Tweety na temat @windowsmaniapl
r   e   k   l   a   m   a
Strona 3 z 14 PierwszyPierwszy 123456713 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 131

Wątek: [Zakup na firmę L930] Zawiadomienie sprzedawcy o wadzie przed złożeniem reklamacji

  1. #21

    Dołączył
    14.12.2012
    Posty
    593
    Telefon
    Lumia 930
    Operator
    T-mobile
    Dziękuję
    176
    Podziękowano
    41(37)
    Reklama:
    Przeczytałem te fragmenty Kodeksu cywilnego. Pewnie za którymś razem w pełni to wszystko ogarnę.
    Mi głównie chodzi o to żeby mieć sprawny telefon. Czyli pozostają dwie ostatnie opcje. Z tych dwóch przeraża mnie tylko "usunięcie wady" czyli naprawa na zasadzie może się uda w wiadomym serwisie. Dlatego wolał bym wymianę sprzętu na nowy. Ale też wydaje mi się, że powinniśmy ocenić szanse. Biorąc pod uwagę jeszcze to co napisałaś cyt:"Musisz mieć na uwadze i to, że nie mają do Ciebie zastosowania przepisy dotyczące konsumentów. Ty, jesteś tylko kupującym." zaczynam mieć poważne wątpliwości. Ktoś kto prowadzi działalność gospodarczą jest inaczej traktowany.
    Jeżeli ja zażądam wymiany sprzętu na nowy a operator odpowie "nie my go naprawimy" to co wówczas. Zawsze umotywują to, że naprawa jest tańsza od wymiany.
    Jak to się ma do rzeczywistości.
    Czy będziemy walczyć, żeby walczyć, czy jest szansa na wymianę telefonu.

  2. Pani SponsorPanna Google jest aktywna
    Avatar Panny Google


    Dołączył
    24-08-2012
    Skąd
    Internet
    Telefon
    Lumia 900
    Operator
    Play
    Postów
    2134
    Podziękowano
    871(239)
  • #22

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    3,779
    Telefon
    Lumia 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    516
    Podziękowano
    968(643)
    Wpisów na blogu
    37
    Musisz brać pod uwagę nie tylko alternatywność żądań, ale również inne okoliczności, np. czas rozpatrzenia reklamacji: niezwłoczność a rozsądny czas. W Twojej sytuacji nie ma również zastosowanie domniemanie istnienia wady w chwili zakupu, określone w treści art. 556² Kc ani termin, o którym mówi art. 561⁵ Kc.
    Ja bym się raczej skłaniała do odstąpienia od umowy sprzedaży, pozostawiając sprzedawcy wybór spełnienia żądania poprzez naprawę lub wymianę albo nie pozostawiając takiego wyboru, nie wyraziłabym zgody na naprawę.
    Nie mogę Ci dać żadnej gwarancji skuteczności takiej reklamacji, lecz moim zdaniem jest to i tak lepsze rozwiązanie, niż oddanie telefonu do serwisu z pominięciem sprzedawcy. Lepsze w tym, że zostanie wszczęta procedura reklamacyjna z tytułu rękojmi i w przypadku, nawet gdyby sprzedawca naprawił telefon, ponownego wystąpienia wady w okresie obowiązywania rękojmi, przysługuje prawo odstąpienia od umowy i sprzedawca nie może odmówić żądaniu reklamującego/ zdanie drugie art.560 § 1 Kc./
    Mamy trochę czasu na podjęcie decyzji o żądaniu, dlatego prosiłam Ciebie o poznanie przepisów w tym zakresie.
    Ponadto, prosiłam nie tylko o to.

  • Jeden użytkownik podziękował ali_cja za ten post:

    Marek Czerniejewski (06-02-2016)

  • #23

    Dołączył
    14.12.2012
    Posty
    593
    Telefon
    Lumia 930
    Operator
    T-mobile
    Dziękuję
    176
    Podziękowano
    41(37)
    Analizując wszystkie za i przeciw, powinienem postąpić następująco. Nie oddaje telefonu bezpośrednio do serwisu lecz kieruje do sprzedawcy (operatora) pismo informujące o odstąpienia od umowy sprzedaży, pozostawiając sprzedawcy wybór spełnienia żądania poprzez naprawę lub wymianę. Wymiana bez możliwości naprawy też jest obwarowane pewnymi warunkami, przede wszystkim koszt naprawy w porównaniu z ceną aparatu.
    Zyskam tyle i aż tyle, że w razie wystąpienia kolejnej wady mogę żądać wymiany telefonu.
    Pewnie to pismo tez musi zostać zmienione.
    W ostatnim zdaniu piszesz : cyt: "Ponadto, prosiłam nie tylko o to." Czy coś przeoczyłem?

