Tweety na temat @windowsmaniapl
r   e   k   l   a   m   a
Strona 15 z 16 PierwszyPierwszy ... 5111213141516 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 141 do 150 z 160

Wątek: [Play]Którą reklamację wybrać przy defekcie wyświetlacza

  1. #141

    OFF-LINE
    Awatar valdi71

    Dołączył
    19.03.2016
    Posty
    106
    Telefon
    LUMIA 950
    FW
    10.0.10586.164
    Operator
    T-MOBILE
    Dziękuję
    9
    Podziękowano
    10(10)
    Reklama:
    Cóż...dziękuję zatem za dotychczasową pomoc i porady.
    Urażać nie chciałem. Pisząc "bełkot" miałem na myśli odsylanie do paragrafów, itp. bo nie znam sie na tym, a pisane są one często bardzo zawile dla zwykłego śmiertelnika(chyba sie tu ze mną zgodzisz).
    Jeśli obraziłem...PRZEPRASZAM i jeszcze raz dzięki za porady.

  2. Pani SponsorPanna Google jest aktywna
    Avatar Panny Google


    Dołączył
    24-08-2012
    Skąd
    Internet
    Telefon
    Lumia 900
    Operator
    Play
    Postów
    2134
    Podziękowano
    871(239)
  • #142

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    3,800
    Telefon
    Lumia 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    519
    Podziękowano
    978(652)
    Wpisów na blogu
    37
    Nie Waldemarze, nie obraziłeś mnie. Bardziej to Ty obraziłeś się na rzeczywistość. " Ignorantia iuris nocet"

    Gdybyś okazał odrobinę zainteresowania tym, co to jest rękojmia oraz jaki efekt przynosi upór w egzekwowaniu swoich praw, mógłbyś wyrobić sobie zdanie po lekturze innych tematów o rękojmi na forum, np. Jak najlepiej reklamować telefon będący na gwarancji , czy Lumia 735 na gwarancji - jak sie zabezpieczyc przed nieuczciwoscia serwisu?

    Ochrona konsumencka, poprzez odpowiedzialność sprzedawcy za sprzedaż wadliwych produktów, jest dla nas olbrzymim dobrodziejstwem. Musimy nie tylko chcieć, ale należy poznać i nauczyć się korzystać z przysługującym nam praw. Gdy się nie chce zrozumieć bełkotu prawniczego, to nie wie się, czego można oczekiwać, a nawet żądać.
    Zachowanie Twojego sprzedawcy było i jest naganne. Wprawdzie, to serwis stwierdził uszkodzenie z winy użytkownika, nie zwalnia to jednak z odpowiedzialności sprzedawcy wobec konsumenta. Sprzedawca nie może przerzucić tej ustawowej odpowiedzialności na gwaranta i umyć ręce wobec klienta. Gwarant/producent, odpowiada w swoim umownym reżimie reklamacyjnym i nie może decydować o ustawowych prawach kupującego/konsumenta. Moim zdaniem, Twój rzecznik konsumenta nie rozumie i nie rozróżnia istoty tych dwóch reżimów odpowiedzialności.
    Chciałam pomóc, nie wyszło.

    Edit: Waldemarze, może rozważysz wysłanie telefonu do naprawy za pośrednictwem B2X (https://support.b2x.com/ ), tak jak to zrobił Patryk ( Status naprawy oraz Wysyłka do serwisu przez B2X ) , któremu Regenersis odmówił nieodpłatnej naprawy telefonu. Mielibyśmy wówczas możliwość sprawdzenia wiarygodności polskiego serwisu i rzetelności sprzedawcy w rozpatrzeniu reklamacji.
    Ostatnio edytowane przez ali_cja ; 08-10-2016 o 04:01

  • #143

    OFF-LINE
    Awatar valdi71

    Dołączył
    19.03.2016
    Posty
    106
    Telefon
    LUMIA 950
    FW
    10.0.10586.164
    Operator
    T-MOBILE
    Dziękuję
    9
    Podziękowano
    10(10)
    @ali_cja...masz zapewne trochę racji pisząc, że "obraziłem na rzeczywistość". Co do tego, że "nieznajomość prawa szkodzi"...to prawda jak sądzę, ale czyż da się ogarnąć całą tą instytucję zwykłemu człowiekowi jakowym jestem?

