Tweety na temat @windowsmaniapl
r   e   k   l   a   m   a
Strona 2 z 32 PierwszyPierwszy 12345612 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 313

Wątek: [Samsung S8] Zakupiony na Allegro telefon dotarł do mnie uszkodzony

  1. #11

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    5,587
    Telefon
    L 930, 950XL DS, iPXs
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    709
    Podziękowano
    1,770(1,032)
    Wpisów na blogu
    36
    Reklama:
    To teraz uściślijmy - jakiego odszkodowania będziesz żądał, czy tylko kosztów naprawy? Te już znamy i możesz się tylko do nich ograniczyć.

  2. Pani SponsorPanna Google jest aktywna
    Avatar Panny Google


    Dołączył
    24-08-2012
    Skąd
    Internet
    Telefon
    Lumia 900
    Operator
    Play
    Postów
    2134
    Podziękowano
    871(239)
  • #12

    OFF-LINE

    Dołączył
    06.02.2018
    Posty
    279
    Telefon
    np. HTC
    Dziękuję
    115
    Podziękowano
    17(15)
    Oczywiście, chodzi tylko o koszty naprawy w autoryzowanym serwisie.

  • #13

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    5,587
    Telefon
    L 930, 950XL DS, iPXs
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    709
    Podziękowano
    1,770(1,032)
    Wpisów na blogu
    36
    OK, to ułatwi nam sprawę.
    Nie obiecuję, że na jutro rano przygotuję Ci projekt pisma, postaram się jednak zrobić to jak najszybciej. Muszę jednak ‚wyskrobać’ trochę wolnego czasu.
    Gdyby zaszły jakieś nowe okoliczności, pisz.

    Nie mam żadnych informacji o Twojej rzeczniczce. Ostatnia dostępna wiadomość jest datowana w 2015 r. Nie mam nawet gwarancji, że jest nią kobieta i czy ma przygotowanie prawnicze. Bardzo by mi się przydało jej ‚spojrzenie’ na Twoją sprawę, w szczególności - czy idziemy w dobrym kierunku.
    Sprawdź telefonicznie ( albo mailowo ), w jaki sposób można się z nią umówić na spotkanie ( prosto z ulicy, czy może są jakieś zapisy). Strona miejskiego rzecznika jest bardziej rozbudowana, dostępny jest tam także wzór wniosku konsumenta o pomoc:http://www.elblag.eu/images/stories/...moc_do_MRK.doc
    Możesz z niego skorzystać, przygotowując się na rozmowę ze swoim rzecznikiem ( ale tylko jako ściąga).
    Jeszcze nie wiem, czy masz najpierw wysłać pismo i dopiero z odpowiedzią udać się do rzecznika, czy też wcześniej się skonsultować. Nie chciałabym, żeby mało aktywny rzecznik odwodził Ciebie od dochodzenia odszkodowania, uznając np. że jest to bezcelowe i nie ma widoków powodzenia ( a tacy się zdarzają ). Jeżeli już teraz zdecydujesz się na rzecznika, to będziesz zobowiązany działać zgodnie z jego wskazówkami, a nie moimi. I obiektywnie patrząc, to on ma więcej możliwości pomocy niż ja.

  • Jeden użytkownik podziękował ali_cja za ten post:

    barteks1234 (07-02-2018)

  • #14

    OFF-LINE

    Dołączył
    06.02.2018
    Posty
    279
    Telefon
    np. HTC
    Dziękuję
    115
    Podziękowano
    17(15)
    Rzecznik widmo. Co zrobić... Elbląg. Dziękuję za wszelką pomoc. Przywracasz wiarę w ludzi :] Myślę, że najlepiej będzie pominąć go do czasu otrzymania odpowiedzi.

  • #15

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    5,587
    Telefon
    L 930, 950XL DS, iPXs
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    709
    Podziękowano
    1,770(1,032)
    Wpisów na blogu
    36
    Zgodnie z §16 Regulaminu ze strony https://www.kurjerzy.pl/informacje/regulamin Twój sprzedawca zawarł z kurJerzy.pl umowę spedycji i roszczenia przeciwko zleceniobiorcy ( kurJerzy.pl ) przysługują Zleceniodawcy ( Twojemu sprzedawcy)!