  • #24

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    3,779
    Telefon
    Lumia 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    516
    Podziękowano
    968(643)
    Wpisów na blogu
    37
    Nie widzę powodu zmiany treści pisma chyba, że Ty coś zauważyłeś.
    Słusznie rozumujesz, tak myślę Nawet, jak sprzedawca naprawi, to jest szansa na pozbycie się składaka-gdyby coś
    Poczekajmy na odpowiedź sprzedawcy o zgłoszeniu wady i wskazaniu miejsca złożenia reklamacji. OK?

    Co się ostatnio zmieniło, niby na lepsze, w obsłudze klienta biznesowego w T-Mobile?

  • #25

    Dołączył
    14.12.2012
    Posty
    593
    Telefon
    Lumia 930
    Operator
    T-mobile
    Dziękuję
    176
    Podziękowano
    41(37)
    Witam. Wysłałem dzisiaj (ok. 9.30) komplet dokumentów do T-mobile. Poleconym, za potwierdzeniem odbioru z SMS potwierdzającym dostarczenie przesyłki.

  • Jeden użytkownik podziękował Marek Czerniejewski za ten post:

    ali_cja (08-02-2016)

  • #26

    Dołączył
    14.12.2012
    Posty
    593
    Telefon
    Lumia 930
    Operator
    T-mobile
    Dziękuję
    176
    Podziękowano
    41(37)
    Alicjo.
    Otrzymałem przed chwilą wiadomość SMS informującą o doręczeniu przesyłki. Sprawdziłem w internecie - doręczono o godzinie 15.34.
    Czy czekając na odpowiedź powinienem coś przygotować?
    Pozdrawiam.

  • #27

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    3,779
    Telefon
    Lumia 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    516
    Podziękowano
    968(643)
    Wpisów na blogu
    37
    Myślę, że mógłbyś przygotować się do przygotowania projektu reklamacji z tytułu rękojmi (wzory - w pkt.2 - masz tutaj: Reklamacja konsumencka; wzory pism i .....słów kilka ).
    Musimy tylko zmienić podstawę żądania na odstąpienie od umowy sprzedaży oraz musisz podjąć decyzję, czy pozostawiasz wybór spełnienia alternatywnego - woli sprzedawcy.

  • Jeden użytkownik podziękował ali_cja za ten post:

    Marek Czerniejewski (12-02-2016)

  • #28

    Dołączył
    14.12.2012
    Posty
    593
    Telefon
    Lumia 930
    Operator
    T-mobile
    Dziękuję
    176
    Podziękowano
    41(37)
    Czytałem, zapoznałem się.
    Spędziłem sporo czasu na forum:
    "Forum\Telefony NokiaNokia Lumia 930\Dyskusja ogólna\migający ekran" gdzie pogębiałem swoją wiedzę na temat występujących w moim telefonie usterek. Włączył się do dyskusji djtonka, kolega, który moim zdaniem posiada największą wiedzę (techniczną) spośród osób biorących udział w dyskusji. Jego wypowiedzi sugerują, że w grę wchodzi wymiana telefonu. Oto niektóre odpowiedzi:
    "że nie naprawią tego"
    "to nie wada ekranu, miganie tego nie wykryjesz."
    "to nie wada ekranu, całość. płyta +soft czy czujniki. Nie wróżę na odległość wybacz"
    Pytałem m.in. czy można wadę ekranu udokumentować (tak jak w przypadku mikrofonów) jakimś testem.
    Skorzystam z wzoru pisma (opcja II), wkleję fragment dotyczący informacji z forum. Prześlę Ci do sprawdzenia.
    Czytałem gdzieś na forum, że operatorzy mają swój protokół przekazania sprzętu. Czy jest jakiś dokument gdzie opisuje się stan przekazanego urządzenia. Bardzo mi na tym zależy.


    Wklejam projekt reklamacji z tytułu rękojmi.

    U góry z lewej wpiszę dane firmy, adresy itp.
    Wstawiłem numerację stron.Czy nie dołączam karty gwarancyjnej?
    W moim przypadku karta gwarancyjna nie zawiera żadnego wpisu. Nie otrzymałem też słuchawek.
    Poza tym dziwnie wygląda to pismo "wklejone". Nie wiem jak je wkleić - pisane w wordzie.

    T-Mobile Polska S.A.
    Ul. Marynarska 12
    02-674 Warszawa


    Reklamacja z tytułu rękojmi

    16 marca 2015r. będąc klientem sieci T-Mobile (nr klienta xxxxxxx) dokonałem zakupu na odległość , w ramach przedłużenia umowy nr xxxxxxx,telefonu Lumia 930 LTE o nr IMEI XXXXXXXXXXXXXXXX.
    4 lutego 2016 stwierdziłem wadę fizyczną zakupionego telefonu, polegające na tym, że urządzenie przestało działać w trybie głośnomówiącym.
    Diagnostyka przeprowadzona przy pomocy aplikacji Lumia Phone Test Application wykazała uszkodzenie mikrofonów nr 3 i 4 (wydruk testu w załączeniu).

