Tweety na temat @windowsmaniapl
r   e   k   l   a   m   a
Strona 10 z 16 PierwszyPierwszy ... 67891011121314 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 91 do 100 z 160

Wątek: [Play]Którą reklamację wybrać przy defekcie wyświetlacza

  1. #91

    OFF-LINE
    Awatar valdi71

    Dołączył
    19.03.2016
    Posty
    106
    Telefon
    LUMIA 950
    FW
    10.0.10586.164
    Operator
    T-MOBILE
    Dziękuję
    9
    Podziękowano
    10(10)
    Reklama:
    Treść mojego e-maila skierowana do rzecznika w Bielsku-Białej:

    Witam

    Zwracam się z prośbą o poradę dotyczącą reklamacji z tytułu rękojmi, jaką żona złożyła u operatora sieci Play (P4 Sp. z o.o; Taśmowa 7; Warszawa) w związku z wadą jaka ujawniła się w trakcie użytkowania zakupionego u tegoż operatora - smartfonu LUMIA 640.
    Przybliżę pokrótce sprawę.
    Dnia 24 stycznia br. żona zakupiła telefon w w/w sieci przedłużając umowę na kolejne 24 miesiące otrzymując w zamian abonament za 29,90 zł/msc. oraz telefon Lumia 640 za który zapłaciła jednorazowo kwotę 179 zł.
    Około 21 czerwca zauważyliśmy "jakąś skazę" na wyświetlaczu. Telefon od początku był przez żonę noszony w etui, a dodatkowo ekran zabezpieczony był folią ochronną. Stwierdziliśmy, że to najprawdopodobniej jakaś wada ukryta, która ujawniła się po czasie, dlatego też zgłosiliśmy reklamację z tytułu rękojmi z prośbą/żądaniem wymiany na nowy wolny od wad.
    Perturbacje jakie napotkaliśmy ze strony PLAY w związku ze zgłoszeniem tego typu reklamacji dokładniej opisane są w "Odwołaniu" załączonym do niniejszej korespondencji, które przesłaliśmy już do operatora.

    Niemniej jednak nasze zgłoszenie reklamacyjne z tytułu rękojmi zostało odrzucone (kopia pisma otrzymana od PLAY w załączeniu) a jedynym uzasadnieniem jak można zauważyć w tym piśmie, jest opinia serwisu, iż zgłaszana przez nas usterka ma charakter mechaniczny i powstała w wyniku ...„użytkowania niezgodnego z zaleceniami i wymaganiami określonymi w instrukcji danego urządzenia”…
    Niestety nic ponad to, żadnego wyjaśnienia, żadnych konkretów, dowodów z przeprowadzonych ekspertyz, choć telefon nie nosi żadnych uszkodzeń, otarć i wygląda jak nowy, co potwierdza Play w przyjętym zgłoszeniu serwisowym. Pytam zatem jak mieliśmy go uszkodzić?

    Jak już wspominałem - odwołanie od odrzuconej nam reklamacji z tytułu rękojmi już złożyliśmy listownie u operatora, niemniej jednak proszę uprzejmie o odpowiedź na dwa poniższe pytania:

    Jakie są (powinny być) Waszym zdaniem niezbędne wymogi co do decyzji Sprzedawcy - odmawiającej uznania reklamacji z tytułu rękojmi?
    Jakie są (powinny być) Waszym zdaniem niezbędne wymogi co do decyzji Serwisu/Producenta - odmawiającej uznania reklamacji z tytułu rękojmi.

    Z góry pięknie dziękuję wraz z małżonką za odpowiedź oraz wszelką pomoc na tym etapie sprawy.
    Łączę wyrazy szacunku
    Waldemar W.
    Alicja W.





