Tweety na temat @windowsmaniapl
r   e   k   l   a   m   a
Strona 5 z 16 PierwszyPierwszy 12345678915 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 41 do 50 z 160

Wątek: [Play]Którą reklamację wybrać przy defekcie wyświetlacza

  1. #41

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    3,780
    Telefon
    Lumia 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    516
    Podziękowano
    968(643)
    Wpisów na blogu
    37
    Reklama:
    Ja również mam kiepskie doświadczenie z UOKiK ( przygotowywałam kiedyś użytkownikowi skargę do Prezesa), nie znaczy to jednak, że nie będę próbowała nakłaniać do monitowania naruszeń praw konsumenta
    Może jest w Twoim mieście delegatura UOKiK? https://www.uokik.gov.pl/delegatury_uokik.php#faq548 Może, jakiś "tajemniczy klient" próbowałby złożyć reklamację w P4?

    Nie wiesz, czy P4 dostało już Twoje pismo?

  2. Pani SponsorPanna Google jest aktywna
    Avatar Panny Google


    Dołączył
    24-08-2012
    Skąd
    Internet
    Telefon
    Lumia 900
    Operator
    Play
    Postów
    2134
    Podziękowano
    871(239)
  • #42

    OFF-LINE
    Awatar valdi71

    Dołączył
    19.03.2016
    Posty
    106
    Telefon
    LUMIA 950
    FW
    10.0.10586.164
    Operator
    T-MOBILE
    Dziękuję
    9
    Podziękowano
    10(10)
    No to poniżej odpowiedź jaką otrzymałem na wcześniejsze moje zgłoszenie e-mailowem(zgłoszenie przed wysłaniem listu poleconego z reklamacją) od ...uwaga - DEPARTAMENTU OBSŁUGI KLIENTA.

    @ali_cja, no i co Ty na to?


    Szanowna Pani,

    odpowiadając na pytanie dotyczące naprawy serwisowej urządzenia, uprzejmie informuję, że w pierwszej kolejności należy oddać telefon do naprawy gwarancyjnej. Jeżeli serwis stwierdzi wadę fabryczną urządzenia z całą pewnością usterka zostanie usunięta lub telefon zostanie wymieniony. Jeżeli po naprawie serwisowej w dalszym ciągu będą występować opisane nieprawidłowości, proszę o kontakt z nami dołączając raport z naprawy.

    Przypominam również, że usługi świadczone są na karcie SIM, która jest całkowicie sprawna.

    W przypadku dodatkowych pytań zapraszamy do kontaktu z Obsługą Klienta za pośrednictwem portalu Play 24 (Play. Najszybciej rozwijająca się sieć w Polsce). Jesteśmy także do dyspozycji pod numerem 790 500 500 z telefonu innego operatora lub stacjonarnego lub *500 z telefonu Play.


    Z poważaniem
    Paweł R.
    Konsultant Obsługi Klienta
    Proszę o pozytywną ocenę mojej odpowiedzi.

  • Jeden użytkownik podziękował valdi71 za ten post:

    ali_cja (09-07-2016)

  • #43

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    3,780
    Telefon
    Lumia 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    516
    Podziękowano
    968(643)
    Wpisów na blogu
    37
    No cóż, oczekiwałeś instrukcji i ją dostałeś. Niedobrze się dzieje w mojej ukochanej sieci. Obawiam się, że podobnej treści dostaniesz odpowiedź z Taśmowej. Bez Rzecznika Konsumentów, co najmniej, chyba się nie obejdzie? Ja, uderzałabym pewnie do Prezesa UOKiK ze skargą.

    Czym jest naruszenie zbiorowych interesów konsumentów? ( https://www.uokik.gov.pl/zbiorowe_in...onsumentow.php )

    "...Z naruszeniem zbiorowych interesów konsumentów mamy do czynienia wówczas, gdy bezprawna praktyka przedsiębiorcy dotyka pewnej grupy (np. klientów danego przedsiębiorcy) lub nieograniczonej liczby konsumentów zagrażając interesom każdego konsumenta będącego lub mogącego być potencjalnie kontrahentem przedsiębiorcy – to znaczy potencjalnie każdy może zostać przez nią poszkodowany...."