    §16 Roszczenia wobec spedytora

    1. Zleceniodawcy przysługują przeciwko Zleceniobiorcy roszczenia z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania przez Zleceniobiorcę zobowiązań wynikających z zawartej umowy spedycji.
    2. Zleceniobiorca informuje, iż Zleceniodawca jest uprawniony do dochodzenia roszczeń przeciwko Zleceniobiorcy w postępowaniu sądowym bez konieczności uprzedniego przeprowadzania postępowania reklamacyjnego.
    3. Odpowiedzialność spedytora podlega ograniczeniom wskazanym w § 5 niniejszego Regulaminu.
    4. W celu podjęcia próby polubownej realizacji roszczeń Zleceniodawcy przeciwko Zleceniobiorcy, Zleceniodawca powinien zgłosić swoje roszczenia Zleceniobiorcy w dowolnej formie. Do zgłoszenia Zleceniobiorca może dołączyć dowody potwierdzające zasadność zgłaszanego roszczenia.
    5. W przypadku uznania roszczenia za uzasadnione Zleceniobiorca spełnia je lub wypłaca odszkodowanie zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
    6. Zleceniobiorca informuje, iż zgodnie z art. 803 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 roku Kodeks cywilny roszczenia Zleceniodawcy wobec Zleceniobiorcy z tytułu umowy spedycji przedawniają się z upływem roku. Termin przedawnienia zaczyna biec: w wypadku roszczeń z tytułu uszkodzenia lub ubytku przesyłki - od dnia dostarczenia przesyłki; w wypadku całkowitej utraty przesyłki lub jej dostarczenia z opóźnieniem - od dnia, w którym przesyłka miała być dostarczona; we wszystkich innych wypadkach - od dnia wykonania zlecenia.



    A §5 Regulaminu określa zakres ich odpowiedzialności:

    §5 Zakres odpowiedzialności

    1. Zleceniobiorca jest odpowiedzialny za Kurierów, którymi posługuje się przy wykonaniu zlecenia, chyba że nie ponosi winy w wyborze.
    2. Zleceniodawca dokonując wyboru Kuriera, któremu ma zostać zlecona Usługa kurierska, w granicach dopuszczonych przez obowiązujące prawo przejmuje odpowiedzialność za wybór Kuriera i wyłącza w tym zakresie odpowiedzialność Zleceniobiorcy za winę w wyborze, o ile Usługa kurierska zostanie wykonana przez wybranego przez Zleceniodawcę Kuriera.
    3. Zleceniobiorca nie ponosi odpowiedzialności za ubytek w Przesyłce nie przekraczający granic ustalonych we właściwych przepisach, a w braku takich przepisów - granic zwyczajowo przyjętych.
    4. Zleceniobiorca ponosi odpowiedzialność, o ile bezwzględnie obowiązujące przepisy prawa nie stanowią inaczej, tylko za normalne następstwa działania lub zaniechania, z którego szkoda wynikła.
    5. W związku z przyjęciem jako integralnej części niniejszego Regulaminu postanowień regulaminów Kuriera DHL, Kuriera UPS, Kuriera Geis (K-EX) oraz Kuriera Raben wszystkie ograniczenia odpowiedzialności w nich zawarte, w granicach obowiązującego prawa, obejmują również Zleceniobiorcę i ograniczają jego odpowiedzialność.



    Natomiast, to co Ty złożyłeś do kurjerzy.pl - było działaniem określonym w §15 p.2, w części dotyczącej "Reklamacje z tytułu przewozu"

    1. Nadawcy lub Odbiorcy zależnie od tego, któremu z nich przysługuje prawo rozporządzania przesyłką, przysługują przeciwko Kurierowi roszczenia z tytułu umowy przewozu w przypadku:
    a. utraty Przesyłki,
    b. ubytku Przesyłki,
    c. uszkodzenia Przesyłki,
    d. opóźnienia w doręczeniu Przesyłki.
    2. Osoba, której przysługują roszczenia przeciwko Kurierowi może złożyć do Kuriera reklamację na zasadach określonych w ustawie z dnia 15 listopada 1994 r. Prawo przewozowe. Reklamacja może zostać złożona bezpośrednio do Kuriera, lub za pośrednictwem Zleceniobiorcy.
    (...)


