Tweety na temat @windowsmaniapl
r   e   k   l   a   m   a
Strona 6 z 16 PierwszyPierwszy ... 2345678910 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 51 do 60 z 160

Wątek: [Play]Którą reklamację wybrać przy defekcie wyświetlacza

  1. #51

    OFF-LINE
    Awatar valdi71

    Dołączył
    19.03.2016
    Posty
    106
    Telefon
    LUMIA 950
    FW
    10.0.10586.164
    Operator
    T-MOBILE
    Dziękuję
    9
    Podziękowano
    10(10)
    Reklama:
    Poza tym ze mam z poczty potwierdzenie odbioru nadanej do Play reklamacji...nic. Odpowiedzi jeszcze żadnej nie mam. Odebrali w ubiegły wtorek.

  2. Pani SponsorPanna Google jest aktywna
    Avatar Panny Google


    Dołączył
    24-08-2012
    Skąd
    Internet
    Telefon
    Lumia 900
    Operator
    Play
    Postów
    2134
    Podziękowano
    871(239)
  • #52

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    3,802
    Telefon
    Lumia 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    519
    Podziękowano
    978(652)
    Wpisów na blogu
    37
    Może nie wiedzą, jakiej odpowiedzi udzielić? Mają zagwostkę, bo wysłałeś reklamację z tytułu rękojmi bez reklamowanego telefonu
    Reklamując z tytułu rękojmi masz obowiązek dostarczyć wadliwą rzecz do Sprzedawcy, ale tenże Sprzedawca nie chciał jej przyjąć w tym reżimie. No i klops.
    Moim zdaniem, powinni jak najszybciej wezwać Ciebie do dostarczenia wadliwego telefonu pod wskazany adres i rozpatrzyć reklamację zgodnie z procedurą.
    Jeżeli tego nie zrobią przed upływem 14 dni, licząc od następnego dnia po dniu otrzymania Twojego pisma z reklamacją, uważam, że będzie Ci przysługiwało roszczenie o wydanie telefonu bez wad ( Wezwanie do wydania rzeczy), pod rygorem odstąpienia od umowy sprzedaży w przypadku bezskutecznego upływu wyznaczonego terminu.

    Źródło: Kodeks cywilny:

    " ..Art. 561²
    § 1. Kupujący, który wykonuje uprawnienia z tytułu rękojmi, jest obowiązany na koszt sprzedawcy dostarczyć rzecz wadliwą do miejsca oznaczonego w umowie sprzedaży, a gdy takiego miejsca nie określono w umowie – do miejsca, w którym rzecz została wydana kupującemu.
    § 2. Jeżeli ze względu na rodzaj rzeczy lub sposób jej zamontowania dostarczenie rzeczy przez kupującego byłoby nadmiernie utrudnione, kupujący obowiązany jest udostępnić rzecz sprzedawcy w miejscu, w którym rzecz się znajduje.
    § 3. Przepisy § 1 i 2 stosuje się do zwrotu rzeczy w razie odstąpienia od umowy i wymiany rzeczy na wolną od wad.
    Art. 561³ Kc. Z zastrzeżeniem art. 561 ze znaczkiem 1 § 2 i 3 koszty wymiany lub naprawy ponosi sprzedawca. W szczególności obejmuje to koszty demontażu i dostarczenia rzeczy, robocizny, materiałów oraz ponownego zamontowania i uruchomienia.
    Art. 561⁴ Kc. Sprzedawca obowiązany jest przyjąć od kupującego rzecz wadliwą w razie wymiany rzeczy na wolną od wad lub odstąpienia od umowy.
    Art. 561⁵ Kc. Jeżeli kupujący będący konsumentem zażądał wymiany rzeczy lub usunięcia wady albo złożył oświadczenie o obniżeniu ceny, określając kwotę, o którą cena ma być obniżona, a sprzedawca nie ustosunkował się do tego żądania w terminie czternastu dni, uważa się, że żądanie to uznał za uzasadnione. ..."