    Cytat Zamieszczone przez valdi71 Zobacz posta
    Przypominam również, że usługi świadczone są na karcie SIM, która jest całkowicie sprawna.
    A tu, dają Ci chyba do zrozumienia żebyś czasami nie pomyślał o odstąpieniu od umowy świadczenia usługi telekomunikacyjnej.

  • #44

    OFF-LINE
    Awatar valdi71

    Dołączył
    19.03.2016
    Posty
    106
    Telefon
    LUMIA 950
    FW
    10.0.10586.164
    Operator
    T-MOBILE
    Dziękuję
    9
    Podziękowano
    10(10)
    Tak dają do zrozumienia to o czym piszesz, bo też im napisałem o tym że zastanawiam się o odstąpieniu od umowy z uwagi na to iż mam niesprawny telefon -nie mogę w pełni korzystać z tego co umowa/abonament mi oferuje (internet)...
    Cóż, poczekam co odpowiedzą pisemnie i będę ciągną ten szajs dalej, bo też się uparłem, chociaż to syna telefon a on ma na to wy...On może dać do naprawy.

  • #45

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    3,780
    Telefon
    Lumia 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    516
    Podziękowano
    968(643)
    Wpisów na blogu
    37
    Swoją L950-tkę również kupowałeś w Play?

    Dobrze się składa o tyle, że mamy teraz "w biegu" dwie reklamacje w Play z tytułu rękojmi.
    W Twoim przypadku odmówiono przyjęcia w tym trybie, w drugim przyjęto z oporami, ale telefon jest w autoryzowanym serwisie gwaranta. Moim zdaniem, to jest niedopuszczalne, by o ustawowych prawach konsumenta decydował producent reklamowanego sprzętu. Wobec stosowania takiej procedury przez Sprzedawcę, my konsumenci, zostajemy pozbawieni de facto skutecznego dochodzenia od Sprzedawcy odpowiedzialności za wady rzeczy sprzedanej. A gwarant, umownie zapewniający nas o nieodpłatnej naprawie wyprodukowanego bubla, daje nam po naprawie "składak" zamiast pełnowartościowego sprzętu, za jaki zapłaciliśmy w chwili zakupu.

  • #46

    OFF-LINE
    Awatar valdi71

    Dołączył
    19.03.2016
    Posty
    106
    Telefon
    LUMIA 950
    FW
    10.0.10586.164
    Operator
    T-MOBILE
    Dziękuję
    9
    Podziękowano
    10(10)
    Nie moja 950-tka kupiona poza Play. Hmmm..czy to producent decyduje w tym przypadku o moich prawach? Nie, bo z PLAY taki producent jak z koziej du.y trąbka, jak to mój dziadek powiadał. Play to dla mnie sprzedawca, ale owszem ...może mieć przykaz, żeby zbywać petentów z taką formą reklamacji.
    Chyba że masz na myśli tę drugą "w biegu" reklamację w PLAY.

  • #47

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    3,780
    Telefon
    Lumia 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    516
    Podziękowano
    968(643)
    Wpisów na blogu
    37
    Cytat Zamieszczone przez valdi71 Zobacz posta
    ale owszem ...może mieć przykaz, żeby zbywać petentów z taką formą reklamacji
    I owszem, niestety. Gdyby przyjęli Twoje pismo, to Twoja reklamacja ( a w tym i telefon) zostałyby potraktowane tak samo jak ta druga reklamacja ( w biegu).

    To nie jest tylko zbywanie petentów, ale również uchylanie się od ustawowej odpowiedzialności z tytułu rękojmi ( za wady w rzeczy sprzedanej), poprzez przerzucanie jej na producenta.
    A producent, z tytułu rękojmi nie może i ani też nie ponosi odpowiedzialności. Tak to sobie producenci ze sprzedawcami poukładali, że zamiast ustawowego regresu sprzedawcy w przypadku zaspokojenia żądania konsumenta, producent naprawia nieodpłatnie albo wyszukuje jakikolwiek pretekst do naprawy odpłatnej, a sprzedawca czuje się zwolniony od odpowiedzialności i ma kłopot z głowy. Przeciętny konsument nie wie co jest grane, ba nawet cieszy się, że zamiast nowego telefonu ma naprawionego "składaka". I tak przez dwa lata ( bywa, że krócej) telefon jest co najwyżej naprawiany, chyba, że producent zaprzestał produkcji danego modelu lub do niego wymiennych części.

