Tweety na temat @windowsmaniapl
r   e   k   l   a   m   a
Pokaż wyniki od 1 do 8 z 8

Wątek: [Zakup na firmę] Reklamacja kupującego z tytułu rękojmi (zakup przed zmianą K.c.)

  1. #1
    p.q

    OFF-LINE

    Dołączył
    03.11.2015
    Posty
    3
    Telefon
    Lumia 930
    FW
    wm10
    Dziękuję
    2
    Podziękowano
    0(0)

    Lightbulb [Zakup na firmę] Reklamacja kupującego z tytułu rękojmi (zakup przed zmianą K.c.)

    Reklama:
    Niestety.

    Zarejestrowałem się na forum, ponieważ mnie też pewne problemy dotknęły. Na wstępie krótka historia. W listopadzie 2013 niedługo po premierze stałem się szczęśliwym posiadaczem Lumii 820. Byłem ciekawy systemu, iOS mi się znudził (wcześniej same iPhony począwszy od 3G po premierze). Szukałem czegoś nowego. Na początku wielkie wow, chociaż aplikacji mało. Z biegiem czasu zaczęły jednak irytować mnie mniejsze rzeczy w tym modelu, przede wszystkim BATERIA, a raczej jej tragiczna pojemność - czasem nie była w stanie dotrwać do końca dnia. Nadszedł koniec umowy, stanąłem przed wyborem. Padło na a Lumię 930 - myślałem, że z flagowcem żadnych problemów mieć nie będę - byłem w błędzie. Posiadam ten telefon od grudnia 2014, więc już prawie rok.

    Teraz do meritum:
    1. Od początku miałem problemy z akcelerometrem - widoczne jest to podczas próby zrobienia zdjęcia panoramicznego. Każda próba kończy się fiaskiem. Telefon za każdym razem podpowiada by telefon - podczas przesuwania w bok, razem z postępem - pochylać lekko po skosie. Jest to strasznie irytujące, ale jako, że panoramy robię rzadko - odpuściłem temat.
    2. Zacząłem zauważać, że podczas dłuższego korzystania np. z tubecast telefon strasznie się nagrzewa. Ostatnio, po wizycie w serwisie, zaczął prawie parzyć - powoduje, ze w ręce mi się pocą. O serwisie dalej.
    3. Po około pół roku zauważyłem, że ekran w górnej prawej części odchodzi ponad ramkę na około milimetr. Początkowo olałem.
    4. Później doszedł problem mikrofonu - przestał działać w trybie głośnomówiącym, a Shazam nie wykrywał utworów - początkowo tego nie powiązałem.

    Wtedy zacząłem szukać w Internecie informacji, czy ludzie nie mają podobnych problemów i wtedy trafiłem tutaj. Dowiedziałem się, że ekran wymieniają na nowy, tak jak mikrofon. Oddałem więc telefon do serwisu. Zgłosiłem wszystkie cztery usterki.

    Zdziwiłem się ekspresowym załatwieniem sprawy, ponieważ po równym tygodniu od zgłoszenia sprawy telefon czekał na mnie do odbioru. Wtedy się zaczęło.

    Pierwsze spojrzenie - super - ekran jak i ramka wymienione. Na papierze serwisowym wyszczególniona tylko jedna część. Odpalam telefon i już słyszę, a właściwie czuję, że z wibracjami jest coś nie tak - popsuli. Grzebię głębiej - mikrofon wciąż nie działa. Odsyłamy z powrotem.

    Tydzień później telefon znów czeka na odbiór - tym razem części wymienionych więcej. Ekran wciąż ok, mikrofon działa, wibracje też. Nagrzewania w salonie nie sprawdzałem, bo ciężko to zrobić na szybko. Zdjęć panoramicznych też, ponieważ soft po resecie do fabrycznych nie ma do tego aplikacji. Zabieram telefon do domu.

    W domu okazało się, że akcelerometr nie naprawiony, a telefon wciąż się nagrzewa, teraz nawet bardziej niż kiedyś. Mija tydzień odkąd odebrałem telefon z serwisu i widzę, że szybka znów zaczęła odchodzić w tym samym miejscu. Zaczyna mnie to przerażać. Znów noszę się z zamiarem oddania go do naprawy.

