Tweety na temat @windowsmaniapl
r   e   k   l   a   m   a
Strona 1 z 16 1234511 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 160

Wątek: [Play]Którą reklamację wybrać przy defekcie wyświetlacza

  1. #1

    OFF-LINE
    Awatar valdi71

    Dołączył
    19.03.2016
    Posty
    106
    Telefon
    LUMIA 950
    FW
    10.0.10586.164
    Operator
    T-MOBILE
    Dziękuję
    9
    Podziękowano
    10(10)

    [Play]Którą reklamację wybrać przy defekcie wyświetlacza

    Reklama:
    Witam
    Podepnę się pod ten temat, ponieważ w smartfonie Lumia 640 LTE, który posiada syn - pojawił się właśnie "dziwny defekt wyświetlacza".
    Nie jest to jednak żaden pasek pionowy na ekranie, nie jest to żadna "żółta" plamka, ale, coś jednak jest nie tak.
    Nie wiem jak to określić, wydaje się jak gdyby "odklejał się ekran od digitizera", czy coś w tym stylu. Zamieszczam fotki, może już ktoś miał do czynienia z podobną wadą. Wiem, że w 930-tkach ponoć odklejały się ekrany, czy jakoś tak...
    Nadmienię, ze telefon ma około 2 miesiące. Wzięty z PALY-a. Od początku jest szkło hartowane na ekranie. Telefon nie upadł ostatnimi czasy, szkło jest całe, telefon noszony w "silikonie", ale defekt widoczny na zdjęciu niestety pojawił się nagle (z dnia na dzień)i przyznam, że nie wiem co może być uszkodzone.

    Z góry dzięki za ewentualne sugestie i porady.
    valdi71


    WP_20160604_12_45_30_Pro_LI_1200-700.jpgWP_20160604_12_46_41_Pro_LI_1200-700.jpgWP_20160604_12_48_01_Pro_LI_1200-700.jpg

  2. Pani SponsorPanna Google jest aktywna
    Avatar Panny Google


    Dołączył
    24-08-2012
    Skąd
    Internet
    Telefon
    Lumia 900
    Operator
    Play
    Postów
    2134
    Podziękowano
    871(239)
  • #2

    OFF-LINE
    Awatar djtonka

    Dołączył
    19.08.2012
    Posty
    11,696
    Telefon
    jakiś amerykański
    FW
    fresz
    Operator
    rydzyk
    Dziękuję
    7,736
    Podziękowano
    198,523(10,475)
    Porada to skorzystanie z gwarancji

  • #3

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    3,800
    Telefon
    Lumia 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    519
    Podziękowano
    978(652)
    Wpisów na blogu
    37
    Składam sprzeciw Moja porada, to skorzystanie z rękojmi.

    Cytat Zamieszczone przez valdi71 Zobacz posta
    Telefon nie upadł ostatnimi czasy
    A wcześniej?

  • #4

    OFF-LINE
    Awatar valdi71

    Dołączył
    19.03.2016
    Posty
    106
    Telefon
    LUMIA 950
    FW
    10.0.10586.164
    Operator
    T-MOBILE
    Dziękuję
    9
    Podziękowano
    10(10)
    Dzięki za Wasze zdania w tym temacie - "djtonka" i "ali_cja". O gwarancji już oczywiście pomyslalem, bo to trudne nie jest i mój móżdżek to jeszcze ogarnia. Rękojmia, znane mi pojęcie, ale nie w odniesieniu do telefonów, a tylko do "wykonywanych prac". Poczytam jednak trochę więcej na ten temat... ☺
    Bardziej liczyłem na info, czy ktoś już natrafił na podobną wadę w tym lub innym modelu.

    Co do tego czy spadł wcześniej...tak ale upadek który widziałem to upadek z wysokości 50 cm i to na gruuuby dywan pod którym są panele. Innych upadków nie widziałem ale wykluczyć ich nie mogę, przy czym jak wspominałem...telefon jest w grubawym silikonowym etui i a szkło na ekranie. Żadnych śladów po uderzeniach, upadkach z zewnątrz telefonu ...stwierdzić nie mogę.

  • #5

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    3,800
    Telefon
    Lumia 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    519
    Podziękowano
    978(652)
    Wpisów na blogu
    37
    O gwarancji masz wszystko tutaj: Gwarancja
    A o rękojmi, poczytasz tutaj: Rękojmia/ niezgodność towaru z umową

    Oczywiście, wybór należy do Ciebie.
    Co do wady; skoro Kuba się nie wypowiedział, to ja niczego nie będę sugerowała