    W przypadku rękojmi, już nie ma takiej "zabawy w kotka i myszkę" z kupującym/konsumentem. Reklamujący może żądać ( w terminie do 2 lat od otrzymania rzeczy) naprawy, wymiany, obniżenia ceny, a nawet może złożyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy sprzedaży, jeżeli zajdą okoliczności przewidziane prawem. Każda reklamacja z tytułu rękojmi ( a nawet samo zawiadomienie sprzedawcy o wadzie) rodzi, lub może rodzić, określone skutki prawne, korzystne oczywiście dla kupującego/konsumenta.

  • #48

    OFF-LINE
    Awatar valdi71

    Dołączył
    19.03.2016
    Posty
    106
    Telefon
    LUMIA 950
    FW
    10.0.10586.164
    Operator
    T-MOBILE
    Dziękuję
    9
    Podziękowano
    10(10)
    Mam jeszcze pytanko, bo chciałbym się upewnić w jednym aspekcie, a mianowicie czy w przypadku oddania telefonu do "zwykłej" gwarancyjnej naprawy ...tracę późniejszą możliwość do reklamacji z tytułu rękojmi? Pytam, bo za drugim razem w salonie Play, kierowniczka salonu wydzwaniała do Dz. Technicznego, Dz. obsługi klienta i tam padło pytanie czy ..."telefon był już naprawiany w serwisie" ...?
    Oczywiście nie był, ale rozumiem, że gdyby był to o tej formie reklamacji mogę zapomnieć.
    Co do samej formy reklamacji i ewentualnej wymiany telefonu (ewentualnej, bo przecież i tak mogą go naprawić" jak się zgodzę, albo nawet jeśli się nie zgodzę) - z naszej strony, czyli ze strony konsumenta to tez trochę cwaniactwo, bo chcemy, albo liczymy na nową słuchawkę. Nowa słuchawka może się sprawować świetnie, a może być składakiem, który trafi do nas po jakiejś tam naprawie (nie mamy pewności). Może się też popsuć w dowolnym momencie, a z kolei naprawiany telefon może się sprawować świetnie przez długie lata.

    Chciałem spróbować no i jest jak jest, a doświadczenia po naprawach serwisowych też mam różne...często nieprzyjemne, bo są/bywały serwisy, które nie potrafiły otworzyć/rozebrać smartfona i uszkodziły mi np. obudowę (samsung Wave).

    Pożyjemy, zobaczymy, ale jestem już rozczarowany ludźmi z PALY, ich SALONAMI SPRZEDAŻY, i BOK. Ostatni numer w PLAY i to jeszcze przez 1,5 roku, bo potem ich oleję tak jak oni olewają teraz mnie ciepłym moczem. Inna rzecz, że wszyscy inni operatorzy to podobna BAJKA. Dbają o ciebie jak masz przedłużyć umowę albo jak chcesz przenieść numer. Potem jak to mój młodszy kolega z pracy mówi...mają "total wyj...undo"!
    Wiem co piszę bo przerabiałem IDEĘ/ORANGE, PLAY, T-MOBILE, PLUS.

  • #49

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    3,780
    Telefon
    Lumia 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    516
    Podziękowano
    968(643)
    Wpisów na blogu
    37
    Cytat Zamieszczone przez valdi71 Zobacz posta
    czy w przypadku oddania telefonu do "zwykłej" gwarancyjnej naprawy ...tracę późniejszą możliwość do reklamacji z tytułu rękojmi?
    Nie, można korzystać z obydwu reżimów np. naprzemiennie. Z tym, że musi zakończyć się jedna reklamacja ( np. z tytułu gwarancji), ażeby można było skorzystać z drugiej ( np. z tytułu rękojmi).

    Cytat Zamieszczone przez valdi71 Zobacz posta
    Pytam, bo za drugim razem w salonie Play, kierowniczka salonu wydzwaniała do Dz. Technicznego, Dz. obsługi klienta i tam padło pytanie czy ..."telefon był już naprawiany w serwisie" ...?
    Podejrzewam, że pytanie to padło w kontekście drugiej reklamacji z tytułu rękojmi, albo pracownik chciał sprawdzić historię serwisową tego telefonu.

