno się nagrzewa oraz czy i w jakim etui używasz telefonu itp.

  • #48

    Dołączył
    14.12.2012
    Posty
    595
    Telefon
    Lumia 930
    Operator
    T-mobile
    Dziękuję
    176
    Podziękowano
    41(37)
    W czasie przeglądania sieci, np czytania artykułów na jasnym tle. Korzystanie z poczty. Pojawiają się jako krótkotrwałe błyski - mrugnięcia, które samoczynnie ustępują. Oczywiście nie zawsze. Po chwili wszystko wraca do normy. Nie zauważyłem nadmiernego nagrzewania telefonu. Używam telefonu bez etui.

    Próbowałem dzisiaj nagrać to zjawisko. Ja to widziałem ale niestety kamera w aparacie (Nokia E51) nie jest w stanie tego zarejestrować. To musi być sprzęt a nie kamera w aparacie telefonicznym. Te pojedyncze błyski są zbyt krótkie.
    To zależy od ilości klatek, które kamera zarejestruje w ciągu sekundy.

  • #49

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    3,801
    Telefon
    Lumia 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    519
    Podziękowano
    978(652)
    Wpisów na blogu
    37
    W temacie o problematyce serwisowej ( http://www.windowsmania.pl/artykuly-...rwisowa-27960/ , post #35 ) napisałeś :

    Cytat Zamieszczone przez Marek Czerniejewski Zobacz posta
    Dzwoniłem do operatora. Co prawda oni jeszcze nie zajęli się moją sprawą, ale wysyłają telefony do jednego serwisu: "pan Kazio z kombinerkami w kieszeni".
    W zasadzie, reklamującego z tytułu rękojmi nie powinno interesować do jakiego serwisu zwróci się sprzedawca o opinię o zgłaszanej wadzie zakupionego sprzętu. Pozornie.
    I nie chodzi tu o umiejętności/fachowość wydającego opinię a o to, czy ma on interes prawny w wydaniu konkretnej opinii.

    Jeżeli, w ramach reklamacji z tytułu rękojmi, sprzedawca wysyła telefon do niezależnego eksperta w celu wydania opinii dotyczącej zgłaszanej przez reklamującego wady, to nie powinniśmy mieć żadnych zastrzeżeń. Pod warunkiem, że nie będzie żadnego "grzebana" w naszym sprzęcie. W szczególności, gdy jest to sprzęt nowy i w zgłoszeniu reklamacyjnym nie wyrażaliśmy zgody na naprawę. Przy tym, należy mieć świadomość tego, że sprzedawca w takiej sytuacji będzie próbował odmówić uznania reklamacji. I jeżeli nawet należycie uzasadni swoją odmowę ( podstawa prawna i faktyczna), to wcale nie zamyka nam drogi do dochodzenia w określonej przyszłości odpowiedzialności z tytułu rękojmi od tego sprzedawcy lub skorzystania z umownej ochrony gwarancyjnej.

    Jeżeli natomiast sprzedawca, w ramach zawartej umowy z autoryzowanym serwisem producenta, przekazuje nasz reklamowany z tytułu rękojmi sprzęt, do takiego właśnie serwisu w celu uzyskania opinii, ba a nawet oczekuje decyzji o sposobie rozpatrzenia naszej reklamacji przez serwis i na taką decyzję się powołuje ( przykład w temacie: Lumia 735 na gwarancji - jak sie zabezpieczyc przed nieuczciwoscia serwisu? ), to moim zdaniem, następuje poważne naruszenie praw konsumenta. Albowiem, o ustawowych prawach konsumenta decyduje producent sprzętu ( poprzez autoryzowany przez siebie serwis), pomimo, iż to nie on ponosi odpowiedzialność z tytułu rękojmi, a jest zainteresowany w wysokim stopniu rozpatrzeniem reklamacji na swoją korzyść. Tym samym, nie zostaje zachowana zasada bezstronności i obiektywizmu przy wydawaniu takiej opinii oraz równorzędności stron ( czyli, uprawnionego z tytułu rękojmi - kupującego/konsumenta a zobowiązanego z tytułu rękojmi w przypadku sprzedaży produktu z wadą - sprzedawcy ze stojącym u boku, nie zobowiązanym z tytułu rękojmi, producentem sprzętu).