  • #6

    OFF-LINE
    Awatar valdi71

    Dołączył
    19.03.2016
    Posty
    106
    Telefon
    LUMIA 950
    FW
    10.0.10586.164
    Operator
    T-MOBILE
    Dziękuję
    9
    Podziękowano
    10(10)
    "ali-cja" ...dzięki za kolejne podpowiedzi.
    Już wcześniej przeglądałem część materiałów które wskazujesz. Przed momentem jeszcze dokładniej poczytałem kilka wybranych wątków.
    Sama radzisz "rękojmię" czy jednak gwarancję?
    O tą rękojmię się trochę obawiam, bo już ten fragment jest chyba w tym przypadku nie na miejscu: ..."Jeżeli wada fizyczna została stwierdzona przed upływem roku od dnia wydania rzeczy sprzedanej, a kupującym jest konsument, domniemywa się, że wada lub jej przyczyna istniała w chwili zakupu."...
    Niby można domniemywać, że wada wyświetlacza istniała od początku, ale ...widoczna nie była. Cholera wie jak do tego podejdzie PLAY. Telefon zakupiony w salonie. Sądzisz, że warto spróbować? W sumie na nowym egzemplarzu mi jakoś nie zależy, ale jednak co nowy to nowy
    Piękne dzięki za dotychczasowe porady, jak i za te ewentualne - przyszłe.

    A...niby drobnostka, ale szkło z ekranu odklejać przed przekazaniem do naprawy? Przy rękojmi ściągam oczywiście...chociaż w obu przypadkach to już ono i tak nie nada się ponownego użytku.
    Ostatnio edytowane przez valdi71 ; 05-06-2016 o 22:49

  • #7

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    3,800
    Telefon
    Lumia 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    519
    Podziękowano
    978(652)
    Wpisów na blogu
    37
    Cytat Zamieszczone przez valdi71 Zobacz posta
    O tą rękojmię się trochę obawiam, bo już ten fragment jest chyba w tym przypadku nie na miejscu: ..."Jeżeli wada fizyczna została stwierdzona przed upływem roku od dnia wydania rzeczy sprzedanej, a kupującym jest konsument, domniemywa się, że wada lub jej przyczyna istniała w chwili zakupu."...
    Niby można domniemywać, że wada wyświetlacza istniała od początku, ale ...widoczna nie była.
    To, co zacytowałeś, jest domniemaniem prawnym, które może zostać obalone przez Sprzedawcę jedynie w procesie cywilnym. Jest to bardzo korzystna sytuacja dla konsumenta. Domniemanie to oznacza, że jeżeli wada zakupionego towaru (tu telefonu) ujawni się /zostanie wykryta w ciągu roku od wydania tego towaru, to prawo tworzy fikcję -jakoby sprzedano Ci towar z wadą, tkwiącą w towarze już w chwili zakupu. A wcale to nie oznacza, że ta wada musi być widoczna/dostrzegalna przy zakupie. Istotnym jest tylko to, żeby wada została potwierdzona/uznana przez np. serwis przed upływem roku od zakupu i musi to być wada tzw. istotna.
    Ty kupiłeś telefon dwa miesiące temu, szybko więc wada się ujawniła i należałoby to wykorzystać (na swoją korzyść). Sprzedawca, w ramach odpowiedzialności z tytułu rękojmi może reklamowany towar naprawić lub wymienić. Z ekonomicznego punktu widzenia, Sprzedawcy opłaca się naprawa, a nie wymiana. Dla konsumenta, naprawa oznacza, że w przypadku ponownego wystąpienia wady, Sprzedawca już musi bezwarunkowo spełnić żądanie reklamującego. i nie może się wywinąć np. naprawą.
    W przypadku gwarancji, reklamować możesz wielokrotnie i z każdą naprawą Twój telefon jest coraz większym składakiem.
    Przy rękojmi, w najgorszym wypadku jedna naprawa. Jeżeli tylko zostanie potwierdzone istnienie wady ( np. wymiana wyświetlacza), to w następnej reklamacji możemy skutecznie żądać wymiany na nowy egzemplarz bez wad, obniżenia ceny lub odstąpić od umowy sprzedaży.

    Dla mnie wybór procedury jest oczywisty, tylko rękojmia. W szczególności, jeżeli kupującym jest konsument i wada zakupionego towaru wystąpiła przed upływem roku od dnia wydania rzeczy przez Sprzedawcę. Wtedy, to jest jego ból, a nie Twój.
    A Sprzedawca nie musi by stratny, bo przysługuje mu tzw. regres do poprzedniego sprzedawcy ( czyli do tego, który sprzedał mu telefon z wadą), jeżeli poniósł koszty związane z roszczeniem konsumenta z tytułu rękojmi.

    Cytat Zamieszczone przez valdi71 Zobacz posta
    W sumie na nowym egzemplarzu mi jakoś nie zależy, ale jednak co nowy to nowy
    Nie zależy? Czyżbyś wolał składaka od nowego telefonu?