    Cytat Zamieszczone przez valdi71 Zobacz posta
    Oczywiście nie był, ale rozumiem, że gdyby był to o tej formie reklamacji mogę zapomnieć
    Już wiesz, że nie. Możesz skorzystać z rękojmi, ale poprzez wcześniejszą naprawę gwarancyjną ucieka czas od dnia zawarcia umowy sprzedaży. Jeżeli wada zakupionego towaru ujawni się przed upływem roku od zakupu ( a właściwie od dnia objęcia zakupionego towaru w posiadanie), to istnieje domniemanie prawne, że zakupiłeś towar z wadą fabryczną, tkwiąca w produkcie już w chwili jego zakupu.

    Cytat Zamieszczone przez valdi71 Zobacz posta
    Co do samej formy reklamacji i ewentualnej wymiany telefonu......, czyli ze strony konsumenta to tez trochę cwaniactwo, bo chcemy, albo liczymy na nową słuchawkę.
    To nie jest cwaniactwo ze strony konsumenta, tylko domaganie się od sprzedawcy pełnowartościowego towaru, za który przecież zapłaciliśmy zawierając umowę sprzedaży. Czy TY, wiedząc o tym, że sprzedawany towar ma ukrytą wadę fabryczną, zapłaciłbyś za niego jak za towar najwyższej jakości? Sprzedawca Ciebie zapewniał, że jest to towar bez wad, a Tobie - zakupiony za zarobione ciężko pieniądze - odmówił on działania po kilku dniach, tygodniach miesiącach albo się rozpadł. Dlaczego straty ma ponosić konsument?
    Oczywiście, że liczymy na nową słuchawkę, przecież zapłaciliśmy za telefon bez wad i chcemy z niego korzystać , a nie naprawiać przez cały okres gwarancji. Nie można mierzyć jedną miarą, że wszyscy reklamujący z tytułu rękojmi są cwaniakami i, że wszyscy sprzedawcy są oszustami. Osobiście, nie toleruję cwaniactwa, tak z jednej, jak i z drugiej strony.

    Cytat Zamieszczone przez valdi71 Zobacz posta
    Inna rzecz, że wszyscy inni operatorzy to podobna BAJKA. Dbają o ciebie jak masz przedłużyć umowę albo jak chcesz przenieść numer. Potem jak to mój młodszy kolega z pracy mówi...mają "total wyj...undo
    Również się z tym zgadzam, niestety.

  • #50

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    3,780
    Telefon
    Lumia 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    516
    Podziękowano
    968(643)
    Wpisów na blogu
    37
    Czy coś się dzieje w Twojej sprawie, przez tydzień nic się nie wydarzyło?
    Ostatnio edytowane przez ali_cja ; 17-07-2016 o 02:28

  • Strona 5 z 16 PierwszyPierwszy 12345678915 ... OstatniOstatni

    Informacje o wątku

    Użytkownicy przeglądający ten wątek

    Aktualnie 1 użytkownik(ów) przegląda ten wątek. (0 zarejestrowany(ch) oraz 1 gości)

    Podobne wątki

    1. Odpowiedzi: 4
      Ostatni post / autor: 14-09-2016, 21:36
    2. Sklep X-kom odrzuca reklamację ale wysyła telefon do serwisu zewnętrznego, co robić?
      Przez filolog w dziale Rękojmia/ niezgodność towaru z umową
      Odpowiedzi: 19
      Ostatni post / autor: 26-04-2016, 15:54
    3. Odpowiedzi: 6
      Ostatni post / autor: 29-11-2015, 00:40
    4. Odpowiedzi: 14
      Ostatni post / autor: 07-02-2015, 15:40
    5. Odpowiedzi: 2
      Ostatni post / autor: 29-05-2014, 14:02

    Tagi dla tego wątku

    Uprawnienia umieszczania postów

    • Nie możesz zakładać nowych tematów
    • Nie możesz pisać wiadomości
    • Nie możesz dodawać załączników
    • Nie możesz edytować swoich postów
    •  
    Kontakt
    administracja[at]windowsmania.pl

    Kopiowanie zawartości strony bez zezwolenia zabronione
    Dołącz do nas