Tweety na temat @windowsmaniapl
r   e   k   l   a   m   a
Strona 1 z 9 12345 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 89

Wątek: [Zakup na firmę] Reklamacja kupującego z tytułu rękojmi

  1. #1

    OFF-LINE

    Dołączył
    04.03.2016
    Posty
    43
    Telefon
    LG G3
    Dziękuję
    11
    Podziękowano
    8(8)

    [Zakup na firmę] Reklamacja kupującego z tytułu rękojmi

    Reklama:
    Witam.
    23.09.2015 kupiłem telefon u doradcy biznesowego play. 29.02.2016 wysłałem telefon do naprawy (plamy na wyświetlaczu i ładowarko wolno ładuje) z tytułu gwarancji, jednak dostałem odmowę, ponieważ ich zdaniem telefon był zalany, a nigdy nie był, jednak ten papierek, który jest z tyłu w telefonie był do połowy różowy, choć nie wiem dlaczego. Wiem, że gdyby telefon był zakupiony na osobę prywatną, to mógłbym zgłosić rękojmię do sprzedawcy i to on musiałby udowodnić mi, że telefon nie posiadał wad fizycznych w momencie zakupu. Moje pytanie jest, czy jeżeli telefon był zakupiony na jednoosobową działalność gospodarczą, to czy mogę też skorzystać z rękojmi.
    Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc

  2. Pani SponsorPanna Google jest aktywna
    Avatar Panny Google


    Dołączył
    24-08-2012
    Skąd
    Internet
    Telefon
    Lumia 900
    Operator
    Play
    Postów
    2134
    Podziękowano
    871(239)
  • #2

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    5,215
    Telefon
    L 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    669
    Podziękowano
    1,409(866)
    Wpisów na blogu
    36
    Cytat Zamieszczone przez Jarx Zobacz posta
    Wiem, że gdyby telefon był zakupiony na osobę prywatną, to mógłbym zgłosić rękojmię do sprzedawcy i to on musiałby udowodnić mi, że telefon nie posiadał wad fizycznych w momencie zakupu.
    Teoretycznie może i masz rację, praktyka jednak odbiega w znaczący sposób od teorii. Sprzedawcy w Polsce, w tym operatorzy, usiłują na wszelkie sposoby uchylać się od odpowiedzialności z tytułu rękojmi. Przed ostatnią zmianą w Kodeksie cywilnym ( 2015 rok) nagminnie odsyłano reklamowane telefony do autoryzowanych serwisów i nic w tej mierze, na dzień dzisiejszy, się nie zmieniło. Nikt, przynajmniej mnie o tym nie wiadomo, nie sprzeciwia się takiej praktyce, w której to producent sprzętu decyduje o prawach kupujących/konsumentów. Dla Sprzedawcy, decyzja serwisu o zawinieniu reklamującego stanowi, ich zdaniem, podstawę do odmowy uznania reklamacji z tytułu rękojmi. Przekładając to na nasz język, sprzedawca uważa , że może tak postępować, a reklamujący nie ma ochoty lub wytrwałości, żeby konsekwentnie wymusić na Sprzedawcy działanie zgodnie z prawem. Sprzedawcę, do zmiany spojrzenia na rękojmię mógłby jedynie przymusić proces cywilny. I to nie jeden, albo podjęcie działań przez UOKiK.