  • #53

    OFF-LINE
    Awatar valdi71

    Dołączył
    19.03.2016
    Posty
    106
    Telefon
    LUMIA 950
    FW
    10.0.10586.164
    Operator
    T-MOBILE
    Dziękuję
    9
    Podziękowano
    10(10)
    No to 14 dni mija dzisiaj. Kończą mi się pomysly. Jakieś zgloszenie serwisowe na moim koncie w PLAY sie pojawilo w dwa dni po tym jak pismo otrzymali (status w rozpatrywaniu, opis -wiadomość wyslano e-mailem). Nic nie dostalem na e-mail, ani tez pocztą, ale dzwoni do zony, ktora ich prosi o telefon po 17.00 i na tym sie kończy.
    Radzisz napisać cos jeszcze do patałachów i zwracać sie do,UOKiK?

  • #54

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    3,802
    Telefon
    Lumia 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    519
    Podziękowano
    978(652)
    Wpisów na blogu
    37
    Cytat Zamieszczone przez valdi71 Zobacz posta
    Radzisz napisać cos jeszcze do patałachów i zwracać sie do,UOKiK?
    Sprawa staje się bardzo poważna, myślę, że pilnie powinniście złożyć wniosek o interwencję w sprawie odmowy przyjęcia reklamacji telefonu w reżimie rękojmi do właściwego miejscowo Rzecznika Konsumentów ( być może, do Waszego rzecznika jest możliwość złożenia takiego wniosku drogą elektroniczną) i poinformowanie go o stosowaniu przez P4 nieuczciwej praktyki rynkowej. Gdybyś miał problem z ustaleniem właściwego rzecznika, napisz do mnie na priv.

    Zobacz, co UOKiK odpisał abonentowi PLay: #43 w temacie [ Play] Powrót z serwisu ...a rękojmia[L640]

    Nie licz na merytoryczną odpowiedź na koncie w Play. Z reguły, treść takiej odpowiedzi ma się nijak do zadanego pytania.

    Przekaż również małżonce, żeby w przypadku telefonu z Play odpowiedziała dzwoniącej osobie, że oczekiwała pisemnego ustosunkowania się do złożonej reklamacji w ustawowym terminie i próba rozstrzygania sprawy w w drodze rozmowy telefonicznej nie ma tu żadnego uzasadnienia.

  • #55

    OFF-LINE
    Awatar valdi71

    Dołączył
    19.03.2016
    Posty
    106
    Telefon
    LUMIA 950
    FW
    10.0.10586.164
    Operator
    T-MOBILE
    Dziękuję
    9
    Podziękowano
    10(10)
    @alic_ja...no i co mądrego napisali z UOKiK ..."Zobacz, co UOKiK odpisał abonentowi PLay: #43 w temacie [ Play] Powrót z serwisu ...a rękojmia[L640]"...

    Nic mądrego wg mnie. Daremny paragrafowy bełkot tj. przytaczanie paragrafów, artykułów, itd.
    Żadnego mądrego słowa i porady, ot choćby... weź człowiek i proś Rzecznika Praw Obywatelskich, żeby wystąpił w tej sprawie do PLAY, albo że oni z takim pismem mogą wystąpić do PLAY jako UOKiK.
    Darmozjady jak dla mnie i tyle. Ot przeczytają, ot odpowiedzą przytaczając kilka paragrafów, artykułów i punktów, ale nic konkretnego nie poradzą. Oj przypominają mi radcę prawnego z firmy w której obecnie pracuję...DRAMAT, a nie porady i rozwiązania!

    Cóż u mnie sprawa wygląda tak, że otrzymałem taką korespondencję (e-mail i na stronie PLAY24) do zgłoszonej reklamacji:

    ..."Nr zgłoszenia: 134865608
    Data wpłynięcia do P4: 2016-07-12 21:25:03
    Data zamknięcia zgłoszenia: 2016-07-20 17:58:03