    Odpowiedź rzecznika przytoczona w całości:


    Dzień dobry,



    odpowiadając na Państwa pytania – zgodnie z obowiązującymi przepisami o rękojmi sprzedawca jest obowiązany reklamację przyjąć i rozpatrzyć. Zgodnie z art. 561 ze znaczkiem 5 kodeksu cywilnego (Dz. U. 1964 Nr 16 poz. 93) sprzedawca zobowiązany jest w przypadku żądania naprawy, wymiany bądź obniżenia ceny ustosunkować się do tego żądania w terminie 14 dni. Jest to jedyny przepis wskazujący na termin, w jakim sprzedawca musi się ustosunkować do żądania reklamacyjnego.

    Kodeks cywilny nie zawiera żadnych przepisów regulujących wymogi, jakie powinna spełniać decyzja sprzedawcy. Sprzedawca nie ma obowiązku uzasadnienia swojego stanowiska. Kodeks cywilny nie wskazuje, że decyzja sprzedawcy ma być poparta opinią rzeczoznawcy. Sprzedawca może posługiwać się opinią rzeczoznawcy bądź autoryzowanego serwisu, ale takiego obowiązku nie ma. Może rozpatrzyć reklamację także według własnej wiedzy. Odpowiedzialność za podjętą decyzję ponosi tylko i wyłącznie sprzedawca.

    W opisanym przez Państwa stanie faktycznym mamy do czynienia ze sporem co do przyczyny powstania zgłaszanej wady. Pani jako konsument stoi na stanowisku, iż jest to wada ukryta reklamowanego towaru, natomiast sprzedawca opierając się na opinii serwisu, stoi na stanowisku, że wada powstała w wyniku użytkowania niezgodnego z przeznaczeniem.

    W takiej sytuacji mamy do czynienia ze sporem, który mógłby być rozwiązany tylko na drodze postępowania sądowego. Pani sytuacja procesowa jest korzystana, bowiem zgodnie z art. 556 ze znaczkiem 2 KC chroni Panią domniemanie niezgodności towaru z umową - jeżeli kupującym jest konsument, a wada fizyczna została stwierdzona przed upływem roku od dnia wydania rzeczy sprzedanej, domniemywa się, że wada lub jej przyczyna istniała w chwili przejścia niebezpieczeństwa na kupującego.



    Irena K.

    Powiatowy Rzecznik Konsumentów w Bielsku-Białej


    Cóż nie spodziewałem się zbyt wiele i chyba słusznie. Zrozumiałem tylko tyle z tego "prawniczego wywodu", że:
    - ja mogę zgłosić taką formę reklamacji (to wiemy) 1:0 dla FORUM
    - oni muszą rozpatrzyć do 14 dni (to wiemy) 2:0 dla FORUM
    - oni mogą się powołać na opinię rzeczoznawcy, serwisu, lub rozpatrzyć wg własnego uznania (tego ja nie wiedziałem) 2:1 dla FORUM
    - oni się upierają przy swoim, ja przy swoim (to oczywiste) 3:1 dla FORUM
    - jedyne możliwe wyjście to sąd (to oczywiste jeśli obie strony utrzymają swe stanowisko) 4:1 dla FORUM
    - żony sytuacja jest korzystna z uwagi na domniemanie istnienia wady (to też wiadomo, ale nie pomaga) 5:1 dla FORUM
    - no i najważniejszy fakt...kodeks nie określa wymogów jakie powinna spełniać decyzja sprzedawcy (tego nie wiedziałem) 5:2 FORUM vs. Rzecznik
    Jeśli rzeczywiście żadne przepisy nie regulują wymogów jakie powinna w tym przypadku spełniać decyzja Sprzedawcy-Play to przepis jest jak dla mnie martwy, bo Sprzedawca będzie działał z "pozycji SIŁY".
    Czekam na odpowiedź z PLAY, a potem zastanowię się co dalej. Może napiszę do M$ osobne odwołanie z prośbą o ponowną ekspertyzę telefonu.
    Teraz zastanawiam się czy dobrze zrobiłem "bawiąc się w ten typ reklamacji", czy oni po prostu nie są NEGATYWNIE z góry do czegoś takiego nastawieni. Nie znam podobnych przypadków z PLAY, więc trudno powiedzieć, ale nie żałuję. Przynajmniej wiem jak jest w Play (u innych pewnie podobnie) w przypadku kiedy po prostu masz problem z e sprzętem.