    Pisząc zaś że mogłem okazać "odrobinę zainteresowania tym co to jest rękojmia" ...to niestety nie bardzo rozumiem o co Ci chodzi, albowiem przeczytałem wszytkie polecane przez Ciebie wcześniej wątki oraz kilka innych, co jak sądzę przyczyniło się do powstania tegoż wątku.
    Może niedostatecznie przestudiowałem ten obszar, ale nie studiuję prawa i staram się wyławiać z tego szerokiego obszaru to co mnie akurat interesuje, a tym była reklamacja z tytułu rękojmi. W tej materii jestem niestety "Vanitas vanitatum" (popraw mnie jeśli źle przytoczyłem kilka słów).
    Pojąłem wg mnie przynajmniej do czego uprawnia to narzędzie konsumenta i w jakich przypadkach. Niemniej jednak widzę sporo dziur w tym "dobrodziejstwie". Co nam z narzędzia, które sprzedawca (OPERATOR) może naginać wg siebie? Przecież nie musi z tego co wyczytałem uzasadniać/udowadniać - swej decyzji.

    Zachowanie mojego sprzedawcy i jak sądzę również serwisu, jest może i naganne, ale przepisy mu na to pozwalają.
    Ani sprzedawca, ani też instytucje współzależne (serwis), nie musi uzasadniać tego co postanowił, więc jednym konsumentom się uda...innym (jak mnie) niestety nie. Ot taki "widzimisię" drugiej strony na które mu nasze dobrodziejstwo, czyli rękojmia - pozwala.

    Do Ciebie nie mam żadnych...podkreślam żadnych pretensji i tu jeszcze raz dziękuję za wszelkie "wyklikane" w ty mi innych wątkach dotyczących rękojmi - porady.


    Co do rzecznika, liczyłem na więcej, ale po raz drugi się zawiodłem. Wspominałem Ci już że miałem kiedyś do czynienia z rzecznikiem i podobnie jak teraz...spróbował, coś tam napisał do "drugiej strony", ale druga strona staje przy swoim i mam drugi raz propozycję Sądu, jeśli chcę się w to bawić.


    Jeśli chodzi o to co radzisz w ostatnich zdaniach tj. ..."Waldemarze, może rozważysz wysłanie telefonu do naprawy za pośrednictwem B2X (https://support.b2x.com/ )"... myślisz o "naprawie gwarancyjnej"?
    Rozumiem, że w ten sposób chcesz zweryfikować serwis który wydał opinię o odrzuceniu mojej reklamacji w serwisie BX2. Czy o to Ci chodzi? Jeśli tak, to czy oni nie będą mieli informacji w systemie, że już u nas w Polsce telefon był w serwisie, gdzie stwierdzono, że to my uszkodziliśmy telefon i jedynie odpłatnie mogą naprawić telefon?
    Przyznam, że nie chce tego telefonu naprawiać. Koszt oszacowany przez serwis to 270-290 zł, wyceny nie mam na papierze, jak wiesz tylko usłyszałem w salonie u operatora.
    Ja myślałem żeby oddać do rzeczoznawcy jakiegoś ten telefon tak, żeby przed ewentualnym sądem mieć już jakiś "dowód" swoich racji.