    Szanowna Pani,
    dziękuję za zgłoszenie dotyczące sprzętu, które otrzymałam 7 lipca 2016 roku listownie.
    Uprzejmie informuję, iż w celu przekazania informacji próbowałam się z Panią skontaktować 20 lipca 2016 roku, niestety bezskutecznie.
    Zawiadamiam, że dokładnie zapoznałam się z opisanym zgłoszeniem i podaję, co ustaliłam.
    Zgodnie z Kodeksem Cywilnym ma Pani możliwość złożenia reklamacji na podstawie Rękojmi z tytułu nieprawidłowego funkcjonowania zakupionego urządzenia. Pani, jako konsument, może zażądać wymiany towaru na nowy, naprawienia towaru, obniżenia ceny lub odstąpić towar od Umowy - o ile wada towaru jest istotna. Wybór żądania reklamacyjnego należy do Pani.
    Powinna Pani zabrać ze sobą do Punktu Obsługi Sprzedaży sieci Play:
    - sprzęt,
    - dowód zakupu lub jego kopię,
    - Umowę zawierającą numer IMEI urządzenia zgodny z oddawanym telefonem lub jej kopię,
    - pismo reklamacyjne z opisem sprawy i żądaniem reklamacyjnym.
    Dodatkowo proszę powołać się na zgłoszenie nr 134865608.
    Ufam, że powyższe informacje okażą się pomocne.
    W przypadku dodatkowych pytań zapraszamy do kontaktu z Obsługą Klienta za pośrednictwem portalu Play 24 (Play. Najszybciej rozwijająca się sieć w Polsce). Jesteśmy także do Pani dyspozycji pod numerem 790 500 500 z telefonu innego operatora, numeru stacjonarnego lub *500 z telefonu Play.
    Z poważaniem,
    Anna G.
    Obsługa Klienta Play"...



    Najlepszy jest fragment o tym że Pani Anna próbowała się z żoną skontaktować, lecz bezskutecznie, chociaż z żoną rozmawiała dwa razy, przy czym żona prosiła, żeby dzwoniła w tej sprawie po 17.00... Nie dzwoniła po 17-stej i już tego nie pamięta, że z żoną rozmawiała.

    Cóż jak poradziła tak zrobiliśmy i o dziwo w salonie w którym po raz pierwszy odmówili odbioru telefonu - przyjęli go wraz z pismem (chyba wiedzieli nawet że się pojawimy), spisali zgłoszenie, a telefon poszedł do serwisu na ekspertyzę wady fabrycznej ze zgłoszeniem: reklamacja z tytułu rękojmi.
    Jak to śpiewa jeden z ulubionych zespołów Disco Polo mojej żony: ..."Co ma być to będzie"...
    Czekam co będzie dalej, ale dość już mam całej sytuacji, a młody ma w...wa, że się to ciągnie niepotrzebnie. Ja zacząłem to idę dalej, ale jak będzie zobaczymy.
    Oczekuję nowego, bądź przynajmniej naprawionego telefonu (w reklamacji pisałem o tym, że chcę wymianę), ale jak będzie naprawiony - odbieram, pier...nicze PLAY i zmieniam operatora po zakończeniu umowy na innego - WIEM ŻE WCALE NIE LEPSZEGO, ALE DLA ZASADY ZMIENIĘ.
    Obawiam się jeszcze tylko jednego...z moim szczęściem do takich tematów, nie chciałbym, żeby serwis nie wymyślił jakiejś historii, że to wada spowodowana niewłaściwym użytkowaniem, upadkiem, itp.
    Pożyjemy, zobaczymy ...

  • #56

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    3,802
    Telefon
    Lumia 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    519
    Podziękowano
    978(652)
    Wpisów na blogu
    37
    Chciałabym, żebyśmy uściślili istotne dane, bo już się trochę pogubiłam.

    1. 28 czerwca usiłowałeś po raz pierwszy złożyć reklamację z tytułu rękojmi.

    2. 2 lipca napisałeś:

    Cytat Zamieszczone przez valdi71 Zobacz posta
    No cóż...kolejny salon w Bielsku nie przyjął telefonu do reklamacji z tytułu rękojmi
    3. 8 lipca napisałeś:

    Cytat Zamieszczone przez valdi71 Zobacz posta
    Pismo poszło we wtorek
    Z tego wpisu wnoszę, że pismo do P4 wysłałeś 5 lipca.