    Teraz moje pytanie: Co robić? Oddać go znowu? Akcelerometr nie działa poprawnie, telefon potrafi nagrzać się jak cholera i na domiar złego jeszcze ta szybka... Czy kwalifikuje się to do wymiany całego telefonu? Jestem strasznie rozczarowany, a szykowałem się na zakup modelu 950.

    ----------
    TL;DR

    Telefon miał wady, oddałem do serwisu, wrócił bardziej zepsuty, odesłałem ponownie, wrócił częściowo naprawiony. Dalej ma problemy.

    Co zrobilibyście w moim przypadku? Na domiar tego wszystkiego dodam, że mojego staruszka namówiłem na ten sam model w okolicach stycznia 2015. Był wzięty u innego operatora, a posiada identyczne wady fabryczne - wszystkie problemy, które wymieniłem powyżej.

    Mam nadzieję, że ktoś te wypociny przeczyta. No i witam na forum!

  2. Pani SponsorPanna Google jest aktywna
    Avatar Panny Google


    Dołączył
    24-08-2012
    Skąd
    Internet
    Telefon
    Lumia 900
    Operator
    Play
    Postów
    2134
    Podziękowano
    871(239)
  • #2

    OFF-LINE
    Awatar djtonka

    Dołączył
    19.08.2012
    Posty
    20,887
    Telefon
    jakiś amerykański
    FW
    fresz
    Operator
    rydzyk
    Dziękuję
    7,947
    Podziękowano
    221,857(11,122)
    Nie ma części to robią prowizorkę

  • #3

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    5,212
    Telefon
    L 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    668
    Podziękowano
    1,409(866)
    Wpisów na blogu
    36
    Cytat Zamieszczone przez p.q Zobacz posta
    Co zrobilibyście w moim przypadku?
    Na tak zadane pytanie, to ja zazwyczaj mam jedną odpowiedź: rękojmia/niezgodność z umową sprzedaży.


    Cytat Zamieszczone przez p.q Zobacz posta
    Teraz moje pytanie: Co robić? Oddać go znowu? Akcelerometr nie działa poprawnie, telefon potrafi nagrzać się jak cholera i na domiar złego jeszcze ta szybka... Czy kwalifikuje się to do wymiany całego telefonu?

    Ale żeby konkretniej odpowiedzieć na Twoje pytanie odnośnie wymiany, musisz podać więcej informacji;
    - dokładną datę zakupu,
    - umowę sprzedaży zawarłeś jako osoba fizyczna czy "na firmę",
    - reklamację składałeś za pośrednictwem operatora/sprzedawcy czy bezpośrednio w serwisie?

  • Jeden użytkownik podziękował ali_cja za ten post:

    p.q (03-11-2015)

  • #4
    p.q

    OFF-LINE

    Dołączył
    03.11.2015
    Posty
    3
    Telefon
    Lumia 930
    FW
    wm10
    Dziękuję
    2
    Podziękowano
    0(0)
    Cytat Zamieszczone przez ali_cja Zobacz posta
    Na tak zadane pytanie, to ja zazwyczaj mam jedną odpowiedź: rękojmia/niezgodność z umową sprzedaży.
    Możesz rozwinąć?

    Cytat Zamieszczone przez ali_cja Zobacz posta
    Ale żeby konkretniej odpowiedzieć na Twoje pytanie odnośnie wymiany, musisz podać więcej informacji;
    - dokładną datę zakupu,
    - umowę sprzedaży zawarłeś jako osoba fizyczna czy "na firmę",
    - reklamację składałeś za pośrednictwem operatora/sprzedawcy czy bezpośrednio w serwisie?
    - Telefon kupiony bodajże 04.12.2014. Kupowałem go na firmę. Operator PLAY.
    - Reklamacja (a właściwie dwie) była od początku załatwiana przez operatora - chciałem, żeby ślad był u nich, chociaż chcieli żebym to sam załatwiał przez serwis Nokii.

    Przede wszystkim dziękuję za reakcję. Miło, że ktoś przeczytał te moje wypociny.