  2. Jeden użytkownik podziękował valdi71 za ten post:

    ali_cja (11-08-2016)

  3. Pani SponsorPanna Google jest aktywna
    Avatar Panny Google


    Dołączył
    24-08-2012
    Skąd
    Internet
    Telefon
    Lumia 900
    Operator
    Play
    Postów
    2134
    Podziękowano
    871(239)
  • #92

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    3,786
    Telefon
    Lumia 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    516
    Podziękowano
    974(649)
    Wpisów na blogu
    37
    No cóż, odpowiedź rzeczniczki niewiele nam pomogła. Odnoszę wrażenie, że nawet nie przeczytała dokładnie odwołania. Decyzja sprzedawcy nie jest decyzją administracyjną, to fakt, ale też należałoby spojrzeć na rozstrzygnięcie sprzedawcy trochę inaczej. Moim zdaniem, rzecznik nie dostrzegła, że sprzedawca pozbawił de facto Twoją żonę prawa do rękojmi.
    Z czasów szkolnej ławy siedzi mi w głowie to, że każda decyzja odmawiająca praw, i to nie z formalnego punktu widzenia decyzja, musi być należycie uzasadniona. Przyznająca prawa nie musi, bo ze swej natury jest zgodna z oczekiwaniami osoby, której te prawa dotyczą. Wkładała nam to do głów cywilista prof. dr hab. Alicja Kędzierska-Cieślak (1929–2006)wybitna, ale też bardzo wymagająca dydaktyk.


    Poniżej przytaczam fragmenty mojego uzasadnienia odwołania od pierwszej odmowy uznania reklamacji, z czasów dawnego prawa. W wyniku tego odwołania, sprzedawca uznał reklamację z tytułu niezgodności towaru z umową.

    "...Moim zdaniem, Państwo w swoim piśmie z 19 października nie wskazali żadnej z przyczyn, które miały wpływ na ocenę nadmierność kosztów. Należałoby zatem uznać, że nie zostały spełnione przesłanki wymienione w art. 8 cyt. ustawy, tym samym, Państwa pismo nie spełnia ustawowych wymagań i lekceważy prawo kupującego do korzystania z uprawnień reklamacyjnych. Sama odpowiedź "nie, bo nie", nie wyczerpuje ustawowych przesłanek odmowy uznania reklamacji. ..."
    "....Niemożność korzystania z podstawowych funkcji towaru spowodowała podjęcie mojej decyzji o jego wymianie. Wprawdzie, biorąc pod uwagę literę prawa, Sprzedawca może odmówić naprawy lub wymiany, jeżeli są one niemożliwe lub wymagają nadmiernych kosztów. Jednakże, w doktrynie prawniczej przyjęto, że niemożliwość wymiany towaru na nowy ma miejsce wówczas, gdy dotyczy rzeczy mającej charakter niezastępowalny, tzn. oznaczonej co do tożsamości, bądź niewykonanie przez Sprzedawcę obowiązku wymiany jest spowodowane zaprzestaniem produkcji rzeczy tego rodzaju. Zaś nadmierne koszty mogą być spowodowane np. koniecznością sprowadzenia z zagranicy kosztownego urządzenia,
    wysokim kosztem transportu, niewspółmiernym do wartości towaru. Przy ocenie nadmierności kosztów należy brać pod uwagę wartość towaru niezgodnego z umową, rodzaj i stopień stwierdzonej niezgodności oraz niedogodności wynikającej dla kupującego. Od uzasadnienia sprzedawcy zależy, czy jego wybór jest słuszny, czy też nie. W odpowiedzi na reklamację musi być wskazanie, w jaki sposób reklamacja zostaje rozpatrzona, a nie tylko samo stwierdzenie, że nie przysługuje możliwość WYBORU wymiany na nowy ze względu na określoną Ustawą nadmierność kosztów. Tym stwierdzeniem EURO-net wyłączył mi ustawowo przyznane prawo wyboru sposobu realizacji reklamacji. Pozostawiając jedynie dopuszczalny "wybór" w postaci naprawy!..."