    Cytat Zamieszczone przez ali_cja Zobacz posta
    Nie wiesz, czy P4 dostało już Twoje pismo?
    4.
    Cytat Zamieszczone przez valdi71 Zobacz posta
    Poza tym ze mam z poczty potwierdzenie odbioru nadanej do Play reklamacji...nic. Odpowiedzi jeszcze żadnej nie mam. Odebrali w ubiegły wtorek.
    Napisałeś to w poniedziałek 18 lipca, czy to oznacza, że P4 otrzymało pismo 5 lipca (ubiegły wtorek), w dniu wysłania? Czego zatem dotyczy ta data z #55:

    ..."Nr zgłoszenia: 134865608
    Data wpłynięcia do P4: 2016-07-12 21:25:03
    Czy to jest odpowiedź na Twoje pismo z reklamacją z 5 lipca i czy "ubiegły wtorek" odnosi się do daty 12 lipca? Trochę długo szła przesyłka i dziwna jest godzina wpłynięcia pisma do firmy. Potwierdzenia dostarczenia jeszcze nie dostałeś z poczty?

  • #57

    OFF-LINE
    Awatar valdi71

    Dołączył
    19.03.2016
    Posty
    106
    Telefon
    LUMIA 950
    FW
    10.0.10586.164
    Operator
    T-MOBILE
    Dziękuję
    9
    Podziękowano
    10(10)
    @alic_ja...co poradzisz po tym jak otrzymałem taki pisemko?
    Przyznam, że nie wiedzieć czemu ...sam bym tak odpisał jeśli nie miałbym pomysłu, a chciałbym uniknąć kosztów i jeśli nie byłbym uczciwy, ale starej daty jestem i szanuję wszystkich...(staram się, chociaż do tych z PLAY i M$ straciłem właśnie szacunek)
    Taki samsung jak oddajesz telefon to nawet kamerę/aparat wymienia przy okazji chociaż nie zgłaszasz uszkodzenia bo porysowane szkło jest winą użytkownika (potwierdzony dwa dni temu przypadek), a tutaj M$ ma na ciebie wyj...!\Ale jakiegoś sensownego uzasadnienia uszkodzenia nie znam, bo go nie podają!

    Całe życie będzie pod górkę??? Aj chciałbym poznać serwisanta wydającego taką opinię. Jak uszkodzenie mechaniczne...do diaska, zero uszkodzeń na telefonie, na wyświetlaczu, nie rozkręcałem go to jak go kur..cze uszkodziliśmy!?
    PLAY _Odpowiedź - reklamacja.jpg

  • #58

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    3,802
    Telefon
    Lumia 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    519
    Podziękowano
    978(652)
    Wpisów na blogu
    37
    Odpowiedz mi proszę na pytania zadane w #56. Od tych odpowiedzi zależą moje wskazówki, muszę mieć jasność w temacie.
    To, po pierwsze.
    Po drugie, odebrałabym telefon równocześnie ze złożeniem pisma do P4, w którym poinformowałabym, że odbieram ten telefon wyłącznie w celu poddania go niezależnej ekspertyzie. Z uwagi na to, że prawie przez miesiąc czasu nie mogłeś złożyć u Sprzedawcy reklamacji z tytułu rękojmi i dopiero jej przyjęciu po długotrwałej i intensywnej interwencji w BOK, nie dajesz wiary lakonicznemu opisowi odmowy uznania reklamacji, sporządzonej, moim zdaniem, w celu uniknięcia odpowiedzialności z tytułu wady w rzeczy sprzedanej. Nieznajomość procedury reklamacyjnej w reżimie rękojmi przez pracowników sprzedawcy, niezwykle utrudnione, a wręcz uniemożliwiające złożenie reklamacji przez konsumenta, pozbawia możliwości skorzystania przez niego z zagwarantowanych ustawowo praw i jednocześnie jednoznacznie wskazuje na stosowanie przez sprzedawcę niedozwolonej praktyki handlowej.
    Ponadto, poproś o wydanie ekspertyzy, bądź jej kopii, o której mowa w piśmie Play. Jeden egzemplarz tego pisma wysłałabym również na Taśmową.