  • #5

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    5,212
    Telefon
    L 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    668
    Podziękowano
    1,409(866)
    Wpisów na blogu
    36
    Cytat Zamieszczone przez p.q Zobacz posta
    Zamieszczone przez ali_cja
    Na tak zadane pytanie, to ja zazwyczaj mam jedną odpowiedź: rękojmia/niezgodność z umową sprzedaży.


    Możesz rozwinąć?
    Owszem, mogę rozwinąć. Uważam, że skoro przepisy naszego prawa pozwalają na wymianę wadliwej rzeczy, a nawet odstąpić od umowy w przypadku sprzedaży wadliwego towaru, to w pierwszej kolejności bezwzględnie skorzystam z takiej możliwości i takiej udzielę porady każdemu.
    Na naprawę w ramach gwarancji oddaję sprzęt dopiero tuż przed upływem ochrony gwarancyjnej. Nie naprawiam wcześniej, ponieważ nie chcę mieć nowego sprzętu z częściami nie wiadomo jakiej jakości, czyli tzw. składaka.

    Cytat Zamieszczone przez p.q Zobacz posta
    Telefon kupiony bodajże 04.12.2014.
    Nie interesuje mnie data zakupu podana w przybliżeniu, tylko dokładna. Ma to istotne znaczenie z uwagi na zmianę Kodeksu cywilnego i przepisów dotyczących rękojmi. Graniczną datą jest 25 grudzień 2014 roku, od tego dnia m.in. wydłużył się okres dochodzenia roszczeń z tytułu rękojmi. Jeżeli zakupu telefonu dokonałeś rzeczywiście 4 grudnia, to w Twojej sytuacji zastosowanie będą miały przepisy Kodeksu cywilnego, tekst jednolity: OBWIESZCZENIE MARSZAŁKA SEJMU RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ z dnia 17 grudnia 2013 r. w sprawie ogłoszenia jednolitego tekstu ustawy – Kodeks cywilny (Dz.U. 2014 poz. 121 ).
    Możemy spróbować złożyć reklamację z tytułu rękojmi i żądać wymiany na telefon wolny od wad na podstawie art. 561, w brzmieniu tego przepisu do 25 grudnia 2014 r.
    Jestem z natury optymistką, jednakże nie mogę zagwarantować skuteczności takiej reklamacji ale też, w zasadzie, jest to jedyna droga, pomijając oczywiście kolejną reklamację z tytułu gwarancji.
    Jeżeli podejmiesz taką decyzję, będziemy musieli się spieszyć, ponieważ w Twojej sytuacji uprawnienia z tytułu rękojmi za wady fizyczne wygasają po upływie roku, licząc od dnia, kiedy rzecz została kupującemu wydana ( art. 568 § 1 K.c.)

    Cytat Zamieszczone przez p.q Zobacz posta
    Reklamacja (a właściwie dwie) była od początku załatwiana przez operatora - chciałem, żeby ślad był u nich
    Jaki masz "ślady", zaświadczające o tym, że sprzedawca został zawiadomiony o wadzie/wadach telefonu.

  • Jeden użytkownik podziękował ali_cja za ten post:

    p.q (03-11-2015)

  • #6
    p.q

    OFF-LINE

    Dołączył
    03.11.2015
    Posty
    3
    Telefon
    Lumia 930
    FW
    wm10
    Dziękuję
    2
    Podziękowano
    0(0)
    Cytat Zamieszczone przez ali_cja Zobacz posta
    Owszem, mogę rozwinąć. Uważam, że skoro przepisy naszego prawa pozwalają na wymianę wadliwej rzeczy, a nawet odstąpić od umowy w przypadku sprzedaży wadliwego towaru, to w pierwszej kolejności bezwzględnie skorzystam z takiej możliwości i takiej udzielę porady każdemu.
    Na naprawę w ramach gwarancji oddaję sprzęt dopiero tuż przed upływem ochrony gwarancyjnej. Nie naprawiam wcześniej, ponieważ nie chcę mieć nowego sprzętu z częściami nie wiadomo jakiej jakości, czyli tzw. składaka.
    Czyli skoro po dwóch naprawach (a nawet przed nimi) telefon posiada jakieś wady techniczne to mogę oczekiwać wymiany na nowy egzemplarz od takich wad wolny? Dobrze rozumiem?