    Nie pozostaje mam chyba nic innego , jak poczekać na odpowiedź Play.
    To, ze odmówiono Wam uznania reklamacji z tytułu rękojmi, jest zwykłym przypadkiem. Równie dobrze, jeżeli przyczyną odmowy jest zawinienie użytkownika, i to bez względu na prawdziwość tej przyczyny, decyzję o odmowie naprawy gwarancyjnej moglibyście dostać z serwisu. Przecież propozycję płatnej naprawy (kosztorys) dostaliście z serwisu, nie od sprzedawcy. Sprzedawca bierze teraz na siebie ryzyko odmowy. Zobaczymy, czy z tego skorzysta.

  • #93

    OFF-LINE
    Awatar valdi71

    Dołączył
    19.03.2016
    Posty
    106
    Telefon
    LUMIA 950
    FW
    10.0.10586.164
    Operator
    T-MOBILE
    Dziękuję
    9
    Podziękowano
    10(10)
    "Propozycję" płatnej naprawy zobaczyliśmy na ekranie monitora u pani w PLAY. W sumie takiego oficjalnego zawiadomienia na piśmie czy w e-mailu nie otrzymaliśmy, a jedynie zostaliśmy poinformowani słownie w salonie że serwis wycenił naprawę na te 288 zł. Wycenił dla PLAY jak sądzę, a PLAY pewnie wyceni nam...
    Ja...my jesteśmy za uczciwi żeby kogoś naciągać, oszukiwać, czy po prostu dy...ć, ale takiemu PLAY co zależy, może nas zbywać, wiec zbywa i pierniczy, a czy do końca to się okaże. Dla nich 500-600 zl to pikus, dla mnie to trochę kasy jest...

  • #94

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    3,786
    Telefon
    Lumia 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    516
    Podziękowano
    974(649)
    Wpisów na blogu
    37
    Play stoi jakby z boku, licząc na to, że decyzja serwisu załatwi sprawę. Ano, zobaczymy.

    To prawda, że dla nich 600 PLN to pikuś. I zapewne teraz nie o pieniądze "potoczy się gra", dla nich ważniejszy jest wizerunek firmy. Myślę, że wykażą się rozsądkiem.

  • #95

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    3,786
    Telefon
    Lumia 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    516
    Podziękowano
    974(649)
    Wpisów na blogu
    37
    Ty napisałeś na ten adres [email protected] ? Wygląda na to, że rzecznik odpisała Ci osobiście. Poszukiwałam w Internecie informacji, czy jest prawnikiem. Niestety, nie znalazłam.
    Może zainteresuje Ciebie sprawozdanie z działalności rzecznika na sesji bielskiej Rady Powiatu ( za 2012 rok) Region - jesteśmy dla Was. Piszemy o gminach: Bestwina, Bielsko-Biała, Buczkowice, Czechowice-Dziedzice, Jasienica, Jaworze, Kozy, Porąbka, Szczyrk, Wilamowice, Wilkowice

    A oto fragment jej wystąpienia (podkreślenia moje):
    "....W zakresie sprzedaży konsumenckiej, zwłaszcza reklamacji towarów porady dotyczyły m.in.: odmowy przyjęcia zgłoszenia reklamacyjnego, narzucania konsumentom przez przedsiębiorców własnego sposobu załatwienia reklamacji - w szczególności naprawy zamiast wymiany oraz narzucenie gwarancyjnego reżimu odpowiedzialności i przewlekłego trybu rozpatrywania reklamacji...."

    Może w 2016 roku już porad z tego zakresu nie udziela? W Twojej sprawie, w ogóle nie zwróciła uwagi na to, że odmawiano Ci przyjęcia reklamacji z tytułu rękojmi oraz narzucano gwarancyjny reżim odpowiedzialności. Hmmm....Czyli, ograniczyła się wyłącznie do odpowiedzi na Twoje dwa pytania, a nie odniosła się do całokształtu sprawy.

