Tweety na temat @windowsmaniapl
r   e   k   l   a   m   a
Strona 12 z 16 PierwszyPierwszy ... 28910111213141516 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 111 do 120 z 160

Wątek: [Play]Którą reklamację wybrać przy defekcie wyświetlacza

  1. #111

    OFF-LINE
    Awatar valdi71

    Dołączył
    19.03.2016
    Posty
    106
    Telefon
    LUMIA 950
    FW
    10.0.10586.164
    Operator
    T-MOBILE
    Dziękuję
    9
    Podziękowano
    10(10)
    Reklama:
    Składając wniosek o którym piszesz korzystam z tego wzoru co w przytoczonym artykule?
    Podpowiedz, gdzie konkretnie to złożyć, jeśli możesz tak abym się nie musiał zagłębiać w kolejne lektury...

    Przez rzecznika nic już nie kombinować, nie prosić o konkretną poradę?

    ali_cja, a masz rozeznanie w kwotach, bo nie wiem czy jest sens? Jak to wygląda kwotowo podpowiedz, jeśli możesz?

  2. Pani SponsorPanna Google jest aktywna
    Avatar Panny Google


    Dołączył
    24-08-2012
    Skąd
    Internet
    Telefon
    Lumia 900
    Operator
    Play
    Postów
    2134
    Podziękowano
    871(239)
  • #112

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    3,787
    Telefon
    Lumia 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    516
    Podziękowano
    976(650)
    Wpisów na blogu
    37
    W Bielsku_Białej jest Delegatura Wojewódzkiego Inspektoratu Inspekcji Handlowej. Na stronie Delegatura Wojewódzkiego Inspektoratu Inspekcji Handlowej w Bielsku-Białej jest formularz kontaktowy, w którym możesz zapytać o formularz wniosku i dalsze kroki postepowania oraz ewentualne przykładowe koszty ekspertyzy.
    O przygotowanie wniosku możesz również poprosić swoją Rzecznik Konsumentów. Myślę jednak, że wówczas należałoby się do niej wybrać osobiście i przedstawić jej stan sprawy.

    Skierowanie wniosku do Stałego Polubownego Sądu Konsumenckiego nie wiąże się z żadnymi opłatami. Mogą jednakże powstać koszty, jeżeli do rozstrzygnięcia sporu konieczne będzie powołanie biegłego w celu wydania niezależnej opinii. Wówczas sąd wezwie stronę, która wnosiła o powołanie biegłego, do złożenia zaliczki na pokrycie wydatków. Tu jednak należy pamiętać o domniemaniu prawnym istnienia wady w sprzedanym produkcie. Tak, jak pisałam wyżej, to sprzedawca będzie musiał udowodnić, że sprzedał telefon bez wad, a do aktualnie występującej wady przyczynił się wyłącznie konsument. Ostatecznie wszelkie koszty poniesie strona przegrywająca. Rozprawa przed tym sądem przebiega tak samo, jak w sądzie powszechnym. Występują strony konfliktu i skład orzekający. Strona może przedstawić pełnomocnika, ale wtedy sama pokrywa koszty jego uczestnictwa w rozprawie.

    Wypełniony wniosek należy złożyć w sądzie w dwóch egzemplarzach. Musi być on podpisany imieniem i nazwiskiem wnioskodawcy. Odpis wniosku z propozycją ugody wysyłany jest do drugiej strony sporu. W zależności od tego jak obie strony sporu odnoszą się do propozycji sądu zawierana jest ugoda albo zapada wyrok. Warunkiem rozstrzygania sporu jest zgoda obu stron, czyli konsumenta i przedsiębiorcy. Muszą oni dokonać tzw. zapisu na sąd polubowny.
    Wyrok i ugoda mają moc wyroku sądu powszechnego i podlega egzekucji po nadaniu mu klauzuli wykonalności przez sąd powszechny.