    Cytat Zamieszczone przez ali_cja Zobacz posta
    Nie interesuje mnie data zakupu podana w przybliżeniu, tylko dokładna. Ma to istotne znaczenie z uwagi na zmianę Kodeksu cywilnego i przepisów dotyczących rękojmi. Graniczną datą jest 25 grudzień 2014 roku, od tego dnia m.in. wydłużył się okres dochodzenia roszczeń z tytułu rękojmi. Jeżeli zakupu telefonu dokonałeś rzeczywiście 4 grudnia, to w Twojej sytuacji zastosowanie będą miały przepisy Kodeksu cywilnego, tekst jednolity: OBWIESZCZENIE MARSZAŁKA SEJMU RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ z dnia 17 grudnia 2013 r. w sprawie ogłoszenia jednolitego tekstu ustawy – Kodeks cywilny (Dz.U. 2014 poz. 121 ).
    Możemy spróbować złożyć reklamację z tytułu rękojmi i żądać wymiany na telefon wolny od wad na podstawie art. 561, w brzmieniu tego przepisu do 25 grudnia 2014 r.
    Jestem z natury optymistką, jednakże nie mogę zagwarantować skuteczności takiej reklamacji ale też, w zasadzie, jest to jedyna droga, pomijając oczywiście kolejną reklamację z tytułu gwarancji.
    Jeżeli podejmiesz taką decyzję, będziemy musieli się spieszyć, ponieważ w Twojej sytuacji uprawnienia z tytułu rękojmi za wady fizyczne wygasają po upływie roku, licząc od dnia, kiedy rzecz została kupującemu wydana ( art. 568 § 1 K.c.)
    Dokładna data zakupu to 04.12.2014r. Powtórzę, że był to zakup na firmę. Skoro mogą mieć tutaj zastosowanie te przepisy to z chęcią pójdę tą drogą. Oczywiście mogę działać szybko.


    Cytat Zamieszczone przez ali_cja Zobacz posta
    Jaki masz "ślady", zaświadczające o tym, że sprzedawca został zawiadomiony o wadzie/wadach telefonu.
    Ślady, które miałem na myśli to zgłoszenia w ichnim systemie informatycznym + fizyczny ślad w postaci potwierdzenia zgłoszeń oraz potwierdzenia wykonanych napraw (papiery od serwisu). To chyba dobrze, że pilnuję tych papierów?

  • #7

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    5,212
    Telefon
    L 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    668
    Podziękowano
    1,409(866)
    Wpisów na blogu
    36
    Cytat Zamieszczone przez p.q Zobacz posta
    Czyli skoro po dwóch naprawach (a nawet przed nimi) telefon posiada jakieś wady techniczne to mogę oczekiwać wymiany na nowy egzemplarz od takich wad wolny? Dobrze rozumiem?
    Jeżeli rzecz sprzedana ma wadę/wady, przysługują (alternatywnie) cztery uprawnienia w przypadku reklamacji z tytułu rękojmi: odstąpienie od umowy sprzedaży, żądanie obniżenia ceny, wymiany na nowy towar bez wad oraz naprawy.


    Cytat Zamieszczone przez p.q Zobacz posta
    Powtórzę, że był to zakup na firmę.
    Tak, wiem. W poprzednim stanie prawnym (do 25 grudnia 2014r.) przepisy dotyczące rękojmi miały zastosowanie tylko wobec kupujących "na firmę". Konsumenci ( tzn. kupujący od "firmy" jako osoby fizyczne) korzystali w tym czasie z tzw. "niezgodności z umową".