    Dzięki jeszcze raz za Cierpliwość do mojej sprawy i do mnie

  • #144

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    3,800
    Telefon
    Lumia 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    519
    Podziękowano
    978(652)
    Wpisów na blogu
    37
    Dla twojej sprawy, cierpliwość mam nieograniczoną, dla Ciebie...chyba też

    Cytat Zamieszczone przez valdi71 Zobacz posta
    Rozumiem, że w ten sposób chcesz zweryfikować serwis który wydał opinię o odrzuceniu mojej reklamacji
    Tak, dobrze zrozumiałeś. Patrykowi, któremu Regenersis również odmówił nieodpłatnej naprawy, system B2X wygenerował list przewozowy do iQor ( centrum serwisowe Microsoft na Węgrzech). Sądzę, że system weryfikował ważność gwarancji po IMEI i nie było tam wzmianki o propozycji odpłatnej naprawy. Spróbuj wrzucić swój IMEI i zobacz, co Ci wyskoczy. Jeżeli Regenersis nie uchylił gwarancji, to ja bym próbowała.
    Odebrałeś już ten telefon z Play, jest jakaś dokumentacja? Jeżeli nie odebrałeś, to przygotuj sobie krótkie pismo, że nie zgadzasz się odmową reklamacji z uwagi na brak uzasadnienia odmowy i telefon odbierasz wyłącznie w celu przeprowadzenia czynności dowodowych ( w dwóch egz. z potwierdzeniem odbioru).

  • #145

    OFF-LINE
    Awatar valdi71

    Dołączył
    19.03.2016
    Posty
    106
    Telefon
    LUMIA 950
    FW
    10.0.10586.164
    Operator
    T-MOBILE
    Dziękuję
    9
    Podziękowano
    10(10)
    Wpisałem IMEI na podanej stronie...Wyskoczyło że telefon na gwarancji na tyle na ile znam angielski.

    B2X - STATUS.jpg
    Co zaś do tego ..." Jeżeli nie odebrałeś, to przygotuj sobie krótkie pismo, że nie zgadzasz się odmową reklamacji z uwagi na brak uzasadnienia odmowy i telefon odbierasz wyłącznie w celu przeprowadzenia czynności dowodowych ( w dwóch egz. z potwierdzeniem odbioru)"... - raczej nie przejdzie bo te wiedźmy nic nie chcą przyjąć. Spróbować mogę, ale one się pism boją w ogóle dotykać, nie mówiąc o przyjmowaniu, albo są takie cwane.

    Proponujesz iść tą drogą, tj. naprawiać poprzez B2X? Co jeśli jednak w ich wew. systemie jest gdzieś wzmianka o decyzji "serwisu" który wydał decyzję PLAY o "uszkodzeniu mechanicznym" ?

    @ali_cja, co Ty myślisz o skierowaniu sprawy na drogę sądową?

  • #146

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    3,800
    Telefon
    Lumia 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    519
    Podziękowano
    978(652)
    Wpisów na blogu
    37
    Cytat Zamieszczone przez valdi71 Zobacz posta
    raczej nie przejdzie bo te wiedźmy nic nie chcą przyjąć
    Jeżeli nie będą chciały te one przyjąć, to wyślesz do Warszawy, z adnotacją, że nie chcieli tego pisma przyjąć w salonie

    Cytat Zamieszczone przez valdi71 Zobacz posta
    Proponujesz iść tą drogą, tj. naprawiać poprzez B2X? Co jeśli jednak w ich wew. systemie jest gdzieś wzmianka o decyzji "serwisu" który wydał decyzję PLAY o "uszkodzeniu mechanicznym" ?
    To Ci odeślą, z adnotacją, że nie użytkowałeś zgodnie z instrukcją Skoro masz gwarancję, to należy z niej korzystać.

    Cytat Zamieszczone przez valdi71 Zobacz posta
    co Ty myślisz o skierowaniu sprawy na drogę sądową?
    To pytanie jest dla mnie, pozorne, najtrudniejsze
    Myślę, że gdybym orzekała w sprawach cywilnych, i w tym w sporach ze sprzedawcą, to każde nie dające się usunąć wątpliwości, rozstrzygałabym na korzyść konsumenta. Od sprzedawcy, który jest/powinien być profesjonalistą, wymagałabym więcej. Sprzedawcy mieliby przerąbane
    Rzeczywistość jest jednak inna. Dlatego, Tobie bym tego raczej nie doradzała, nie chcąc narażać Ciebie na ewentualne koszty. Sama jednak, nie odpuściłabym takiego traktowania przez sprzedawcę.
    Ale też, skoro mamy możliwość skorzystania ze ścieżki B2X, jest szansa na to żeby się przekonać jaki jest rzeczywisty stan rzeczy. A co będzie dalej, pomyślimy