  • #113

    OFF-LINE
    Awatar valdi71

    Dołączył
    19.03.2016
    Posty
    106
    Telefon
    LUMIA 950
    FW
    10.0.10586.164
    Operator
    T-MOBILE
    Dziękuję
    9
    Podziękowano
    10(10)
    @alic_ja, napisałem do rzeczniczki ponownie e-maila z prośbą o pomoc w mojej sprawie i sugestią, iż chciałbym skorzystać z sądu polubownego.
    Treść mojej wiadomości i odpowiedzi jaką otrzymałem zamieszczam poniżej. Co o tym sądzisz? Jutro biorę się za wniosek, który może czekać na rozpatrzenie do 30 dni

    ..."Witam,

    tutejszy Rzecznik podejmie się interwencji w Pana sprawie. W załączeniu przesyłam wniosek o udzielenie pomocy konsumentowi, w którym proszę dokładnie opisać zaistniałą sytuację. Do wniosku należy dołączyć kserokopię dokumentów dot. przedmiotowej sprawy (paragon, zgłoszenie reklamacyjne, odpowiedź na reklamację, itp.). Taki komplet dokumentów proszę złożyć w Biurze Obsługi Mieszkańca (Dziennik Podawczy) na parterze w Starostwie Powiatowym bądź wysłać na adres Starostwa.

    Ariadna A.

    Pomoc Administracyjna w Biurze Powiatowego Rzecznika Konsumentów w Bielsku-Białej





    From: valdi...
    Sent: Sunday, August 28, 2016 11:34 PM
    To: rzekons <[email protected]>
    Subject: Odp: RE: Prośba o poradę w zakresie odrzuconej reklamacji z tytułu rękojmi - PLAY

    Szanowna Pani Ireno


    Dziękuję za wcześniejsze informację i wyjaśnienia dotyczące reklamacji z tytułu rękojmi, jakie złożyliśmy z żoną w PLAY. Niestety odwołanie jakie złożyłem w tej sprawie do centrali PLAY - pozostawia nas w tej samej sytuacji, czyli: PLAY nie uznaje/nie przyjmuje reklamacji z tytułu rękojmi opierając się o decyzję autoryzowanego serwisu (do tej pory nie wiem który to) oraz o opinię tegoż serwisu, która zgłaszaną wadę traktuje jako...„mechaniczną, powstałą w wyniku użytkowania niezgodnego z zaleceniami i wymaganiami określonymi w instrukcji danego urządzenia”…(do tej pory nie wiem jaka to wada, czym spowodowana i jakie niezgodne z mojej strony użytkowanie telefonu prowadziłem).

    Bardzo proszę o ewentualne dalsze wskazówki, które mogą mi pomóc uzyskać konkretne uzasadnienia decyzji autoryzowanego serwisu oraz odzyskać pełnowartościowy produkt, lub usunięcie zaistniałej w nim wady.

    Czy poza postępowaniem sądowym istnieje jakaś inna możliwość wezwania PLAY, bądź Serwisu producenta telefonu do uzasadnienia podjętej decyzji ze wskazaniem dowodów ,czy też innych okoliczności wskazujących na to, że to my uszkodziliśmy telefon poprzez jego "niewłaściwe użytkowanie" ?Sąd to jak sądzę dodatkowe koszty, które będę musiał ponieść i jak sądzę nie są one współmierne do wartości telefonu, którego obecna wartość rynkowa to około 600 zł

    Pani Rzecznik, czy istnieją inne "narzędzia konsumenckie" z których mógłbym skorzystać?

    Przyznam, że myślałem o tzw. Sądzie polubownym konsumentów" oraz o niezależnej ekspertyzie zgłaszanej usterki, którą mógłbym zlecić do odpowiedniego "niezależnego serwisu/experta"?

    Chętnie spotkam się z Panią osobiście w celu ustalenia szczegułów i dalszych możliwości jakie pozostają w naszej gestii.


    Z góry dziękuję za informację w tym temacie.

    Łączę wyrazy szacunku
    Waldemar"...