    Cytat Zamieszczone przez p.q Zobacz posta
    Ślady, które miałem na myśli to zgłoszenia w ichnim systemie informatycznym + fizyczny ślad w postaci potwierdzenia zgłoszeń oraz potwierdzenia wykonanych napraw (papiery od serwisu). To chyba dobrze, że pilnuję tych papierów?
    Bardzo dobrze Wrzuć proszę skany zgłoszeń oraz potwierdzenia napraw zlecanych przez operatora ( z ukryciem danych identyfikacyjnych).
    Informacje z tych zgłoszeń i potwierdzeń są mi niezbędne do ustaleń w związku z art. 563 Kodeksu cywilnego( obowiązującego w chwili Twojego zakupu):
    "§ 1. Kupujący traci uprawnienia z tytułu rękojmi za wady fizyczne rzeczy, jeżeli nie zawiadomi sprzedawcy o wadzie w ciągu miesiąca od jej wykrycia, a w wypadku gdy zbadanie rzeczy jest w danych stosunkach przyjęte, jeżeli nie zawiadomi sprzedawcy o wadzie w ciągu miesiąca po upływie czasu, w którym przy zachowaniu należytej staranności mógł ją wykryć.
    § 2. Jednakże przy sprzedaży między osobami prowadzącymi działalność gospodarczą utrata uprawnień z tytułu rękojmi następuje, jeżeli kupujący nie zbadał rzeczy w czasie i w sposób przyjęty przy rzeczach tego rodzaju i nie zawiadomił niezwłocznie sprzedawcy o dostrzeżonej wadzie, a w wypadku gdy wada wyszła na jaw dopiero później – jeżeli nie zawiadomił sprzedawcy niezwłocznie po jej wykryciu.
    § 3. Do zachowania terminów zawiadomienia o wadach rzeczy sprzedanej wystarczy wysłanie przed upływem tych terminów listu poleconego."


    Pomogę Ci przygotować reklamację do Play z tytułu rękojmi, przy zakupie dokonanym "na firmę" przed 25 grudnia ubiegłego roku. Takiej sprawy na forum jeszcze nie mieliśmy ale kto nie ryzykuje, ten nie wygrywa!

  • #8

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    5,212
    Telefon
    L 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    668
    Podziękowano
    1,409(866)
    Wpisów na blogu
    36
    Użytkownik "p.q" był aktywny na forum tylko przez jeden dzień, w listopadzie ubiegłego roku. Z uwagi na brak zainteresowania autora tematu, wątek zamykam.

  • Informacje o wątku

    Użytkownicy przeglądający ten wątek

    Aktualnie 1 użytkownik(ów) przegląda ten wątek. (0 zarejestrowany(ch) oraz 1 gości)

    Podobne wątki

    1. [Zakup na firmę L930] Zawiadomienie sprzedawcy o wadzie przed złożeniem reklamacji
      Przez Marek Czerniejewski w dziale Rękojmia/ niezgodność towaru z umową
      Odpowiedzi: 130
      Ostatni post / autor: 09-04-2016, 00:15
    2. Reklamacja telefonu, zakupionego przez członka rodziny
      Przez Chayenne w dziale Rękojmia/ niezgodność towaru z umową
      Odpowiedzi: 5
      Ostatni post / autor: 26-09-2015, 15:05
    3. Reklamacja z tytułu rękojmi zamoczonego, wodoodpornego telefonu
      Przez radion2 w dziale Rękojmia/ niezgodność towaru z umową
      Odpowiedzi: 41
      Ostatni post / autor: 17-09-2015, 22:17
    4. Zakup na Allegro - reklamacja z tytułu rękojmi
      Przez mini21 w dziale Rękojmia/ niezgodność towaru z umową
      Odpowiedzi: 13
      Ostatni post / autor: 21-05-2015, 22:40
    5. Odrzucona reklamacja w ramach gwarancji. Czy można reklamować z tytułu rękojmi?
      Przez kaeres w dziale Rękojmia/ niezgodność towaru z umową
      Odpowiedzi: 70
      Ostatni post / autor: 26-04-2015, 18:25

    Tagi dla tego wątku

    Uprawnienia umieszczania postów

    • Nie możesz zakładać nowych tematów
    • Nie możesz pisać wiadomości
    • Nie możesz dodawać załączników
    • Nie możesz edytować swoich postów
    •  
    Kontakt
    administracja[at]windowsmania.pl

    Kopiowanie zawartości strony bez zezwolenia zabronione
    Dołącz do nas