    W ewentualnym procesie cywilnym, sprzedawca może powoływać się na opinię swoich ekspertów i wnosić o uznanie jej za dowód w sprawie, tak samo może postąpić klient/konsument, przedstawiając opinię np. sąsiedzkiego punktu serwisowego. Jednakże, rozważny sąd zapewne uzna za niezbędne/konieczne powołanie ( z urzędu lub na wniosek) i tak niezależnego eksperta/biegłego ( ( czyli osobę, która nie ma interesu prawnego związanego z rozstrzygnięciem sprawy) i zwróci się do niego o wydanie opinii ( tj. obiektywną właściwą ocenę poprzez udzielenie fachowych informacji).

    Poza dyskusją jest sytuacja, gdy reklamujemy towar z tytułu rękojmi i jest nam, w zasadzie obojętne, co zrobi sprzedawca, byleby tylko jak najszybciej oddał nam sprawny sprzęt (naprawiony bądź wymieniony na inny bez wad). Chyba, że sprzedawca odmówi uznania reklamacji z uwagi na to, że wada powstała z winy reklamującego, a opinię wydał autoryzowany serwis producenta...

  • Jeden użytkownik podziękował ali_cja za ten post:

    Marek Czerniejewski (21-02-2016)

  • #50

    Dołączył
    14.12.2012
    Posty
    595
    Telefon
    Lumia 930
    Operator
    T-mobile
    Dziękuję
    176
    Podziękowano
    41(37)
    Dziękuję. Przeczytałem też wątek wskazany przez Ciebie. Przeczytałem też wątki poboczne występujące w tekście.
    Wcześniej ustaliliśmy, że nie występujemy o wymianę telefonu lecz jego naprawę. Mam na myśli niedziałające mikrofony. Poinformujemy operatora o występującej wadzie ekranu. Nie potrafię niestety tego udokumentować. Z wypowiedzi Kuby wnioskuje, że i tak telefon zostanie poddany szczegółowej diagnostyce (w takim strasznym imadle)- może to i dobrze.
    Czytałem te wątki a także wiele innych na temat serwisów. W jednym z wątków: Wady po powrocie z serwisu Regenersis, RAVENTADOR pisze, że kontaktował się z serwisem M$.
    Nie wiem czy dobrze rozumiem. Ostatecznie, na samym końcu, koszty napraw gwarancyjnych (obojętnie z jakiego tytułu) ponosi producent czyli Nokia. Firma ta została odkupiona przez: "Spółka Microsoft Mobile Oy (Ltd) kupiła od firmy Nokia dział urządzeń i usług". Przejęli też zobowiązania gwarancyjne. Nawet sobie wczoraj sprawdziłem na ich stronie swój telefon. Jest objęty ochroną gwarancyjną M$.
    Może Pani mnie źle poinformowała z tym Regenersis?
    Wiesz Alicjo, ja już mam chyba jakąś obsesję

  • Strona 5 z 14 PierwszyPierwszy 123456789 ... OstatniOstatni

    Informacje o wątku

    Użytkownicy przeglądający ten wątek

    Aktualnie 1 użytkownik(ów) przegląda ten wątek. (0 zarejestrowany(ch) oraz 1 gości)

    Podobne wątki

    1. [Zakup na firmę] Reklamacja kupującego z tytułu rękojmi
      Przez Jarx w dziale Rękojmia/ niezgodność towaru z umową
      Odpowiedzi: 88
      Ostatni post / autor: 23-04-2016, 18:29
    2. Rękojmia w przypadku zakupu na firmę (L930)
      Przez Arttysta w dziale Rękojmia/ niezgodność towaru z umową
      Odpowiedzi: 52
      Ostatni post / autor: 25-02-2016, 18:55
    3. [Zakup na firmę] Reklamacja kupującego z tytułu rękojmi (zakup przed zmianą K.c.)
      Przez p.q w dziale Rękojmia/ niezgodność towaru z umową
      Odpowiedzi: 7
      Ostatni post / autor: 25-02-2016, 18:44
    4. [Play]Problemy przy składaniu reklamacji u Sprzedawcy (L535)
      Przez Topczes162 w dziale Rękojmia/ niezgodność towaru z umową
      Odpowiedzi: 32
      Ostatni post / autor: 28-10-2015, 15:45
    5. Odpowiedzi: 0
      Ostatni post / autor: 20-05-2015, 01:52

    Tagi dla tego wątku

    Uprawnienia umieszczania postów

    • Nie możesz zakładać nowych tematów
    • Nie możesz pisać wiadomości
    • Nie możesz dodawać załączników
    • Nie możesz edytować swoich postów
    •  
    Kontakt
    administracja[at]windowsmania.pl

    Kopiowanie zawartości strony bez zezwolenia zabronione
    Dołącz do nas