  • #59

    OFF-LINE
    Awatar valdi71

    Dołączył
    19.03.2016
    Posty
    106
    Telefon
    LUMIA 950
    FW
    10.0.10586.164
    Operator
    T-MOBILE
    Dziękuję
    9
    Podziękowano
    10(10)
    No to kolejno...
    Ad. 1. 26-06-2016 - pierwsza nieudana próba złożenia reklamacji w salonie PLAY przy ul. Leszczyńskiej 20 w Bielsku-Białej
    Ad. 2. 01-07-1016 - druga nieudana próba złożenia reklamacji w salonie PLAY przy ul. Mostowej 5 w Bielsku-Białej + zgłoszenie e-mail do DOK Play
    Ad. 3. 05-07-2016 - wysyłam pismo reklamacyjne z załącznikami do centrali PLAY (oczywiście bez telefonu)
    Ad. 4.
    a) 06-07-2016 - pieczątka potwierdzenia wpłynięcia pisma do kancelarii PLAY
    b) 07-07-2016 - data rejestracji serwisie PLAY zgłoszenia nr 134533647, dla pisemnej reklamacji jaką otrzymali 07-07-2016 (tak to odebrałem), ale nie jestem pewien, bo w nim jest zawarta instrukcja z informacją, że otrzymali listowną reklamację i porady co do dalszego postępowania (iść ponownie do salonu, złożyć reklamację, telefon trafia na ekspertyzę), przy czym w e-mailu który otrzymaliśmy powołują się na inne zgłoszenie o nr 134865608.
    Niestety nr zgłoszenia: 134865608 - pojawia się tylko w treści (odpowiedzi) zgłoszenia 134533647 z 07-07-2016 (powyżej pkt. 4 b)

    24-07-2016 - przekazanie telefonu, reklamacji i załączników do salonu PLAY, przy ulicy Leszczyńskiej w Bielsku-B., a dodatkowo w serwisie PLAY pojawia się nowe zgłoszenie nr 135950717 założone przez tenże Salon.

    --- Post Połączono 21:06 --- Poprzedni Post napisano 21:04 ---

    Mam przygotowane tylko takie pismo... Nic mądrzejszego mi do głowy nie przychodzi.




    Salon PLAY GEMINI
    ul. Leszczyńska 20
    43-300 Bielsko-Biała

    Dot. Reklamacja towaru z tytułu rękojmi 135950717; MSISDN 500745230

    Szanowni Państwo

    Odpowiadając na Wasze pismo z dnia 30-07-2016 roku w którym odrzucacie Państwo jako zasadną – reklamację z tytułu rękojmi zgłoszoną przeze mnie 28.06.2016 roku (przekazanie 24-07-2016), wskazując jednocześnie, iż „eksperci” z autoryzowanego serwisu wskazanego przez producenta uznali mechaniczne uszkodzenie wyświetlacza - proszę o kopię tych ekspertyz wraz ze wskazaniem konkretnych dowodów w zakresie stwierdzonego „mechanicznego uszkodzenia wyświetlacza”.

    Otrzymane od Państwa pismo wskazuje wyłącznie na to, iż odrzucacie zgłoszoną przeze mnie reklamację z tytułu rękojmi, a tym samym odmawiacie wymiany urządzenia, bądź jego przywrócenia do stanu fabrycznego z powodu w/w wady, która jakoby powstała w wyniku… „użytkowania niezgodnego z zaleceniami i wymaganiami określonymi w instrukcji danego urządzenia”…

    Pismo nie zawiera załączonych ekspertyz serwisu, a na dodatek sugeruje, iż sama uszkodziłam telefon, pomimo iż nie zawiera on żadnych śladów użytkowania (rys, pęknięć, otarć, wgnieceń) gdyż od dnia zakupu był noszony w ochronnym etui i posiadał naklejoną markową folię ochronną na ekranie, którą w nienaruszonym stanie posiadam do dnia dzisiejszego. Telefon nie był też do tej pory serwisowany, rozkręcany - co dodatkowo utwierdza mnie w przekonaniu, iż ekspertyza albo była niedokładna, albo też wcale się nie odbyła.