  • #8

    OFF-LINE
    Awatar valdi71

    Dołączył
    19.03.2016
    Posty
    106
    Telefon
    LUMIA 950
    FW
    10.0.10586.164
    Operator
    T-MOBILE
    Dziękuję
    9
    Podziękowano
    10(10)
    @ali_cja...słońce Ty nasze, a podpowiedz jeszcze w tej kwestii czy:
    - wzór reklamacji z tyt. rękojmi "II" będzie odpowiedni dla mnie (ten po 24 XII 2014)
    - telefon był kupiony jednak online u Operatora PLAY, gdzie go wówczas oddawać/wysyłać?
    - do telefonu był dodany w komplecie powerbank...jego też odsyłać?

    Będę wdzięczny za te dodatkowe podpowiedzi.

  • #9

    OFF-LINE
    Awatar ali_cja

    Dołączył
    29.08.2014
    Lokalizacja
    Koszalin/Gdańsk
    Posty
    3,800
    Telefon
    Lumia 930, 950XL DS,1320
    Operator
    Plus,Play
    Dziękuję
    519
    Podziękowano
    978(652)
    Wpisów na blogu
    37
    Jedziemy z rękojmią?

    Cytat Zamieszczone przez valdi71 Zobacz posta
    - wzór reklamacji z tyt. rękojmi "II" będzie odpowiedni dla mnie (ten po 24 XII 2014)
    Wrzuć proszę projekt pisma (bzz danych identyfikacyjnych) do tematu.

    Cytat Zamieszczone przez valdi71 Zobacz posta
    - telefon był kupiony jednak online u Operatora PLAY, gdzie go wówczas oddawać/wysyłać?
    W salonie do którego Ci najbliżej. Ale musi być to salon operatora, a nie jego partnera.


    Cytat Zamieszczone przez valdi71 Zobacz posta
    - do telefonu był dodany w komplecie powerbank...jego też odsyłać?
    Nie. Rozumiem, że to był gratis i sprawuje się nienagannie

  • Jeden użytkownik podziękował ali_cja za ten post:

    valdi71 (07-06-2016)

  • #10

    OFF-LINE
    Awatar valdi71

    Dołączył
    19.03.2016
    Posty
    106
    Telefon
    LUMIA 950
    FW
    10.0.10586.164
    Operator
    T-MOBILE
    Dziękuję
    9
    Podziękowano
    10(10)

    Uzupełnienie

    Oj jak tak dalej pójdzie będę zmuszony reklamować i moją 950-tkę...aaaa szlag jasny trafia te nasze, a może moje - "MICROSOFTY".
    Rozpisałem się w odpowiedzi do @ali_cji i przy publikowaniu zobaczyłem "czarny ekran i - do widzenia, a bateria miała jeszcze 17 %, no szczyt bezczelności ze strony M$...

    Ok, a więc:
    ..."Jedziemy z rękojmią?"... - Taaak! Próbujemy.
    ..."Wrzuć proszę projekt pisma (bzz danych identyfikacyjnych) do tematu"... - Sklecę pismo w ciągu tego tygodnia i podeślę do wglądu (niech sobie młody zrzuci co potrzebuje z telefonu na kompa)
    ..."W salonie do którego Ci najbliżej. Ale musi być to salon operatora, a nie jego partnera"... - Sprawdziłem to na stronie PLAY, ten o którym myślałem winien być OK: Obsługa Klienta - Salony Play | Play
    ..."Nie. Rozumiem, że to był gratis i sprawuje się nienagannie"... - Nie reklamujemy, bo powerbank działa jak należy.

    Piękne dzięki za dotychczasową pomoc
    Ostatnio edytowane przez valdi71 ; 07-06-2016 o 19:11 Powód: problemy sprzętowe

  • Strona 1 z 16 1234511 ... OstatniOstatni

    Informacje o wątku

    Użytkownicy przeglądający ten wątek

    Aktualnie 1 użytkownik(ów) przegląda ten wątek. (0 zarejestrowany(ch) oraz 1 gości)

    Podobne wątki

    1. Odpowiedzi: 4
      Ostatni post / autor: 14-09-2016, 21:36
    2. Sklep X-kom odrzuca reklamację ale wysyła telefon do serwisu zewnętrznego, co robić?
      Przez filolog w dziale Rękojmia/ niezgodność towaru z umową
      Odpowiedzi: 19
      Ostatni post / autor: 26-04-2016, 15:54
    3. Odpowiedzi: 6
      Ostatni post / autor: 29-11-2015, 00:40
    4. Odpowiedzi: 14
      Ostatni post / autor: 07-02-2015, 15:40
    5. Odpowiedzi: 2
      Ostatni post / autor: 29-05-2014, 14:02

    Tagi dla tego wątku

    Uprawnienia umieszczania postów

    • Nie możesz zakładać nowych tematów
    • Nie możesz pisać wiadomości
    • Nie możesz dodawać załączników
    • Nie możesz edytować swoich postów
    •  
    Kontakt
    administracja[at]windowsmania.pl

    Kopiowanie zawartości strony bez zezwolenia zabronione
    Dołącz do nas