    Cytat Zamieszczone przez Jarx Zobacz posta
    Moje pytanie jest, czy jeżeli telefon był zakupiony na jednoosobową działalność gospodarczą, to czy mogę też skorzystać z rękojmi.
    Oczywiście.
    Definicja rękojmi oraz odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi zawarta jest w art.556 Kodeksu cywilnego ( zobacz tematy na: Rękojmia-odpowiedzialność sprzedawcy za wady rzeczy sprzedanej /przepisy/. Część I
    Cały Kodeks cywilny, jest do pobrania z adresu, podanego tu:http://www.windowsmania.pl/blogs/ali...y-za-free-160/
    Musisz jedynie zwrócić uwagę na to, że ilekroć przepisy dotyczące rękojmi mówią o "kupującym", dotyczy to wszystkich nabywców ( osoby fizyczne i przedsiębiorców) od przedsiębiorcy, natomiast, kiedy mówią o "konsumencie", dotyczy to tylko osób fizycznych, dokonujących zakupu od przedsiębiorcy. A zatem, każdy kto nabywa towar od przedsiębiorcy, jest kupującym, a jedynie taki kupujący który dokonywał zakupu jaka osoba fizyczna od przedsiębiorcy - jest konsumentem.
    Dla lepszego zrozumienia, możesz poczytać jeszcze tu:
    Zakup w komisie/na Allegro z punktu widzenia ochrony praw kupującego/konsumenta
    Czytając przepisy o rękojmi w Kodeksie cywilnym, musisz zwrócić jedynie uwagę na to, które przepisy dotyczą wyłącznie konsumentów, a które dotyczą wszystkich kupujących, czyli również i takie osoby, które prowadzą jednoosobową działalność gospodarczą.

  • #3

    OFF-LINE

    Dołączył
    04.03.2016
    Posty
    43
    Telefon
    LG G3
    Dziękuję
    11
    Podziękowano
    8(8)
    Czyli, jeżeli serwis stwierdził zalanie, to raczej nikłe szanse na porozumienie ze sprzedawcą?

    --- Post Połączono 18:28 --- Poprzedni Post napisano 18:22 ---

    A na chłopski rozum. Jeżeli nawet telefon byłby zalany, ale wada, która jest w telefonie nie może być spowodowana zalaniem, to czy sprzedawca nie musiałby mi udowodnić, że jest jest to na skutek zalania?

  • #4

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    5,215
    Telefon
    L 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    669
    Podziękowano
    1,409(866)
    Wpisów na blogu
    36
    Jak byłbyś konsekwentny i zdeterminowany, to można byłoby spróbować, nie wykluczając procesu.

  • #5

    OFF-LINE

    Dołączył
    04.03.2016
    Posty
    43
    Telefon
    LG G3
    Dziękuję
    11
    Podziękowano
    8(8)
    Zdeterminowany i konsekwentny jestem, w sumie to nie kupowałem tego telefonu w stricte salonie play tylko u Doradcy Biznesowego, oni są na swoich działalnościach). Z procesem nie jestem pewien, ponieważ telefon jest pewnie wart dzisiaj około 1000 zł, a koszty, jakie musiałbym ponieść pewnie to przewyższą w razie przegranej (pewnie wezmą prawnika, za którego w razie przegranej będę musiał zapłacić, dodatkowo koszty ekspertyzy itd.)

  • #6

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    5,215
    Telefon
    L 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    669
    Podziękowano
    1,409(866)
    Wpisów na blogu
    36
    Doradca Biznesowy działa w swoim imieniu i na swój rachunek ( jego dane/dane jego firmy są na fakturze )? Czyli to on, ponosiłby wobec Ciebie odpowiedzialność z tytułu rękojmi.
    Tak, żeby myśleć o procesie, trzeba mieć, co najmniej przekonanie o swojej racji, oraz dowody na jej poparcie. Ty, w zasadzie, nasz na razie tylko przekonanie, że plamy na wyświetlaczu oraz problem z ładowaniem powstały z powodu wad/wady fabrycznej, a zawilgocenie/ na co wskazuje "czujnik"/nie miały na to wpływu. Gdy istnieje duże ryzyko przegranej, nie powinno się tym zawracać sobie głowy. Co jednak wcale nie oznacza, że nie należy próbować dochodzić swoich racji, inną drogą niż proces sądowy.
    Przed podjęciem decyzji o złożeniu reklamacji z tytuły rękojmi, poczytaj inne podobne temat z działu Rękojmia/ niezgodność towaru z umową, np. ten Rękojmia w przypadku zakupu na firmę (L930) i daj znać, jaka jest Twoja ostateczna decyzja. Dobrze?