    Proszę zatem o potwierdzoną kopię ekspertyzy autoryzowanego serwisu producenta.

    Zawiadamiam jednocześnie, iż niniejsze pismo w kopiach kieruję do regionalnego UOKiK oraz do producenta, prosząc o ponowną niezależną ekspertyzę autoryzowanego serwisu firmy MICROSOFT oraz zajęcie stanowiska w sprawie zgłoszonej reklamacji - samego producenta smartfonu LUMIA 640.

    Z poważaniem,

    Alicja W.

  • #60

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    3,802
    Telefon
    Lumia 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    519
    Podziękowano
    978(652)
    Wpisów na blogu
    37
    Cytat Zamieszczone przez valdi71 Zobacz posta
    Ad. 3. 05-07-2016 - wysyłam pismo reklamacyjne z załącznikami do centrali PLAY (oczywiście bez telefonu)
    Ad. 4.
    a) 06-07-2016 - pieczątka potwierdzenia wpłynięcia pisma do kancelarii PLAY
    Skąd wiesz o potwierdzeniu wpłynięcia pisma do kancelarii P4, dostałeś zwrotkę?

    Moim zdaniem, Twój projekt pisma to za mało. Musimy całą historię zmieścić w tym piśmie i wykazać ignorancję P4, a w szczególności, skoncentrowałabym się na prawidłowym złożeniu reklamacji, wprawdzie bez reklamowanego telefonu, w dniu 6 lipca. Według mnie, P4 nie ustosunkowało się do Twojego żądania w ustawowym terminie (14 dni), należy zatem uznać, że przyjął Twoje żądanie jako zasadne. W terminie tych 14 dni powinien Ciebie (Alicję) wezwać do dostarczenia telefonu, jednak tego nie uczynił w tym czasie, a dopiero 24 lipca. I skoro to uczynił po bezskutecznym upływie ustawowego terminu, miałeś prawo spodziewać się, że Twoje żądanie zostanie zaspokojone, to znaczy telefon zostanie wymieniony i dlatego "ufny w wierze" dostarczyłeś telefon do punktu sprzedawcy. Moim zdaniem, Sprzedawca nie mógł przekazywać telefonu do serwisu, myślę, że w celu zasięgnięcia opinii jak wyjść z tego ambarasu. W serwisie wykombinowali, żeby odrzucić reklamację i sprawa się wyciszy.
    Dawaj więc z konkretnym projektem pisma, w którym masz wylać wszystkie swoje żale, w oparciu oczywiście o bieg wydarzeń!

  • Strona 6 z 16 PierwszyPierwszy ... 2345678910 ... OstatniOstatni

    Informacje o wątku

    Użytkownicy przeglądający ten wątek

    Aktualnie 1 użytkownik(ów) przegląda ten wątek. (0 zarejestrowany(ch) oraz 1 gości)

    Podobne wątki

    1. Odpowiedzi: 4
      Ostatni post / autor: 14-09-2016, 21:36
    2. Sklep X-kom odrzuca reklamację ale wysyła telefon do serwisu zewnętrznego, co robić?
      Przez filolog w dziale Rękojmia/ niezgodność towaru z umową
      Odpowiedzi: 19
      Ostatni post / autor: 26-04-2016, 15:54
    3. Odpowiedzi: 6
      Ostatni post / autor: 29-11-2015, 00:40
    4. Odpowiedzi: 14
      Ostatni post / autor: 07-02-2015, 15:40
    5. Odpowiedzi: 2
      Ostatni post / autor: 29-05-2014, 14:02

    Tagi dla tego wątku

    Uprawnienia umieszczania postów

    • Nie możesz zakładać nowych tematów
    • Nie możesz pisać wiadomości
    • Nie możesz dodawać załączników
    • Nie możesz edytować swoich postów
    •  
    Kontakt
    administracja[at]windowsmania.pl

    Kopiowanie zawartości strony bez zezwolenia zabronione
    Dołącz do nas