    Ponadto w trakcie użytkowania telefonu zauważyłem pojawiające się, nasilające się i bardzo uciążliwe w eksploatacji, migotanie wyświetlacza.

    W związku z powyższym, działając zgodnie z art. 561 Kodeksu cywilnego ( Ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta /Dz. U. 2014 r., poz 827, wprowadzająca zmiany w ustawie z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (Dz. U. z 2014 r. poz. 121), żądam wymiany na fabrycznie nowy telefon bez wad. Jednocześnie oświadczam, ze nie wyrażam zgody na naprawę reklamowanego sprzętu.
    Powyższe żądanie motywuję również tym, iż zorientowałem się w opiniach dotyczących tego modelu opisywanych w internecie przez portale branżowe oraz użytkowników, że niektóre egzemplarze tego modelu mogą posiadać wady konstrukcyjne, których skutkiem jest opisane przeze mnie migotanie wyświetlacza.

    O przyjęciu zawiadomienia wraz ze wskazaniem adresu do złożenia reklamacji, proszę mnie powiadomić drogą elektroniczną na adres: XXXXXXXXXXXXXXXXXXXX






    Podpis


    Wykonano w 2 egzemplarzach, po 1 dla każdej ze stron.

    Załączniki:
    1. Kopia dowodu zakupu.
    2. Telefon Lumia 930 LTE o nr IMEI XXXXXXXXXXXXXXXX.
    3. Oryginalne pudełko od telefonu.
    3. Ładowarka + kabel usb.
    4. Kopia wydruku wykonanego w dniu 04.02.2016 r. testu diagnostycznego.
    5. Poradnik użytkownika.
    6. Instrukcja obsługi.
    7. ...

    Czy podpis powinien być pod "pismem" czy pod "załącznikami"?
    Ostatnio edytowane przez ali_cja ; 15-02-2016 o 01:43 Powód: Usunęłam z treści pisma nr klienta i nr umowy oraz informację o połączeniu postów.

  • Jeden użytkownik podziękował Marek Czerniejewski za ten post:

    ali_cja (14-02-2016)

  • #29

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    3,779
    Telefon
    Lumia 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    516
    Podziękowano
    968(643)
    Wpisów na blogu
    37
    Cytat Zamieszczone przez Marek Czerniejewski Zobacz posta
    Czytałem, zapoznałem się.
    Spędziłem sporo czasu na forum
    Wiem Marku, czytam te dyskusje i Twoje wpisy w innych tematachTylko zastanawiam się, dlaczego mi nie odpisujesz na prywatne wiadomości?

    Cytat Zamieszczone przez Marek Czerniejewski Zobacz posta
    Pytałem m.in. czy można wadę ekranu udokumentować (tak jak w przypadku mikrofonów) jakimś testem.
    Słusznie podpowiedział Ci @Darpi, spróbuj udokumentować migotanie wyświetlacza na filmiku i wrzuć np.na YT. W piśmie podasz tylko link do strony z filmem, na którym będzie ta wada wykazana.

    Cytat Zamieszczone przez Marek Czerniejewski Zobacz posta
    Prześlę Ci do sprawdzenia.
    I co się stało z tym przesłaniem, forumowa poczta nie działa?