    I teraz jak to ugryźć? Najprościej byłoby napisać do Allegro, że uprawnionym do dochodzenia roszczeń od kurJerzy jest Sprzedawca z Allegro i to on może domagać się wypłaty odszkodowania, a Tobie powinien pokryć koszty wymiany wyświetlacza. Bowiem to on zawierał umowę spedycji i zapłacił ubezpieczenie ( Twoimi pieniędzmi?). Ponadto, ten Sprzedawca, mógłby zarzucić kurJerzy.pl stosowanie nieuczciwych praktyk rynkowych.
    Ustawa o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym (Dz. U. z 2016 r. poz. 3 ze zm.) zakazuje stosowania nieuczciwych praktyk rynkowych wobec konsumentów. Przy czym praktyka rynkowa jest nieuczciwa, jeśli jest sprzeczna z dobrymi obyczajami i w istotny sposób zniekształca lub może zniekształcić zachowanie rynkowe przeciętnego konsumenta przed zawarciem umowy dotyczącej produktu, w trakcie jej zawierania lub po jej zawarciu. W szczególności, dotyczyłoby to umowy ubezpieczenia - bez umożliwienia poznania jej warunków przed wniesieniem opłaty.
    Mógłby również zarzucić firmie stosowanie w Regulaminie niedozwolonej klauzuli umownej, wyłączającej lub istotnie ograniczającej odpowiedzialność wobec konsumenta za niewykonanie lub nienależyte wykonanie zobowiązania ( przerzucenie tej odpowiedzialności na Kuriera ).
    Ten zarzut właściwie przysługiwałby i Tobie. Bo to Tobie, jako odbiorcy przesyłki i właścicielowi rzeczy, wyłączono prawo dochodzenia odszkodowania od spedytora i zagwarantowanie sobie tylko roli "pośrednika" w relacji z Kurierem - bez ponoszenia odpowiedzialności za nienależyte wykonanie zobowiązania. I na tym, można byłoby oprzeć pismo do kurierzy.pl z żądaniem odszkodowania. To kurJerzy.pl powinni żądać odszkodowania ( poprzez złożenie reklamacji do firmy kurierskiej) na podstawie Twojego zawiadomienia i przesłania protokołu z opisem szkody.
    Czy to co napisałam ,jest to zrozumiałe dla Ciebie?

  • Jeden użytkownik podziękował ali_cja za ten post:

    barteks1234 (08-02-2018)

  • #16

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    5,587
    Telefon
    L 930, 950XL DS, iPXs
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    709
    Podziękowano
    1,770(1,032)
    Wpisów na blogu
    36
    Cytat Zamieszczone przez ali_cja Zobacz posta
    Nie obiecuję, że na jutro rano przygotuję Ci projekt pisma, postaram się jednak zrobić to jak najszybciej.
    Trafiłam w nocy na przerwę techniczną i nie mogłam opublikować tego, co napisałam wyżej.
    Tak na dobrą sprawę, to nawet nie wiemy, czy sprzedawca z Allegro nie wziął już pieniędzy z ubezpieczenia. Napisał coś na Allegro?

  • Jeden użytkownik podziękował ali_cja za ten post:

    barteks1234 (08-02-2018)

  • #17

    OFF-LINE

    Dołączył
    06.02.2018
    Posty
    279
    Telefon
    np. HTC
    Dziękuję
    115
    Podziękowano
    17(15)
    Tak, jest to dla mnie jasne:/ Co do tego ubezpieczenia. Ja nie wiedziałem, że przesyłka będzie ubezpieczona. Dowiedziałem się tego od sprzedającego po tym jak udało mi się wreszcie do niego dodzwonić. Ale nie dostałem żadnego potwierdzenia czy faktycznie była. Na liście przewozowym też brak informacji.

    Na allegro brakuje odpowiedzi, mogę poprosić pracownika allegro o interwencję. Mogę też napisać do kurjerzy.pl zapytanie czy ta paczka była faktycznie ubezpieczona a jeśli tak to czy były jakieś próby uzyskania odszkodowania.

    Dziękuję za ten poświęcony czas. Na pewno łatwo cokolwiek uzyskać od sprzedającego nie będzie. Dziwi mnie że nie ma żadnych maili skoro od razu zgłosiłem problem i powinien je zabezpieczyć?

    Co radzilabys mi teraZ zrobić?