  • #147

    OFF-LINE
    Awatar valdi71

    Dołączył
    19.03.2016
    Posty
    106
    Telefon
    LUMIA 950
    FW
    10.0.10586.164
    Operator
    T-MOBILE
    Dziękuję
    9
    Podziękowano
    10(10)
    Dobrze. Spróbuję B2X. Pismo sklece i wrzucę może jutro a w poniedziałek odbiorę telefon. Jak wygląda przekazanie telefonu do naprawy w B2X możesz przybliżyć w kilku zdaniach jeśli masz jakąś wiedze w tym zakresie?

  • #148

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    3,800
    Telefon
    Lumia 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    519
    Podziękowano
    978(652)
    Wpisów na blogu
    37
    Mam wiedzę jedynie teoretyczną, z przekazu innego użytkownika i stron B2X
    Wprowadzasz dane telefonu i opis usterki/usterek w formularzu na stronie B2X, a więc:
    - na stronie https://support.b2x.com/send-device/enter-imei wprowadzasz nr IMEI swojego telefonu i naciskasz "Pierwsze kroki"
    - po przejściu na stronę https://support.b2x.com/send-device i upewnieniu się, że telefon podlega gwarancji, wybierasz wg "kroków":
    1. Naprawa w ramach gwarancji /tu jest komunikat, że uszkodzenia mechaniczne nie podlegają gwarancji/. Gdy zatwierdzisz "naprawę" w pkt.
    2. opisujesz wadę/wady oraz jaki to ma wpływ na działanie telefonu. Po zatwierdzeniu opisu, przechodzisz do pkt.
    3. gdzie podajesz dane kontaktowe /adres email, nr telefonu/ oraz w pkt. 4. Twój adres.
    Po wprowadzeniu tych danych wyskoczy Ci "podsumowanie", którym, jak przypuszczam, może być "List przewozowy", taki jaki dostał Patryk i wrzucił go w #3 w temacie Wysyłka do serwisu przez B2X , w którym będzie wskazana firma kurierska i miejsce wysyłki telefonu. Drukujesz ten List przewozowy, pakujesz telefon i czekasz na kuriera, bądź śledzisz na stronie firmy kurierskiej, po nr listu przewozowego, kiedy się do Ciebie wybierają - jeżeli takie dane są dostępne.
    Myślę, że taka jest kolej rzeczy. A jaka jest rzeczywistość - liczę, że nam napiszesz

  • #149

    OFF-LINE
    Awatar valdi71

    Dołączył
    19.03.2016
    Posty
    106
    Telefon
    LUMIA 950
    FW
    10.0.10586.164
    Operator
    T-MOBILE
    Dziękuję
    9
    Podziękowano
    10(10)
    A jak z odesłaniem telefonu, jeśli w B2X stwierdzą że uszkodzenie jest mechaniczne i mogą naprawić odpłatnie nie wie ktoś przypadkiem?

    Pismo do Salonu w sprawie odbioru warunkowego w załączeniu:
    Reklamacja play - warunkowy odbiór telefonu.jpg

  • #150

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    3,800
    Telefon
    Lumia 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    519
    Podziękowano
    978(652)
    Wpisów na blogu
    37
    W swoim piśmie odrzuć zwrot "Szanowni Państwo", przecież nie masz do nich szacunku za grosz W takim piśmie nie musisz używać zwrotów grzecznościowych.
    W ostatnim zdaniu, nie pisz o niezależnej ekspertyzie, tylko o "przeprowadzeniu czynności dowodowych" i w zakończeniu " swoich praw konsumenckich będę dochodziła na drodze prawnej". Nie musimy zdradzać, co zamierzamy zrobić i jaką ostatecznie ścieżkę wybierzemy przy egzekwowaniu praw konsumenta. Nie zapomnij dopisać jakiej sprawy dotyczy pismo oraz je podpisać