  • #96

    OFF-LINE
    Awatar valdi71

    Dołączył
    19.03.2016
    Posty
    106
    Telefon
    LUMIA 950
    FW
    10.0.10586.164
    Operator
    T-MOBILE
    Dziękuję
    9
    Podziękowano
    10(10)
    A powiedz "ali_cja", czy kiedyś otrzymałaś coś sensownego od rzecznika? Ja miałem już kiedyś do czynienia i również wtedy - żadnej konkretnej odpowiedzi i porady nie otrzymałem.
    Zerknąłem na historyczny wpis który wyszukałaś, ale to 2013 roku o ile dobrze widzę i przyznam, że mało pomocne, mało interesujące, chociaż przeczytałem...
    Czekam na odp. z PLAY na moje odwołanie, a potem jeszcze raz napisze do rzeczniczki z zapytaniem - co proponuje konkretnie i napisałbym też do M$, ale nie wiem na jaki adres do nich posłać...

    Cóż dziś otrzymałem info sms-em i na e-mail, iż telefon do odebrania:

    Szanowny kliencie,
    Zapraszamy po odbiór reklamowanego urządzenia (Microsoft Lumia 640, 351858078137581) do Gemini
    Ul.Leszczyńska 20
    43-300 Bielsko-Biała z dowodem oddania sprzętu do naprawy.

    Pozdrawiamy,
    Play



    Ale się poczułem nagle "SZANOWNY" i "SZANOWANY", och po prostu dech zaparło.

  • #97

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    3,786
    Telefon
    Lumia 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    516
    Podziękowano
    974(649)
    Wpisów na blogu
    37
    Ja, z natury rzeczy, nie korzystam z pomocy rzecznika Co oczywiście nie oznacza, że nie doceniam jego roli na rzecz konsumentów. Myślę, że to od nas, w dużej mierze, zależy czy rzecznik podejmie interwencję i od tego, czy ma on przygotowanie prawnicze. Ekonomista, nie będzie próbował interpretować przepisów, szukał źródeł konkretnego przepisu czy analizował orzecznictwo sądów. Może mieć też problem z właściwą oceną stanu faktycznego.
    Ponadto, rzecznicy chętniej pomagają osobom nieporadnym, zagubionym. Takim, którzy , w ocenie rzecznika, nie poradzą sobie w starciu ze sprzedawcą, a tym bardziej w procesie.

    Cytat Zamieszczone przez valdi71 Zobacz posta
    Czekam na odp. z PLAY na moje odwołanie, a potem jeszcze raz napisze do rzeczniczki z zapytaniem - co proponuje konkretnie
    Prosiłabym bardzo o "wgląd" do projektu tego maila Wprawdzie, od poniedziałku będę na urlopie z dala od cywilizacji, ale chyba jakiś sygnał znajdę.

    I co, odbieracie ten telefon, czy czekamy na pismo z Play? I jak się nam nie spodoba, albo będzie brak odpowiedzi, to następne?


    Cytat Zamieszczone przez valdi71 Zobacz posta
    napisałbym też do M$, ale nie wiem na jaki adres do nich posłać...
    Chcesz wysłać maila, czy na papierze?

    Support: https://support.microsoft.com/pl-pl/...&wa=wsignin1.0

    Adres do korespondencji: Microsoft Sp. z o.o, Al. Jerozolimskie 195 A, 02-222 Warszawa

  • #98

    OFF-LINE
    Awatar valdi71

    Dołączył
    19.03.2016
    Posty
    106
    Telefon
    LUMIA 950
    FW
    10.0.10586.164
    Operator
    T-MOBILE
    Dziękuję
    9
    Podziękowano
    10(10)
    Oczywiście jeśli odpowiedź na odwołanie będzie dla mnie nieprzychylna to wówczas sklecę e-maila i wrzucę tutaj do wiadomości.