  • #7

    OFF-LINE

    Dołączył
    04.03.2016
    Posty
    43
    Telefon
    LG G3
    Dziękuję
    11
    Podziękowano
    8(8)
    Czytałem ten temat, jednak z tego co się dowiedziałem, to nie udało się chyba pozytywnie zakończyć tej sprawy. Czy pomogłabyś, gdybym się zdecydował, zredagować mi do nich pismo reklamacji z tytułu rękojmi?

  • #8

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    5,215
    Telefon
    L 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    669
    Podziękowano
    1,409(866)
    Wpisów na blogu
    36
    Cytat Zamieszczone przez Jarx Zobacz posta
    23.09.2015 kupiłem telefon
    Cytat Zamieszczone przez Jarx Zobacz posta
    29.02.2016 wysłałem telefon do naprawy
    **Ukryta zawartość: Naciśnij przycisk Dziękuję a następnie odśwież stronę**

  • 2 następujących użytkowników podziękowało ali_cja za ten post:

    Jarx (07-03-2016),rsech (05-04-2016)

  • #9

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    5,215
    Telefon
    L 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    669
    Podziękowano
    1,409(866)
    Wpisów na blogu
    36
    **Ukryta zawartość: Naciśnij przycisk Dziękuję a następnie odśwież stronę**

  • Jeden użytkownik podziękował ali_cja za ten post:

    Jarx (07-03-2016)

  • #10

    OFF-LINE

    Dołączył
    04.03.2016
    Posty
    43
    Telefon
    LG G3
    Dziękuję
    11
    Podziękowano
    8(8)
    Odpowiem na wszystkie pytania jutro, jak tylko odbiorę mój telefon z serwisu, tam mam całą historię połączeń i będę znał wszystkie daty.

  • Strona 1 z 9 12345 ... OstatniOstatni

    Informacje o wątku

    Użytkownicy przeglądający ten wątek

    Aktualnie 1 użytkownik(ów) przegląda ten wątek. (0 zarejestrowany(ch) oraz 1 gości)

    Podobne wątki

    1. Zakup w komisie/na Allegro z punktu widzenia ochrony praw kupującego/konsumenta
      Przez wosio w dziale Rękojmia/ niezgodność towaru z umową
      Odpowiedzi: 19
      Ostatni post / autor: 26-04-2016, 22:01
    2. [Zakup na firmę] Reklamacja kupującego z tytułu rękojmi (zakup przed zmianą K.c.)
      Przez p.q w dziale Rękojmia/ niezgodność towaru z umową
      Odpowiedzi: 7
      Ostatni post / autor: 25-02-2016, 18:44
    3. Reklamacja z tytułu rękojmi zamoczonego, wodoodpornego telefonu
      Przez radion2 w dziale Rękojmia/ niezgodność towaru z umową
      Odpowiedzi: 41
      Ostatni post / autor: 17-09-2015, 22:17
    4. Zakup na Allegro - reklamacja z tytułu rękojmi
      Przez mini21 w dziale Rękojmia/ niezgodność towaru z umową
      Odpowiedzi: 13
      Ostatni post / autor: 21-05-2015, 22:40
    5. Odrzucona reklamacja w ramach gwarancji. Czy można reklamować z tytułu rękojmi?
      Przez kaeres w dziale Rękojmia/ niezgodność towaru z umową
      Odpowiedzi: 70
      Ostatni post / autor: 26-04-2015, 18:25

    Tagi dla tego wątku

    Uprawnienia umieszczania postów

    • Nie możesz zakładać nowych tematów
    • Nie możesz pisać wiadomości
    • Nie możesz dodawać załączników
    • Nie możesz edytować swoich postów
    •  
    Kontakt
    administracja[at]windowsmania.pl

    Kopiowanie zawartości strony bez zezwolenia zabronione
    Dołącz do nas