    Cytat Zamieszczone przez valdi71 Zobacz posta
    A jak z odesłaniem telefonu, jeśli w B2X stwierdzą że uszkodzenie jest mechaniczne i mogą naprawić odpłatnie nie wie ktoś przypadkiem?
    Jest to reklamacja jak każda inna i telefon ( nienaprawiony, w przypadku braku zgody na naprawę) zostanie odesłany na koszt gwaranta.*
    Ewentualne postanowienie gwaranta o naliczeniu opłaty za nieuzasadnioną reklamację jest niedozwoloną klauzulą umowną i w związku z tym nie wiąże reklamującego. **


    Źródło:

    Kodeks cywilny; ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r., Dz.U. 1964 Nr 16 poz. 93 z późn. zm.

    **)
    "..Art. 385(1).
    § 1. Postanowienia umowy zawieranej z konsumentem nieuzgodnione indywidualnie nie wiążą go, jeżeli kształtują jego prawa i obowiązki w sposób sprzeczny z dobrymi obyczajami, rażąco naruszając jego interesy (niedozwolone postanowienia umowne). Nie dotyczy to postanowień określających główne świadczenia stron, w tym cenę lub wynagrodzenie, jeżeli zostały sformułowane w sposób jednoznaczny.
    § 2. Jeżeli postanowienie umowy zgodnie z § 1 nie wiąże konsumenta, strony są związane umową w pozostałym zakresie.
    § 3. Nieuzgodnione indywidualnie są te postanowienia umowy, na których treść konsument nie miał rzeczywistego wpływu. W szczególności odnosi się to do postanowień umowy przejętych z wzorca umowy zaproponowanego konsumentowi przez kontrahenta.
    § 4. Ciężar dowodu, że postanowienie zostało uzgodnione indywidualnie, spoczywa na tym, kto się na to powołuje. ..."

    *)
    "...Art. 580. § 1. Kto wykonuje uprawnienia wynikające z gwarancji, powinien dostarczyć rzecz na koszt gwaranta do miejsca wskazanego w gwarancji lub do miejsca, w którym rzecz została wydana przy udzieleniu gwarancji, chyba że z okoliczności wynika, iż wada powinna być usunięta w miejscu, w którym rzecz znajdowała się w chwili ujawnienia wady.
    § 2. Gwarant jest obowiązany wykonać swoje obowiązki w terminie określonym w treści oświadczenia gwarancyjnego, a gdy go nie określono – niezwłocznie, ale nie później niż w terminie czternastu dni, licząc od dnia dostarczenia rzeczy przez uprawnionego z gwarancji, oraz dostarczyć mu rzecz na swój koszt do miejsca wskazanego w § 1. ..."

  • Strona 15 z 16 PierwszyPierwszy ... 5111213141516 OstatniOstatni

    Informacje o wątku

    Użytkownicy przeglądający ten wątek

    Aktualnie 1 użytkownik(ów) przegląda ten wątek. (0 zarejestrowany(ch) oraz 1 gości)

    Podobne wątki

    1. Odpowiedzi: 4
      Ostatni post / autor: 14-09-2016, 21:36
    2. Sklep X-kom odrzuca reklamację ale wysyła telefon do serwisu zewnętrznego, co robić?
      Przez filolog w dziale Rękojmia/ niezgodność towaru z umową
      Odpowiedzi: 19
      Ostatni post / autor: 26-04-2016, 15:54
    3. Odpowiedzi: 6
      Ostatni post / autor: 29-11-2015, 00:40
    4. Odpowiedzi: 14
      Ostatni post / autor: 07-02-2015, 15:40
    5. Odpowiedzi: 2
      Ostatni post / autor: 29-05-2014, 14:02

    Tagi dla tego wątku

    Uprawnienia umieszczania postów

    • Nie możesz zakładać nowych tematów
    • Nie możesz pisać wiadomości
    • Nie możesz dodawać załączników
    • Nie możesz edytować swoich postów
    •  
    Kontakt
    administracja[at]windowsmania.pl

    Kopiowanie zawartości strony bez zezwolenia zabronione
    Dołącz do nas