    Czekam na odpowiedź PLAY i wówczas sie zobaczy czy warto odbierać. Jeśli mnie oleją wówczas nie będzie wyjścia i trza bedzie odebrać. Czy będę przekazywał do własnej ekspertyzy nie wiem, bo to zależy od kosztu.


    Do M$ pismo poślę pocztą tradycyjną.

  • #99

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    3,786
    Telefon
    Lumia 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    516
    Podziękowano
    974(649)
    Wpisów na blogu
    37
    Koszt ekspertyzy określa dany ekspert ( ok.50-100zł max). Listę niezależnych ekspertów prowadzi Inspekcja Handlowa w regionie:
    Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej z siedzibą w Katowicach DELEGATURA W BIELSKU-BIAŁEJ
    43-300 B-B, ul. Piastowska 44, tel./fax 33 812 30 94, e-mail: [email protected]

    Jeżeli mają na liście właściwego eksperta, to podadzą Ci do niego kontakt.

    Cytat Zamieszczone przez valdi71 Zobacz posta
    Czekam na odpowiedź PLAY i wówczas sie zobaczy czy warto odbierać. Jeśli mnie oleją wówczas nie będzie wyjścia i trza bedzie odebrać
    Jeżeli oleją, to tym bardziej trzeba ich cisnąć. Jeżeli nie potrzebujesz pilnie tego telefonu, to bym nie odbierała do czasu merytorycznej odpowiedzi P4. Napisałeś odwołanie do P4 i to od nich powinieneś otrzymać odpowiedź, a nie z salonu. Obawiam się tylko, że to trochę może potrwać.

  • #100

    OFF-LINE
    Awatar valdi71

    Dołączył
    19.03.2016
    Posty
    106
    Telefon
    LUMIA 950
    FW
    10.0.10586.164
    Operator
    T-MOBILE
    Dziękuję
    9
    Podziękowano
    10(10)
    Inspekcja Handlowa posiada listę listę niezależnych ekspertów? Tego nie wiedziałem. Sądziłem ze to wystarczy oddać do innego wskazanego serwisu M$... No ale co jak nie będą mieli i nie wskażą właściwego eksperta?
    Prawdopodobnie ten telefon zostanie na zapas, wiec na razie sie nie spieszy, chociaż kto wie. W planach jest zakup innego smarta z Androidem, bo te sie mniej nam wieszały niż ta 640-tka po aktualizacji do W10.
    Że to wszystko potrwa to wiem, w końcu dostali pismo na 5 stron wiec samo przeczytanie im zajmie trochę czasu a zrozumienie...to kolejne dni. Potem kilka beda się zastanawiali nad tym jak mi odpisać i co...

  • Strona 10 z 16 PierwszyPierwszy ... 67891011121314 ... OstatniOstatni

    Informacje o wątku

    Użytkownicy przeglądający ten wątek

    Aktualnie 1 użytkownik(ów) przegląda ten wątek. (0 zarejestrowany(ch) oraz 1 gości)

    Podobne wątki

    1. Odpowiedzi: 4
      Ostatni post / autor: 14-09-2016, 21:36
    2. Sklep X-kom odrzuca reklamację ale wysyła telefon do serwisu zewnętrznego, co robić?
      Przez filolog w dziale Rękojmia/ niezgodność towaru z umową
      Odpowiedzi: 19
      Ostatni post / autor: 26-04-2016, 15:54
    3. Odpowiedzi: 6
      Ostatni post / autor: 29-11-2015, 00:40
    4. Odpowiedzi: 14
      Ostatni post / autor: 07-02-2015, 15:40
    5. Odpowiedzi: 2
      Ostatni post / autor: 29-05-2014, 14:02

    Tagi dla tego wątku

    Uprawnienia umieszczania postów

    • Nie możesz zakładać nowych tematów
    • Nie możesz pisać wiadomości
    • Nie możesz dodawać załączników
    • Nie możesz edytować swoich postów
    •  
    Kontakt
    administracja[at]windowsmania.pl

    Kopiowanie zawartości strony bez zezwolenia zabronione
    Dołącz do nas