  • Jeden użytkownik podziękował valdi71 za ten post:

    ali_cja (30-08-2016)

  • #114

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    3,787
    Telefon
    Lumia 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    516
    Podziękowano
    976(650)
    Wpisów na blogu
    37
    Waldemarze, młyny sprawiedliwości mielą powoli. Trzeba być cierpliwym
    Bardzo się cieszę, że w końcu zdecydowałeś się poprosić o pomoc rzecznika konsumentów.
    30 dni szybko miną i w końcu, mam taką nadzieję, sprawa ruszy z miejsca.

  • #115

    OFF-LINE
    Awatar valdi71

    Dołączył
    19.03.2016
    Posty
    106
    Telefon
    LUMIA 950
    FW
    10.0.10586.164
    Operator
    T-MOBILE
    Dziękuję
    9
    Podziękowano
    10(10)
    @alic_cja, a co z telefonem, radzisz odbierać czy zostawiać w salonie? Z jednej strony coś zastępczego mamy, ale z drugiej strony co to daje że leży u "plejowskich oporniaków".

  • #116

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    3,787
    Telefon
    Lumia 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    516
    Podziękowano
    976(650)
    Wpisów na blogu
    37
    25 sierpnia napisałeś:
    Cytat Zamieszczone przez valdi71 Zobacz posta
    Odnośnie odpowiedzi pisemnej z PLAY...dostanę ją, bo ponoć wczoraj po rozmowie z żoną została wysłana pocztą (info od pracownika BOK), przy czyj jest ona g... warta
    Dostałeś pisemną odpowiedź?


    Cytat Zamieszczone przez valdi71 Zobacz posta
    @alic_cja, a co z telefonem, radzisz odbierać czy zostawiać w salonie?
    Mam jakieś takie nieodparte wrażenie, że już wielokrotnie Ci o tym pisałamCzyżbym się myliła?


    Cytat Zamieszczone przez valdi71 Zobacz posta
    Z jednej strony coś zastępczego mamy, ale z drugiej strony co to daje że leży u "plejowskich oporniaków".

    A jakie będziesz miał korzyści z tego, że będzie leżał u Was w domu?

  • #117

    OFF-LINE
    Awatar valdi71

    Dołączył
    19.03.2016
    Posty
    106
    Telefon
    LUMIA 950
    FW
    10.0.10586.164
    Operator
    T-MOBILE
    Dziękuję
    9
    Podziękowano
    10(10)
    Noe otrzymałem jeszcze pisemnej odpowiedzi.
    Pisałaś żeby się wstrzymać do otrzymania tego pisma o ile się dobrze cofnąłem w wątku.
    Może leżeć, ale lepiej go używać, bo zastępczy neta nie ma, a to się jednak przydaje...

  • #118

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    3,787
    Telefon
    Lumia 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    516
    Podziękowano
    976(650)
    Wpisów na blogu
    37
    Złożyłeś już wniosek o interwencję do rzecznika konsumentów?

    Możesz odebrać, ale tylko wówczas jeżeli przyjmą od Ciebie pismo /skierowane do P4/ informujące o tym, że odbierasz telefon jedynie warunkowo, celem poddania go niezależnej ekspertyzie i oczywiście, że nie zgadzasz się z odmową uznania reklamacji z tytułu rękojmi z uwagi na brak uzasadnienia podjęcia takiej decyzji przez sprzedawcę. Jednocześnie poinformuj, że wykorzystasz wszelkie dostępne możliwości prawne w celu wyegzekwowania przysługujących Ci praw konsumenta.

    Jeżeli nie będą chcieli przyjąć takiego pisma w salonie, to napiszemy do P4 /w 4 egzemplarzach, w tym jedno do wiadomości Twojego rzecznika konsumentów/. Telefonu wówczas oczywiście nie będziesz odbierał.
    Co o tym myślisz?