    Cytat Zamieszczone przez Marek Czerniejewski Zobacz posta
    Czytałem gdzieś na forum, że operatorzy mają swój protokół przekazania sprzętu. Czy jest jakiś dokument gdzie opisuje się stan przekazanego urządzenia. Bardzo mi na tym zależy.
    Rzeczywiście, operatorzy mają swój protokół, który Ty będziesz musiał podpisać. Nie sądzę, żebyś znalazł gdzieś jego wzór, ale to i tak nie ma znaczenia. Przyjmujący reklamację ma obowiązek wypełnić ten protokoł, niezależnie od Tego, że Ty też będziesz składał swoje pismo. Ty musisz tylko pilnować przed podpisaniem ich protokołu, żeby w nim znalazła się taka treść z która Ty się zgadzasz. Ten protokoł jest wypełniany komputerowo i "idzie" wraz ze sprzętem, a Twoje pismo może "pójść inną "drogą" w procedurze reklamacyjnej. Dlatego tak ważne jest to, żeby w protokole operatora było jak najwięcej treści na której Ci zależy.
    W szczególności:
    - że jest to reklamacja z tytułu rękojmi,
    - jakie jest Twoje żądanie,
    - może być opcja np. czy zgadzasz się na naprawę, gdy wymiana nie będzie możliwa,
    - albo, nie będzie takiej opcji, tylko jednoznacznie trzeba będzie zaznaczyć, że np zostałeś pouczony o tym, że gdy wymiana nie będzie możliwa - telefon zostanie naprawiony,
    - opis zgłaszanych wad/wady: tu sprzedawca będzie oczekiwał na to co mu powiesz, albo napisze skrótowo jakiś szablon słowny. W tym miejscu najlepiej jak Ty podyktujesz sprzedawcy przygotowany wcześniej tekst ( np. ze swojego pisma)ze wskazaniem linku do strony z filmem i powołaniem się na test głośników, który dołączyłeś do pisma reklamacyjnego.
    - istotne jest również to, żeby przypilnować opisu stanu technicznego telefonu (zewnętrznego-żeby nie było na ekranie żadnych śladów palców i tp.). Jeżeli przyjmujący wpisze np."widoczne ślady użycia", to zażądaj żeby to uszczegółowił ( np.czy są rysy, czy widoczne są ślady otwierania obudowy, otarcia itp),
    - nie zezwalaj na powiadomienia dot.reklamacji przez SMS, jeżeli już to tylko drogą mailową.
    - przypilnuj również żeby wpisano to, że dodatkowo składasz pisemną reklamację. Gdy nie będzie chciał przyjmujący wpisać, dopisz to ręcznie przed podpisaniem protokołu. Lepiej jednak by było, żeby to sprzedawca wpisał.
    I dopiero, gdy wszystko będzie Ci grało i będzie zgodne z Twoimi żądaniami, to możesz podpisać!

    Czy wystarczająco Ci to wszystko wyjaśniłam?

    Za Twoje pismo wezmę się trochę później, OK?

  • #30

    Dołączył
    14.12.2012
    Posty
    593
    Telefon
    Lumia 930
    Operator
    T-mobile
    Dziękuję
    176
    Podziękowano
    41(37)
    Piszesz "Wiem Marku, czytam te dyskusje i Twoje wpisy w innych tematach Tylko zastanawiam się, dlaczego mi nie odpisujesz na prywatne wiadomości?"


    Sprawa jest bardzo prosta. Mam swój wiek, wszystkiego się uczę, idzie to powoli.
    Muszę to wszystko jakoś ogarnąć. Pytam kogoś na forum o konfigurację poczty, czytam odpowiedź, chcę do niej wrócić.Zapisuje sobie linki do stron gdzie były ważne dla mnie rzeczy. I co? Wiadomość gdzieś została przeniesiona, nie potrafię tego znaleźć. Ale nie ma co biadolić.

    I dalej: "Słusznie podpowiedział Ci @Darpi, spróbuj udokumentować migotanie wyświetlacza na filmiku i wrzuć np.na YT. W piśmie podasz tylko link do strony z filmem, na którym będzie ta wada wykazana."
    Ja po prostu nigdy nie wrzucałem filmu na YT.
    Powoli do wszystkiego dojdę.

    Potrzebuję trochę czasu.

  • Strona 3 z 14 PierwszyPierwszy 123456713 ... OstatniOstatni

    Informacje o wątku

    Użytkownicy przeglądający ten wątek

    Aktualnie 1 użytkownik(ów) przegląda ten wątek. (0 zarejestrowany(ch) oraz 1 gości)

    Podobne wątki

    1. [Zakup na firmę] Reklamacja kupującego z tytułu rękojmi
      Przez Jarx w dziale Rękojmia/ niezgodność towaru z umową
      Odpowiedzi: 88
      Ostatni post / autor: 23-04-2016, 18:29
    2. Rękojmia w przypadku zakupu na firmę (L930)
      Przez Arttysta w dziale Rękojmia/ niezgodność towaru z umową
      Odpowiedzi: 52
      Ostatni post / autor: 25-02-2016, 18:55
    3. [Zakup na firmę] Reklamacja kupującego z tytułu rękojmi (zakup przed zmianą K.c.)
      Przez p.q w dziale Rękojmia/ niezgodność towaru z umową
      Odpowiedzi: 7
      Ostatni post / autor: 25-02-2016, 18:44
    4. [Play]Problemy przy składaniu reklamacji u Sprzedawcy (L535)
      Przez Topczes162 w dziale Rękojmia/ niezgodność towaru z umową
      Odpowiedzi: 32
      Ostatni post / autor: 28-10-2015, 15:45
    5. Odpowiedzi: 0
      Ostatni post / autor: 20-05-2015, 01:52

    Tagi dla tego wątku

    Uprawnienia umieszczania postów

    • Nie możesz zakładać nowych tematów
    • Nie możesz pisać wiadomości
    • Nie możesz dodawać załączników
    • Nie możesz edytować swoich postów
    •  
    Kontakt
    administracja[at]windowsmania.pl

    Kopiowanie zawartości strony bez zezwolenia zabronione
    Dołącz do nas