  • #18

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    5,587
    Telefon
    L 930, 950XL DS, iPXs
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    709
    Podziękowano
    1,770(1,032)
    Wpisów na blogu
    36
    Mamy chociaż numer zamówienia w kurJerzy.pl. Tak, na Allegro nie może być takie długie milczenie. Wcześniej jednak ustal, czy rzeczywiście zostało wykupione ubezpieczenie i na czyj rachunek. Ubezpieczenie to dotyczy, wg. Regulaminu kurJerzy. pl, umowy pomiędzy Kurierem a ubezpieczycielem. A także, czy możliwy jest dostęp do warunków tego ubezpieczenia.

  • Jeden użytkownik podziękował ali_cja za ten post:

    barteks1234 (08-02-2018)

  • #19

    OFF-LINE

    Dołączył
    06.02.2018
    Posty
    279
    Telefon
    np. HTC
    Dziękuję
    115
    Podziękowano
    17(15)
    No to klops. Nie ubezpieczył przesyłki.

    Dostałem odpowiedź:
    "Witam

    Nie dysponujemy polisą.

    W procesie składania zamówienia należy zadeklarować wartość przesyłki.
    Od tej wartości wypłacane jest ewentualne odszkodowanie jeśli firma kurierska w procesie reklamacyjnym uzna, że wina za uszkodzenie leży po ich stronie."


    Nie wiem o co tu teraz chodzi sprzedający zapewniał mnie na początku telefonicznie, że paczka jest ubezpieczona:/
    Zresztą tak też napisał w oświadczeniu
    Ostatnio edytowane przez barteks1234 ; 08-02-2018 o 12:46

  • #20

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    5,587
    Telefon
    L 930, 950XL DS, iPXs
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    709
    Podziękowano
    1,770(1,032)
    Wpisów na blogu
    36
    Tak, napisał w oświadczeniu, ale bardzo lakonicznie. Nie wykazał w żaden sposób, że zapłacił za takie ubezpieczenie. Nie mogę też nic wyczytać z listu przewozowego: ani wartości zawartości przesyłki, ani informacji o ubezpieczeniu, ani o oznaczeniu zawartości ( że niby jest tam elektronika ), chyba, że jest to zakodowane. Rozjaśnilłoby nam sytuację, gdybyśmy mieli wgląd do zamówienia Twojego sprzedawcy.
    Twój sprzedawca wyraźnie umywa ręce. Zapytałeś kurJerzy.pl, czy składał on do nich reklamację?

  • Jeden użytkownik podziękował ali_cja za ten post:

    barteks1234 (08-02-2018)

    Strona 2 z 32 PierwszyPierwszy 12345612 ... OstatniOstatni

    Informacje o wątku

    Użytkownicy przeglądający ten wątek

    Aktualnie 1 użytkownik(ów) przegląda ten wątek. (0 zarejestrowany(ch) oraz 1 gości)

    Podobne wątki

    1. Telefon z Allegro
      Przez The_Jokur w dziale Poza tematem
      Odpowiedzi: 12
      Ostatni post / autor: 26-03-2016, 15:33
    2. W jaki sposób reklamować telefon zakupiony za pośrednictwem polskiej firmy
      Przez ireckii w dziale Rękojmia/ niezgodność towaru z umową
      Odpowiedzi: 14
      Ostatni post / autor: 25-02-2016, 17:26
    3. Słabszy zasięg czy uszkodzony telefon?? :(
      Przez CristalPol w dziale Wsparcie techniczne
      Odpowiedzi: 11
      Ostatni post / autor: 03-11-2014, 11:45
    4. [Lumia 820] Uszkodzony telefon
      Przez farmcio06081994 w dziale Dyskusja ogólna
      Odpowiedzi: 7
      Ostatni post / autor: 07-08-2014, 14:58
    5. Telefon nie włącza się, uszkodzony digitizer
      Przez Marfoks1000 w dziale Wsparcie techniczne
      Odpowiedzi: 14
      Ostatni post / autor: 01-01-2014, 15:35

    Tagi dla tego wątku

    Uprawnienia umieszczania postów

    • Nie możesz zakładać nowych tematów
    • Nie możesz pisać wiadomości
    • Nie możesz dodawać załączników
    • Nie możesz edytować swoich postów
    •  
    Kontakt
    administracja[at]windowsmania.pl

    Kopiowanie zawartości strony bez zezwolenia zabronione
    Dołącz do nas