  • #119

    OFF-LINE
    Awatar valdi71

    Dołączył
    19.03.2016
    Posty
    106
    Telefon
    LUMIA 950
    FW
    10.0.10586.164
    Operator
    T-MOBILE
    Dziękuję
    9
    Podziękowano
    10(10)
    Wniosek właśnie wczoraj przygotowałem i w poniedziałek chce złożyć. Muszę przeczytać dzis jeszcze raz bo kończyłem go kolo 1.00 ...dziś no i kopie dokumentów muszę zrobić. Treść wrzucić Ci do wglądu?
    Proponuje napisać od razu do P4, bo cwane oporne bestie z salonu pisma takiego nie przyjmą...nie wierzę, szkoda czasu. Podpowiedz co napisać w dwóch -trzech zdaniach, a ja sobie rozwinę myśl...

  • #120

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    3,787
    Telefon
    Lumia 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    516
    Podziękowano
    976(650)
    Wpisów na blogu
    37
    Cytat Zamieszczone przez valdi71 Zobacz posta
    Treść wrzucić Ci do wglądu?
    Bardzo proszę.



    Cytat Zamieszczone przez valdi71 Zobacz posta
    Proponuje napisać od razu do P4, bo cwane oporne bestie z salonu pisma takiego nie przyjmą...nie wierzę, szkoda czasu.
    Myślę, że to nie jest dobry pomysł, a czas i tak będziesz musiał poświęcić na odbiór telefonu.
    Wymusimy na nich przyjęcie pisma ( z adnotacją 'do wiadomości') - z chwilą wydania telefonu zażądają od Ciebie/małżonki podpisania kwitu odbioru i tam właśnie wpiszesz odręcznie, że odbierając telefon w dniu......, przekazałeś pracownikowi salonu pismo do P4, uzasadniające odbiór telefonu poddaniem go ekspertyzie. Jeżeli to wpiszesz, nie będą mieli wyjścia i przyjmą pismo. Możesz ich również zapytać, czy żeby złożyć pismo w sprawie reklamacji z tytułu rękojmi do sprzedawcy, musisz przyjść z rzecznikiem konsumentów.

    Gdyby jednak nie chcieli przyjąć, w co wątpię, to wtedy będzie dodatkowy punkt do wniosku o interwencję.

    Cytat Zamieszczone przez valdi71 Zobacz posta
    Podpowiedz co napisać w dwóch -trzech zdaniach, a ja sobie rozwinę myśl...
    Nie napisałam w #118? Początek jak w każdym piśmie, w rozwinięciu krótki opis: kiedy i gdzie zakupiono, kiedy reklamowano, jaka jest decyzja sprzedawcy i że się z nią nie zgadzasz oraz dlaczego. I ponieważ się nie zgadzasz, to odbierasz przedmiotowy telefon wyłącznie w celu poddania go niezależnej ekspertyzie.

  • Strona 12 z 16 PierwszyPierwszy ... 28910111213141516 OstatniOstatni

    Informacje o wątku

    Użytkownicy przeglądający ten wątek

    Aktualnie 1 użytkownik(ów) przegląda ten wątek. (0 zarejestrowany(ch) oraz 1 gości)

    Podobne wątki

    1. Odpowiedzi: 4
      Ostatni post / autor: 14-09-2016, 21:36
    2. Sklep X-kom odrzuca reklamację ale wysyła telefon do serwisu zewnętrznego, co robić?
      Przez filolog w dziale Rękojmia/ niezgodność towaru z umową
      Odpowiedzi: 19
      Ostatni post / autor: 26-04-2016, 15:54
    3. Odpowiedzi: 6
      Ostatni post / autor: 29-11-2015, 00:40
    4. Odpowiedzi: 14
      Ostatni post / autor: 07-02-2015, 15:40
    5. Odpowiedzi: 2
      Ostatni post / autor: 29-05-2014, 14:02

    Tagi dla tego wątku

    Uprawnienia umieszczania postów

    • Nie możesz zakładać nowych tematów
    • Nie możesz pisać wiadomości
    • Nie możesz dodawać załączników
    • Nie możesz edytować swoich postów
    •  
    Kontakt
    administracja[at]windowsmania.pl

    Kopiowanie zawartości strony bez zezwolenia zabronione
    Dołącz do nas